Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Eurocopter

Am parcurs iarna aceasta de circa 10 ori A2 si problemele pe Bucuresti-Fundulea nu se mai rezuma demult doar la rosturile de dilatatie. Sunt gropi pe Lehliu-Drajna, dar nu ceva atat de iesit din comun incat sa se justifice prioritizarea fata de Bucuresti-Fundulea sau Fundulea-Lehliu.

horatiu.cosma

"Sunt indignat și consternat de ultimele informații eronate, chiar cu bună știință, vehiculate în spațiul public prin care, din nou, este denigrată activitatea Companiei chiar de către instituții ale statului. Am anuțat alocarea unor fonduri pentru reparațiile atât de necesare la A2, (reparații anulate și anul trecut
tot  la  presiunea  organizațiilor  din  turism)  și  de  asemenea  am  anunțat  că  aceste  reparații  vor  fi executate în urma procedurii de achiziție publică.
Acest proces nu poate fi cuprins într'un calendar foarte  exact,  ținând  cont  de momentul  declanșării  licitațiilor,  de  numărul  de  ofertanți,  de  numărul
contestațiilor,  etc...  Dar,  luând  în  considerare  toate  acestea,  demararea  lucrărilor  se  va  face  cu siguranță,  cel mai  devreme,  în  luna  septembrie.  Asigur  pe  toți  cei  interesați  și  implicați  de  dorința CNADNR de a nu influența traficul rutier pe autostrada A2 în perioada sezonului estival. Toate aceste
afirmații  lansate  în  spațiul  public  au  avut  ca  efect  bulversarea  opiniei  publice.  Repet,  A2  trebuie remediat și o vom face conform planului stabilit de
către Companie, începând din luna septembrie. Împreună cu Poliția Rutieră vom adopta un program de restricții în funcție de lucrările programate, astfel încât în toamna să reabilităm autostrada A2 cu un minimum de disconfort ", a declarat directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.

GDPR

Pai dom' Homor ar cam trebui sa se grabeasca cu licitatia daca vrea sa inceapa lucrarile in septembrie. Daca la un "amarat" de rest de executat la un pasaj dureaza 4 luni sa se deschida ofertele, cat o sa dureze la A2?

1_utilizator

Deocamdata se lucreaza la proiect. Este nevoie de acesta pentru a putea demara licitatia. Sunt stupefiat de declaratiile care se fac si de abureala/confuzia/incompetenta lor. Cateva exemple:
1. se tot spune ca o sa se lucreze in aceasta vara. Oare s-a tinut cont, pe langa perioada de proiectare/licitatie si de perioada de contestare? Poate ca noua lege a achizitiilor publice schimba nitel lucrurile dar pe legea actuala o sa se conteste constructorii un an de zile. Este naiv si iluzoriu sa creada cineva ca n-or sa fie contestatii. Din pdv tehnic lucrarea este f simpla si exact ce-si doreste un asfaltator. Competitia o sa fie importanta.
2.se tot vorbeste de asfalt turnat in  2007 si de perioada de viata de 6 ani. Din memorie, pe aceasta autostrada se circula din noiembrie 2004, deci de 11 ani completi. Se fac reparatii capitale in functie de data receptiei finale (probabil 2007) sau in functie de data punerii in circulatie? Probabil incearca cineva din esalonul 2 sa se acopere pt intretinerea nefacute la timp.
3. inchiderea totala este o absurditate. Acest lot a fost proiectat pt. circulatie alternativa: zona centrala este asfaltata si se poate trece, ca in toata Europa ,cu usurinta de pe un sens pe altul. O fi proiectul neconform, s-au cheltuit banii degeaba? Din pdv al sigurantei rutiere este mai periculos sa iesi pe DN3 intre Lehliu si Drajna: drum mai ingust, localitati, etc. Pe autostrada se poate limita circulatia alternata la cativa kilometrii in functie de avansarea lucrarii.
4.Bucuresti - Fundulea era gata de reabilitat de anul trecut. Ce se intampla?

Daca ma insel sa ma scuzati si sa-mi explicati. Eu oricum cred ca s-a reusit impachetarea intregii conduceri nou instalate la CNADNR si MT de catre echipa existenta.
Daca noii veniti erau bine intentionati este pacat. :(


GDPR

^^Ei dau vina pe politia rutiera pentru varianta cu inchidere totala. Mira-m-as, dar e posibil. Iar cu noua conducere de la MT si CNADNR sa nu uitam totusi ca s-au rotit cadrele. ;)

__dir

#845
^^^ efectul Colectiv, nu se poate, inchidem tot.

Solutia este circulatia alternativa,  dar trebuie sa existe si oameni capabili sa se lupte pentru asta, iar Homor a dovedit inca o data ca nu poate, in schimb poate iesi in presa sa se planga (FY cnadnr!)
De ce nu fac public planul de management inaintat catre Politie? or e secret si ala?

_Ionut

^^^^

Poate se refera la vara anului viitor  :D

Bucuresti-Fundulea se anulase licitatia si se va relicita cu mentenanta intregii autostrazi. Pacat, aici situatia e mult mai grava decat pe Lehliu - Drajna.

vancouver

#847
Dupa parerea mea nu este mai grav pe Bucuresti-Fundulea. E mult mai grav pe Lehliu-Drajna, tocmai pentru ca pe o autostrada aparent excelenta pot aparea gropi f. mari din senin. Pe Bucuresti-Fundulea situatia este relativ identica pe intreg tronsonul, nu este nici o surpriza. Cine conduce pe aici cu 130-140 o face in cunostinta de cauza, pe risc propriu.

Independent de acest aspect, reparatiile pe un tronson din beton sunt extrem de dificile, costisitoare si cu un succes care nu este garantat. Ceea ce se face pe la asfalt (frezare straturi si reasternere) este muuuuult mai ieftin si mai rapid, aproape orice firma de drumuri stie sa faca asta. In concluzie nu se poate face comparatie intre cele 2 tronsoane. Nu se poate OPTA pentru unul sau altul - deci noi nu putem spune: MAI BINE FACEA AICI. Pur si simplu sunt situatii complet diferite ca si complexitate de lucrare.

Pe Bucuresti - (Drajna) Fundulea probabil solutia este refacerea completa a autostrazii, inclusiv fundatia. Asta costa 2-5 milioane € / km, deci peste 100 milioane €. Fata de ca. 10 milioane alocate pt. Lehliu-Drajna, daca am inteles bine.

PS. Am scris gresit Drajna mai sus, am corectat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

1_utilizator

N-am auzit sa fie afectata fundatia pe Lehliu - Drajna, dar este drept ca n-am trecut anul asta pe akolo. La origine au fost asternuti cam 30 de cm de asfalt pe acest lot, nu cred ca problema sa depaseasca in adancime acest asfalt doar ca o gropa de 30 cm este spectaculoasa si periculoasa. Din ce se vorbeste prin  presa se vor inlocui 12 cm, asta daca informatia este corecta atata timp cat proiectul nu este gata. In mod normal, cf normativelor de intretinere, ar fi trebuit facut un covor complet (4 cm) dupa 6 ani, adica in 2011, maxim 2012, dar din pacate nu s-a facut nimic. Cinci ani mai tarziu punem de 3 ori mai mult asfalt, asta daca-l punem ca nici asta nu e sigur. Avem aici o alta mare problema viitoare semnalata de cei care gandesc nitzel in perspectiva. In modul de functionare si finantare actual Romania n-are bani sa-si intretina autostrazile, asa putine cum sunt. Loturile construite recent ies unul dupa altul din garantie si o sa trebuiasca intretinute. Pe unde stiu eu in Europa intretinerea si exploatarea autostrazilor este independenta de drumurile nationale. La noi totul se face de catre DRDP-uri si subcontractorii lor, inclusiv dirigentai de santier. Principiul aplicat este "noi stim cel mai bine" - rezultatele se vad.....

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

bogdymol

Autostrada A2 vazuta dintr-un MiG-21 Lancer:


facebook
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

carutasul

Din celalalt Mig, vrei sa zici :)
Super poza

TibiV

#852
Super poză...
Ce i-ar mai fi plăcut lui Doru Davidovici...

Poţi să o pui şi în "Aviaţie" ?
Ar fi păcat să se "piardă"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iuli

A2 Bucuresti Constanta si retur.

https://www.youtube.com/v/-IG9mv1rA3g

https://www.youtube.com/v/V7DROCHjZtQ

Poate cineva sa imi dea o explicatie logica de ce portiunea intre Bucuresti si Cernavoda pare parasita de cei care ar trebui sa faca intretinerea iar intre Cernavoda si Constanta autostrada parca e scoasa din cutie acum. Nu ma leg de Bucuresti Fundulea care e dezastru cu acele placi de beton, sau de portiunile care se reasfalteaza in aceasta perioada, ci ma refer la panourile antiorbire care ba sunt ba nu sunt, sunt de toate nuantele si culorile, parapete indoit si rupt, iarba si mizerie peste tot.

Si legat de sectorul pana la Fundulea, chiar nu exista vreo metoda sa se rezolve terasamentul din beton?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

adiarc

Porțiunea mai buna e mai noua....plus ca la cea veche si ce s-a făcut...s-a făcut prost...de ex panourile antiorbire.....sunt zeci de modele de zeci de culori diferite..
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura