News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horațiu 87

CNADNR-ul  ne aude ?  sau daca nu aude macar sa citeasca

România poate pierde bani europeni pentru infrastructură, din cauza întârzierilor cu pregătirea proiectelor

Pregătirea proiectelor privind infrastructura de transport din cadrul Programului Operaţional pentru Infrastructură Mare (POIM) pentru perioada 2014-2020 se desfăşoară prea lent, iar proiectele mature lipsesc, se arată într-o scrisoare semnată de Corina Crețu, comisarul european pentru politică regională.

Totodată, există mari întârzieri la proiectele de transport finanţate din programul pe 2007-2013, potrivit scrisorii adresate ministrului Transporturilor, Dan Costescu.

Pentru POIM 2014-2020, România are alocate aproximativ 9,4 miliarde de euro atât prin Fondul european de dezvoltare regională, cât şi prin Fondul de coeziune. Mai mult de jumătate din finanţarea totală, inclusiv cofinanţarea naţională, pentru POIM, adică 6,8 miliarde de euro, este prevăzută pentru infrastructura de transport.

,,Există întârzieri semnificative în pregătirea financiară şi tehnică a unei rezerve de proiecte mature necesare pentru îndeplinirea obiectivelor Programului Operaţional pentru Infrastructură Mare. Lipsa unor proiecte mature şi cheltuielile insuficiente vor putea duce în cele din urmă la dezangajarea fondurilor extrem de necesare pentru reţeaua de transport a României", a afirmat Creţu, în scrisoarea deschisă, informează News.ro.

Pe de altă parte, pentru perioada 2007-2013, Comisia Europeană a aprobat fazarea a 30 din cele 123 de proiecte de transport, dar autorităţile din România nu au reuşit să trimită la Bruxelles toate documentele necesare pentru ca România să poată primi bani europeni. Există riscul ca România să nu poată folosi banii europeni alocaţi şi va fi nevoită să suporte din bugetul naţional cheltuielile necesare pentru finalizarea proiectelor.

În privinţa utilizării fondurilor structurale şi de investiţii în domeniul transporturilor în perioada de programare 2014-2020, Corina Creţu consideră că nu există proiecte mature întocmite de autorităţile române. Comisarul european a adăugat că este necesară adoptarea rapidă a Master Planului General de Transport, în forma agreată în cadrul negocierilor din 2015 dintre Comisia Europeană şi Guvernul României.

http://adevarulfinanciar.ro/articol/romania-poate-pierde-bani-europeni-pentru-infrastructura-din-cauza-intarzierilor-cu-pregatirea-proiectelor/

vancouver

Daca presa noastra de doi lei nu ar mai da cu gura aiurea, atunci este posibil sa fi avut si ceva mai multe proiecte pregatite. Pentru ca atunci cand s-au facut mai multe licitatii pentru SF-uri, presa a sarit ca arsa ca se fac de pomana, ca facem doar proiecte si nu facem autostrazi. INTELIGENTILOR din presa, cum vreti sa facem autostrazi daca nu pregatim proiecte si studii. Acum iata, nu avem SF-uri gata NICAIERI.

Eu am atras atentia si pe forum in 2013, 2014, 2015 ca nu s-au mai pregatit proiecte noi, ca ne concentram sa absorbim bani pe ultima suta pe 2007-2013, dar ca ne trebuie si proiecte noi, ca 2014 deja a trecut etc... Dar nici macar aici nu am fost bagat in seama. Acum am ajuns in acel punct, in care incepem sa vedem maretele realizari ale guvernului Ponta: ZERO PROIECTE initiate pentru fondurile europene 2014-2020. Ce sa licitam pentru constructie acum daca avem zero SF-uri?

Nu mai vorbim de competenta extrema a CNADNR si a oamenilor de acolo, care nu sunt in stare sa dea drumul la niste licitatii super simple, gen pasaje pe centura Arad sau pod pe A3 Gilau. In loc sa faca rezolve de urgenta aceste puncte, stam de 2-3 ani si ne uitam unii la altii.


In ansamblu un tablou perfect al unei tari perfecte:
- ziaristi cu mintea cat o gaina, care critica daca se face ceva, ca doar stiu ei ca e de pomana - in loc sa critice in sine faptul ca se da mita la licitatii, ei critica licitatiile cu totul
- guvern de mafioti care cauta sa fure direct cateva miliarde pe o smecherie de tip Comarnic-Brasov, restul cu fonduri europene este egal
- angajati la stat indolenti si incompetenti, carora le trebuie 2-3 ani sa refaca un rahat de licitatie pentru un pod

Iar in final avem un guvern tehnocrat care s-a apucat sa desfaca din itele nodului Gordian cu grija: ici un fir, colo altul. Poate ca in 100 de ani reusim sa deslusim asa hatisul birocratic si astfel sa absorbim banii pe care altii ni-i dau gratis.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

clau


alecu26

Quote from: dr4qul4 on June 27, 2016, 12:29:54 PM
Masura precalificari nu se poate aplica pentru ca ar insemna sa gandim proactiv si pe mai multi ani.  La noi orizontul de timp este de 2-4 ani, timp in care nu ai cum sa pregatesti minutios un proiect.

raspund aici sa evit offtopicul: stiu ca asa pare, dar hai sa luam doua, trei proiecte la indemana:

1. Ce ne impiedica sa facem precalificarea la proiectare de detaliu (PT+DDE+DTAC si ce o mai fi) la Sibiu Pitesti? ACUM. Deja se cam stie ce va fi macar de proiectat acolo +- cateva sute de metri de tunel, +-cateva sute de metri de poduri, consolidari, etc. Se poate face foarte simplu un caiet de sarcini pentru precalificarea pentru proiectare.

2. Peste 1 an (MAXIM), dar asta inseamna ca se poate face si de maine, ce ne impiedica sa facem precalificarea pentru executie lucrari pe Pitesti-Sibiu? (aici intradevar mai trebuie luate intradevar niste decizii in ce mod se doreste a se lucra....adica firme specializate pe lucrarile tip...gen tunele foarte mari, viaducte foarte mare...cea ce tot sustine Vancouver si eu si alti, sau se doreste licitatie pe tronsoane). E foarte greu sa ii pui pe constructori sa-si faca Joint Venturile de pe acum?

3. Asemanator se poate face cate ceva pe A7 si A8....macar in ce priveste proiectarea.
Drumurile noastre POATE;

dr4qul4


Bine ar fi sa fie asa cum spui tu, dar spagile vin de obicei dupa ce se porneste santierul, cand statul deblocheaza platile. Ce se primeste inainte, pentru licitatii, sunt doar frimituri si mai mult promisiuni.

Din pacate pentru noi CNADNR-ul este o structura politizata. Acolo nu se va aproba un proiect care va aduce beneficii doar guvernului urmator. 

Eu tot astept sa se adopte prin lege MPGT-ul, ca macar sa avem un punct de plecare. Daca s-ar porni toate proiectele din MPGT, cu faze de precalificare la cele ne-prioritare (adica fara A1, A7,si A10), atunci am avea sanse ca peste 2 ani sa avem proiecte gata din care sa putem alege. Unele se or impotmoli in avize, contestatii si autorizatii.
Altele din contra, vor merge ca pe roate.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

http://www.fonduri-ue.gov.ro/presa/comunicate/1943-programarea-2007-2013-peste-1-9-miliarde-de-euro-au-intrat-in-tara-in-ultimele-opt-luni-plus-ghiduri-lansate-pentru-12-2-miliarde-euro-pentru-actuala-etapa-de-programare-2014-2020

Quote
București, 27 iunie 2016 – Guvernul Dacian Cioloș a adus în țară peste 1,9 miliarde de euro aferente închiderii exercițiului bugetar 2007-2013 până la data de 22 iunie 2016, informează Ministerul Fondurilor Europene. Iar până la sfârșitul acestui an ,,estimăm că România va primi de la Comisia Europeană deconturi în valoare de 539 milioane de euro pentru POSDRU, pentru care Comisia blocase plățile către România, dar pe care am reușit să le deblocăm în luna mai", a declarat astăzi Cristian Ghinea, Ministru al Fondurilor Europene (MFE), înainte de întâlnirea cu reprezentanții Comisiei pentru Afaceri Europene din cadrul Camerei Deputaților de la Palatul Parlamentului, care va începe la ora 14:00.


Tot în 2016, MFE va transmite următoarele proiecte majore spre aprobare Comisiei Europene:
• Reabilitarea liniei de cale ferată Simeria - Km. 614 - cca. 1,5 mld. euro
• Metrou: M6 1 Mai – Otopeni - cca. 350 mil. euro
• 10 proiecte de infrastructură de apă și apă uzată în valoare de cca 1,5 mld. euro (Alba, Hunedoara - Valea Jiului, Vrancea, RAJA- Constanța, Satu-Mare, Ilfov, Galați, Suceava, Turda-Câmpia Turzii, Cluj -Sălaj)
• 1 proiect de eroziune costieră (etapa a II-a) - 220 mil. Euro

În luna mai a acestui an, România a demarat absorbția pentru actuala perioadă de programare (2014-2020). Primele plăți de la Comisie sunt în valoare de 57 de milioane de euro.
În prezent, sunt lansate ghiduri pentru 12,2 miliarde de euro. Dacă includem și dezvoltarea rurală, valoarea atinge 14,9 miliarde euro pentru 2014-2020. ,,Pe scurt: în acest moment primim proiecte pentru 44,99% din fondurile structurale şi de investiţii", a precizat Ghinea.
Quote

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

infraAdi_ro

http://www.comisarul.ro/articol/comisia-europeana-a-aprobat-proiectul-de-reabilita_812719.html

"Potrivit unui comunicat al CE, contribuția Uniunii Europene la realizarea acestui proiect este de 29,3 milioane euro, prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR).

"Prin alocarea acestor bani din FEDR, ca urmare a deciziei Comisiei Europene, România își va recupera cheltuielile efectuate inițial din bugetul național pentru acest proiect. Reabilitarea celor 54 de kilometri de drum național este importantă nu doar pentru cei aproape 250 de mii de locuitori ai județului Sălaj, ci și pentru operatorii internaționali de transport. Proiectul contribuie astfel la crearea unui sistem național de transport sustenabil, atât în beneficiul populației, cât și al mediului de afaceri", a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu.

Proiectul este cofinanțat prin Programul Operațional Sectorial "Transport" 2007-2013, în cadrul Axei prioritare 2 "Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în scopul dezvoltării unui sistem de transport durabil".
Romania are un viitor doar daca are prezent!

GDPR

Daca in proiectul de Ordonanta de rectificare a bugetului de stat pe 2016, urmau sa se taie 383 milioane lei de la Ministerul Transporturilor, din care 597 milioane finantare nerambursabila, in final s-au taiat 438 milioane, din care 652 milioane finantare nerambursabila. Iarasi e vorba de "mostenirea grea"?

Io

#248
Daca bine inteleg cam asa pare, mostenirea, in sensul in care nu are rost sa continue bugetarea pe 2016 a unor cofinantari care nu pot fi atrase acum. Din lipsa de? Studii, avize, proiecte etc, presupun.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

GDPR

E grav daca in intervalul de doar doua saptamani dintre publicarea proiectului de Ordonanta pe site-ul MF si data adoptarii ei in sedinta de guvern, onor Guvernul a decis ca e ok sa mai taie 55 de milioane in plus din banii europeni de la transporturi. Inseamna ca lucrurile nu merg bine. Sau e vorba de altceva?

Io

Sint "doar" 250 mil lei, un singur proiect mai maricel sa nu se fi calificat pe 2016.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

marisRO

Programul Operational Sectorial Transport (POS - Transport), Romania a reusit o rata de absorbtie efectiva de 70,14%, adica aprox. 3 miliarde de euro. POS Transport este gestionat de Autoritatea de Management de la Ministerul Fondurilor Europene, din ianuarie 2015. Pana atunci, insa, autoritatea de management era in subordinea Ministerului Transporturilor. Principalii beneficiari care au derulat proiecte europene cu acesti bani sunt Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), Caile Ferate (CFR), Metrorex - toate aflate in subordinea Ministerului Transporturilor.

Sursa: http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-21336023-fonduri-europene-absorbtie-rata-absorbtie-posdru.htm

vancouver

Iar rata cheltuielilor totale transmise spre decontare este de 77,31%, deci probabil ca si rata de rambursare efectiva va creste spre 77%, pe masura ce au loc decontarile. Probabil ca acesta va fi procentul final, adica ca. 3,3 miliarde €. Adica aprox. 1 miliard pierdut. Cu acest 1 miliard + partea aferenta de la buget, adica cu vreo 1,3 miliarde azi puteam sa avem si A7 gata. Sau Pitesti-Sibiu sa fi fost in 2015 la 50% si acum pe final.  :((
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

CE așteaptă de la România proiectele comune din domeniul transporturilor.
Buget de 1,9 mld. euro


România poate să transmită, până în data de 7 februarie 2017, Comisiei Europene (CE) proiectele de interes comun din domeniul transporturilor, suma totală alocată de CE în acest scop fiind de 1,9 miliarde de euro, se arată într-un comunicat al Ministrului Transporturilor. "Comisia Europeană, prin Agenţia Executivă pentru Inovare şi Reţele (INEA) a lansat, în data de 3 octombrie, apelul de proiecte aferent anului 2016, cu o alocare de 1,9 miliarde de euro pentru finanţarea proiectelor de interes comun din domeniul transporturilor. Data limită pentru depunerea proiectelor de către potenţialii beneficiari, spre evaluare la INEA, este 7 februarie 2017", se menţionează îna comunicatul citat.

"De asemenea, INEA a  lansat în data de 28 septembrie 2016 un apel de proiecte dedicat sinergiei între sectoarele de transport şi energie. Propunerile de proiecte eligibile în cadrul acestui apel sunt cele care contribuie la implementarea unor proiecte de interes comun având activităţi ce vizează atât sectorul de transport, cât şi cel de energie, generând în acest fel o sinergie între aceste două sectoare", se mai arată în comunicat.

Capital

pasadia

Quote from: vancouver on October 10, 2016, 12:04:24 PM
Adica aprox. 1 miliard pierdut. Cu acest 1 miliard + partea aferenta de la buget, adica cu vreo 1,3 miliarde azi puteam sa avem si A7 gata. Sau Pitesti-Sibiu sa fi fost in 2015 la 50% si acum pe final.  :((

Sau vreo 6-8 centuri ori zone negre rezolvate (la nivel de autostrada complete sau de half-profile). Cum ar fi fost de exemplu centura Fagaras, Bacau, Roman, Buzau, Slatina, Bals, Zalau, Busteni. Sau evident A0.

Nu de alta dar ma irita din ce in ce mai mult faptul ca toata lumea gandeste numai in termeni de proiecte de peste 100 km. In conditiile in care capacitatea reala a DN-urilor e incarcata in zonele urbane, in conditiile in care castigul real de timp si in siguranta a traficului se obtine preponderent prin ocolirea oraselor.