News:

.

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

michidush

Romania trebuie sa dea drumul masiv la licitatii pt infrastructura pe fonduri europene. Cu orice pret! Exista un risc real ca noul context antiglobalizare sa duca la  pierderea finantarilor europene. Deja Brexit va veni cu diminuari ale bugetului european. Daca nu facem minuni in urmatorii doi ani o sa ramanem fara o autostrada capabila sa traverseze muntii si fara autostrada completa de la Est la Vest. Daca nu facem un efort national extins e posibil sa nu ne mai intalnim cu aceasta sansa....
Trec lunile trec anii ....proiecte noi nu sunt lansate spre licitare iar cele licitate se reziliaza sau se taraie jenant.
Am adresat deunazi o intrebare daca lucrarile abandonate de un constructor si terminate de CNADR pot fi decontate din fonduri europene....nu am primit un raspuns pana astazi...

vancouver

Eu va bâzâi la cap de 3 ani ca pe 2014-2020 nu este mai nimic licitat si ca se pot pierde banii, dar nu am fost bagat in seama. Anul trecut pe vremea asta am facut o adevarata campanie aici pe forum, de sensibilizare in legatura cu subiectul, in ideea gasirii unor proiecte simple si care se executa rapid...

E bine ca incepeti sa va treziti si voi... Pacat ca e prea tarziu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Eu asta am facut tot anul. Am tipat sa se scoata ceva SF-uri la licitatie ca la anul sa putem licita ceva. Dar din motive necunoscute, CNADNR a preferat sa nu faca nimic si doar sa blocheze santierele existente ca sa le mai intarzie putin.

Poate are legatura cu bugetul ala mic votat la inceputul anului si micsorat drastic la rectificare. alt guvern, aceeasi metoda.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

#258
Era evident ca trebuia din primele saptamani sa fie ras de pe fata pamântului CNADNR ( cu riscul de procese si bani pierduți in instanța ) si concesionat tot procesul catre companii private pana la crearea celor 2 str,practic ca si private formate doar din profesioniști din toate domeniile Conexe construcției de autostrazi ,deconectate total de politic.

Actualul Cnair nu poate si nici nu vrea mai mult.Si lucrurile nu se pot îmbunătății  cat timp avem superimunitatea angajaților balast ( oameni care ard gazul degeaba,dar nu pot fii concediați si Puși sa plătească pt neîndeplinirea termenelor si obiectivelor setate
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


Ionut

Am avut ocazia si placerea sa-l intalnesc pe acest domn la ultima intalnire a CM POIM, in Bucuresti. Este un profesionist si ce spune, cam aia e. Deci ma bucur sa aud vesti bune de la dansul.




Carsten Rasmussen (CE): România ar putea primi curând confirmarea oficială
pentru îndeplinirea a încă 10-11 condiționalități ex-ante


Actualul Guvern ar putea primi, în curând, de la Comisia Europeană, confirmarea oficială pentru îndeplinirea a încă 10 sau 11 condiționalități ex-ante, potrivit șefului Unității pentru România în cadrul DG Regio al CE, Carsten Rasmussen.

"Aceasta este ultima reuniune tehnică dintr-o serie dedicată negocierilor privind condiționalitățile și imaginea de ansamblu este a unui efort extraordinar depus pentru fiecare categorie. Cred că suntem foarte aproape de momentul în care acest Guvern va primi confirmarea oficială pentru îndeplinirea a încă 10 sau 11 condiționalități, ceea ce este o surpriză foarte plăcută pentru noi, având în vedere stadiul în care ne aflam în vară. Constat că există o colaborare intensă între ministere pentru îndeplinirea condiționalităților, ceea ce este o dovadă că această abordare funcționează, pentru că a mobilizat instituțiile responsabile de fiecare domeniu în parte. Trebuie să avem o abordare de tip win-win, în care ceea ce România transmite Comisiei reprezintă ceea ce își dorește și are cu adevărat nevoie și nu ceva impus din afară", a declarat, la finalul reuniunii tehnice, Carsten Rasmussen, șeful Unității pentru România în cadrul DG Regio al Comisiei Europene.

Agerpres

Harry

In doar 2 ani de cand s-a schimbat administratia locala din Constanta suma fondurilor europene pierdute a ajuns la 14.000.000 euro. Dupa soseaua de coasta si parcul carol, acum s-a pierdut banii si pentru parcul arheologic...

TibiV

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/romania-va-beneficia-de-doua-noi-facilitati-de-cofinantare-de-la-bei-in-valoare-totala-de-660-milioane-euro-pentru-investitii-de-mediu-i-crestere-economica-cu-finantare-europeana

Quote
România va beneficia de două noi facilități de cofinanțare de la BEI în valoare totală de 660 milioane euro pentru investiţii de mediu și creştere economică cu finanţare europeană

08 Decembrie

Guvernul a  aprobat două proiecte de lege privind aprobarea contractelor-cadru de finanţare dintre România și Banca Europeană de Investiții (BEI), prin care instituția financiară europeană acordă României, pentru perioada de programare financiară 2014-2020, două facilități de cofinanțare UE în valoare totală de 660 milioane de euro în vederea acoperirii parțiale a contribuției bugetului de stat la realizarea unor obiective de investiţii de mediu și creştere economică.

Concret, este vorba despre 300 milioane euro destinate obiectivelor de investiţii cuprinse în axele prioritare 3, 4 și 5 din Programul Operațional Infrastructură Mare, care se referă, printre altele, la promovarea utilizării eficiente a resurselor prin dezvoltarea infrastructurii de apă și apă uzată și de management al deșeurilor, protejarea și conservarea biodiversității și refacerea ecosistemelor degradate, promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor.

Alte 360 milioane de euro vor fi disponibile pentru obiective de investiţii cuprinse în axele prioritare din Programul Operațional Competitivitate (integral), Programul Operațional Capital Uman (integral) și Programul Operațional Infrastructură Mare axele prioritare 6, 7 și 8, care vizează promovarea energiei curate și a eficienței energetice în vederea susținerii unei economii cu emisii scăzute de carbon, creșterea eficienței energetice la nivelul sistemului centralizat de termoficare în orașele selectate și, respectiv, sisteme inteligente și sustenabile de transport al energiei și gazelor naturale.

Ambele împrumuturi vor fi disponibilizate până la 31 decembrie 2024.

Contractul-cadru dintre România și Banca Europeană de Investiții aferent Facilității de cofinanțare a UE pentru mediu 2014-2020 a fost semnat la Luxemburg, la 16 iunie 2016, iar cel aferent Facilității de cofinanțare a UE pentru creştere 2014-2020 a fost semnat la București, la 15 iulie 2016.

Intrarea în vigoare a celor două contracte, respectiv, posibilitatea efectuării de trageri din împrumut, este condiționată  de aprobarea acestora de către Parlamentul României.

Contractarea celor două instrumente de cofinanțare se încadrează în obiectivele Strategiei de administrare a datoriei publice guvernamentale 2016-2018, prin care Ministerul Finanțelor Publice urmărește continuarea parteneriatului cu instituțiile financiare internaţionale pentru a beneficia de termenii și condițiile avantajoase oferite de aceste instituţii.

Ministerul Fondurilor Europene va fi desemnat agenție de implementare, continuând să desfășoare activitățile conferite de legislația relevantă privind implementarea programelor operaționale 2014-2020. Totodată, Ministerul Fondurilor Europene va transmite, atât Ministerului Finanțelor Publice, cât și BEI, raportări centralizate privind stadiul fizic și financiar al proiectelor cuprinse în axele prioritare ale programelor operaționale menţionate.

Informații de background:

Banca Europeană de Investiții a acordat României și în perioada de programare bugetară 2007-2013 facilități de finanţare în vederea acoperirii parțiale a contribuției bugetului de stat pentru diverse programe operaționale finanțate din fonduri structurale și de coeziune ale Uniunii Europene, în valoare de 1 miliard de euro, pentru programele operaționale sectoriale de transport, mediu și competitivitate economică în cadrul Facilității pentru cofinanțarea Cadrului Strategic Național de Referință și respectiv de 300 milioane euro, pentru Programul Național de Dezvoltare Rurală.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Absorbţia curentă a fondurilor europene a crescut la 81,73%, în noiembrie

Absorbţia curentă a fondurilor europene 2007-2013 a crescut în luna noiembrie, comparativ cu octombrie, cu 1,75 puncte procentuale, la 81,73%, reiese din datele Ministerului Fondurilor Europene (MFE). Astfel, absorbţia curentă care reprezintă declaraţiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeană a crescut la 15,57 miliarde de euro. În ceea ce priveşte absorbţia efectivă, aceasta a crescut cu 0,54 puncte procentuale, la 14,8 miliarde de euro (78,08%).

Pe Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice (POSCCE), rata de absorbţie curentă era de 105,47%, pe Programul Operaţional Asistenţă Tehnică - 113,42% (include top-up-ul solicitat de CE), pe Programul Operaţional Sectorial Mediu - 78,55, pe Programul Operaţional Regional - 85,04%, pe Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane - 67,54%, pe Programul Operaţional Sectorial Transport - 77,31% iar pe Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative - 98,66%.

Economica.net

TibiV

http://ec.europa.eu/romania/news/20161512_finalizare_19_proiecte_infrastructura_romania_ro

Quote
15/12/2016
Comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, a aprobat continuarea a 19 proiecte din mai multe regiuni din România, în valoare totală de 1,3 miliarde de euro. Proiectele se referă la sistemul de alimentare cu apă, cel de canalizare și epurare, sistemul centralizat de termoficare urbană și la infrastructura de transport feroviar și rutier.

"Toate aceste proiecte au început în perioada 2007-2013, dar pot fi finalizate în perioada actuală de programare", a precizat Corina Crețu. "Sunt convinsă că astfel de proiecte sunt vitale pentru a îmbunătăți viața românilor. În acest scop, trebuie să folosim la maximum fondurile europene disponibile!"

Proiectele vizate sunt următoarele:

TRANSPORT:
•Reabilitarea podurilor feroviare situate la km 152+149 și km 165+817 pe secțiunea feroviară București-Constanța
Reabilitarea drumului național DN56, secțiunea Craiova–Calafat

EFICIENȚĂ ENERGETICĂ
•Reabilitarea sistemului de termoficare urbană la nivelul municipiului Oradea, în scopul conformării la legislaţia de mediu şi creşterii eficienţei energetice
•Retehnologizarea sistemului de termoficare din municipiul Bacău, în vederea conformării la normele de protecţia mediului privind emisiile poluante în aer şi pentru creşterea eficienţei în alimentarea cu căldură urbană

EXTINDEREA ȘI REABILITAREA INFRASTRUCTURII DE APĂ
•Judeţul Satu Mare: Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată
•Judeţul Prahova: Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de apă şi canalizare
•Judeţul Mehedinţi: Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de apă şi canalizare
•Judeţul Mureş: Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată
•Judeţul Argeş: Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată
•Județul Arad: Extinderea și modernizarea infrastructurii de apă și apă uzată
•Judeţul Vaslui: Reabilitarea sistemului de alimentare cu apă, a sistemului de canalizare şi a staţiilor de epurare în aglomerările Vaslui, Bârlad, Huşi, Negreşti
•Județul Bistrița-Năsăud: Extinderea și modernizarea infrastructurii de apă și apă uzată
•Judeţul Timiş: Extinderea şi modernizarea sistemului de alimentare cu apă şi canalizare
•Judeţul Bihor: Extinderea si modernizarea infrastructurii de apă şi apă uzată
•Judeţul Vâlcea: Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată
•Județul Botoşani: Extinderea şi modernizarea sistemelor de alimentare cu apă și canalizare-epurare a apelor uzate
•Judeţul Dâmboviţa: Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată
•Judeţul Maramureş: Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată
•Judeţul Suceava: Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată


Informații suplimentare referitoare la natura proiectelor:

Obiectivele proiectelor de transport cuprind reabilitarea a două poduri dunărene, Borcea și Cernavodă, parte a liniei de cale ferată București–Constanţa, prin modernizarea infrastructurii şi sporirea vitezei de circulație maximă la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru trenurile de marfă, respectiv reabilitarea a 80,435 km din drumul național DN56, porțiunea dintre oraşele Craiova și Calafat, la granița cu Bulgaria.

Cele 15 proiecte de apă şi apă uzată includ realizarea de infrastructură şi facilităţi de tratare a apei uzate. Astfel, captarea de apă va fi îmbunătăţită, reţeaua şi instalaţiile de pompare vor fi reabilitate şi extinse, iar staţiile de tratare a apei uzate vor intra în categoria nou-construite sau îmbunătăţite. Această infrastructură contribuie la oferirea de servicii şi un grad de acoperire în ce privește apă curentă şi cea uzată în conformitate cu directivele europene, în mod special cele legate de calitatea apei şi tratarea apei uzate în mediul urban.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


dr4qul4

Daca mai continuam mult cu rambursarile retroactive, o sa ajungem sa primim bani si pentru podurile Dunarene facute de Ceausescu.
Erau atat de multi care sustineau ca UE nu ne mai da nici un ban daca nu terminam pana la 31.12.2015. Dar adevarul e ca absorbtia pe 2007-2013 inca aduna procente desi suntem in 2017 :)

Sper doar ca toti banii astia veniti de la UE sa fie investiti in alte proiecte de infrastructura. Putin probabil, dar speranta moare ultima.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Peste 500 de milioane de euro pentru continuarea a 11 proiecte majore de infrastructură

Comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, a aprobat continuarea a 11 proiecte din mai multe regiuni din România, cu o finanțare din partea Uniunii Europene de peste 500 de milioane de euro, potrivit unui comunicat de presă al Reprezentanței Comisiei Europene în România, remis miercuri, AGERPRES. "Prin deciziile adoptate, am facilitat continuarea acestor proiecte, începute în perioada 2007 — 2013, în actuala perioadă de programare. Sunt proiecte esențiale pentru dezvoltarea României și îmbunătățirea calității vieții cetățenilor", a precizat Corina Crețu.

Proiectele de transport cuprind construcția autostrăzii Lugoj — Deva pe secțiunea Dumbrava — Deva, parte a rețelei TEN-T. Astfel, se va scurta durata de călătorie între aceste puncte și se va reduce numărul de accidente rutiere. De asemenea, acestea includ și reabilitarea liniei de cale ferată dintre Coșlariu și Simeria, componentă a coridorului pan — european IV, pentru creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 kilometri/oră.

În ceea ce privește managementul deșeurilor, proiectele se referă la dezvoltarea sistemului de management integrat al deșeurilor în județele Suceava, Dolj, Bihor, Alba, Cluj și Vrancea. Cele șase proiecte de management al deșeurilor vor contribui la reducerea dimensiunilor depozitelor de deșeuri prin integrarea activităților de separare, colectare, transport, tratare, reciclare și eliminare. De asemenea, se are în vedere închiderea sau reabilitarea depozitelor non-conforme cu standardele europene, se mai arată în comunicat.

Extinderea și reabilitarea infrastructurii de apă și apă uzată sunt prevăzute a se realiza în județele Gorj și Bacău. Proiectele de apă și apă uzată includ realizarea de infrastructură și facilități de tratare a apei uzate. Captarea de apă va fi îmbunătățită, rețeaua și instalațiile de pompare sunt reabilitate și extinse, iar stațiile de tratare a apei uzate sunt nou construite sau îmbunătățite.

În ceea ce privește prevenirea dezastrelor naturale, în județul Iași sunt prevăzute lucrări pentru reducerea riscului de inundații în bazinul hidrografic Prut — Bârlad. Acest proiect presupune construirea de poldere, dragarea și stabilizarea albiilor râurilor, precum și cartografierea riscului de inundații. Un număr de 16.000 de locuitori ai județului Iași vor beneficia în mod direct de o mai bună protecție împotriva inundațiilor, se precizează în comunicat.

Agerpres

Ionut

România a depăşit pragul de 40 de miliarde de euro, bani luaţi de la UE.
2016 a fost cel mai bun an


Suma totală primită de România de la bugetul Uniunii Europene este de 40,5 miliarde de euro, potrivit unei statistici a Ministerului de Finanţe. 7 miliarde au venit doar anul trecut. 40,531 miliarde de euro. Aceasta este suma totală primită de România de la bugetul Uniunii Europene, atât ca fonduri pre-aderare, cât şi post-aderare, potrivit unei centralizări a Ministerului de Finanţe, cu date valabile la 30 noiembrie 2016. Din cele 40,5 miliarde de euro plătiţi de Bruxelles României, 37 au revenit exerciţiului financiar 2007-2013 (inclusiv sumele pre-aderare) iar restul au fost plătiţi pentru proiectele depuse în perioada 2014-2020.

Potrivit aceleiaşi surse, România a contribuit la bugetul UE cu 13,6 miliarde de euro, din 2007 până la finalul lui noiembrie 2016. Asta face ca, în relaţia cu Uniunea Europeană, România să fie un beneficiar net, primind 26,9 miliarde de euro.

În ciuda declaraţiilor politice din ultima vreme, datele Finanţelor arată că anul 2016 (chiar cu situaţia la 11 luni, fără decembrie), a fost cel mai bun an al absorbţiei. Sumele primite de la UE s-au ridicat la 7 miliarde de euro. Este adevărat că, anul trecut, România a primit sume substanţiale de bani pentru proiecte din ambele exerciţii financiare multianuale ale UE (4,53 miliarde de euro pentru 2007-2013 şi 2,49 miliarde de euro pentru exerciţiul 2014-2020). Puteţi vedea documentul Ministerului de Finanţe aici.

Economica.net

Ionut

Comisia Europeană a aprobat fazarea a zece proiecte de infrastructură din România

Comisia Europeană a aprobat continuarea a zece proiecte de infrastructură din mai multe regiuni din România, cu o contribuție din partea UE de aproximativ 800 de milioane de euro, potrivit unui comunicat publicat vineri. Investițiile sunt pentru lucrări de infrastructură începute între 2007 și 2013, ce vor putea fi finalizate în actuala perioadă de programare. Printre proiecte finanțate se numără construcția șoselei de centură a municipiului Brașov, tronsoanele I (DN1-DN11), II (DN11-DN13) și III (DN13-DN1), scrie News.ro. Un alt proiect finanțat va fi reabilitarea liniei de cale ferată Brașov–Simeria, componentă a coridorului pan–european IV, tronsonul Sighișoara–Coșlariu.

Din cele 800 de milioane de euro vor fi finanțate și trei proiecte în ceea ce privește dezvoltarea sistemului de management integrat al deșeurilor din județele Caraș-Severin, Constanța și Iași. Totodată, Comisia Europeană va mai finanța câteva proiecte în ceea ce privește infrastructura de apă din Covasna, Teleorman, Constanța, Ialomița, Sibiu și Brașov. Din suma alocată o parte va fi direcționată și către realizarea proiectului WATMAN, care are ca obiectiv final protejarea populației prin modernizarea infrastructurii de prevenire a inundațiilor.

Profit.ro