News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discuții cu și despre CNIR

Started by rota, March 10, 2021, 01:28:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Konter

Lista de proiecte de investiții, ce ar urma să fie preluate de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), a fost transmisă către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) , listă fără de care nu a putut fi aprobat bugetul CNIR pentru acest an.
De fiecare dată proiectul de buget a trecut de Consiliul de Administrație al CNIR, de AGA CNIR, de Ministerul Transporturilor și de Ministerul Muncii, dar toate variantele au fost respinse de ultimul minister avizator, respectiv Ministerul de Finanțe, a spus Cătălin Urtoi, directorul general interimar al CNIR.
Motivul acestor respingeri a fost lipsa unei liste cu proiectele ce urmează să fie preluate de la CNAIR de către CNIR.
În acest context, procedura de realizare a bugetului de venituri și cheltuieli al CNIR pe 2024, aflată în desfășurare, va trebui să țină cont de această listă de proiecte.
CNIR a transmis către CNAIR o listă de proiecte pentru care a solicitat fișa tehnică individuală, cu situația la zi a implementării și dacă au fost bugetate sau nu în BVC CNAIR pentru 2024.
"Funcție de răspunsul primit, vom face o analiză internă și vom solicita Ministerului Transporturilor o listă de proiecte care să facă obiectul transferului de la CNAIR la CNIR și care să fie prinse în Bugetul de Venituri și Cheltuieli CNIR pe 2024.
De asemenea, vom finaliza și o procedură de lucru în vederea preluării acestor proiecte, procedură la care se lucrează în acest moment și care va permite o preluare din mers, fără blocaje ale proiectelor", a declarat Cătălin Urtoi.

Această procedură va cuprinde întreaga gamă de proiecte: Studii de Prefezabilitate, Studii de Fezabilitate, Proiectare și Execuție.
Proiectele de investiții rutiere dorite de CNIR:
* Autostrada A13, Bacău – Brașov
* Autostrada Unirii (A8), secțiunea montană, Miercurea Nirajului – Leghin
* Autostrada Unirii (A8), tronsonul Motca – Letcani – Ungheni
* Autostrada A3, Ploiești – Brașov
* Drum Expres, Focșani – Brăila
* Drum Expres, Craiova – Târgu Jiu
* Drum de mare viteză, București – Giurgiu
* Autostrada Nordului A14, Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Suceava
* Drum Expres, Arad – Oradea
* Drum Expres, Cluj – Dej
* Drum Expres, Suceava – Botoșani

tom_sawyer

S-a finalizat concursul pentru director general?

pasadia

Stai sa inteleg, caci imi pare ca raman cateva proiecte la CNAIR:

Fagaras - Brasov
Bucuresti - Targoviste
Bucuresti - Alexandria (ma rog, daca exista ca si proiect)
Timisoara - Moravita
Buzau - Braila
Ploiesti - Targoviste - Titu (la fel, cu observatia "daca mai exista")
Braila - Tulcea - Constanta - Mangalia

Stef

#63
Cică Urtoi ar fi out și CNIR rămâne momentan fără DG

Duta C

#64
Ce știți de Gabriel Budescu? E ceva de el sau e un St. Ioniță ,un Neagu mai mic? As prefera sa fie o doamna Ioniță Mariana, dar cer prea mult!


mirceaeliade

#66
Quote,,Consiliul de administrație al CNIR-S.A. a incheiat luni, 25.03.2024, procedura de selecție și recrutare a conducerii executive a companiei, în baza OUG 109/2011. Membrii CA al CNIR-S.A. au decis numirea domnului Gabriel BUDESCU pentru poziția de Director General, respectiv a domnului Cosmin-Vasile NICULA pentru poziția de Director Financiar, fiecare pentru un mandat valabil până în luna februarie 2027. Totodată, este preconizat ca în cursul lunii aprilie 2024 să fie aprobat primul Buget de Venituri și cheltuieli al Companiei Naționale de Investiții Rutiere prin care va fi posibilă derularea proiectelor stabilite și operaționalizarea efectivă a companiei." -CNIR. www
Nu mi-e clar ca e mai bun ca Urtoi
Quote,,În cărți" pentru preluarea temporară a conducerii CNIR sunt Gabriel Budescu, director tehnic CNAIR (administrator CNIR) și Mircea Pop, directorul firmei de proiectare DP Consult susținut de Președintele CA CNIR, Marius Bota, potrivit informațiilor Economedia. Ministerul Finanțelor a respins la finalul anului trecut Bugetul CNIR.

a.l.x

QuoteAm semnat Ordinul prin care
Compania Naționala de Investiții Rutiere (CNIR S.A.) preia de la CNAIR S.A. (Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere) o serie de proiecte de infrastructură rutieră!

- Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț (secțiunea Miercurea Nirajului - Leghin)

- Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni

- Autostrada Bacău – Brașov

- Autostrada Ploiești - Brașov

- Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț

- Drumul Expres Focșani – Brăila

- Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu


Transferul acestor proieiecte a fost posibil doar după operaționalizarea CNIR și numirea unui Director General și a Directorului Economic-Financiar.

Obiectivele vor fi preluate în baza unui protocol încheiat între cele  două companii.

FB Sorin Grindeanu

gruia88

^Poate cineva sa ma ajute cu mai multe detalii despre CNIR si daca aceasta schimbare ajuta in bine proiectele mai sus mentionate ?

Am tot cautat sa vad diferentele intre CNAIR si CNIR , o sa fie ceva diferit la gestionarea acestor proiecte ?

naivu

Sunt curios cât va întârzia transferul la CNIR lansarea licitațiilor pe A8.montan (aveau ceva șanse MNiraj-Sarateni și Leghin-Pipirig).
Or fi transferat la CNIR și podul de la Ungheni-Prut, aflat în licitație de execuție?
Nu știu cât de bună e ideea să fie Focșani-Brăila și Buzău-Brăila la instituții diferite.
E interesant ce nu s-a transferat. Văd că nu s-a transferat ceea ce este deja în execuție sau în licitație pt execuție, ceea ce mi se pare normal. Pe lângă acestea, au rămas:
DX-urile din Dobrogea și Buzău-Brăila
A6 București-Alexandria, Craiova-DTS-Lugoj
A7 Pașcani-Suceava-Siret
DX Tișița-Albița
A9 Timișoara-Moravița
A13 Făgăraș-Brașov
A14 Suceava-SatuMare
DX Cluj-Dej
Sunt curios, pe viitor, care vor avansa mai cu spor?!

tom_sawyer

#70
Ciudat că nu le-au dat și Pașcani-Suceava. Sau Alternativa Techirghiol.

Miercurea Nirajului-Sărățeni ar fi trebuit să rămână la CNAIR dat fiind că azi trebuia să fie trimis la ANAP și are Auditul de siguranță rutieră finalizat, deci aproape de lansarea licitației. Urtoi zicea că proiectele rămân la cine face caietul de sarcini.

naivu

^pt Pașcani-Suceava și Alternativa Techirghiol ar putea fi un semn că nu vor să se lungească prea tare cu lansarea licitației de (proiectare+)execuție. Deși Pașcani-Suceava nu știu pt cine o scot, că arată urât dacă licitează UMB-ul?!

RazesIesean

Cred ca la CNIR s-au dat proiectele ce se v-or scoate la licitatie in minimum 2 ani.
Asa ceea ce va scoate la licitatie anul acesta si in 2025 o sa fie in continuare la CNAIR.

Deci sa nu ne facem probleme, UMB-ul va licita pe Pascani Suceava, va fi exact cand termina A7.

Eu nu inteleg de ce s-a dat (transferat) / se va transfera tot A8, avand in vedere ca 1B M. Nirajului - Sarateni trebuia sa fie in ANAP.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

reed

QuoteEu nu inteleg de ce s-a dat (transferat) / se va transfera tot A8, avand in vedere ca 1B M. Nirajului - Sarateni trebuia sa fie in ANAP.

Ca sa aiba pe cine da vina pentru intarziere

dr4qul4

interesant ca au dat doar Filiasi - Tg Jiu, si au pastrat Craiova - Filiasi.
Probabil insemna ca SF-ul pana la Filiasi este mult mai avansat ca cel de la Filiasi la Tg Jiu.

Sau, poate ne surprind si va fi o competitie intre ele. Adica vor transfera CNIR si o parte din personal, astfel incat sa lanseze imediat Filiasi-Tg Jiu, Miercurea Nirajului - Sovata si Iasi - Ungheni
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024