Infrastructura de transport si PNRR

Started by voicul, April 28, 2021, 09:18:07 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GIV

#180
putin ajutor

am gasit stirea asta, si stiu ca se mai construieste un spital la craiova. exista un topic pentru spitale - infrastructura medicala?

https://www.mediafax.ro/sanatate/noul-sediu-al-spitalului-de-urgenta-mai-dimitrie-gerota-trebuie-sa-fie-gata-in-2026-22482439

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

link
QuotePentru că banii din PNRR nu mai vin, Transporturile scot un miliard de lei din Fondul de rezervă, pentru plata constructorilor care lucrează la autostrăzi. De altfel, încă din 2022, fostul ministru al Proiectelor Europene, Marcel Boloș, avertizase că există acest risc: dacă PNRR se blochează, firmele care lucrează la proiecte ce ar trebui finanțate din acest program vor trebui plătite din buget.

Guvernul Ciolacu a depus a treia cerere de plată prin PNRR la 18 decembrie, dar ea nu a fost aprobată nici acum. Mai mult, oficialii Executivului au estimat că va fi aprobată plata unei sume mult mai mici decât cea solicitată, de circa două miliarde de euro.

Pentru că banii PNRR nu vin, Transporturile scot din Fondul de rezervă
,,Menționam că alocarea aferentă titlului 61  «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR» Componenta 4 Transport sustenabil a fost consumată până la această dată în proporție de 93% existând în același timp și facturi neplătite aferente unor lucrări deja executate în valoare de 1.050.000 mii lei", se arată în nota de fundamentare a unui proiect de hotărâre de guvern prin care ministerul Transporturilor cere 1,5 miliarde de lei din Fondul de rezervă, pentru mai multe companii din subordine, inclusiv CNAIR.

shift2rail

clickbite, ce inseamna ca banii din pnrr "nu vin"? aproape 10 mld eur (prefinantare + primele doua transe) sunt parcati in conturile BNR, nu s-au cheltuit nici macar 20%.

iar transa 3 va fi virata (modulo penalizari ptr necoborarea plafonului de impozitare la profit a microintreprinderilor) la sf lui nov/inc lui dec.

tom_sawyer

#184
Quote from: tom_sawyer on August 29, 2024, 06:25:26 PMRomânia va primi ,,cel mult jumătate din bani" pe cererea 3 de plată din PNRR – Surse

România va primi ,,cel mult jumătate din bani" pe cererea 3 de plată din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în valoare de aproape 2 miliarde euro, arată surse consultate de Economedia. Această plată este deja întârziată de mai bine de jumătate de an.

Adrian Câciu, ministrul Proiectelor Europene, a confirmat pentru Economedia că va fi o plată parțială pe cererea de plată 3, însă nu a dorit să confirme dacă aceasta va fi jumătate din sumă: ,,La cuantum, vom vedea, statul membru are dreptul să facă observații, pentru că acest cuantum se stabilește pe baza unei metodologii oficiale aprobate de Comisie potrivit deciziei COM(2023) 99". Ministrul a mai precizat că ,,banii suspendați nu se pierd". ,,Indiferent de cuantumul final, România va avea la dispoziție încă 6 luni pentru rezolvarea neconformităților", a declarat el.

Cererea de plată numărul 3 a fost depusă de România în decembrie 2023 și nu a fost aprobată nici până în acest moment, din cauza unor jaloane considerate neîndeplinite de către Comisia Europeană.

Guvernul se așteaptă ca România să piardă o sumă care poate ajunge la 500 de milioane de euro din tranșa a treia de plată din PNRR, potrivit unor surse guvernamentale. Motivul este nerealizarea reformei privind managementul la companiile energetice de stat.
9 octombrie 2024, 16:08

Comisia Europeană consideră că la unele companii, precum Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Romgaz și Transelectrica au fost numite, în consiliile de administrație, persoane care sunt incompatibile cu funcțiile pe care le dețin, iar procedurile de selecție nu au fost suficient de transparente. Un exemplu de incompatibilitate este numirea la conducerea companiei de stat a unor persoane care fac parte din comitetul de nominalizare și remunerare.

Guvernul nu are în intenție să îmbunătățească legislația privind guvernanța corporativă, OUG 109/2011, aprobată prin Legea 111/2016, și nici nu vrea să rezilieze contractele persoanelor considerate incompatibile de către Comisia Europeană, potrivit informațiilor obținute de HotNews.ro din zona guvernamentală. Aceasta chiar dacă suma pe care România o va pierde este foarte mare: 500 milioane de euro din 2,7 miliarde de euro cât reprezintă cea de-a treia cerere de plată.

Dacă persoanele considerate incompatibile ar fi demise, sumele pe care le-ar primi ca despăgubire ar fi mult mai mici decât cele câteva sute de milioane de euro pe care le va pierde România. Circa 5-6 milioane de euro ar fi despăgubirile, spun surse guvernamentale. Însă, în condițiile în care numirile sunt puternic susținute politic, nimeni nu vrea să își asume rezilierea contractelor cu probleme.

Faptul că România va pierde bani a fost recunoscut, oficial, chiar de către ministrul proiectelor europene, Adrian Câciu, în urmă cu o săptămână. ,,Sunt trei jaloane care au rămas în discuție cu Comisia Europeană. Ne așteptăm acolo la o plată parțială. Vom avea șase luni la dispoziție privind reglementarea acelor probleme și, evident, însoțite de decizii politice", a spus Câciu.

La rândul său, premierul Marcel Ciolacu afirma, în urmă cu două săptămâni, că reprezentanții Comisiei sunt nemulțumiți de modul în care se face selecția managerilor în companiile energetice. ,,Comisia a zis: Nu putem accepta așa ceva, nu putem accepta ca un subordonat al unui secretar de stat să facă procedura de selecție, fiindcă este un caz de incompatibilitate majoră", a spus Ciolacu.

Cu toate că sunt recunoscute aceste probleme, Guvernul nu intenționează să le rezolve, potrivit surselor guvernamentale. Între timp, apar noi numiri cu probleme.

Potrivit surselor guvernamentale sunt șase companii energetice la care numirile nu au respectat cerințele Comisiei Europene. HotNews.ro a solicitat Ministerului Energiei să răspundă care sunt exact aceste companii și cum rezolvă problema.

hotnews.ro

shift2rail

HN nu spune tot adevarul: nu exista o granularitate (jalonul X ratat costa Y mil euro in sanctiuni) a penalizarilor in pnrr, se negociaza "la pachet" cu Comisia in functie de jaloanele&tintele ramase de atins in fiecare cerere de plata. De regula, primesti 6 luni suplimentare, pentru a remedia 'situatia'.

Fara a minimiza importanta numirilor la amepip si restul companiilor de stat, in cererea #3 cuiul lui Pepelea este scaderea pragului de taxare micro la 60k eur/an (de la 500k in prezent). Un cost politic urias, pe care Coalitia nu si-l asuma, deoarece ar lovi direct in sute de mii de imm si profesii liberale.

AdrianRO

Si foarte bine fac ref. pragul la IMM-uri. Incepuse si lumea sa mai faca treaba pe aici, sa avem clasa de mijloc si nu e bine..

shift2rail

6 luni ptr a indeplini jaloanele restante in cererea nr 3:

- amepip
- guvernanta corporativa la companii de stat
- prag impozitare micro la 60k
- metrou Cluj

Pricetag? 1.1 mld eur

https://economedia.ro/exclusiv-romania-pierde-temporar-11-miliarde-de-euro-din-cererea-de-plata-numarul-3-in-valoare-totala-neta-de-2-miliarde-de-euro-guvernul-are-6-luni-sa-indeplineasca-jaloanele-restante.html

tom_sawyer

Comisia Europeană a cerut coaliției de guvernare să reducă pragul pentru încadrarea microîntreprinderilor de la 500.000 de euro în prezent la 88.500 de euro, au declarat pentru Economedia surse guvernamentale. Dacă România nu ia decizia în următoarele șase luni, pierde definitiv 300 de milioane de euro din PNRR, potrivit surselor citate.

Premierul Marcel Ciolacu a declarat în urmă cu o lună, după discuții la Bruxelles, că decizia legată de pragul microîntreprinderilor va fi una politică, ce trebuie asumată de coaliția PSD-PNL.

economedia.ro


România pierde temporar 1,1 miliarde de euro din cererea de plată numărul 3, în valoare totală netă de 2 miliarde de euro din PNRR, conform mai multor surse consultate de Economedia. Guvernul are la dispoziție șase luni să îndeplinească jaloanele restante și să mai recupereze din bani.

UPDATE Surse guvernamentale arată că România a îndeplinit doar 68 de jaloane din cele 74 din cererea de plată numărul 3.

Șase jaloane sunt considerate neîndeplinite parțial sau complet.

Pe lângă cele ce vizează numirile la companii din Energie, la AMEPIP, scăderea pragului la microîntreprinderi și finanțarea metroului de la Cluj, celelalte două jaloane neîndeplinite vizează numiri la conducerea companiilor din Transporturi și contracte ce vizează lucrări feroviare, conform surselor guvernamentale.

economedia.ro

shift2rail

Riscul real de dezangajare e la micro, restul jaloanelor pot fi bifate in 6 luni (tehnic, metroul la Cj e o investitie in pnrr, nu o reforma; cu un negociator bun, banii pot fi trasferati catre o alta investitie).

Si daca ne blocam in micro- impact, totusi, limitat in populatie- cum vom trece hopurile din cererea #4, fiscalizarea proprietatilor la valoarea de piata si, probabil, impozitarea progresiva, ptr a aduce,suplimentar la buget, 3 pp din pib, cum ne-am angajat prin pnrr?




mirceaeliade

#190
Quote,,Comisia a constatat că, în această etapă, nu au fost atinse șase jaloane. Este vorba despre reforme ale guvernanței întreprinderilor de stat, precum și de investiții din domeniul transporturilor și de o reformă a regimului fiscal al microîntreprinderilor", se arată în comunicatul CE.

Din momentul respectiv, România va avea la dispoziţie o perioadă de şase luni pentru a îndeplini jaloanele restante. La sfârşitul acestei perioade, Comisia va evalua dacă jaloanele respective au fost îndeplinite în mod satisfăcător.
www


Quote,,Comisia a constatat că, în această etapă, nu au fost atinse șase jaloane. Este vorba despre reforme ale guvernanței întreprinderilor de stat (C4.R2/M79, C6.R2/M121 și C14.R9/M440), precum și de investiții din domeniul transporturilor (C4.I1/M72 și C4.I4/M86) și de o reformă a regimului fiscal al microîntreprinderilor (M8.R4/M206)", arată Comisia.  Codul C4 indică jaloanele și țintele din domeniul Transporturilor, aflat în răspunderea lui Sorin Grindeanu. Jumătate din eșecurile care au blocat PNRR, răspunderea lui Grindeanu

Capitolul C4.R2/M79: ,,Selectarea și numirea membrilor consiliului de administrație al C.N.A.I.R., C.N.I.R, C.F.R., Metrorex, C.F.R. Călători.

Selectarea și numirea membrilor consiliilor de administrație ale companiilor de stat din sectorul transporturilor (C.N.A.I.R., C.N.I.R, C.F.R., Metrorex, C.F.R. Călători) se vor face:
– pe baza unei proceduri transparente și concurențiale, cu o durată a mandatului de 4 ani pentru a asigura implementarea unor planuri de eficientizare pe durată medie și lungă;
– cu remunerarea membrilor consiliilor de administrație pe baza indicatorilorcheie de performanță (KPI) legați de sustenabilitatea financiară pe termen lung (KPI relevanți pentru profilul fiecărei companii) și furnizarea de servicii (de exemplu, pe baza unui sondaj de satisfacție a clienților);
– cu respectarea principiilor bunei guvernanțe în conformitate cu reforma privind întreprinderile de stat de modificare a Legii nr. 111/2016".

În realitate, DeFapt.ro a scris că ,,șeful investițiilor de la Metrou, Denis Gabriel Panait, este un fost muncitor necalificat și «meseriaș tunel», dar nepot de lider sindical". Șefa Metrorex este o doamnă care, timp de zece ani, a reparat semafoarele dintre stații.

C4.I1/M72 prevede ,,semnarea contractelor pentru 50 % din lucrările legate de modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare".

Ținta se referă la atribuirea contractelor cu întreprinderile câștigătoare pentru 50 % din lucrările de construcție și supraveghere a căilor ferate, după cum urmează:
– Modernizarea, electrificarea liniilor de cale ferată, ERTMS pe tronsonul Arad – Timișoara – Caransebeș;
– Modernizarea, electrificarea liniilor de cale ferată, ERTMS pe tronsonul Cluj-Napoca – Episcopia Bihor;
– Electrificarea și reînnoirea liniilor de cale ferată: Constanța – Mangalia și Videle – Giurgiu.

Investițiile de reînnoire acoperă următoarele linii: � București – Pitești – includere în TEN-T; � Reșița – Voiteni – legătură cu coridorul rețelei centrale TEN-T.

Investiția va include, de asemenea, o serie de proiecte de tip ,,quick wins" pentru eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză pe mai multe tronsoane, precum: București – Craiova; Arad – Oradea; Sibiu – Copșa Mică; Oradea – Satu Mare – Halmeu; Apahida – Dej – Baia Mare – Satu Mare sau Dej – Beclean – Ilva Mică.


Jalonul C4.I4/M86 se referă la deja dezbătuta problemă a metroului din Cluj. Acest jalon prevedea ,,dezvoltarea rețelei de transport cu metroul în municipiile Bucuresti și Cluj-Napoca / Semnarea contractelor pentru 50% din lucrări, în urma unor licitații deschise și competitive și obtinerea autorizatților relevante".

Guvernul Ciolacu a dat vina pe Emil Boc pentru acest eșec. ,,Au fost probleme legate de licitația pentru execuția metroului, mai precis neînscrierea unor indicatori tehnico-economici în registrul european, fapt care ar fi dus la pierderea finanțării prin PNRR", spunea Sorin Grindeanu.www

shift2rail

^ doar un mizilic, sa vedem ce poarta in tolba cererea #4:

Jalonul 207 – Reforma fiscală.
Jalonul 208 – Eliminare facilități fiscale pentru construcții, IT, industria
agroalimentară/agricultură.
Jalonul 237 – Impozit pe proprietate

Doar prima salva. Deadline Q3 2025.

dr4qul4

Stati sa treaca alegerile sa vedeti ce cadouri frumoase ne aduce Mos Craciun

207... aproape bifat. Umbla vorba prin targ ca de la anul TVA va creste la 22%. Motivatia ar fi ca pe aici cam e media Produsele "de baza" vor avea TVA redus (acum sa vedem cat), dar lista se va mai restrange.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hermes

Cam cat de "inteligent" sa fii sa faci asa ceva dupa ce Comisia Europeana a blocat 1.1 miliarde din PNRR tocmai pentru golaniile facute de baietii astia "destepti"? Sau e doar tupeu de politician roman?

,,Decizia de a înfiinţa CNIR a fost una bună, dar dacă tot sunt două companii, ar trebuia una pentru întreţinere. Compania de drumuri – CNAIR – a început să funcţioneze deja la un nivel bun în ultimii ani şi este dificil să faci transferul unor proiecte în derulare. Din punctul meu de vedere era mai eficient să înfiinţăm o companie nouă pentru întreţinerea, să predăm mentenanţa deoarece erau mai uşor de preluat decât proiectele în derulare care sunt de zeci de miliarde de euro", a subliniat secretarul de stat Irinel Scriosteanu.

Sursa: Ziarul Financiar
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

horatiu.cosma

Follow the money. E vorba despre controlul resurselor și a deciziilor manageriale.