News:

.

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


NGC

Conform acestui anunt si acestui raspuns, Marti, 09.12.2014, intre orele 09:30 si 15:30 va avea loc "Conferinta nationala POST 2014". Merge cineva?


NGC

#107
In drafturile finale ale rapoartelor pentru cele 2 coridoare, Rhine - Danube si Orient - East Med, apar unele detalii interesante.

Extras din paginile 235 si 236 din draftul pentru Orient - East Med. Desi scrie implementare pana in 2019, cred ca este de fapt vorba de Timisoara - Lugoj.



Extras din paginile 266 si 267 din draftul pentru Rhine - Danube.



Harry

Am vorbit ieri cu cineva de la fonduri europene din primarie. Stadiul de absorbtie pe pol Constanta este 100%. Si pentru ca au mai ramas fonduri la buget si exista premizele prelungirii 2007-2014 pana in 2016 s-a trecut deja la demararea procedurilor pentru proiecte "soft" si "rapide" de pe lista de rezerva.

NGC

Quote from: NGC20 on December 06, 2014, 08:25:24 AM
Conform acestui anunt si acestui raspuns, Marti, 09.12.2014, intre orele 09:30 si 15:30 va avea loc "Conferinta nationala POST 2014". Merge cineva?
A fost cineva? Ceva noutati?

doryan93

România a transmis Comisiei Europene o listă cu peste 200 de proiecte, în valoare totală de 62,5 miliarde de euro, care să fie finanţate cu ajutorul noului mecanism de finanţare iniţiat de preşedintele Comisiei Europene, Jean Claude Juncker, pentru perioada 2015-2017. Cel mai mare proiect vizează construcţia autostrăzii Iaşi – Borş, cu o valoare totală estimată la 7,5 miliarde de euro, finanţare propusă pentru a fi încadrată în totalitate în mecanismul CE-BEI. Din autostradă au fost executaţi doar 52 km, iar 37 km sunt în lucru, scrie hotnews.ro. De asemenea, sunt pregătite studii de fezabilitate pentru 495 km, conform datelor Guvernului. Autostrada ar urma să lege centre economico-sociale importante ale României: Oradea, Zalău, Cluj-Napoca, Târgu Mureş şi Iaşi. Guvernul propune să contracteze experţi în implementarea proiectului, prin licitaţie publică, pentru a surmonta problema capacităţii administrative precare a beneficiarului (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale). De asemenea, Executivul vrea să împartă proiectul în tronsoane de 50-100 km.
Un alt proiect costisitor vizează reabilitarea şi modernizarea căii ferate Moldova-Transilvania, estimat la 4,3 miliarde de euro. Ruta feroviară cuprinde centrele economice Iaşi, Suceava, Cluj-Napoca, Oradea. În prezent, este în pregătire un studiu de fezabilitate pentru 655 km de cale ferată. Şi aici Guvernul vrea partajarea proiectului în tronsoane de 50-100 km şi contractarea unor experţi pentru implementare, care să suplinească slabă capacitate administrativă a CFR.
Sursa

adiarc

Suntem numărul 1 in Europa la proiecte pe hârtie....dar păcat ca practica ne omoara
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

doryan93

#112
Liderii europeni se intrunesc la Bruxelles in 18-19 decembrie pentru ultimul summit al acestui an, totodata primul condus de Donald Tusk ca presedinte al Consiliului.  Important pentru Romania: Posibil ca discutiile sa includa propunerea de prelungire  cu inca 1 an a finantarilor 2007-2013(adica 2015+1)si scoaterea de sub deficit bugetar a cofinantarii fondurilor UE/ Presedintele Traian Basescu va avansa, la randul sau, o propunere legata de utilizarea fondurilor UE.
Sursa

nirolf

QuoteEXCLUSIV Semnificatia deciziilor de la summitul UE: 2015 ramane anul final in care se pot cheltui fondurile 2007-2013/ Cofinantarea proiectelor ramane in calcul la deficitul bugetar, chiar si pentru Planul Juncker 

Rigurozitate maxima in politicile economice, fara derogari si facilitati, acesta este mesajul transmis, practic, desi incriptat in termeni tehnici, in concluziile Consiliului European care s-a incheiat in aceasta dimineata. Surse apropiate discutiilor de la Bruxelles au declarat pentru EurActiv.ro ca solicitarile legate de fondurile structurale, cu miza de miliarde de euro pentru Romania si pentru alte state membre nu au intrunit acordul liderilor politici. Cel mai important, nu s-a obtinut derogarea legata de prelungirea cu inca un an a perioadei admise pentru atragerea fondurilor UE 2007-2013. Articol in actualizare

Nu se mai accepta modificarea regulilor existente aceasta este practic decizia Consiliului European, avand impact asupra utilizarii fondurilor structurale pe actualul exercitiu financiar 2007-2013.

Pentru Romania, in acest moment, inseamna cel putin 20% din totalul sumei alocate, adica in cel mai fericit caz, daca absorbtia ar ajunge la 80% la finalul lui 2015, inseamna pierderea a peste 5 miliarde de euro.
[/size]

alecu26

la cat de mari sunt fondurile pe CF si cat de prost merg atat loturile in executie, cat si cele care acum se liciteaza si la care acum se pregateste licitatia....ne aflam in fata unui dezastru major, pentru care cineva trebuie sa platesca. Faptul ca nu vom absorbi 4-5 miliarde de euro este criminal...pentru un domeniu in coma.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


florin74

Sa vedeti hei rupism anul viitor cum nu a vazut Romania de ani buni. Cred ca o sa fie o presiune teribila pe constructori. Atat rutier cat si CFR.

alecu26

sunt zvonuri ca ar aparea castigatorii pe CT-O-TGM. Probabil prima data cei de pe O-TGM si imediat dupa...restul.

La CFR...nici o speranta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Păi presiune ar putea fi pentru proiectele care au termen contractual în 2015 și sunt finanțate din bani europeni. Dar sunt foarte puține, din păcate.

Spre exemplu, dacă s-ar fi dat cîștigătorii la Cîmpia Turzii-Tg Mureș în 3 săptămîni și n-aveam contestații (s-a mai întîmplat de cînd s-a băgat cauțiunea aia pentru licitații) am fi putut teoretic să ne încadrăm în 2015 (2 luni proiectare + 12 luni execuție).

alecu26

nici o sansa. Adica teoretic da...dar practic nu.

Podul dublu peste Mures de la Bogata ala va dicta ritmul.

Si problema e ca treburile nu mai merg ca pe vremea lui Boagiu. Vedeti singuri cat se freaca menta cu autorizatii, aprobat proiect, etc.

Chiar si Porr care a trecut deja cu mult inaintea loturilor 2 si 3 de pe Lugoj Deva...tot sunt in urma...fata de ce si-ar fi dorit ei si ce e necesar pentru finalizare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).