Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 18 Guests are viewing this topic.

nirolf

Asta cu închiderea autostrăzii e cea mai mare aberație pe care am auzit-o, părerea mea e că trebuie luată atitudine față de nepăsarea Poliției Rutiere! Oamenii ăștia sunt pur și simplu rupți de realitate, pe lângă cazul recent cu bicicliștii, cei de la Rutieră au mai scos o dudă asemănătoare la dezbaterea PMUD unde au zis că ei nu sunt de acord cu benzile speciale pentru RATB pentru că "nu li se pare corect ca unii să meargă mai repede!".  :o

Morosanu

La fel se intampla si in tarile vecine si prietene Slo si Hu, cand se repara carosabilul este restrictie, se circula pe cate o banda nu se inchide pur si simplu autostrada si te scot pe coclauri. De unde mama zmeului scot astia aberatiile astea?
Politica distruge tot ce atinge.

adiarc

Este inacceptabil să închizi total ......

Ionut consider ca se impune o scrisoare din partea API.....nu putem accepta o asemenea aberație. 

Prp.argument este cel legat de siguranta participanților la trafic,apoi fluența traficului ,etc.....nici macar nu necesita explicații.....e o aberație
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma


adiarc

Soluția exista si e folosită peste tot in lume si anume circulația alternativa pe celălalt sens

N-are rost sa încercam ( iarasi ) ,in dulcele stil românesc sa reinventam roata

Închiderea totala si devierea pe DN ,nu numai ca e cea mai proasta varianta,dar nici macar nu as lua-o in calcul ca o soluție
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cezar-mario2012

 Stai liniștit, au mai folosit-o și alți, bulgarii pe A2 Shumen-Varna, așa că nu este premieră. Bineînțeles că este cea mai proastă soluție, varianta cea mai bună este cea enunțată de tine și larg folosită pe afară.

TibiV

#831
Quote from: horatiu.cosma on March 23, 2016, 04:18:27 PM
A auzit si domnul Homor de discutia noastra. Speram sa gaseasca o solutie pertinenta cu politia.

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2023%2003%202016%20ref%20%20Autostrada%20A2.pdf

Horatiu, nu te supara, dar daca la vara o sa stau in coloana si o sa dau o cautare dupa "Drajna-Lehliu" nu o sa gasesc PDF-ul ala... :)

Quote
Comunicat de presă
23.03.2015

În această perioadă conducerea CNADNR a alocat fondurile necesare pentru demararea lucrărilor de reabilitare pe Autostrada A2, tronsonul Drajna-Lehliu, pe o lungime de 40 km.

A fost realizată o expertiză tehnică care oferă soluţia de reabilitare. În vederea realizării acestui proiect se va organiza o licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia acestui obiectiv cu respectarea termenelor impuse de Ordonanţa Guvernului nr. 34/2006.

Reamintim că tronsonul Drajna-Lehliu a fost dat în folosinţă în anul 2007, durata de viaţă a lucrărilor existente fiind de 6 ani. Costul lucrărilor se ridică la valoarea de aproximativ 46,5 milioane lei, lucrări necesare conform expertizei care constau în frezarea straturilor asfaltice pe o grosime de 12 cm şi realizarea straturilor de legătură şi a celui de uzură.

Pentru celelalte tronsoane, calea I Bucureşti - Constanţa, şi calea II Constanţa - Bucureşti sunt prevăzute lucrări de întreţinere periodică şi reparaţii curente, conform Programului de punere în ordine a reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi (Urgenţa I şi Urgenţa II).

    "Reabilitarea acestui tronson este foarte necesară. Având în vedere că procesul de licitare la noi ar putea dura conform prevederilor legale până la 120 de zile, am alocat fonduri pentru DRDP Constanţa astfel încât aceasta să înceapă procedura de licitare a proiectului cât mai curând.
      Cu scuzele de rigoare, cerem înţelegere din partea participanţilor la trafic, însă drumul necesită o intervenţie cât mai rapidă. Ne aşteptăm conform estimărilor noastre ca traficul în perioada estivală să nu fie afectat, dar în momentul în care vom fi gata să lucrăm, împreună cu Poliţia Rutieră vom încerca să găsim soluţia cea mai bună astfel încât traficul rutier să fie cât mai puţin afectat" a declarat directorul general CNADNR, Cătălin Homor.


CNADNR SA
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma


TibiV

Imi place ca se ocupa de Drajna-Lehliu, dar au uitat de proiectul cu portiunea betonata Bucuresti-Fundulea...
Proiect care a fost "lansat" si apoi "ingropat" intr-o perioada de nici o luna de zile... :(

Quote from: neaguionutu on February 14, 2015, 08:08:54 AM
Apropo de gropile mari şi adânci de pe primul tronson al autostrăzii A2 Bucureşti Constanţa, între Bucureşti şi Fundulea , un articol de pe 4tuning.ro :

CNADNR trebuie acuzat imediat de tentativa de omor!

Pentru mai multe detalii : http://www.4tuning.ro/editorial/editorial-cnadnr-trebuie-acuzat-imediat-de-tentativa-de-omor-25205.html

Quote from: TibiV on February 26, 2015, 02:12:07 PM
CNADNR va rezolva problema !..
Frezeaza betonul si toarnă asfalt.....
Iată:
http://m.capital.ro/dispare-singura-autostrada-de-beton-din-romania.html

Si "speră" să termine până la sfârșitul anului !...

Ce credeti de soluţia tehnică si mai ales de durată ?...

Quote from: TibiV on February 26, 2015, 08:34:19 PM
Amanunte de la CNDNR.

S-a facut expertiza tehnica inca in 2012, expertiza in care au fost analizate 4 variante:
   A. Ranforsare cu 2 straturi de asfalt peste beton
   B. Realizarea unui tratament (tip slam)
   C. Frezare de 9 cm si realizarea unei succesiune de 4 straturi asfaltice de 20 cm
           - un strat mortar asfaltic 3 cm sa impiedice transmiterea fisurilor din beton spre suprafata
           - 3 straturi asfalt (AB2, binder si MASF12 armat cu fibre ca strat de rulare /uzura)
    D. Ranforsare cu inca un strat de ciment de 20 cm

A fost aleasa anul trecut varianta C (Frezare 9 cm + 4 straturi asfalt)
Finatarea este din fondurile CNADNR.
Licitatia se va face in martie-aprilie.
Durata de executie conform proiectului este de 6 luni numai imbracamintea, 8 luni celelalte lucrari (parapeti, ceva lucrari la poduri/podete/pasaje). Totul ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul anului 2015.

Quote from: horatiu.cosma on March 01, 2015, 02:05:46 PM
Frezat 9 cm si turnat straturi de asfalt 20 de cm in conditii de trafic restrictionat eu zic ca nu e nici mult nici putin 1 milion pe km.

Quote from: dan_c on March 12, 2015, 07:19:53 PM
http://www.gandul.info/financiar/se-amana-reparatiile-pe-autostrada-soarelui-cnadnr-nu-vrem-santier-cand-turismul-e-in-floare-13975635

Se amână reparaţiile pe autostrada Soarelui. CNADNR: Nu vrem şantier când turismul e "în floare"

"Nu vor fi reparaţii în perioada în care există turism în floare, spre litoral. Vom avea grijă ca reparaţiile să fie după încetarea sezonului turistic, să înceapă undeva în septembrie, pe ambele sensuri. (...) Bucureşti - Fundulea este sectorul cu probleme, un sector care costă aproximativ 30-35 milioane euro ca reparaţii", a spus şeful CNADNR.

Întrebat când vor fi finalizate lucrările, Neaga a spus că nu poate avansa un termen până când nu va fi finalizat studiul de fezabilitate al acestui proiect.

eu zic ca la anu.....cam prin martie...daca vor incepe....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Skynick

O sa renunte la solutia de a o inchide pentru simplul fapt ca nu sunt inca gata procedurile si o sa intram in sezon.
Inteleg ca nu e licitatie, nu e nimic. Pana se intampla adjudecarea se face iunie. Genul de articol de presa scris la misto.

clau

La cat dureaza la noi o licitatie pana in toamna sigur nu se va intampla nimic pe A2... Si asta e scenariu optimist din pacate...

nirolf

Perdele forestiere, plantate pe 8 km din Autostrada Soarelui (A2) intre podurile Fetesti si Cernavoda

QuotePe Autostrada Soarelui A2, pe circa 8 km intre podurile Fetesti si Cernavoda, exista un sector de perdele forestiere prin plantarea de puieti specifici pe o suprafata de aproximativ 24 de hectare, anunta Compania de Autostrazi. Perdeaua forestiera, aflata in al doilea an de vegetatie, a venit pe fondul colaborarii cu Ministerul Mediului si Regia Nationala a Padurilor Romsilva, iar Compania de Autostrazi anunta formarea unui grup de lucru care sa accelereze procedurile de plantare a perdelelor forestiere.

"Amplasamentul perdelei care este in cel de-al doilea an de vegetatie se afla pe autostrada A2 intre km 148+700 - 157+300, in Balta Ialomitei, intre podurile Fetesti si Cernavoda, pe sensul de circulatie Constanta ¬ Bucuresti, lungimea acestuia fiind de aproximativ 8 km, in functie de configuratia terenului", anunta CNADNR.

"In vederea accelerarii procedurilor de plantare a perdelelor forestiere s-a format un grup de lucru constituit din specialisti ai CNADNR, Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor si ROMSILVA care are rolul de a propune modificari ale legislatiei in vigoare privind exproprierile necesare pentru realizarea perdelelor de protectie", transmite CNADNR intr-un comunicat remis HotNews.ro


Eurocopter

Am emis azi o solicitare de informatii catre CNADNR cu privire la programul de reabilitare al A2. Intrebarile sunt dupa cum urmeaza:

Stimate domnule director general,

Prin prezenta formulăm o cerere conform Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

1.   Vă rugăm să ne comunicați care sunt argumentele care stau la baza deciziei de prioritizare a reabilitării tronsonului Lehliu-Drajna al autostrăzii A2, având în vedere că alte secțiuni ale acestei autostrăzi, respectiv București-Fundulea sau podurile Dunărene, se află într-o stare semnificativ mai avansată de degradare?

2.   Când se are în vedere reabilitare podurilor Dunărene, obiective aflate în stadiu avansat de degradare, atât la nivelul carosabilului, cât și la nivelul elementelor adiacente pentru siguranța circulației (parapeți, balustrade)?

3.   Când este planificată refacerea tronsonului București-Fundulea?  În opinia noastră, tronsonul București-Fundulea oferă cel mai slab-calitativ carosabil de pe întreaga lungime a autostrăzii A2 și necesită lucrări urgente de refacere completă.


vancouver

#838
La punctul 1 imi permit sa-ti raspund inaintea CNADNR. Circul in fiecare iarna intre Constanta si Bucuresti, ceea ce doar putini de aici de pe forum fac. Cei mai multi folosesc autostrada numai vara.

Iarna insa fix pe acest sector se formeaza niste GROPI ENORME (cratere), care pun in mare pericol siguranta traficului (sunt persoane care si-au distrus rotile acolo). Gropile au aparut prima data in iarna 2009-2010 si de atunci recidiveaza mereu. Gropile apar pe banda 1, exact pe urma rotilor de camion, preponderent pe partea dreapta, dar deseori si pe stanga. In rest suprafata de rulare este excelenta, se merge in continuare cu 130-140 km/h mai ales pe banda 2. (rezulta o combinatie periculoasa de viteza mare cu cratere adânci, plus soferi care nu se dau de pe banda 2, desi merg incet)

Subliniez: gropile de pe sectorul Lehliu - Drajna sunt mult mai periculoase decat placile de beton de pe tronsonul Centura Bucuresti - Fundulea.

Evident, la inceput s-a intervenit mai greu (sa zicem ca i-a luat prin surprindere in 2009), dar in ultima vreme se intervine destul de repede dupa aparitie. Problema este ca deja s-a peticit asa de mult, si gropile se extind, incat pur si simplu nu mai exista solutie. Trebuie o reabilitare mai serioasa.

Ceea ce intentioneaza CNADNR sa faca este schimbarea inclusiv a binderului pe 30 km si doar a stratului de uzura pe 10km. Va functiona ca solutie de lung parcurs, daca problemele nu provin de mai jos, din fundatia drumului (infiltrare apa de jos in sus). Adica daca se dovedeste ca asfaltarea din 2003-2004 a acestui sector s-a facut cu o reteta insuficient de buna, iar acum, punand asfalt nou de calitate buna, se rezolva problema.


Mai trebuie precizat, ca bitumul din asfalt se evapora in timp, mai ales vara, atunci cand soarele dogoreste si temperatura in asfalt ajunge la 60-70°C. Ca atare oricum stratul de uzura trebuie schimbat la 8-10 ani. Acest fenomen nu exista la betón: un motiv pentru care iata, cu câr, cu mâr, betonul de pe Bucuresti-Fundulea rezista din 1991 pana azi, in 2016, deci de 25 de ani - ceea ce la asfalt era exclus (indiferent daca in primii ani era sau nu trafic). Iar daca rosturile dintre placile de beton se tratau permanent cu bitum, astfel incat apa sa nu poata intra in ele, starea Bucuresti-Fundulea era si mai buna (discomfortul la rulare era acelasi, dar nu erau gropi).

Stiri mai vechi sau mai noi:
15.03.2013: http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/autostrada-gropilor-80-de-km-de-cratere-ii-asteapta-pe-soferii-care-vor-sa-ajunga-la-mare-de-1-mai.html

03.02.2016: http://www.voceavalcii.ro/2016020333952/aten%C5%A3ie-soferi-autostrada-soarelui-a2-este-plina-de-gropi.html

27.02.2015: https://de.foursquare.com/v/autostrada-soarelui/4da86fa581541df437bcbfbe - primul comentariu

03.02.2016: http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20770843-foto-gropile-aparute-autostrada-soarelui-plombate-catre-echipele-muncitori-ale-companiei-autostrazi.htm - cu poze de la reparatii

02.02.2016: http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/o-situatie-cat-un-banc-cati-muncitori-repara-42-de-km-de-autostrada-mii-de-gropi-au-rasarit-pe-a2-dupa-ce-s-a-topit-zapada.html - cu exemple de masini avariate

si citat din ultimul link:

QuoteAbia la kilometrul 100 gasim primii muncitori care plombeaza gropile. Sunt foarte putini si se declara coplesiti de numarul urias de gropi.

"- Este o echipa de 8 oameni.
- Ce i-ati transmite directorului CNADNR?
- Ca avem nevoie de mai multi oameni.
- Nu ati vazut cum sunt drumurile in alte tari?
- Eu nu am fost in afara, nu am vazut."

Mesajul angajatului CNADNR a ajuns la directorul general al companiei. Catalin Homor a fost surprins sa afle ca doar 8 oameni muncesc pe 42 de kilometri ciuruiti.

"Gropile sunt o pata pe imaginea CNADNR. Are o mie de oameni acolo, ei ce fac? Pun panselute."

Directorul CNADNR anunta ca va verifica daca restul muncitorilor pun panselute. Si promite ca intre Lehliu si Drajna, pana vineri, nu vom mai gasi nicio groapa.

Potrivit conducerii companiei, in aceasta zona de autostrada apar gropi in fiecare an pentru ca durata de viata a tronsonului dat in exploatare in 2004... a expirat. Asa ca asfaltul va fi ...inlocuit pe bucati. Va fi decopertat pana la 10 centimetri, iar in locul lui va fi pus unul nou, rezistent la diferente mari de temperatura.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#839
O filmare elocventa, cred ca este chiar a lui Ionut, de aici de pe forum. iarna 2013:

http://www.youtube.com/v/a95cbACK_Js
gropi ff 8:37-8:40, 8:50-9:10 (partial catastrofa), 9:35-9:45, 9:53-10:00, 10:23-10:29, 10:35-10:46, 11:00-11:06.

PS. Nu este filmarea lui Ionut, el a postat. Posibil sa fie a lui skynick.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.