News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discuții cu și despre CNIR

Started by rota, March 10, 2021, 01:28:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Duta C

O cladesc pe fundatia CNAIR=munca in zadar!(vor fi mai multe posibilitati de ciordeala)
Legislatia,ce fac cu ea?...o lasa in continuare asa?

tom_sawyer


RaduG

Ministrul transporturilor a numit noul director general al CNIR, noua și promisa Companie Națională de Investiții Rutiere, care va prelua de la CNAIR marile proiecte de infrastructură.

FB Cătălin Drulă:

QuoteUN PROFESIONIST VA CONDUCE COMPANIA NAȚIONALĂ DE INVESTIȚII RUTIERE
L-am numit pe Marin Griguță în funcția de director general al CNIR, companie ale cărei baze s-au pus încă din 2016, dar care a ajuns să fie operaționalizată abia anul acesta.
Atingem astfel un obiectiv inclus în programul de guvernare și bifăm una dintre reformele prevăzute în PNRR. Compania Națională de Investiții Rutiere va livra marile proiecte de infrastructură ale României - autostrăzi și drumuri expres. Va avea obiective clare și măsurabile și va lucra pentru accelerarea acestora.
Marin Griguță este un expert în domeniul său - inginer, are o experiență de peste trei decenii în managementul lucrărilor de infrastructură feroviară, rutieră și aeroportuară.
A lucrat pentru companii mari de profil din Germania și Qatar, iar acum revine în România, fiind unul dintre primii specialiști care au spus ,,da" acestei provocări, pe care am numit-o ,,o nouă aventură frumoasă".
Am cerut public profesioniștilor din domeniu să ni se alăture. Am primit sute de CV-uri, am derulat zeci de interviuri pentru a selecta experți, manageri de proiect, ingineri și proiectanți, care să se asigure că marile proiecte de infrastructură ale țării se desfășoară în bune condiții și la timp.
Prima misiune a directorului general este să formeze în jurul său o echipă de oameni competenți, să structureze noua companie și să o dezvolte pentru a livra mai rapid și mai eficient decât până acum proiectele din Master Planul de Transport al României.
Profesionalismul trebuie să devină regula, nu excepția, iar CNIR este una dintre garanțiile că reformăm sistemul din temelii.
O spun din nou: CNIR nu este o companie care să consume bani publici din bugetul de stat în plus, ci va avea ca sursă de finanțare o cotă-parte din veniturile realizate prin rovinietă.














Powered by API/PUM imgur uploader

horyatm

https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/ministrul-transporturilor-numit-nou-sef-compania-investitii-rutiere-marin-griguta-1_61362a6e5163ec4271f1359b/index.html

QuoteMinistrul Transporturilor a numit un nou şef la Compania de Investiţii Rutiere. Cine este Marin Griguţă

Ministrul Transporturilor a numit un nou şef la Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), a anunţat luni Cătălin Drulă, precizând că noul director general Marin Griguţă este un profesionist.  ,,L-am numit pe Marin Griguţă în funcţia de director general al CNIR, companie ale cărei baze s-au pus încă din 2016, dar care a ajuns să fie operaţionalizată abia anul acesta.    Atingem astfel un obiectiv inclus în programul de guvernare şi bifăm una dintre reformele prevăzute în PNRR. Compania Naţională de Investiţii Rutiere va livra marile proiecte de infrastructură ale României - autostrăzi şi drumuri expres. Va avea obiective clare şi măsurabile şi va lucra pentru accelerarea acestora.   

Marin Griguţă este un expert în domeniul său - inginer, are o experienţă de peste trei decenii în managementul lucrărilor de infrastructură feroviară, rutieră şi aeroportuară.   A lucrat pentru companii mari de profil din Germania şi Qatar, iar acum revine în România, fiind unul dintre primii specialişti care au spus ,,da" acestei provocări, pe care am numit-o ,,o nouă aventură frumoasă".   

Am cerut public profesioniştilor din domeniu să ni se alăture. Am primit sute de CV-uri, am derulat zeci de interviuri pentru a selecta experţi, manageri de proiect, ingineri şi proiectanţi, care să se asigure că marile proiecte de infrastructură ale ţării se desfăşoară în bune condiţii şi la timp.   

Prima misiune a directorului general este să formeze în jurul său o echipă de oameni competenţi, să structureze noua companie şi să o dezvolte pentru a livra mai rapid şi mai eficient decât până acum proiectele din Master Planul de Transport al României.   Profesionalismul trebuie să devină regula, nu excepţia, iar CNIR este una dintre garanţiile că reformăm sistemul din temelii.   

O spun din nou: CNIR nu este o companie care să consume bani publici din bugetul de stat în plus, ci va avea ca sursă de finanţare o cotă-parte din veniturile realizate prin rovinietă", a scris ministrul, publicând CV-ul noului şef al CNIR. 

alin2pas

Impresionant CV! Dacă nu va fi tras pe linie moartă de guvernare, înseamnă că a venit sfârșitul erei studiilor de fezabilitate făcute din birou după Google Maps și hărți din 1900 toamna.

alexandru_m

Oare cu CNIR ce se mai petrece? Stiu ca se incepuse ceva promitator anul trecut, fusese numit directorul companiei. Odata cu venirea lui OUG 13 iar a trecut pe linie moarta CNIR?

horatiu.cosma

#36
Quote from: horatiu.cosma on December 02, 2022, 09:11:13 PMConsilierul lui Grindeanu pe proiecte blocate pe A8 în Moldova: "Luna Decembrie 2022 poate intra în istoria Autostrăzii Unirii-A8!

Vicepremierul României și Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu  poate fi primul ministru care după 15 ani de așteptări(Mai 2007) și promisiuni va lua o decizie istorică pentru Moldova și Ardeal:
Spargerea Carpaților și UNIREA celor două regiuni istorice românești!"

Știți ce decizie "istorică" mai e așteptată tot în decembrie? Dacă îl selectează sau nu Grindeanu din lista scurtă ca membru pe 4 ani în consiliul de administrație CNIR.

Curat murdar se potrivesc momentele astea istorice  :lol: .

Se pare că momentul "istoric" a venit pentru consilierul lui Grindeanu și a primit un post călduț in consiliul de administrație CNIR.

Evident că au rămas pe dinafară unii candidați cu experiență pe bune în conducerea unor companii naționale și internaționale de profil, dar având în vedere că a intrat în CA și Ștefan Ioniță sau Bogdan Pașcu (mâna dreaptă a lui Dan Voiculescu, fost angajat la Consitrans și actual director prin CNAIR responsabil cu menajarea Consitrans pe contracte), nu ne mai poate mira deloc o astfel de numire.

E ca de la cer la pământ diferența dintre aceștia și cei din 2021, Marin Griguță DG și cei numiți pentru scurt timp atunci în CA (și trimiși la plimbare imediat după ce am plecat).

Din păcate s-a ales praful de orice idee de reformă în domeniul rutier prin această nouă companie de drumuri. O să fie doar un nou loc de tocat bani publici de niște băieți deștepți care s-au gudurat suficient de mult pe lângă Grindeanu ca să le dea o sinecură, fără niciun rezultat real pe proiectele preluate de la CNAIR (dacă vor ajunge să preia ceva).

alexandru_m

Din pacate nu gasesc nimic surprinzator aici.

Sansele sa nu fie politizata si capusata aceasta Companie erau mici spre nule. Bugetul e gras, obiectul de activitate asigura vizibilitate, panglici de 1 Decembrie...


mirceaeliade

QuoteNoul CA de la Compania pentru Investiții Rutiere (CNIR): Un fost vicepremier, doi foști directori generali din CNAIR, un secretar de stat la Transporturi și consilierul ministrului Grindeanu, Cătălin Urtoi, recent exclus dintr-o asociație civică pentru propagandă pro-PSD

Mariana Ioniță, de profesie inginer constructor, a fost director general CNAIR, numită în mandatul Lucian Bode, a condus CNAIR în mandatul lui Cătălin Drulă, dar a fost înlocuită imediat după ieșirea USR din Guvern (mandatul interimar Dan Vîlceanu) cu Cristian Pistol, în acel moment consiler pentru infrastructură al premierului Florin Cîțu și director implementare autostrăzi. Mariana Ioniță este secretar general al Ministerului Transporturilor. Mariana Ioniță are o bogată experiență în administrația publică, a fost detașată la Bruxelles și este o susținătoare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în Moldova.

Ștefan Ioniță, inginer CFDP (Căi Ferate Drumuri și Poduri), a fost Director General CNAIR și actual director CESTRIN, a condus Compania de Drumuri în primul mandat al lui Răzvan Cuc (PSD). În mandatul lui Ștefan Ioniță a fost semnat contractul pentru Podul de la Brăila, contract întârziat nu doar din cauza constructorului din Italia, ci și a statului care nu a făcut exproprierile la timp. Este singurul administrator cu specializare Drumuri și Poduri. Și la CNAIR un singur administrator a terminat CFDP – Septimiu Buzașu, după cum Economedia a scris aici.

Adrian Foghiș, ,,omul lui Bolojan", secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susținut de PNL, a condus Zona Metropolitană Oradea. Este absolvent de Șociologie și Științe Politice.

Marius Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, inginer absolvent al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, a fost vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților și a depus numeroase inițiative pentru dezvvoltarea infrastructurii de transport.

Bogdan Pascu, inginer mecanic, fost vicepremier în Guvernul Tăriceanu, a fost director general adjunct al CNAIR și director la firma de proiectare Consitrans. Bogdan pascu, un apropiat al lui Dan Voiculescu, a fost și șef al Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înfiinţat de Guvernul Dăncilă.

Cătălin Urtoi, inginer hidrotehnic, este consilier onorific al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. Urtoi a fost numit consilier remunerat în ianuarie 2022 la propunerea celor trei asociații civice din Iași care militează pentru infrastructura moldavă, dar a fost exclus din Asociația Împreună pentru A8 la propunerea președintelui Ionel Apostol, fiind acuzat de propagandă pentru PSD.

Separarea fostului CNADNR în CNAIR și CNIR (administrare/întreținere și dezvoltare/investiții) este un proiect din Guvernul Dacian Cioloș și obligație în PNRR. Statutul CNIR a fost publicat în 2021. În 6 septembrie, Cătălin Drulă îl numise pe inginerul constructor Marin Griguță șef la CNIR.

https://economedia.ro/noul-consiliu-de-adminstratie-de-la-compania-pentru-investitii-rutiere-cnir-doi-fosti-directori-generali-din-cnair-un-secretar-de-stat-in-ministerul-transporturilor-si-consilierul-ministrului-gri.html

rota

declaratii de avere completate in 2010  :lol:  :lol:
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

RaduG

#40
FB Catalin Urtoi https://www.facebook.com/photo/?fbid=5745602882223102&set=a.858895620893877

QuotePana în 2030 este obligatoriu să UNIM cele trei regiuni istorice Transilvania, Muntenia și Moldova prin autostrăzile A1, A7 și A3+A8!
Așa cum am promis, voi reveni cu detalii în legătură cu numirea mea în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere.
Ce este CNIR?
Este o companie, care s-a înființat la solicitarea Comisiei Europene și conform Statut urmează să preia de la CNAIR proiectele de autostrăzi și drumuri expres, finanțate prin fonduri europene, în faza de Execuție sau Proiectare și Execuție.
Aceste investiții CNIR le va executa, după care le va preda către CNAIR pentru exploatare.
Este practic o companie nouă, pe care cei șapte membri ai CA va trebui să o operationalizam în cel mai scurt timp.
Este o mare provocare pentru toți cei șapte membri care facem parte începând de azi din acest Consiliu de Administrație!
Istoric:
1. În 2021 mi-am trimis CV-ul la MT, atunci când s-a declanșat operațiunea CNIR.
2. În Septembrie 2021, acțiunea CNIR s-a blocat odată cu plecarea fostului ministru.
3. În 2022 acțiunea a fost reluată de actualul minstru.
4. Două firme de recrutare, recunoscute la nivel european au câștigat concursul pentru procesul de selecție ce urma să se desfășoare în baza OUG nr. 109/2011 cu modificările și completările ulterioare.
5. În vara lui 2022 a fost făcut public prin presa Națională cât și pe site-ul MT anunțul de recrutare pentru CA CNIR.
6. Procesul de recrutare s-a desfășurat în trei etape.
După primele două etape am fost anunțat că am ajuns pe lista scurtă și urmează să mă prezint în fața Comisiei.
8. Ultima etapă s-a desfășurat în fața unei Comisii formată din nouă persoane, care erau din zona academică, corporatistă, firma de recrutare, MT.
Această etapă a fost înregistrată audio!
9. La acest interviu final am prezentat "Declarația de Intenție" și am răspuns întrebărilor Comisiei.
Aici vreau să amintesc că una dintre întrebările pe care mi le-a pus comisia a fost:
"Care este cea mai mare provocare pentru dvs în legătură cu activitatea ce urmează s-o desfășurați în CA CNIR?"
Am răspuns:
" Este obligatoriu ca până în 2030, aceasta companie CNIR să finalizeze cele patru mari proiecte ale României, respectiv A1 (cu Sibiu-Pitesti), A7 (Ploiești-Siret), A8+A3 (culoarul Borș-Tg.Mures-Tg.Neamt-Ungheni).
Este singura șansă de unire prin infrastructura rutieră moderna a celor trei regiuni istorice Transilvania, Muntenia și Moldova, pentru a crea o dezvoltare economica echilibrată"
#HaiCaSePoate!
10. În urma acestor etape am obținut un punctaj care m-a poziționat în primii șase candidați, adică o poziție eligibilă!
Etapa de selecție s-a finalizat astăzi odată cu numirea mea în Consiliul de Administrație al CNIR!
Menționez că în continuare voi monitoriza și proiectele Moldovei din poziția de Consilier Onorific al Ministrului Transporturilor!
Am decis să optez pentru această poziție de consilier onorific - neplatita, deoarece eu nu am venit la București ca să cumulez câștiguri salariale!
Eu am venit la București pentru proiectele Moldovei, iar din noua poziție mă voi dedica proiectelor de autostrăzi la nivel național și care vor fi preluate de către CNIR!
Voi fi în continuare alături de echipa de la MT și CNAIR!
În final țin să mulțumesc colegilor Irinel Bucur și Bogdan Ilut pentru modul în care m-au sprijinit necondiționat în toată această perioadă, una deloc ușoară!
https://www.mt.ro/.../comunicate-de-presa/4439-anunt14022023

Comunicat MT: https://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/4439-anunt14022023

QuoteDesemnarea noului Consiliu de Administrație al CNIR
 Publicat: 14 Februarie 2023

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță că, în urma procesului de selecției desfășurat în baza OUG nr. 109/2011 cu modificările și completările ulterioare, Adunarea Generală a Acționarilor a Companiei Naționale de Investiţii Rutiere S.A. (CNIR) a numit noul Consiliu de Administrație în următoarea componență:

- Doamna Mariana Ioniță
- Domnul Bogdan Pascu
- Domnul Ștefan Ioniță
- Domnul Cătălin Urtoi
- Domnul Adrian George Foghiș
- Domnul Marius Sorin Ovidiu Bota
- Domnul Ion-Cosmin Petrescu

mirceaeliade

QuoteAdministratorii și directorii companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor selectați prin concurs extern și numiți pentru un mandat de 4 ani vor răspunde inclusiv penal dacă nu vor respecta criteriile de performanță stabilite, susține Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu într-un interviu acordat publicației europaliberă. Întrebat despre concursurile pentru administratori/manageri ,,profesioniști" la marile companii, CFR Infrastructură, CFR Călători, Metrorex, Compania de Drumuri și CNIR (care urmează să fie operaționalizată) și posturi ocupate pe principiul ,,la vremuri noi, tot noi" de oameni din administrația de stat și nu veniți din privat, Grindeanu a ,,pasat" procedura către firmele de consultanță care au făcut selecția și i-au trimis lista cu punctajul final. Grindeanu a spus că, niciun membru PSD nu a fost selectat în consiliile de administrație numite conform obligațiilor din PNRR (n.r spre deosebire de PNL care are mai mulți membri în CA-uri)  : ,,trebuie să aplicăm legea în vigoare, legea 109. Am făcut acest lucru, procedura a fost externalizată și am ajuns la mai multe CA-uri selectate conform legii. Mai mult decât atât, să știți că se schimbă și responsabilitatea membrilor selectați pe OUG 109. Este și responsabilitatea lor inclusiv penală care se aprobă în aceste Consilii de Administrație.

Criteriile CNAIR : ,,cel puțin doi dintre cei șapte administratori trebuie să aibă studii economice sau juridice și experiență în domeniul economic, juridic, contabilitate, de audit sau financiar. Dintre cei 7 administratori, cel mult doi pot fi din rândul funcționarilor publici sau a altor categorii de personal din Ministerul Transporturilor ori din cadrul altor autorități sau instituții publice"
https://economedia.ro/garantiile-ministrului-grindeanu-privind-selectia-pe-bune-a-noilor-administratori-si-directori-cu-mandat-pe-4-ani-vor-raspunde-inclusiv-penal-daca-nu-respecta-criteriile-de-performanta.html
Sunt curios ce fel de chestii penale sunt gandite pentru aceste noi consilii.  Sau e vorba doar de 'pe hartie zice ca pot raspunde penal, dar in realitate e relax'?

oneLess

#42
Eu sunt curios care ar fi criteriile de performanță de respectat ! Criterii ? Pay respect ?

mirceaeliade

#43

QuoteA7 si A8 vor fi transferate la CNIR
"Mandatul meu la CNIR este sa imping cele doua proiecte ale Moldovei", a precizat Catalin Urtoi. "Toate proiectele care trec la CNIR vor fi bugetate, astfel ca modul de abordare fata de actualul CNAIR va fi unul diferit. Vom aduce A7 si A8 la CNIR. Inclusiv tronsonul de la Pascani la Siret va veni tot la CNIR", a adaugat Catalin Urtoi.
https://infrapress.ro/2023/02/28/autostrada-a7-ploiesti-pascani-va-fi-gata-in-2025-a7-si-a8-vor-fi-transefarate-la-cnir/

shift2rail

#44