News:

.

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

NGC

Probabil pentru a trece pe finantare europeana si a mai recupera din banii ce ii vom pierde, CNADNR a atribuit direct mai multe contracte.

28.10.2014: "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru "Modernizare DN 73 Pitesti – Campulung – Brasov km 13+800 – km 42+850; km 54+050 – km 128+250" si elaborarea documentatiei suport pentru cererea de finantare"

27.11.2014: "Servicii avand ca obiect Completarea studiului de fezabilitate pentru "Varianta de ocolire Targu-Mures" si elaborarea documentatiei suport pentru cererea de finantare conform Caietului de sarcini."
27.11:2014: "Servicii avand ca obiect Completarea studiului de fezabilitate pentru "Varianta de ocolire Bacau" si elaborarea documentatiei suport pentru cererea de finantare conform Caietului de sarcini."
02.12.2014: "Servicii avand ca obiect Completarea studiului de fezabilitate pentru "Reabilitarea DN14 Sibiu-Medias-Sighisoara, km 3+500-51+100 si km 57+500-89+400" si elaborarea documentatiei suport pentru cererea de finantare conform Caietului de sarcini."

Primul contract a fost atribuit catre TRACTEBEL ENGINEERING, iar ultimele 3 contracte au fost atribuite catre aceeasi firma, IRIMAT CONS.

NGC

#121
http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/674-22-12-2015

Quote
Comunicat de presă

Creat: 22 Decembrie 2014

58,55% absorbție în anul 2014 la Programul Operațional Sectorial Transport

Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Transport, încheie anul 2014 cu un grad de absorbție a fondurilor europene de 58,55%. Astfel, din totalul de 4,8 miliarde euro, cât este suma alocată României pentru perioada de programare 2007-2013, în anul 2014 a fost absorbită suma de 1,128 miliarde euro, față de ținta asumată de 1,022 miliarde euro. Rata de absorbție pe anul 2012 a fost de 10,70%, iar pe anul 2013 – 32,24%.

Anul 2014 a fost dedicat dezvoltării unui portofoliu de proiecte majore de infrastructură, între acestea încadrându-se magistralele de metrou M2(Pipera - Berceni) și M4(Gara de Nord – Străulești), achiziționarea unui număr de 27 trenuri de metrou, autostrăzile Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureș și Sebeș – Turda, sau linia de cale ferată Radna – Gurasada – Simeria.

Gradul de absorbție al Programului Operațional Transport a fost îmbunătățit anul acesta prin faptul că Autoritatea de Management a depus la Comisia Europeană aplicațiile de finanțare pentru trei proiecte de infrastructură retrospective. Din această categorie fac parte: autostrada Arad – Deva, autostrada Cernavodă – Constanța, precum și by-pass-ul Constanța.

Tot în anul 2014 a fost inițiat procesul de fazare a proiectelor majore de infrastructură, dintre care o parte au fost transmise Comisiei Europene în vederea aprobării. Astfel, au fost fazate tronsoanele de autostradă Lugoj – Deva, Sebeș – Turda, linia de cale ferată Radna – Gurasada – Simeria și Magistrala de metrou M2.

Fazarea proiectelor reprezintă un proces prin care proiectele aflate în implementare și care nu se pot încheia pană la data de 31 decembrie 2015 (sfarșitul perioadei de programare 2007 – 2013) se vor continua în următoarea perioadă de programare. Astfel, măsura prevede realizarea în primă fază, pană la 31 decembrie 2016 a unei părți din proiect (exemplu: excavațiuni, structuri majore, stratul de formă, stratul de stabilizare), iar în faza a doua finalizarea proiectului (exemplu: stratul de formă, stratul de uzură, marcaje).

Ministerul Transporturilor va destina anul 2015 implementării proiectelor de infrastructură, dar și absobției unui buget alocat de către Comisia Europeană în valoare de 1,880 miliarde euro.

alecu26

Fazeaza degeaba radna simeria.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

E calda, anuntul a fost facut in urma cu 30 de minute....

http://www.fonduri-ue.ro/comunicare/stiri/2830-ministerul-fondurilor-europene-preia-autoritatile-de-management-pos-mediu-si-pos-transport

Ministerul Fondurilor Europene preia Autorităţile de Management POS Mediu și POS Transport

Ministerul Fondurilor Europene preia activitatea şi structurile Autorităţilor de Management aferente Programului Operațional Sectorial Mediu și Programului Operațional Sectorial Transport, potrivit Ordonanţei de Urgenţă pentru aprobarea unor măsuri de eficientizare a sistemului de gestionare a instrumentelor structurale, care a fost publicată în Monitorul Oficial astăzi, 22 decembrie a.c.

,,Guvernul României a decis transferul cele două Autorități de Management la Ministerul Fondurilor Europene pentru ca România să aibă o structură instituțională cât mai simplă și eficientă, care să accelereze absorbția fondurilor europene alocate pentru perioada de programare 2007 – 2013. Vă reamintesc, la nivelul acestor două programe România are cel mai mare risc de dezangajare automată a fondurilor alocate pentru perioada de programare 2007 – 2013, iar prin trecerea acestora în directa coordonare a Ministerului Fondurilor Europene vom încerca să reducem cât mai mult riscul de dezangajare automată a fondurilor. Anul 2015 este unul extrem de dificil deoarece pe de o parte va fi ultimul an în care vom mai putea utiliza sumele alocate României pentru perioada de programare 2007 – 2013, iar pe de altă parte va fi anul în care vom lansa apelurile de proiecte pentru contractarea fondurilor alocate pentru perioada 2014 – 2020. Preluarea celor două programe va avea efecte pozitive și asupra atragerii de fonduri în exercițiul multianual 2014 – 2020, în care Ministerul Fondurilor Europene este Autoritate de Management pentru Programul Operațional Infrastructură Mare, din care vor fi finanțate proiectele de transport, mediu și energie", a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

Ministerul Fondurilor Europene preia de la Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice activitatea și structura Autorității de Management pentru Programul Operațional Sectorial Mediu. Totodată, MFE preia Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial Transport de la Ministerul Transporturilor. Ministerul Fondurilor Europene va prelua personalul celor două Autorităţi de Management, drepturile şi obligaţiile acestora, inclusiv litigiile aferente activităţii acestora.

Programul Operațional Sectorial Mediu are o alocare financiară de 4,41 miliarde de euro, iar Programul Operațional Sectorial Transport are o alocare de 4,42 miliarde de euro.

La data de 1 martie 2014, Ministerul Fondurilor Europene a preluat activitatea și structurile aferente Autorităților de Management aferente Programului Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU) și Programului Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE).

,,Preluarea Autorităților de Management aferente POS Mediu și POS Transport va fi similară cu transferul Autorităților de Management POS DRU și POS CCE în subordinea MFE. Vă asigur că sistemul de management și control acreditat de Comisia Europeană rămâne nemodificat. În luna ianuarie voi avea întâlniri cu cei trei comisari europeni care coordonează politicile europene aferente programelor din subordinea MFE - și mă refer la Comisarul European Corina Crețu, la Comisarul European Marianne Thyssen și la Comisarul European Elżbieta Bieńkowska-, pentru a discuta măsurile pe care le va lua România pentru a reduce pierderile de fonduri alocate pentru perioada de programare 2007 – 2013, dar și cele pentru cadrul financiar 2014 – 2020 pentru ca România să se situeze încă de la început în topul statelor fruntașe în absorbția fondurilor europene", a adăugat ministrul Eugen Teodorovici.

În perioada de programare 2007 – 2013, Ministerul Fondurilor Europene este Autoritate de Management pentru cinci programe: Programul Operațional Sectorial Transport, Programul Operațional Sectorial Mediu, Programului Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, Programului Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice și Programului Operaţional Asistență Tehnică.

În perioada de programare 2014 – 2020, Ministerul Fondurilor Europene este Autoritate de Management pentru cinci programe: Programul Operațional Infrastructură Mare, Programul Operațional Capital Uman, Programul Operațional Competitivitate, Programul Operațional Asistență Tehnică și Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate. Din cele cinci programe coordonare direct de MFE, Comisia Europeană a aprobat deja trei: Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate, Programul Operațional Competitivitate și Programul Operațional Asistență Tehnică. Celelalte două programe urmează să fie aprobate în anul 2015.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

Quote from: NGC20 on December 22, 2014, 09:39:38 AM
Probabil pentru a trece pe finantare europeana si a mai recupera din banii ce ii vom pierde, CNADNR a atribuit direct mai multe contracte.."

Primul contract a fost atribuit catre TRACTEBEL ENGINEERING, iar ultimele 3 contracte au fost atribuite catre aceeasi firma, IRIMAT CONS.

Daca nu respecti regulile privind achizitiile publice nu poti cere decontare. Asta e regula de baza la ce s-a facut in ultima vreme, s-a acceptat introducerea la decontare a unor proiecte chiar deja executate doar in conditiile in care s-au respectat regulile europene, in special achizitii. Greu sa cred ca atribuirea directa s-a incadrat la praguri pt a se evita licitatiile...depinde de ceea ce au facut ei acolo, poate o negociere ceva pt ca vad ca sunt toate "completare".

florin74

Achizitiile se refera la intocmirea cereriii de finantare si pregatirea documentelor suport pentru a fi inainte AMPOST de catre CNADNR in vederea obtinerii de finantare de la CE. Initial au fost prevazute sa fie realizate prin fonduri BEI si/sau buget de stat. In criza de proiecte, le introduc pe acestea. Unele o sa fie purtatoare de corectii financiare (cele a caror achizitie a fost demarata inainte de septembrie 2011) - 25%.

Nu este nici o problema cu atribuirea directa, cat timp se respecta pragaurile. Oricum, ceea ce trebuie sa faca firma/firmele este sa "ajusteze" si sa preia datele din SF si sa le introduca in cererea de finantare

Sigur DN73 este purtator de corectie, posibil si DN14 (asta fiind prins in programul BEI posibil sa scape). Centura Bacau si Tg Mures nu sunt purtatoare de corectii financiare

ovideatza

#126
Dezbatere privind PO IM 19.01.2015

QuoteConform Regulamentului nr. 1315/2013, rețeaua TEN-T centrală în România vizează următoarele rute:
-Nădlac - Timişoara – Sibiu – Bucureşti (centura Bucureşti) – Constanţa;
- Timişoara – Drobeta Turnu Severin - Calafat;
- Bucureşti – Ploieşti - Bacău – Suceava – graniţa cu Ucraina (Siret);
- Sebeş – Turda – Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – graniţa cu Republica Moldova (Ungheni);
- Bucureşti – Giurgiu,
- la care se adaugă rețeaua TEN-T global

Tipuri de acțiuni specifice OS 1.1.:

Construcţia / modernizarea de autostrăzi / drumuri expres /drumuri naţionale aferente rețelei TEN-T, inclusiv construcţia de variante de ocolire
aferente reţelei (conform clasificaţiei tronsonului aferent)

[...]proiectele fiind orientate în special spre finalizarea tronsoanelor aferente traseului Nădlac-Constanţa şi a conexiunilor aferente. Finalizarea acestui traseu se va realiza prin continuarea finanțării în 2014-2020 a tronsoanelor demarate în perioada 2007-2013 și prin demararea unor noi tronsoane, în conformitate cu planificarea din MPGT. Finalizarea acestui traseu este esențială pentru atingerea obiectivului de creștere a mobilității populației și mărfurilor pe rețeaua rutieră TEN-T, creând premisele pentru continuarea investițiilor pe această rețea, prin asigurarea unei căi de transport rutier eficiente între centrul și vestul Europei și poarta estică de ieșire din Uniunea Europeană prin Portul Constanța[..].

CF 024. Căi ferate (TEN-T principal) 985.409.893,00 EUR
CF 027. Active feroviare mobile 99.000.000,00 EUR
CF 028. Autostrăzi și drumuri TEN-T - rețea principală (construcție nouă) 1.592.000.000,00 EUR
CF 039. Porturi maritime (TEN-T) 137.021.277,00 EUR
CF 041. Căi navigabile interne și porturi (TEN-T) 33.191.489,00 EUR



Lista proiectelor cu perioade - pagina 309

NGC


cutter

Quote from: ovideatza on January 09, 2015, 12:58:53 PM
Dezbatere privind PO IM 19.01.2015

Am fost astăzi la dezbaterea de la Ministerul Fondurilor Europene privind Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 (adică Transport și Mediu reunite într-un singur program).

Nu am prea multe de relatat, vreo două informații mai interesante:
- suma totală din fonduri europene pentru infrastructură rutieră (inclusiv cofinanțarea națională) este de 3,8 miliarde €, iar nu 5 miliarde cum a afirmat dl. Rus săptămîna trecută în conferința privind Masterplanul
- acea listă de proiecte (vreo 6 autostrăzi și 10 drumuri expres) nu este realistă, recunosc și cei care s-au ocupat de program și cînd va fi adoptat Masterplanul va fi redusă doar la proiectele care pot fi finanțate (colegul @VictorC a calculat că valoarea tuturor acelor proiecte rutiere - cf Masterplanului - este de 21 miliarde de € în condițiile în care doar 3,8 mld € sunt disponibile...)
- închiderea coridorului Rin-Dunăre (adică autostrada Sibiu-Pitești) este prioritară

alecu26

sa fim seriosi....la capacitatile actuale a romanie (ma refer la preturi rezonabile...in care sa se mai foloseasca ingineri si muncitori romani, utilaje care sunt deja in romania, capacitati de productie deja in Romania)....vreo 250 de km de autostrada in plin avant deja sufoca piata.

la fel si pe partea de proiectare.

Eu...am dubii ca vom reusi sa-i absorbim si pe cei 3,8 miliarde. Plus ca piata imobiliara (malluri, birouri, fabrici si uzine se relanseaza si aia). Anul asta, cel putin de vedere a imobiliarilor...rpobabil nu vom fi la nivel 2008, dar 2007 sau 2006...sigur.

O crestere a pietii nu e posibila foarte repede. Adica daca anul asta putem face 250, anul viitor poate 300, dupa aia 350.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#130

MNU

Intrebari catre cei avizati: FC avem pentru constructii noi de pe "Core network" si FEDR avem pentru "Comprehensive network". Aici intra autostrazi SI eventuale variante de ocolire de pe DN  sau DE?

Daca nu, unde se incadreaza variantele de ocolire?

VictorC

#132
FC:

> Autostrăzi si drumuri TEN-T - retea principală (constructie nouă) - 1,592 miliarde euro. La acestia se adauga componenta de cofinantare nationala (25%).

FEDR:

Cheltuielile pe sectorul rutier astfel:

> Autostrăzi si drumuri TEN-T - retea extinsă (constructie nouă) - 1.039.619.324,00 euro
> Alte drumuri nationale si regionale (constructie nouă) - 71.280.000,00 euro
> Alte drumuri reconstruite sau îmbunătătite (autostrăzi, drumuri nationale, regionale sau locale) - 176.973.285,00 euro.

Total - 1,298 miliarde de euro La acestia se adauga componenta de cofinantare nationala (25%).
---
Centurile si DN/DE pe Comprehesive pot intra la prima - adica 1,039 mld euro, daca e vorba de constructie noua - sau la a treia - adica 177 mil euro, daca e modernizare, imbunatatire, reconstructie.

Centurile si DN/DE care nu sunt pe Comprehesive pot intra si la a doua si la a treia.


MNU

#133
Multumesc... desi imi doresc cat mai multi kilometri de drum de tranzit (autostrazi, drum expres, semi-profil), inca mai sper la o minune cu varianta de ocolire Timisoara sud. S-a facut "ping-pong" cu ea cativa ani si nu mai stiu ce sa cred. A lipsit din Master plan, pe urma a fost propusa la testare dar in harta cu variante de ocolire prezentata la MFE n-a mai aparut. Sper sa gaseasca niste fonduri pentru ea, asa cum sper sa termine odata pasajele de la Arad, sau centurile Iasi, Suceava, Bacau si altele asemenea.

VictorC

Nu te lua dupa hartile prezentate de Rus la minister, sunt facute aiurea. De ex. drumul expres Tg Mures - Fagaras - care aparuse de nicaieri - de fapt nu exista in MPGT (nici initial, nici final). A aparut pe harta aiurea. Si nici dupa tabelul incropit de MFE in proiectul de POIM trimis la CE in octombrie sa nu te iei. Acolo au pus proiecte doar ca sa fie, fara numar. Asteapta sa apara final (in perioada urmatoare) Strategia de Implementare a proiectelor din MPGT. Aia e baza (sau asa ar trebui sa fie)