News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

naivu

^^^Dificultatile tehnice (tunelul, podul, ...; nici nodul de la Boita nu e ieftin) trebuiau sa se regaseasca in AMC, faptul ca au creat un argument decisiv din 3600m2 de padure submineaza oarecum argumentatia pro-Boița.

adrian sibiu

AlexC cred că greșești când afirmi aceste lucruri,am văzut la fața locului in dealul Boitei cât de complicat va fi de edificat acest nod supraetajat dar mai ales ce greu se vor cocoța camioanele din Dn7 pe breteaua viitorului nod până când se va continua cu lotul 2 astfel încât să se indulceasca aceea urcare dinspre Valea Oltului.
Și eu aș fi mers pe varianta enunțată de Voicul,variantă ce mi se pare a fi cea mai optimă,să nu uităm că fluxul ce vine dinspre Valea Oltului merge preponderent inspre Vest nu spre Brașov,mai cred deasemenea ca acest mega nod va avea un preț pe măsură .

dr4qul4

@Alexxc, de ce trebuie pod hobanat? Daca la Slatina se poate face pod normal, aici de ce nu s-ar face acelasi lucru?
Referitor la distanta, chiar daca pe directia E-S va fi mai scurt cu 4-5 km, pe directia principala E-V va fi mai lung cu 8-9 km.
Si nu stiu cati vor merge de la Pitesti la Brasov pe aici. Ca de la Bucuresti sigur nu va merge nimeni. Nici de la Craiova cand va fi gata DX Gaesti-Ploiesti. In schimb A13 va atrage tot traficul Brasov-Cluj.
Si daca tot vorbim de poduri, cat de mare va fi podul de dinainte de nodul Boita? Trece peste CF aproape de locul unde avem podul CF peste Olt (care are peste 140 m acolo si nu se va accepta pila in albie fiind canal), asa ca va fi destul de sus, apoi urmeaza Oltul, un DJ si Raul Cibin.
De fapt varianta prin Boita a iesit ca fiind putin mai scumpa si avea un mai mare impact asupra mediului (site-uri natura 2000 si excavatii) dar rastoarna calculele pentru ca primeste 10 puncte in plus pt ca pe Vestem defrisam 3600m2.

Cum naiba 0,36ha defrisate valoreaza 10 puncte, iar 88 de ha de site-uri Natura 2000 afectate valoreaza 3,8 puncte?  Si copacii aia ar fi putut fi plantati inapoi deasupra tunelului cut&cover. Pe o suprafata mult mai mare.
Cand o sa tragem cu ochiul la unguri sa intelegem ca tunelele scurte nu sunt de speriat?


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

paullie

Adrian pe la pag 84 s-a mai vorbit de varianta Sacadate. Si acolo @pasadia a prezentat niste minusuri destul de serioase:

1. Nu e deloc simplu sa treci culmea Sacadate, si aici e rost de tunel de vreo 900 metri
2. Apoi se merge prin zona destul de populata
3. Ajungi pe la Bungard si trebuie sa faci nod in centura Sibiului unde circulatia este destul de aglomerata

Vatianta cea mai ok este tunel pe sub Hula Bradului.

adrian sibiu

Paullie multumesc pentru ,,recomandare"mergând la pagina 84 am citit și  postul lui Cutter unde am dat peste urmatorul aspect ,varianta cea mai bună ar fi fost aceea pe la Bradu,dar fără tunel.

zuma80

Adrian eu zic ca Bradu fara tunel ar face mult deranj. Cea mai buna varianta pe directia est-vest clar o sa fie Sacadate - Bungard. Dar sa asteptam un tunel doua sa se execute apoi se poate cere si aceasta conexiune si atunci se vor rezolva multe probleme.
Pentru A6!

AlexOP

Anul trecut am avut ocazia sa merg pe DJ104G de la Sacadate la Cornatel in drumul spre Sibiu pentru ca era blocaj pe dealul Bradu pana la giratoriul Vestem si pot spune ca drumul existent e un rollercoaster la care nu platesti bilet de intrare. Continuand spre Sibiu si dealul de la intrare din zona Daia are probleme similare dar nu asa grav ca la Sacadate, acolo nu au reusit sa rezolve problema nici dupa ce au refacut DJ106 Sibiu - Agnita chiar daca au facut lucrari suplimentare de consolidare. Nu cunosc daca starea DJ104G este recenta sau este ceva acumulat in decursul timpului dar observatia mea e ca nici zona respectiva nu pare asa usor de traversat la prima vedere.

adrian sibiu

Zuma80 noi ne inflamam degeaba,traseul pe la Boita e bătut în cuie,nu cred că se mai poate face ceva.

zuma80

Asta am incercat sa elimin (inflamatia) din postul meu anterior. Avand in vedere faptul ca traseul este hotarat, sa gasim si o varianta ajutatoare (complementara) pentru ruta Brasov - Arad, ca un drum de legatura, varianta "ocolitoare"pentru Boita, etc...
Pentru A6!

Archi

#1479
Ar putea fii interesanta discutia sa vedem ce putem face la infrastructura existenta pentru a usura traficul est-vest tinand cont ca nodul de la Boita este batut in cuie. Nu tin minte sa se fii discutat asta in trecut.

Incep eu cu o idee de nod la Talmaciu care ar racorda celebrul sens giratoriu spre Brasov cu autostrada. Utilitatea este discutabila tinand cont ca cativa km mai la nord pe un drum fara localitati si cu 4 benzi este nodul de la Sibiu. Las totusi ideea aici:





O idee pe care o vad cu o utilitate ceva mai mare este un bypass pentru Bradu si Avrig care sa dea in zona nodului rutier de la Avrig. DN cu 2 benzi ar trebui sa fie suficient. Avem circa 4 km in care intra si un pod de aproximativ 1 km peste Olt si zona inundabila si un pasaj peste CF




Cu aceste investitii am avea circa 12 km de DN fara localitati intre A1 si A13. Intre aceleasi puncte pe la Nodul Boita sunt cam 21 de km

alesd

#1480
Quote from: adrian sibiu on February 13, 2021, 11:34:48 AM
Zuma80 noi ne inflamam degeaba,traseul pe la Boita e bătut în cuie,nu cred că se mai poate face ceva.
De ce sa nu se mai poata face ceva? Nu acum 6 luni zicea Horatiu ca "niciodata nu e prea tarziu"?

Quote from: horatiu.cosma on June 25, 2020, 05:38:16 PM
http://www.contributors.ro/administratie/infrastructura-administratie/cum-se-manipuleaza-traseul-unei-autostrazi-cazul-cocoa%c8%99ei-de-la-boi%c8%9ba-de-pe-a13-sibiu-fagara%c8%99/


Vinovați și complici sunt atât prestatorii care livrează fie rezultate care îi avantajează mai mult în derularea contractului de consultanță, cât și cei din CNAIR care consideră analizele de orice fel un moft, o formalitate care trebuie bifată pentru a ajunge la concluzii pre-impuse și nu în ultimul rând consultantul JASPERS al Comisiei Europene și BEI care ar fi trebuit să prindă aceste detalii tehnice de manipulare a unei analize. Sunt convins că sunt profesioniști în domeniul proiectării de infrastructură care mă citesc și știu aceste realități.

Niciodată nu e prea târziu să corectezi o alegere greșită cu care vom trăi 100 de ani. Îi lansez o provocare și ministrului Transporturilor. Domnule Bode, haideți să scăpăm și de cocoașa de la Focșani (A7) și de cea de la Boița (A13)!
Din moment ce acordul de mediu inca nu a fost emis, inca nu e tarziu. Si chiar daca era emis, se putea revizui. Oricum nu trebuie licitat totul impreuna si nici nu cred ca se va licita totul de la inceput.
Iar din punct de vedere financiar, este platit SF-ul? Daca nu, atunci nici Curtea de Conturi nu poate zice nimic.
Deci de ce e prea tarziu si nu se (mai) poate?

Quote from: dr4qul4 on February 13, 2021, 01:04:21 AM
De fapt varianta prin Boita a iesit ca fiind putin mai scumpa si avea un mai mare impact asupra mediului (site-uri natura 2000 si excavatii) dar rastoarna calculele pentru ca primeste 10 puncte in plus pt ca pe Vestem defrisam 3600m2.

Cum naiba 0,36ha defrisate valoreaza 10 puncte, iar 88 de ha de site-uri Natura 2000 afectate valoreaza 3,8 puncte?  Si copacii aia ar fi putut fi plantati inapoi deasupra tunelului cut&cover. Pe o suprafata mult mai mare.
De ce nu se poate corecta AMC si obtine noi avize acolo unde e cazul?

Acum ca Horatiu si Catalin sunt la butoane, hai sa lansam si noi o provocare "ministrului Transporturilor. Domnule Bode Drula, haideți să scăpăm și de cocoașa de la Focșani (A7) și de cea de la Boița (A13)!".


gsimon

@alesd, subscriu! +1
Citesc si eu si urmaresc telenovela ""Boita", dar mi-e greu si mie sa inteleg de ce nu poate fi intoarsa o astfel de decizie, daca pleaca de la niste premise gresite.
Pe mine ca turist nu ma intereseaza, ca fac 10-15km in plus ca merg de la Cluj la Brasov, ma gandesc la tot traficul (de marfa in special) care se va revarsa pe axa EV, din zona centrala a tarii, sudul Moldovei si inclusiv axa NE (Cluj - Brasov) va merge pe ruta asta.
Intelegeam ca s-ar putea trece peste aberatii de astea daca ar fi fost vorba de o ruta secundara sau alternativa (dau exemplu Oradea-Arad, sau Craiova Pitesti), dar practic pe langa A8 va si singura relatie viabila pe axa VE, care sa lege Moldova in special de Europa.
Chiar sunt curios daca Horatiu si Catalin si echipa lor vor mai putea schimba aici, o decizie cu care cum bine a zis Horatiu vom trai 100 de ani de acum incolo.
Sper ca sa nu fi fost totul doar o poveste din spatele tastaturii si acum cand sunt factori decizionali/de presiune sa spuna "dom'le, ca stiti ca e o decizie luata, ca nu se mai poate, ca har, ca mar" sau se se faca ca ploua.

Fred

Quote from: alesd on February 13, 2021, 03:03:25 PM
De ce sa nu se mai poata face ceva? Nu acum 6 luni zicea Horatiu ca "niciodata nu e prea tarziu"?
In politica zisul nu costa nimic, facutul da. Pana acum doar a spus ca nu e prea tarziu din tribune, de pe teren nu a aratat nimeni ca e asa.

adrian sibiu

#1483
Archi e bună ideea dar e cam greu de pus în aplicare în aceea zonă,ea fiind o zona foarte umedă chiar inundabila,acolo e si calea ferată cu fir dublu deci un hop major.Eu am o altă idee ce se poate edifica foarte usor ,la intersecția Dj 105G Tălmaciu Sadu unde autostrada jonctioneaza acest drum.Se pot face două giratii mici pe Dj 105G una înainte interesectie si cealata după cu două bretele scurte și s-au rezolvat două probleme ,accesul orașului Tălmaciu și a fluxului ce vine dinspre Cisnadie si Sadu precum și preluarea traficului spre Brașov ce vine de pe autostradă.

tudor

#1484
^
Daca ideea de mai sus nu-i rea, nu se poate face drumul ala de doua ori mai lat? Asa cam cat o autostrada. Si daca tot se face drumul ala, cred case poate renunta autostrada ocolitoare care duce pana la Boita. Nu?
Cu banii economisiti si pot face: replantarea copacilor taiati pentru construcyia noului drum, niste pasaje pentru fauna, - un pic mai lungi - (ca sa nu fie numite tunele), poate chiar si pasaje pentru fauna peste DN-ul existent.