News:

Video 21.06 Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș.

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nitz

In afara faptului ca nu se spune nimic despre A3 pe Campia-Turzii - Tg Mures sau Cluj - Zalau - Oradea, (sa fi renuntat la fonduri europene sau chiar la autostrada in sine, chiar daca licitatiile sunt in desfasurare?), am constatat ca sunt pesimisti cu termenele de finalizare imediate, si optimisti cu cele indeparatate.

Am sortat de curiozitate toate aceste proiecte dupa termenul lor planificat de finalizare, si rezultatul e interesant.

Prespunem ca in 2015 avem gata Nadlac-Arad si Sibiu-Deva, in 2016 Timisoara-Lugoj, si daca avem noroc Gilau-Nadasel care e platit de la buget. Ar fi finalizate din exercitiul financiar urmator, apoi...

2017
Lugoj-Deva si Sebes-Turda complet.

Transilvania are o retea reala de autostrazi - mai mult, legata la reteaua europeana.
(Ca parere personala, 2017 e un termen realist si credibil avand in vedere stadiul actual. Posibil ca unele tronsoane sa fie gata mai devreme.)

2018
Centura de Sud a Bucurestiului. 

In fine, capitala are un inel de centura pe 4 benzi. Chiar daca nu e autostrada, e mult mai bun decat ce avem acum.
(La fel, 2018 e un termen realizabil)

2019
Autostrada Comarnic-Brasov
Drum expres Bacău-Suceava
Drum expres Buzau-Focsani
Drum expres Pascani-Iasi-Ungheni

Avem autostrada pe Valea Prahovei, cea mai aglomerata sosea 1x2 din tara. Si o parte din E85 va avea in final 2 benzi adevarate pe sens; Iasi, Bacau si Suceava sunt unite.
(Termenul pare dificil dar nu imposibil, mai ales daca se adopta solutia unui upgrade al E85 unde e posibil, in loc de un drum nou)

2020
Autostrada Ploiesti-Comarnic
Autostrada Sibiu-Brasov
Drum expres Suceava-Siret

Va fi in fine posibil un Bucuresti - Budapesta exclusiv pe autostrada. Teoretic cel putin, desi grosul traficului ramane probabil pe Valea Oltului. Tocmai bine pentru campionatul european :)
(Termenul pare un pic cam agresiv, avand in vedere si celelalte proiecte in derulare)

2021
Autostrada fazată Sibiu Pitesti
Drum expres Bacau-Focsani-Braila-Galati-Giurgiulesti
Drum expres Bucuresti-Alexandria-Craiova
Drum expres Constanta-Tulcea-Braila (inclusiv podul de la Braila)

Probabil va fi posibila finalizarea unui sens din Sibiu-Pitesti. Galatiul unit pe 2+2 benzi cu restul Moldovei - insa nu si cu Bucurestiul inca(!).
Termenele incep deja sa nu mai fie posibile - Constanta-Tulcea si pod la Braila, serios? In conditiile in care sunt atatea alte santiere deschise?

2022
Autostrada Brasov-Bacau

Prima autostrada in Moldova! Abia in 2022! Iar Iasiul inca nu e legat cu Bucurestiul pe o sosea rapida.

2023
Drum expres Bacau-Piatra Neamt
Drum expres Brasov-Pitesti
Drum expres Gaesti-Ploiesti-Buzau-Braila
Drum expres Lugoj-Craiova
Drum expres Suceava-Botosani
Drum expres Turda-Halmeu

Nu mai facem autostrazi, dar macar se poate ajunge de la Bucuresti la Galati, Iasi si Suceava pe 2x2.
2023 nu pare un termen real, ci doar e pus ca prioritzare - "ne-am dori sa avem bani europeni rezervati si pentru aceste segmente, candva in viitorul nebulos, dar nu chiar acum".

2025
Drum expres Targu Mures-Pascani

Si astfel peste 11 ani, Romania va avea o retea completa de drumuri mai rapide decat DN-urile curente cu o banda pe sens ce trec prin localitati.

E posibil? sa ne gandim unde eram in 2004. Daca avem aceiasi bani si pastram acelasi ritm, probabil ca nu, decat daca facem compromisuri - de exemplu DX = upgrade la drumurile existente.

(Mai realist 2025 ar putea fi interpretat ca "avem si acest proiect , nu il eliminati de la finantare, dar nu avem idee cand si daca se va face cu adevarat")

MNU

Quote from: alecu26 on October 17, 2014, 03:04:51 PM
Nu este posibil ca pe comarnic-Brasov sa se aplice acel PPP 3 (sau 4) sau cat o fi, care inseamna combinarea fondurilor europene cu concesiunea? Parca citisem pe undeva asa ceva.

Cred ca posibil ar fi... dar cred ca ei vor sa finanteze de la UE doar sectoarele care aduc trafic catre sectorul cu taxa, nu si sectorul cu taxa insusi. Nu cred ca vor o finantare combinata pentru ca atunci trebuie sa joace dupa regulile UE.

N-ar fi rau daca ar lasa interesele obscure si s-ar concentra pe necesitati.

pasadia

Quotetrebuie sa joace dupa regulile UE

Te referi la faptul ca o eventuala licitatie ar scoate VINCI din ecuatie? In conditiile in care ar fi SF-ul lor? Nu prea vad cine sa-i scoata, UMB-ul sau STRABAG? :)

florin74

#93
Se accelereaza platile pentru proiectele finantate cu fonduri europene: 584 mil lei autorizati la plata , in ultima luna si jumatate sunt 3 cereri de 2 mld lei in total autorizate

Mai multe detalii : http://www.ampost.ro/pagini/rambursari

disney

#94
Conform ultimei actualizari din 08.09.2014, la JASPERS sunt in desfasurare urmatoarele proiecte:

ROADS

Construction of Tecuci By-Pass
Construction of Satu-Mare by-pass
Arginesti Road Bridge Rehabilitation
Preparation for construction of the Southern Branch of PP7 Motorway Lugoj-Calafat
Targu Jiu Bypass
Construction of Dumbrava-Deva motorway
Construction of Bacau By-Pass
Construction of Targu Mures By-Pass
Construction of Sebes-Turda Motorway
Rehabilitation of Road Bridge over Siret River at Cosmesti
Rehabilitation of Road Bridge over Danube at Giurgiu (DN5)
Slatina Road Bridge Rehabilitation
Poiana Sarata Road Bridge Rehabilitation
Preparation Construction of Sibiu-Pitesti Motorway


RAIL

Modernisation of Km 614-Gurasada railway
Metro line 4: Parc Bazilescu to Straulesti
Railway Link to Bucharest Airport
Railway Predeal – Brasov
Modernisation of Sighisoara - Brasov railway


Vedeti si raspunsul de astazi al Comisiei Europene referitoare la Sibiu - Pitesti.

dr4qul4

Railway către aeroport?! Ar fi cea mai buna varianta.
Mulțumim pt informații Disney.   :cheers:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

NGC

Reuniunea Comitetului de Monitorizare a Programului Operaţional Sectorial ,,Transport" 2007-2013 din 12.11.2014.

http://www.ampost.ro/fisiere/pagini_fisiere/PREZENTARI_CM_POST_CRAIOVA_-_NOIEMBRIE_2014.rar

NGC


NGC

Quote"Proiectele fazabile trebuie să asigure finalizarea primei faze până la data de 31.12.2016"
?!?!?!



alecu26

vedeti ca este un desene foarte mare si complicat privind fazarea lui sebes turda.

E un cearceaf....la ce marime are.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

"La 25 noiembrie 2014, Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T) a înregistrat o rată de absorbţie a fondurilor europene de 51,38% din totalul bugetului pe 2007-2013. Asta este o realizare, pentru că s-a plecat de la procente foarte mici de absorbţie. (...) Anul viitor cred că vom reuşi să absorbim, cu un efort mare investiţional şi de lucrări efectuate, 90% din ceea ce avem alocat. Poate chiar vom depăşi 90%", a spus Ioan Rus, într-o conferinţă de presă.  (Sursa: Mediafax)

Sigur 90% !.... Poate daca bagam si bordurile facute de Negoita in sectorul 3 din Bucuresti!
Prietenul este de groaza....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MNU

Problema este ca, mai in sila, mai de rusinea noastra, UE ne-a facut concesii dupa concesii si in acest mod, "prietenului" ii iese pasenta. La anul pe vremea asta, el (sau succesorul lui) va jubila pe seama unei rate de absorbtie bune... iar noi, tot fara un numar sporit de kilometri de autostrada vom fi. Cand te gandesti ca puteam avea Sibiu-Pitesti cel putin in faza de proiectare.

north

Mie mi se pare fascinant următorul grafic din prezentarea 4 (valorile pe ordonată sunt în MEUR):



Incredibil, asta în condițiile în care fondurile rutier / non-rutier erau împărțite cam 50%-50%.
În alte cuvinte, comparativ cu ceilalți beneficiari (în special CNCF CFR SA), CNADNR chiar a făcut (mai exact va fi făcut) o treabă relativ bună privind absorbția.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

north

Și încă un comentariu privind fazarea - în lumina acelui "cearșaf" menționat de @alecu26 câteva posturi în față privind autostrada Turda - Sebeș (în fapt documentul "7a.PL LOT1 LOT2 LOT3 LOT4 (1).pdf" din arhiva CMPOS de la Craiova):

Ar putea apărea ca pesimiste împărțirile între Faza 1 și Faza 2 (în sensul că se putea include mult mai mult în faza 1). Însă în urma unei discuții cu o persoană avizată (din sfera CE), a reieșit clar că în vreme ce mutarea de etape tehnologice din Faza 2 (2014 - 2020) în Faza 1 (2007 - 2013) este relativ ușor de făcut (mă refer în următorii 1-1,5 ani), inversa nu este nici pe departe atât de ușoară.

Ca atare... să ne păstrăm un optimism realist :)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

CFR-ul e un cosmar. Chiar daca lucreaza cu valori foarte mari (aproape 10 milioane euro/km) absorbita si executia e incredibil de lenta. Ceva gen 2-3 milioane euro/km/an.

CFR-ul e ani lumina in urma CNADNR. Ei doar acum invata greselile care CNADNR le facea si invata din ele in anii 90 si pana prin 2005-2010. Dar invata si ei.

De exemplu: s-a renuntat la acea multi impartire pe specialitati: un pachet pentru poduri, 1 pachet pentru cladiri, 1 pachet pentru infrastructura lini, 1 pachet pentru suprastructura, 1 pachet pentru electrificare...etc.

si-au dat seama ca e bine sa ai Consultanta cat mai repede...inainte de inceperea lucrarilor.

La CFR exista probleme inca mari pe partea de expropieri....si aici inca au de ajuns din urma CNADNR. La fel si pe partea de expropieri, sau mutari utilitati. Exact cum ea CNADNR acu 10-15 ani in urma....cu proiecte de reabilitare care durau cate 4-5-6 ani.

Spera ca odata sa invete sa liciteze pe design&build. In Romania licitarea pe FIDIC Rosu cu proiecte care sunt facute cum sunt facute e un DEZASTRU. (inclusiv pentru CNADNR). E cu atat mai mare dezastrul, incat si Inginerul FIDIC si Beneficiarul fug de orice responsabilitate si decizie....toti simt respiratia DNA-ului in ceafa.

In plus, este absolut oneros sa se creada ca 1-2 firme de proiectare CF cat exista in mod real Romania, pot proiecta sute de kilometri de cale ferata la nivel de detalii de executie. ASTA INAINTE de licitatie.

Ca sa intelegeti ce dezastru e...la licitatiile pentru Simeria-km 614, lansate acum aproape 1 an, s-au primit peste 1000 (o mie) de clarificari. CFR pur si simplu nu face fata raspunzand la intrebari.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).