Autostrada A2 București-Constanța

Started by Ionut, September 13, 2011, 03:53:26 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 32 Guests are viewing this topic.

ghrt

Pe A2 sunt nişte gropi mari şi adânci. Unele sunt atât de late, încât devin imposibil de evitat, mai ales la viteza de pe autostradă. Din fericire, pe Bucureşti -> Fundulea banda II e în stare bună, la fel şi banda de urgenţă.
Mai sunt zone nasoale cu multe gropi şi pe segmentele cu asfalt, dar azi deja ieşiseră la frezat şi plombat.
Cont (aproape) inactiv.

frunzaverde

Quote from: adiarc on February 11, 2015, 04:53:09 PM
nu a semnalat nimeni , dar in ultimele zile am tot auzit la stiri despre problemele de pe A2 , pe sectorul din beton

Nu inteleg de ce s-au complicat cu betonul, mai ales ca experienta anterioara cu drumuri nationale de beton nu era foarte buna... Probabil au vrut sa economiseasca ceva bani si sa salveze ceva din lucrarile facute in anii '90; proasta idee, dat fiind ca controlul calitatii la lucrarile Italstrade/CCCF din anii '90 era ca si inexistent (plus ca la cate stop-and-go-uri si cate perioade de santier abandonat au fost si cate procese tehnologice au fost intrerupte din lipsa de bani)...

Mare parte din dalele alea trebuie inlocuite, si au trecut doar 10 ani de la punerea in functiune; calea spre Constanta cel putin arata sub orice critica...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

doar dupa acest santier, betonul a fost declarat ""solutie non grata"" in CNADNR. Au fost intradevar probleme multe pe acele sectoare...inca din primele faze...cu fisuri reflective etc. Se tot improviza cu tot felul de solutii...dar se pare ca nu au rezistat.

Solutia de beton e buna...dar nu e o chestiune miraculoasa.

E mult mai migaloasa ca executie, si mult mai sensibila la micile greseli si shortcut-uri facute pe santier....si oamenii cu expertiza si knowhow tot mai putini.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

neaguionutu

#738
Apropo de gropile mari şi adânci de pe primul tronson al autostrăzii A2 Bucureşti Constanţa, între Bucureşti şi Fundulea , un articol de pe 4tuning.ro :

CNADNR trebuie acuzat imediat de tentativa de omor!


Pentru mai multe detalii : http://www.4tuning.ro/editorial/editorial-cnadnr-trebuie-acuzat-imediat-de-tentativa-de-omor-25205.html


TibiV

CNADNR va rezolva problema !..
Frezeaza betonul si toarnă asfalt.....
Iată:
http://m.capital.ro/dispare-singura-autostrada-de-beton-din-romania.html

Si "speră" să termine până la sfârșitul anului !...

Ce credeti de soluţia tehnică si mai ales de durată ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Nu cred ca ar fi o problema, peste betonul frezat se sterne o geogrila ("plasa" de plastic, sau fibra de sticla) peste care se astern straturile de asfalt (binder-ul si uzura, parca asa le zice... )

Fundatia exista si e ok, betonull frezat va fi pe post de balastul stabilizat.

Apropo, A1 (Bucuresti - Pitesti) tot asa este construita, cu strat de beton in loc de balast stabilizat

TibiV

Amanunte de la CNDNR.

S-a facut expertiza tehnica inca in 2012, expertiza in care au fost analizate 4 variante:
   A. Ranforsare cu 2 straturi de asfalt peste beton
   B. Realizarea unui tratament (tip slam)
   C. Frezare de 9 cm si realizarea unei succesiune de 4 straturi asfaltice de 20 cm
           - un strat mortar asfaltic 3 cm sa impiedice transmiterea fisurilor din beton spre suprafata
           - 3 straturi asfalt (AB2, binder si MASF12 armat cu fibre ca strat de rulare /uzura)
    D. Ranforsare cu inca un strat de ciment de 20 cm

A fost aleasa anul trecut varianta C (Frezare 9 cm + 4 straturi asfalt)
Finatarea este din fondurile CNADNR.
Licitatia se va face in martie-aprilie.
Durata de executie conform proiectului este de 6 luni numai imbracamintea, 8 luni celelalte lucrari (parapeti, ceva lucrari la poduri/podete/pasaje). Totul ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul anului 2015.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

trifuhoria

Asta inseamna ca o sa avem castigator prin mai, si lucrarile se vor desfasura pe perioada sezonului estival :(. Cam nasol...dar bine ca se face.


stangabriel

Eu pariez ca Astaldi va lua lucrarea. Alecu26, ce zici?

dr4qul4

conteaza cine ia lucrarea? conteaza doar sa fie terminata la timp si sa fie de calitate
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

nu stiu ce sa zic. In operatiuni de frezare, refacere, mai ales pe genul asta structura rutiera (cu dale de beton) nu sunt cei mai mari specialisti. As zice chiar din contra....sunt sigur ca va lua altcineva. Dar nu pot spune acum.

Doar ca ei prin Italstrade-CCCF au facut lucrarea acu 10-12 ani....e irelevant deja.

OK....Astalrom are sediul central la Calarasi...dar e irelevant deja. Mobilizarile de utilaje de genul asta costa cateva zecii de mii de euro....nu mai mult.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

stangabriel

#747
Sa inteleg ca armatura este la peste 8 cm adancime. Ziceam de ei pentru ca in mai termina Arad Pecica,si alte contracte nu mai au pe autostrazi. Si 1 milion euro per KM.....eu zic ca e bine.

horatiu.cosma

Frezat 9 cm si turnat straturi de asfalt 20 de cm in conditii de trafic restrictionat eu zic ca nu e nici mult nici putin 1 milion pe km.

alecu26

habar nu am unde e armatura. E armatura? sau e armatura doar la zona de trecere? la autostrazi din beton chiar nu ma pricep.

Da...sigur Astaldi va licita la disperare...cum a licitat si la Centura Satu Mare si in alte parti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).