News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNIR

Started by rota, March 10, 2021, 01:28:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rota

LEGEA NOII COMPANII DE INVESTIȚII RUTIERE A FOST ADOPTATĂ ASTĂZI DE PARLAMENT

Au trecut cinci ani de la adoptarea unei Ordonanțe de Urgență, care prevedea înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere. Din păcate, în tot acest amar de vreme, compania - deși existentă pe hârtie - nu a fost operaționalizată.
Dar astăzi anunț cu mare bucurie că această companie, vitală pentru capacitatea administrativă de a derula proiecte de investiții în autostrăzi și drumuri expres noi, se naște cu adevărat.
Operaționalizarea CNIR este unul dintre punctele prevăzute expres în programul de guvernare al coaliției PNL-USRPLUS-UDMR și iată că, la doar 3 luni de la preluarea mandatului, putem anunța acest succes către opinia publică.
Am spus că anul 2021 reprezintă debutul deceniului infrastructurii în România. Bugetul alocat este unul record la toate capitolele.  Sursa
Iar noua companie va veni să consolideze resursa umană din sistem: oamenii profesionişti, experţii, managerii de proiect, inginerii și proiectanţii care să gestioneze aceste proiecte şi să se asigure că se livrează la timp.
Nu înființăm o nouă companie care să consume bani publici din bugetul de stat în plus. Sursa de finanțare a CNIR va fi o cotă parte din veniturile realizate prin rovinietă.
Și am ajuns la momentul în care fac un apel către toți profesioniștii din sistemul public și din cel privat să se alăture echipei noastre.
Căutăm prin acest apel public persoane care să se implice imediat în administrarea și conducerea companiei CNIR (membri în consiliul de administrație/director general/director financiar).
Subliniez că acest call de CV-uri pentru managementul inițial (termenul legal este ,,provizoriu", conform OUG 109) nu este necesar, în mod normal alegerea fiind la latitudinea conducătorului autorității tutelare. Dar ne dorim să avem o bază de selecție cât mai largă și garantăm profesionalism în acest proces.
Ce ne dorim:
✔️ experiență în guvernanța / managementul corporativ,
✔️ înțelegerea domeniului de investiții rutiere,
✔️ abilitate de planificare strategică, organizare eficientă a structurii,
✔️ orientare către rezultate, având în vedere caracterul multianual al proiectelor mari de investiții,
✔️ mentalitate de ,,startup".
Viitorul management va trebui, în primă fază, să construiască echipa, să structureze compania și să creioneze viziunea de dezvoltare a acesteia pentru a livra proiectele din Master Planul de Transport al României.
Așteptăm înscrierile (CV/scrisoare de intenție) la următoarea adresă: cnir@mt.ro
Odată cu operaționalizarea companiei începe ceea ce mie îmi place să numesc ,,o nouă aventură frumoasă".
Și îmi doresc ca, peste două sau trei decenii, când ne uităm înapoi la perioada 2020-2030, să ajungem să o numim colocvial ,,anii ăia în care s-au făcut autostrăzile".

elphax

azi, in CNAIR sunt mai multe departamente care raman fara obiectul activitatii. se inchid si se muta in CNIR sau se inchid si dincolo se ia de la zero, adica trebuie sa treaca prin interviuri, selectie etc ?
cat timp va dura pana CNIR devine operationala ?

rota

sa speram ca se curata CNAIR si aduc doar oameni profesionisti in CNIR. Oricum fraza "mentalitate de ,,startup"- e deja o schimbare de perspectiva  8)

dargauda

sa speram ca cu aceasta operationalizare o sa avem numai de castigat,si sa nu fie numai o adunatura in plus de semnaturi pe un proiect,sa fie birocratia si mai mare din partea incopetentilor  :)

rota

well sper sa introduca si kpi in CNIR  :lol:

danpandrea

Eu unul sper să aibă un departament de comunicare ce știe să răspundă direct prin text în mail, nu prin foaie redactată, printată, ștampilată de 3 directori, scanată și atașată într-un reply fără alt text.

adiarc

super...sper ca pe undeva exista o prevedere clara care sa interzica orice transfer de personal din cnair cel putin...sau alte companii de stat...stim toti cat sunt de profesionisti si bineintentionati
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Xenos

Celebrati infiintarea unei noi institutii de stat....va admir naivitatea. Poate va fi ca voi si totul va fi bine, ar fi excelent pentru toata tara.

nenea_hartia


Xenos

@nenea hartia: multumesc :) o data infiintata va fi greu de desfiintat, deci sa speram ca va merge treaba....si ca nu vor exista suprapuneri si conflicte de competenta - acestea vor fi negative, nu pozitive, exact ca in justitie (adica toata lumea zice ca nu ea e competenta, ci altul).  De vazut ce va prelua exact CNIR cand va functiona - proiectele scoase la licitatie in viitor?

thefrenzybudgeter

Excelent bravo bobita. CNAIR nu putea sa stea cum este, avem nevoie de inca o intitutie care sa arda bani de functionare. Ba am tampit cu totii...

pest1969

Sper ca organigrama CNAIR http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/pagini-statice/Organigrama%20CNAIR%20S.A%20CENTRAL%2012.03.2020_0.pdf sa se reduca corespunzator.
Mai ales ca si asa era prea stufoasa - doar daca ne uitam pe la asa zisul departament de comunicare si relatii cu publicul.

alin2pas

Ar trebui să se reducă masiv. Partea bună e că e posibil ca în noua companie posturile să fie ocupate pe merit și nu pe bază de pcr, iar anumite persoane care aveau singurul "rol" de a bloca toate documentele care le treceau prin mâini să dispară din activitate. Trebuie să fim optimiști, cu toate că se spune că un pesimist este un optimist trecut prin viață.

Earthchild

#13
Profesionistii sunt atrasi in primul rand de nivelul veniturilor oferite. Altfel, pot fi angajati si tineri entuziasti cu mentalitate de start-up.

Attreyu

#14
@rota - Trimis email cu CV si scrisoare de intentie.

Un pas bun initial pentru aceasta "mentalitate de startup" ar fi un email automat de raspuns, pentru confirmare, daca cineva cu experienta in HR la nivel privat nu face fata/nu exista  :p

Si da, KPI-urile sunt un must, la fel si SLA-urile, pentru viitoarea arhitectura de suport, presupunand ca va exista una.

Si un CRM competent, si, si, si...

In alta ordine de idei, care sunt garantiile ca acest sistem nu va schimbat sau anulat cu totul peste 4 ani sau la schimbarea guvernarii politice, asa cum s-a intamplat cu GovITHub ?