News:

.

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

MNU

#135
Quote from: VictorC on January 30, 2015, 09:36:25 PM
Nu te lua dupa hartile prezentate de Rus la minister, sunt facute aiurea....

Tocmai de asta am pus si doua intrebari referitor la subiectul Timisoara-sud, pe sectiunea de comunicare cu CNADNR-ul si alte institutii.

VictorC

Nu ca as vrea sa descurajez interpelarea CNADNR (dimpotriva, chiar cred ca e un lucru extrem de bun cu aceasta presiune continua pentru informatii), insa nu cred ca raspunsul - daca vine inaintea aprobarii finale a Strategie de Implementare a MPGT-ului, poate fi foarte coerent sau... corect. Ca un exemplu, vezi recentele raspunsuri cu privire la autostrada "fazata" Sibiu-Pitesti care, de fapt, in varianta finala de MPGT nu mai e fazata. Momentan, multe din info si raspunsuri venite din directia CNADNR nu pot fi luate 100% de bune...

Dar, repet, presiunea pe informatii este extrem de buna. Poate comunitatea de aici (si nu numai) inca nu stie cat de mult reprezinta si cata presiune pune pe autoritati, la fel cum poate si CNADNR-ul nu-si da inca seama cat de importanti au devenit "forumistii"...

MNU

Poate ca o intrebare azi, una maine, alta poimaine.... metoda "picaturii chinezesti". Macar o sa ajunga cineva din CNADNR sa viseze centura Timisoara sud. Cel putin persoana care trebuie sa faca cercetarea prin documente si sa intocmeasca raspunsul... :)

TibiV

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ

România de depus 14 proiecte de transport în cadrul Programului "Connecting Europe Facility"

România a depus 14 proiecte pentru contractarea de fonduri europene în cadrul Programului ,,Connecting Europe Facility". Apelul de proiecte aferent sectorului de transport a fost deschis în data de 11 septembrie 2014 și inițial era programat să se închidă în data de 26 februarie 2015. Recent, termenul limită a fost prelungit până la data de 3 martie a.c.

,,Suma alocată României prin acest program pentru finanțarea proiectelor din sectorul de transport din Fondul de Coeziune este de aproximativ 1,23 miliarde de euro. În cadrul primului apel de proiecte, beneficiarii din România, inclusiv cei care s-au asociat cu organizații din alte state, au depus deja 14 propuneri de proiecte cu o valoare de aproximativ 1,2 miliarde de euro", a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

Vă prezentăm proiectele depuse:

Nr. Proiectul Valoarea proiectului (euro) Obiectivele proiectului
1 Modernizarea legăturii feroviare între Braşov şi Sighişoara; secţiunea Braşov-Apata şi Cata-Sighişoara 890.000.000 Reabilitarea liniei duble de cale ferată pentru viteze de 160 km/h şi 22,5 t/axă, pe cele două secţiuni, situate pe TEN-T core şi Coridorul Rhine-Danube

2 Realizarea unei platforme multimodale în Portul Galaţi 136.000.000 Construcţia unei platforme multimodale în portul Galaţi (TEN-T core), dedicată în special transferului de mărfuri şi containere. Secţiunea Galaţi-Marea Neagră asigură adâncimi de navigaţie de 7 m şi este situată pe TEN-T core şi pe Coridorul Rhine-Danube

3 Multi-modal infrastructure platform for hydro carbons in the Port of Constanta. 92.000.000 Executarea unor construcții în partea de sud a Portului Constanța (TEN-T Core), ce constau în transformarea unei insule artificiale și a țărmului vecin într-un terminal multimodal pentru hidrocarburi.

4 Activități pilot necesare dezvoltării capacității tehnice pentru reabilitarea senalului navigabil 25.000.000 Achiziția de nave tehnice de dragaj

5 High Performance Green Port Giurgiu Stage II – Construction: realizarea unui terminal intermodal în zona libera a Portului Giurgiu 15.594.063 Dezvoltare port Giurgiu

6 Reabilitarea și întreținerea șenalului navigabil 8.500.000 Achiziție nave tehnice (semnalizare și măsurători); colectare date etc.

7 A single window for the efficient integration of multimodal transport and port operations- studii pentru Intelligent Transport System 6.000.000 Studii Intelligent Transport System (ITS)

8 Revizuirea studiului de fezabilitate pentru proiectul de îmbunătăţire a navigaţiei pe sectorul comun România-Bulgaria; secţiunea Portile de Fier-Călăraşi 6.000.000 Studiu de fezabilitate. Revizuirea studiului de fezabilitate în vederea îmbunătăţirii navigaţiei pe sectorul comun RO-BG, situat pe TEN-T core şi Coridorul Rhine-Danube

9 "SPINE – Safety Performance and Investment for Network Europe": realizarea unor studii privind siguranța rutieră 2.000.000 Studiu privind măsurile de siguranță rutieră

10 Elaborarea studiului de fezabilitate pentru secţiunea de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş (230 km) 1.500.000 Studiu de fezabilitate. Pregătire pentru reabilitarea liniei de cale ferată pentru viteze mai mari de peste 100 km/h şi 22,5 t/axă a acestei porţiuni de cale ferată, situată pe TEN-T core şi Coridorul East Med

11 Infrastructure Harmonized eCall European Pilot (I HeRO)- studii pentru siguranța rutieră 1.069.100 Siguranţa rutieră - pregătirea centrelor 112 (Public Safety Answering Points eCall-PSAPs eCall) din Statele Membre pentru implementarea 112 eCall

12 EU ITS Platform- studii pentru Intelligent Transport System 750.000 Studii Intelligent Transport System (ITS)

13 Revizuirea studiului de cale ferată Craiova-Calafat (108 km) 500.000 Pregătire pentru reabilitarea liniei de cale ferată pentru viteze mai mari de peste 100 km/h şi 22,5 t/axă a acestei  porţiuni de cale ferată, situată pe TEN-T core şi Coridorul East Med

14 PILOT Platform for access services to OPMET (worldwide/ECAC) data (METAR, TAF, SIGMET) în format WXXM- studii pentru traficul aerian 407.209 Implementare Air Traffic Management 1: Initial System Wide Information Management


Programul Connecting Europe Facility (CEF) urmărește accelerarea investițiilor în domeniul rețelelor de transport, energie și telecomunicații transeuropene și mobilizarea finanțărilor publice sau private. De asemenea, CEF urmărește valorificarea sinergiilor dintre sectoarele de transport, telecomunicații și energie, sporind astfel eficacitatea intervențiilor UE și permițând optimizarea costurilor. De asemenea, CEF stabilește defalcarea resurselor care urmează a fi puse la dispoziție în cadrul financiar multianual, pentru anii 2014 - 2020.

Prin acest program sunt sprijinite proiectele de interes comun care vizează dezvoltarea și construcția unor infrastructuri și servicii noi sau modernizarea celor existente în sectoarele transporturilor, telecomunicațiilor și energiei. În cadrul CEF este prioritară acordarea de finanțări pentru dezvoltarea conexiunilor care lipsesc din sectorul transporturilor. De asemenea, CEF contribuie la sprijinirea proiectelor care au o valoare adăugată la nivel european și care au beneficii importante pentru societate, însă nu dispun de finanțare adecvată din partea pieței.

Următorul apel de proiecte pentru contractarea de finanțări destinate sectorului de transport va fi deschis în prima parte a anului 2016.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MNU

Intrebare:

Connecting Europe Facility nu trebuia sa se adreseze doar proiectelor transfrontaliere care sa "umple spatiile" ramase dupa implementarea "coridoarelor" si altor asemeni proiecte? Parca era dat si un exemplu ca tarile implementeaza proiecte pe teritoriul national lasand la coada portiunile de frontiera, unele cu trafic redus. Asa e sau am confundat eu programele?

TibiV

Am tot citit ultimele doua paragrafe din comunicatul MFE, unde explica ce si cum e cu CEF, dar nu pare sa zica nicaieri ca e vorba doar de conexiuni intre statele membre....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MNU

#141
Eu la asta ma refeream:

Din acest document am citat:

QuoteDue to limited budget available under the CEF, grant support must be focused. The projects that are most difficult to implement, notably because of their cross-border nature, are to be taken forward with the support of grants and strong governance. Other projects will be taken on by national public funding, where possibly with ESIF support, or through private funding. The latter may benefit from innovative financial instruments of the CEF and include all possible scenarios of mixed or so-called blended funding, for example under public-private partnership (PPP) or project finance structures.

nicolaem

#142
nu stiu exact unde se potriveste mai bine stirea asta :
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/s-a-decis-soarta-intermodalului-de-71-de-milioane-de-euro-de-la-aeroport--135641.html

din pacate CJ cluj nu s-a trezit dupa arestarea sefului. nu imi este f clar daca totul e pierdut sau se poate depune cerere cu intarizere. presa clujeana prezite diferit situatia. oricum ar fi , e un esec.

LE
http://actualdecluj.ro/exclusiv-motivul-pentru-care-a-picat-intermodalul-aeroportului/

eu nu inteleg cum negocierile birocratice intre 3 autoritati ale statului ( ConsJud, CNADNR, CFR/MT) se termina cu sesizarea DNA.


TibiV

#144
Comunicat al Comisiei Europene.
Merge cel mai bine aici, pentru ca este si pe feroviar si pe auto.
Este adevarat, este doar pentru Bucuresti-Ilfov...

Quote
Programul TEN-T al UE va cofinanța, cu aproape 1 milion de euro, studii pentru dezvoltarea de legături mai bune pentru transportul de marfă și de pasageri între aeroportul București, principalele linii de cale ferată și rețeaua de autostrăzi din România.

Proiectul cuprinde studii de fezabilitate, juridice și de mediu în vederea proiectării unei noi legături între aeroportul Henri Coandă București, linia de cale ferată Brașov-București-Slobozia-Constanța și rețeaua de autostrăzi din România.

Studiile fac parte dintr-un proiect mai mare, care cuprinde construcția unui terminal multimodal pentru transport de marfă și pasageri, în regiunea București-Ilfov, lângă orașul Otopeni, la intersecția dintre autostrada care leagă Constanța (România) de Budapesta (Ungaria) și calea ferată dintre Constanța și Nürnberg/Dresda (Germania).

Proiectul a fost selectat pentru finanțare din partea UE, cu ajutorul experților externi, în cadrul Cererii anuale de propuneri TEN-T 2013, secțiunea de proiecte prioritare. Implementarea sa va fi monitorizată de INEA, Agenția Executivă pentru Inovare și Rețele a Comisiei Europene.

Proiectul trebuie încheiat până în luna decembrie 2015.

http://ec.europa.eu/romania/news/19032015_ue_sprijini_dezvoltarea_legaturi_bune_transport_bucuresti_ro.htm

Din asta eu inteleg ca au gasit ei (Comisia) o metoda sa ne mai dea 1 milion euro din POS-T 2007-2013...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

1 milion e o nimica toata fata de cat se pierde. Dar pe mine ma amuza:

Quotelângă orașul Otopeni, la intersecția dintre autostrada care leagă Constanța (România) de Budapesta (Ungaria) și calea ferată ...


NGC

#146
http://www.cdep.ro/interpel/2015/r6314A.pdf



Ultimul paragraf e cel mai interesant.  :p

TibiV

#147
Adica vom pierde aproape 20%, adica "doar" 3,8 mld euro.
Din care ~ 1 mld. pe POS-T...
How Nice !  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC


NGC