News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNIR

Started by rota, March 10, 2021, 01:28:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


mirceaeliade

QuoteNoua companie de Autostrăzi (CNIR) a început procedurile pentru selectarea directorului general cu mandat de 4 ani
,,În cadrul ședinței de astăzi, 07.06.2023, Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere S.A., a hotărât încheierea unui contract de servicii cu o companie specializată în domeniul resurselor umane, pentru declanșarea procedurii de angajare a directorului general și a directorului economic-financiar, conform prevederilor O.U.G. nr.109/20211. " a transmis CNIR.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu spunea că primul proiect transferat ar putea fi un lot al Autostrăzii Brașov-Cristian (A3), în timp ce Sorin Bota a menționat capetele din PNRR ale Autostrăzii Moldovei (detalii aici)
https://economedia.ro/noua-companie-de-autostrazi-cnir-a-inceput-procedurile-pentru-selectarea-directorului-general-cu-mandant-de-4-ani.html

stangabriel

https://www.economica.net/cnir-va-prelua-primele-proiecte-de-la-cnair-pana-la-finalul-anului-2023-director-general-ce-se-va-intampla-cu-autostrada-ploiesti-brasov_677316.html

,,Proiectele de investiții vor fi preluate de CNIR SA în mod etapizat, pe o perioadă de trei ani, conform prevederilor legislației în vigoare. Preluarea proiectelor se va face prin Ordin al Ministrului Transporturilor", a precizat șeful CNIR pentru ECONOMICA.NET.

În ceea ce privește Autostrada Ploiești – Brașov, despre care însuși ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a spus că ar putea fi transferată de la CNAIR la CNIR, Urtoi a spus că ,,în prezent nu este stabilit în ce etapă va fi preluat acest proiect".

În prima parte a lunii iunie, Urtoi declara la B1TV că licitația pentru proiectarea și execuția a cinci kilometri din A3 Ploiești – Brașov, respectiv tronsonul Cristian – Codlea, este aproape de lansare.

Întrebat cine se va ocupa de această licitație, Urtoi a precizat pentru ECONOMICA.NET că, până la definitivarea listei proiectelor ce vor fi preluate de CNIR, toate procedurile de atribuire a contractelor vor fi gestionate de CNAlR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).

De asemenea, din cauză că acest proiect nu este încă în gestiunea CNIR, Urtoi ne-a îndrumat să întrebăm la CNAIR dacă proiectantul Consitrans se va încadra în termenul din luna septembrie pentru finalizarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Ploiești – Brașov.

Rămâne de văzut când și ce proiecte va prelua CNIR de la CNAIR, dar mai ales care va fi soarta Autostrăzii Ploiești – Brașov. Sperăm ca cea mai așteptată autostradă să nu ajungă ca în proverbul românesc: ,,copilul cu prea multe moașe rămâne cu buricul netăiat".

RaduG

#48
FB Catalin Urtoi

Quote15.08.2023
Deși astazi este zi liberă am ajuns în București pentru ultimele trei zile din această săptămână.
I) După cum ați aflat, săptămâna trecută CA CNIR mi-a prelungit mandatul pentru încă două luni, deoarece primele patru luni de interimat vor expira pe 19 August 2023.
Conform Raportului prezentat la finalul celor patru luni am finalizat cele patru jaloane importante care mi-au fost stabilite la începutul mandatului:
1. Organigrama CNIR conform OUG 55/2016 pentru 400 de angajați avizată de CA și aprobată de AGA, încă de acum două luni.
2. Achiziția pentru stabilirea consultantului în vederea recrutarii Directorului General CNIR și Directorului Financiar CNIR pe patru ani, conform OUG 109/2011 a fost finalizată conform legii.
În acest moment procedura de recrutare este continuată de către Comitetul de Nominalizare și Remunerare (CNR) a Consiliului de Administrație (CA) CNIR, așa cum prevede legea și Statutul companiei.
3. Grila de Salarizare CNIR, conform Organigramei aprobate a fost avizată de către CNR și de către CA CNIR, fiind introdusă în primul Buget de Venituri și Cheltuieli (BVC) al companiei.
4. Primul BVC din istoria acestei companii a fost finalizat, iar la solicitarea Comitetului de Audit din cadrul CA CNIR a fost transmis acestuia pentru evaluare săptămâna trecută.
După această evaluare urmează introducerea BVC-ului la avizare în CA, aprobare AGA, iar în final prezentarea sa de către MT în cadrul ședinței de Guvern pentru aprobare.
Conform noului mandat de două luni, care va începe în data de 19 August 2023 mi s-a stabilit de către CA CNIR un singur jalon:
- OPERATIONALIZAREA CNIR prin preluarea primelor proiecte de la CNAIR, conform procedurilor prin respectarea jalonului din PNRR!
La final am o observație în legătură cu situația financiar-contabilă a companiei CNIR:
Am preluat această companie în data de 19 Aprilie 2023 cu o pierdere înregistrată în urma unor plăti, iar la 19 August 2023, după patru luni de activitate, printr-o corectă gestionare a capitalului companiei, aceasta este acum pe profit și fără nici o datorie!
II) În partea a doua a acestei postări vin cu câteva informații despre Autostrada UNIRII-A8, secțiunea montană Miercurea Nirajului-Leghin(Vânători Neamț) - 156,8 km
După discuțiile de săptămâna trecută între reprezentantii CNAIR și Acciona s-a  intrat după o perioadă lungă de negocieri în linie dreaptă cu privire la finalizarea SF-ului pe această secțiune și avizarea documentației în:
- Consiliul Tehnico-Economic (CTE) CNAIR- luna August 2023
- Consiliul Tehnico-Economic (CTE) MT - luna August/Septembrie 2023
- Consiliul Interministerial de aprobare a indicatorilor tehnico-economici și emiterea Hotărârii de Guvern cu privire la finanțarea acestei secțiuni montane de pe A8.
Aceste trei etape pot fi parcurse în maxim 90 de zile, iar declarația Ministrului Transporturilor susținută în fața membrilor Comisiilor de Transport ale Senatului și Camerei Deputaților reunite  are acoperire sută la sută!
Urmează o perioadă decisivă pentru acest proiect!
După parcurgerea tuturor etapelor de  avizare a indicatorilor tehnico-economici, CNAIR va promova următoarele etape necesare realizării acestui obiectiv, cu posibilitatea preluării acestui proiect de către noua companie CNIR pentru derularea etapei de Proiectare și Execuție, conform legii OUG 55/2016.
Alte informații la zi despre Autostrada UNIRII-A8
Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț (211,1 km), parte a A8, este împărțită în 3 secțiuni, astfel:
- Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km): finanțare PNRR,
- Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km): finanțare PT,
- Secțiunea Leghin - Târgu Neamț (29,9 km): finanțare PNRR.
- Ofertele depuse pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a secțiunii Târgu Mureș – Miercurea Nirajului sunt în evaluare și se estimează că în prima parte a lunii Septembrie va fi desemnat câștigătorul.
- Secțiunea Leghin - Târgu Neamț, Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoare (19 iulie 2023), dar rezultatul a fost contestat.
CNSC trebuie să dea o decizie cu privire la rezultatul acestei licitații.
- Secțiunea de autostradă Târgu Neamț- Iași – Ungheni (93 km), este în etapa Studiului de Fezabilitate (SF) și ar urma să fie finalizat pânăla sfârșitul lui 2023 (inclusiv cu obținerea Acordului de Mediu), așa cum și-a asumat prestatorul.
- Autostrada Unirii-A8 va avea o lungime de peste 304 km (de la Târgu Mureș la Ungheni) și va asigura legătura cu Republica Moldova prin noul pod peste Prut de la Ungheni, pentru a cărui proiectare și execuție a fost lansată licitația.
#HaiCaSePoate!

RaduG

FB Cătălin Urtoi

Quote25.08.2023
Veștile bune care au venit în ultimele ore dinspre CNAIR, în legătură cu proiectele regiunii Moldova, continuă astăzi cu vești la fel de bune, care vin de la noua companie - CNIR!
Am privilegiul să fiu primul Director General al Companiei Naționale de Investiții Rutiere - CNIR, care anunță oficial concursul pentru ocuparea primelor 51 de posturi pe termen nedeterminat, pentru viitorii specialiști ai acestei companii.
Menționez că acești specialiști vor avea sarcina ca în următorii trei ani să preia etapizat de la CNAIR toate proiectele de autostrăzi și drumuri expres pe care să le gestioneze pentru realizarea lor și apoi să le predea companiei CNAIR pentru mentenanță.
Ei vor fi noua generație de specialiști, care vor finaliza în următorii ani autostrăzile A1, A3, A7 și A8, dar și celelalte proiecte de interes național!
Ministerul Transporturilor susține operationalizarea acestei companii, care este jalon în PNRR!
În calitate de Director General Interimar vă invit să vă alăturați echipei CNIR!
Vă mulțumesc!


FB CNIR - https://www.facebook.com/profile.php?id=100091762550158

QuoteCompania Națională de Investiții Rutiere (C.N.I.R. S.A.) organizează concursuri pentru ocuparea următoarelor posturi cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată. 
Pentru mai multe detalii, documente necesare, tematică și bibliografie, vă rugăm să accesați: https://www.mt.ro/web14/cnir-ca/4786-a25082023

RaduG

FB Cătălin Urtoi

QuoteDuminică,  03.09.2023
Iași-București

Am plecat la București pentru o săptămână importantă în evoluția companiei CNIR.

1. Luni și Marți vor fi interviurile cu viitorii angajați ai companiei pe termen determinat (4 luni)

2. Joi va fi o nouă ședință de CA, unde se va analiza primul Buget de Venituri și Cheltuieli CNIR, buget care trebuie avizat, apoi aprobat de AGA și în final de către Guvernul României, astfel încât această companie să devină operațională cât mai rapid, conform jaloanelor 78, 79 și 80 din PNRR.

3. Va continua procedura de înregistrare a CV-urilor transmise de către candidați, pentru perioada nedeterminată, astfel încât compania să aibă cât mai rapid un număr minim de specialiști pentru a putea prelua etapizat primele proiecte (primul) de la CNAIR, moment în care am putea spune că este operațională!

C.N.I.R. S.A. este o companie de importanță strategică națională, a cărei organizare și funcționare se bazează pe principiile guvernanței corporative, astfel cum acestea sunt definite de prevederile O.U.G. nr. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare, iar operaționalizarea acesteia face obiectul jaloanelor 78,79 și 80 în PNRR.

Consililul de Administrație CNIR selectat în baza principiilor guvernanței corporative, precum și Directorul General Interimar CNIR și-au asumat prin contractele de mandat, implementarea unui management bazat pe competență, ceea ce implică promovarea unei politici de salarizare care să stimuleze performanța salariaților și crearea unui cadru competitiv real și onest.

Capitalul uman al unei astfel de companii de importanță strategică, ar trebui să fie supraspecializat, de înaltă ținută profesională, prin urmare procesul de recrutare și selecție va trebui să fie extrem de riguros, iar politica de salarizare va trebui să se bazeze pe un sistem flexibil, stimulativ, specific companiilor de proiect, un sistem de salarizare care să stimuleze performanța și actul profesional de înaltă calitate.
O companie de importanță strategică națională, fără a atrage o resursă umană de înalt nivel profesional NU poate subzista într-o economie de piață!

Pentru a putea dezvolta și controla performanțele angajaților, politica de salarizare ce va fi implementată la nivelul C.N.I.R. S.A. se va baza pe trei principii fundamentale ale guvernanței corporative:

-  Management bazat pe obiective;

- Standardizare a indicatorilor de performanță;

- Sistem de evaluare a performanțelor;

REALIZAREA indicatorilor de performanță de către salariați, atât cei cu funcții de conducere, cât și de execuție, va face obiectul unei monitorizări permanente, prin implementarea sistemului de evaluare a performanțelor.

#HaiCaSePoate!

tom_sawyer

Astăzi, 3 octombrie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli  pe anul 2023 al Companiei Naționale de Investitii Rutiere – S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

MT

alexV

Hai ca reusesc sa isi voteze salariile anul asta. E ceva.

17 milioane lei bugetul CNIR pe anul asta. Jumate salarii, jumate bunuri si servicii.
Au 104 angajati, isi propusesera 200. Media salariala 12.400 brut.

La directorul Urtoi juma de milion. La consiliul de administratie 1 milion.

De infrastructura mare sa intrebam prin 2025 probabil.

JohannDB

"""" REALIZAREA indicatorilor de performanță de către salariați, atât cei cu funcții de conducere, cât și de execuție, va face obiectul unei monitorizări permanente, prin implementarea sistemului de evaluare a performanțelor.""""
    Cârcotit vorbind, cine implementeză și (mai ales) cine/cum evaluează.....
                     Ca mai bine să ne fie,
                     Cum nicicând nu s-a văzut,
                     Totul este ca-nainte,
                     De belele n-am trecut,
                     Şi cu asta ce-am făcut? (C-tin Tănase) Un zâmbet în umbra....lui Tănase.

Earthchild



misiekwas

^poate de astăzi, dar cumva pare și făcut undeva pe la 2010.

Stef

^ceea ce confirmă că e o companie de stat. :p

a.l.x