News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


ultrasbz

Azi a fost adoptat in Senat noul pachet de legi ale achizitiilor publice. Urmeaza Camera Deputatilor care este camera decizionala.

NGC

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1087-19022016

Quote
Data de 16 Februarie 2016 a reprezentat data limită pentru transmiterea la Comisia Europeană a propunerilor de proiecte în cadrul Apelului de proiecte din anul 2015 aferent facilității Mecanismul Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF).

Ministerul Transporturilor a transmis la Comisia Europeană un număr de 18 proiecte cu beneficiari români având o valoare totală de 938,4 milioane EUR, din care 647,2 milioane EUR fonduri europene nerambursabile.

Programul CEF reprezintă un mecanism de finanțare din fonduri europene nerambursabile în perioada 2014-2020 dedicat în special sectorului de transport, dar și sectoarelor de telecomunicații și energie.

Finanțarea totală prevăzută de acest mecanism pentru sectorul de transport la nivelul UE este de 26,25 miliarde EUR, din care 11,3 miliarde EUR pentru statele eligibile sub politica de coeziune.

În cadrul alocării de 11,3 miliarde EUR România are rezervată suma de 1,23 miliarde EUR. Această alocare rămâne rezervată României dacă este angajată pe proiecte în cadrul apelurilor de proiecte în perioada de până la 31.12.2016.

În cadrul apelului de proiecte CEF aferent anului 2014 România a utilizat deja suma de 711,8 milioane EUR, iar la apelul din anul 2015 proiectele propuse de beneficiarii români în cadrul alocării fondului de coeziune este de 645,8 milioane EUR, ceea ce conduce la o supra-angajare a sumei alocate României cu 25%.

În perioada Martie – Aprilie 2016 Comisia Europeană va asigura evaluarea proiectelor primite în cadrul apelului de proiecte CEF 2015 și proiectele selectate vor fi propuse pentru aprobarea Comitetului statelor membre în perioada Iunie - Iulie 2016.

Daca tot au dat acest comunicat, de ce nu au precizat si proiectele propuse din 2014 si pana astazi (grupate pe ani)?  :o

TibiV

Quote from: NGC20 on February 19, 2016, 10:56:54 AM
În cadrul alocării de 11,3 miliarde EUR România are rezervată suma de 1,23 miliarde EUR. Această alocare rămâne rezervată României dacă este angajată pe proiecte în cadrul apelurilor de proiecte în perioada de până la 31.12.2016.

În cadrul apelului de proiecte CEF aferent anului 2014 România a utilizat deja suma de 711,8 milioane EUR, iar la apelul din anul 2015 proiectele propuse de beneficiarii români în cadrul alocării fondului de coeziune este de 645,8 milioane EUR, ceea ce conduce la o supra-angajare a sumei alocate României cu 25%.

711,8 + 645,8 = 1.357,6 milioane EUR

1357/1230=110,37%

Supra-angajare 25% ?!
Ceva nu este clar...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

cumva 85% valoarea nerambursabila? + 15 a statului...la fel ca orice alt proiect european?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

florin74

Quote from: NGC20 on February 19, 2016, 10:56:54 AM
Daca tot au dat acest comunicat, de ce nu au precizat si proiectele propuse din 2014 si pana astazi (grupate pe ani)?  :o

2015 uite aici

Proiectul de modernizare a legăturii feroviare între Brașov și Sighișoara, secțiunea Brașov-Apaţa și Caţa-Sighișoara, care are o valoare de 677.739.059 milioane
1.073.945 euro, este proiectul care vizează îmbunătățirea capacităţii instituționale şi de implementare a proiectelor în cadrul companie CFR SA
Actualizarea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea liniei CF Craiova - Calafat este cel de-al 3-lea proiect cu o finanţare nerambursabilă în valoare de 1.476.345,45 euro (85% FEN)
Realizarea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea liniei cf Craiova - Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, care va beneficia de o finanţare nerambursabilă în valoare de 8.432.425 euro (85% FEN)

Mai multe detalii :
http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2015/2575-comunicat-de-presa-30-12-2015
Este corect, sprijinul este de 85%, iar pe cele de asistenta tehnica 100%.



NGC

^^^
Stiu despre acele proiecte de la CFR, dar puteau sa specifice toate aceste informatii direct in comunicat. ;)
Plus sa specifice si din ce domenii au mai fost depuse proiecte (rutier, feroviar, aerian, naval).

florin74

#217
Sunt 3 componente :

Energie - Transgaz a avut un proiect de 3 mil euro, cu 50% nerambursabil pentru 3 statii de compresoare

Transport -
Subcomponenta Transport project : https://ec.europa.eu/inea/en/connecting-europe-facility/cef-transport/projects-by-country/romania (nu au nici ei pe ani)
Unele sunt proiectele la nivel european, sau in cooperare cu tarile riverane Dunarii. Ultimele 4 sunt cele mentionate in comunicatul de presa
Subcomponenta Motorways on Sea - nu am gasit nimic special pentru Romania

Telecom - Organizatia Salvati copii 254.000 euro (internet mai sigur pentru copii)




TibiV

#218
http://www.mediafax.ro/politic/ministrul-fondurilor-europene-in-plenul-senatului-romania-este-pe-ultimul-loc-in-ue-la-rata-de-absorbtie-o-plata-din-programul-regional-de-resurse-umane-intrerupta-15092162

Quote
Ministrul Fondurilor Europene, în plenul Senatului: România este pe ultimul loc în UE la rata de absorbţie. O plată din programul regional de resurse umane, întreruptă

"Una din plăţile pe programul regional de resurse umane a fost întreruptă datorită neregulilor înregistrate în anii 2012 – 2014. Din păcate, aceste programe au avut mari probleme de-a lungul implementării lor între 2007 şi 2015, atât la elaborarea ghidurilor, la selecţia proiectelor, cât şi la implementarea lor", a declarat ministrul în plenul Senatului, la ora ministrului.

De asemenea, Răducu a spus că România este pe ultimul loc în UE în ceea ce priveşte rata de absorbţie şi că foarte multe proiecte au probleme în ceea ce priveşte avizul de construcţie sau de mediu.

"Acesta este motivul, nu ştiu dacă reuşesc, dar mi-aş fi propus din tot sufletul şi am avut ocazia să pot să măresc rata de absorbţie, s-o ajut până aproape de sută la sută. Acţiuni care au fost făcute de alte state membre şi au depăşit gradul de 95%. Îmi propun să ajung măcar la gradul de 80%", a spus Aura Răducu.

Ministrul a mai spus că închiderea de program va avea loc în martie 2017, cu o plată intermediară în iunie anul acesta şi plată în 2017, când se va face şi o analiză pe tema accesării fondurilor europene.


Si varianta Agerpres:
http://www.agerpres.ro/english/2016/02/29/european-funds-minister-absorption-rate-hopefully-at-75-pct-could-grow-even-higher-16-34-29
Quote
Bucureşti, 1 mar /Agerpres/ - Una dintre plăţile pe Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) a fost întreruptă din cauza neregulilor înregistrate în perioada 2012-2014, a anunţat, marţi, Aura Răducu, ministrul Fondurilor Europene, în plenul Senatului.

Ea a reamintit că se pot include proiecte finanţate de la bugetul de stat, din perioada 2007-2015, pentru a creşte absorbţia pe fostul cadru financiar.

"Putem include proiecte finanţate de la bugetul de stat, până în 31 martie 2016. Este o ocazie unică în care am putea ridica rata de absorbţie chiar până la 100% şi aş fi putut să fac acest lucru doar că am următoarea problemă. Majoritatea proiectelor publice finanţate de la bugetul de stat din păcate nu îndeplinesc condiţiile legale conform legislaţiei naţionale în principal privind respectarea achiziţiilor publice, avizul de mediu şi cel de construcţie", a afirmat ministrul Fondurilor Europene.

De asemenea, oficialul a precizat că România este pe ultimul loc în UE privind rata de absorbţie a fondurilor europene.

Aura Răducu a declarat, luni, că în momentul de faţă sunt făcute plăţi care ar reprezenta o absorbţie de 75%.

"În momentul de faţă, am făcut plăţi de peste 75% din total fonduri. Ele nu au fost încă rambursate de către Comisie, având în vedere că la începutul anului este perioada de audit şi se analizează plăţile; de la Comisie în fiecare an vin după sfârşitul lunii februarie - începutul lunii martie. La Comisie, în prezent, avem 750 de milioane euro care trebuie rambursate. În prezent, avem 75% speranţă de grad de absorbţie, dar există posibilitatea de a creşte această rată printr-o o situaţie unică de a include proiecte retrospective, proiecte finanţate numai din bugetul de stat", a mai afirmat ministrul Fondurilor Europene.
AGERPRES

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Magistratii constanteni au admis actiunea depusa de asocierea Euromateria-Rico si au anulat decizia primariei care declara oferta Euromateria ca inacceptabila. Prin urmare s-a dispus ca Mobitom sa sisteze lucrarile de reabilitare a Parcului Arheologic, iar primaria a fost obligata sa reia procedura de selectie a firmei care sa finalizeze lucrarile.

Tinand cont de cum s-au desfasurat lucrurile pana acum, cu siguranta dupa noul proces de selectie vor fi depuse contestatii, iar lucrarile nu vor putea fi finalizate pana in iunie. Reamintim ca fondurile europene pentru parc au fost sistate la 31 decembrie, finantarea pentru finalizarea lucrarilor fiind facuta din bugetul local cu obligatia ca parcul sa fie dat in folosinta in iunie. Cum acest lucru nu mai pare posibil, primaria va fi obligata sa returneze fondurile europene.

TibiV

http://www.fonduri-ue.ro/presa/comunicate/1855-mesajul-doamnei-aura-raducu-privind-depunerea-mandatului
Quote

25.04.2016
Mesajul doamnei Aura Răducu
privind depunerea mandatului de ministru al fondurilor europene

La solicitarea domnului prim-ministru, îmi depun demisia din funcţia de ministru al fondurilor europene.
Am acceptat să fac parte din această echipă guvernamentală cu gândul că voi reuşi să introduc o nouă abordare şi un nou tip de management în acest important domeniu al fondurilor europene.

Priorităţile pe care mi le-am propus la acceptarea mandatului şi pe care le-am urmat în această perioadă au fost urmatoarele:
1.      Finalizarea programelor 2007-2013, închiderea proiectelor, realizarea unei rate cât mai mari de absorbţie în special prin includerea unor proiecte retrospective, finanţate numai de la bugetul de stat în perioada 2007-2015;
2.      Realizarea de analize complexe privind impactul celor 9 ani de politică de coeziune, cu scopul eliminării problemelor şi blocajelor înregistrate, precum şi reducerea neregulilor;
3.      Îndeplinirea conditionalităţilor ex-ante (politici publice pentru principalele sectoare – educatie, sănătate, transport, gestionarea deşeurilor, etc.) prevăzute în cadrul Acordului de Parteneriat cu Comisia Europeană, multe cu termene depăşite; 
4.      Creşterea transparenței în implementarea programelor și proiectelor europene, informarea cât mai corectă a cetăţenilor privind utilizarea fondurilor europene/publice;
5.      Realizarea împreună cu STS a sistemului informatic integrat de gestionare a programelor și proiectelor europene (MySMIS 2014) - 2 module principale au fost finalizate, esențiale pentru depunerea proiectelor;
6.      Simplificarea şi standardizarea procedurilor, a acordurilor de delegare, a ghidurilor, a contractelor de finanţare, a documentelor solicitate beneficiarilor;
7.      O comunicare mai bună cu beneficiarii şi sprijin direct, la nivel regional şi local, prin organizarea unui sistem unitar şi profesionist de informare (helpdesk);
8.      Finalizarea acţiunii de desemnare/acreditare a sistemelor de management și control pe fiecare program operaţional, atât la nivelul de autoritate de management cât şi la nivel de organisme intermediare; evaluarea performanţelor înregistrate de către fiecare structură;
9.      Lansarea, împreună cu ministerele sectoriale, a proiectelor pentru perioada 2014-2020 (aproximativ 80% din alocarea UE);
10.  Demararea pregătirii proiectelor publice prin îmbunătăţirea normelor şi standardelor de pregătire a documentaţiei, realizarea unui contract de antrepriză clar şi corect pentru lucrări publice; sprijin pentru demararea unor proiecte de mare impact pentru dezvoltarea economică şi socială a ţării, ca de exemplu: linia de metrou Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, ELI-NP, DANUBIUS).

Priorităţile menţionate sunt în prezent într-un stadiu avansat de implementare şi s-au concretizat prin lansarea, de către Ministerul Fondurilor Europene, a cererilor de proiecte care totalizează peste 40% din alocările programelor gestionate în perioada 2014-2020 – cinci programe în valoare totală de aproximativ 20 miliarde euro din fonduri UE şi cofinanţare naţională (Programul Operaţional Capital Uman, Programul Operaţional Infrastructură Mare, Programul Operaţional Competitivitate, Programul Operaţional Asistenţă Tehnică, Programul Operaţional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate).

S-a realizat o bună planificare a acţiunilor ce se vor desfăşura în următoarea perioadă, astfel încât se estimează încheierea de contracte de peste 800 de milioane de euro în luna mai. Se va continua lansarea de cereri de proiecte, pentru a se ajunge la 80% lansări şi utilizarea a aproximativ 1,4 miliarde euro din fondurile primite ca avans de la UE.

Mi-am dorit ca pe baza experienţei acumulate în peste 20 de ani de gestionare a programelor şi proiectelor europene, şi având în vedere schimbările dorite de societate, să ajut la întărirea capacităţii administrative a ministerului şi la dezvoltarea unei instituţii europene, capabile să asigure coordonarea şi implementarea programelor, corelarea lor cu politicile europene, cu nevoile şi programele naţionale, contribuind totodată la pregătirea României pentru Preşedinţia Consiliului UE in 2019.

Totuşi, având în vedere nemulţumirile domnului prim-ministru legate de obiectivele pe termen scurt privind activitatea mea, la cererea domniei sale, îmi depun demisia din funcţia de ministru al fondurilor europene.
Regret că nu am avut şansa de a duce la bun sfârşit acţiunile propusem, dar ramân un susţinător al politicii de coeziune, al principiilor europene şi al utilizării cât mai eficiente şi profesioniste a fondurilor europene pentru dezvoltarea economică şi socială a ţării.

Numai o acţiune sustinută şi comună, într-un parteneriat real, poate duce la realizarea schimbărilor cerute de societatea romanească.
Mulţumesc mult echipei cu care am venit şi care a depus eforturi în construirea unei noi abordări, precum şi celor care mi-au fost aproape din minister sau din societatea civilă.
Cu respect şi stimă pentru toți cei care reuşesc cu profesionalism şi răbdare să construiască,

Aura Răducu
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Am semnalat la finalul anului 2015 ca ar fi bine sa avem cat mai multe proiecte "save the money", usor de implementat (la campie) si a coror constructie sa se deruleze in perioada 2021-2022. Astfel pot fi folosite atat fondurile 2014-2020 (+2ani), cat si fondurile 2021-2027. Mi-ati sarit atunci in cap, ca nu este spatiu financiar, ca Pitesti-Sibiu + A7 ocupa toata alocarea etc...

Iata ca este din in ce mai clar ca Pitesti-Sibiu se va executa in mare masura si dupa 2022, deci nu este nevoie decat de o parte din banii pentru 2014-2020. A7 nu prinde nici ea contur. Asa ca repet si strig in gura mare:

AVEM NEVOIE DE PROIECTE "SAVE THE MONEY", USOARE, PE CARE SIGUR SA LE PUTEM FACE PANA IN 2022, PENTRU A NU PIERDE IAR BANII EUROPENI PE 2014-2020.

Exemple:
A6: Lugoj-Caransebes
A3: Ploiesti-Comarnic
A4: Constanta-Mangalia

Ultimul cu mare, mare impact la nivelul turistilor, o gura de oxigen pentru CNADNR si mai putine injuraturi din partea celor care pleaca la mare, chiar daca in afara verii va fi o autostrada goala (posibil chiar in timpul iernii sa fie inchisa cand se anunta zapada, ca sa nu se plateasca bani pentru deszapezire).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

Pentru ultimul varianta desenață deja (un fel de SPF) văzut în birou la.șeful DRDP Constanța era de fapt o ramura de autostrada Murfatlar-Costinesti. ..Pentru a se evita.un nou pod peste. Canal.....și ca ar fi câțiva kilometri mai scurta călătoria pentru cei care merg spre sud.
Eu îmi pun totuși speranța în tronsoane din A2 și vreo 2 tronsoane din A8(cele de capat).
Drumurile noastre POATE;

ovideatza

#223
De ce crezi ca daca A7, care vorba aia, nu trece muntii precum PiSi, nu prinde contur, celelalte propuneri ale tale ar putea deveni o realitate?

Vom pierde multi bani din nou. Situatia e proasta chiar groaznica pe 2014-2020. Si nu doar pe POIM.

Pe A7 ar fi loc de absorbit rapid. Impartita in proiecte cu cate 60-70km, impartite la randul lor in tronsoane. Nu vad de ce ar merge greu, teren relativ plat, daca ar fi bine pregatit.

La PiSi e clar ca pregatirea va fi mult mult mai grea decat a crezut oricine pana acum. Dar la A7 ar trebui sa mearga mai repede.

De asemenea, pe A3 ar trebui facut ceva pt partea care e finantabila, acolo cat de cat mai sunt unele etape parcurse. Sa terminam ce trebuia terminat ca back-up pt 2007-2014 si sa se mai faca mai departe. In special in partea din Transilvania, unde ar trebui sa fie un tronson continuu, si continuat cu A8, extremitatea.

vancouver

Ovideatza, eu sunt convins ca pe A7 se poate si chiar o sa se faca treaba. Nu stiu de unde rezulta ca eu nu cred ca A7 se va face. DAR. ATENTIE: din experienta de pana acum este posibil ca pe o parte din loturi sa avem probleme cu intarzieri. Ca atare ne trebuie in total proiecte care sa depaseasca valoarea alocata, iar dintre ele o parte se vor face la timp, o parte nu. Daca, printr-o minune, toate se fac la timp, atunci nu e nici o problema. Tot ce se construieste (deconteaza) dupa 01.01.2021 se poate baga si pe exercitiul financiar 2021-2027.

Deci repet ca sa fie mai clar: NE TREBUIE O RATA DE CONTRACTARE DE 150%-200% ca sa speram la o RATA DE ABSORBTIE EFECTIVA DE 90-100%.

Asadar este gresita abordarea: proiectele deja planificate fac cat banii pe care-i avem, hai sa ne oprim si sa ne concentram asupra lor. NUUUU. Trebuie MAI MULTE PROIECTE.


PS. In atentia si a lui cutter: hai sa nu trecem cu toate fortele pe Fidic Rosu, hai sa facem un mix si sa pastram proiecte si pe FIDIC GALBEN, ca pana acum. Cu mentiunea ca dam antreprenorului un an in plus pentru partea de avize. Stiu ca pe A7 se intentioneaza a se merge pe Fidic Rosu. Super. Dar hai cu aceste lucrari suplimentare sa ramanem pe Fidic Galben, ca sa incercam totusi grabirea lor si sa nu incarcam prea mult cu treaba CNADNR-ul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.