Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SILVIUFG

Multumesc Robert!! M-ar fi interesat si ceva planse cu drumul de legatura intre Ileni si DN1. Vazusem acum vreo cateva luni o plansa in care la intersectia dintre drumul de legatura si DC68 Rausor-Fagaras era un sens giratoriu. Pentru o parte din Fagaras nu ar fi fost deloc rau acel giratoriu.

pasadia

Mersi fain, arata bine pe site.

Asa, mult prea tarziu, dar o sa mai fac cateva comentarii:

- imi e greu sa inteleg logica nodului de la Ucea / Victoria, nod care permite doar urcarea pe autostrada (nu si coborarea de pe autostrada). Care o fi justificarea, le e frica de vreo explozie la combinat si vor sa poata goli oraselul ala repede?  8)
- prin multe locuri as fi preferat un traseu mult mai la sud. Ma refer de exemplu in zona Cartisoara (unde A13 merge chiar la nord de DN1, neavand nod direct cu Transfgarasanul). Acesta imi pare o mare ratare a acestui proiect (pe langa ocolul de la Boita).
- un alt loc in care as fi desenat autostrada mult mai la sud e dupa nodul Victoria pana spre nodul Fagaras / Mandra. Un traseu mai sudic, pe langa pitoresc zonei, ar fi permis si un nod in preajam manastirii Sambata / zona Dragus - Lisa, adica principala zona turistica de la poalele Fagarasului. Nodul propus acum te obliga sa folosesti acelasi traseu intortocheat al DJ104A prin interiorul localitatii Sambata de Sus.
- nodul cu DN1 dintre Carta si Arpasu de Sus va provoca probleme mari in perioada de constructie. Implica relocarea DN1 pe un pasaj suprateran peste viitoarea autostrada ceea ce va duce la cozi lungi in trafic in perioada santierului. Presimt ca o parte din traficul de masini mici va ocoli prin Arpasu de Sus si Cartisoara pe DJ105P, un drum care nu va face fata traficului suplimentar. 
- ca muntoman trebuie sa zic ca accesul spre unele zone importante imi va fi destul de complicat. Ma refer mai ales la accesul spre valea Porumbacu (cabana Negoiu + zona castelului de Lut) si spre valea Avrigului (zona cabanelor Barcaciu si Suru). Asta cred ca trebuia sa fie treaba CJ-ului Sibiu, cel care ar fi trebuit sa ia in considerare si acest aspect cand a dat "negociat" traseul (nu ca rezultatul CJ Brasov ar fi mai grozav, am explicat cand a fost vorba de Sambata).

RobertH

Exact acelasi lucru m-am intrebat si eu cand am desenat. De ce seminod la Victoria si din ambele directii pe urcare?

@SILVIUFG E pus pe harta giratoriul respectiv. E pe plansa de ansamblu. Deocamdata nu am si plansa pentru drumul de legatura in detaliu dar sigur e si acolo prezent.

adiarc

ciudat la Victoria...cand ma duc pe creasta o iau pe DN
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

de drumul de legatura de la Fagaras nu spuneti nimic? NU era mai bine daca il faceau la nivel de autostrada? Eventual chiar pe desenul de la A3?




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Mersul trenurilor

Cred ca au in plan sa faca repede continuarea, la rasnov nu prea au in plan  :lol:

pasadia

#1506
As fi zis-o daca aș fi crezut că există vreo șansă de continuare reală spre Sighisoara. Adică ciotul de A11 de la Arad va fi continuat, dar eventualul ciot de A3 de aici nu cred că va fi continuat in cursul vieții noastre.

FlorinR

"Nod rutier Victoria:
In zona amplasamentului propus pentru realizarea nodului rutier Victoria Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta ,,Tara Barsei" detine doua subunitati de pompieri, respectiv Sectia de Pompieri Victoria si Detasamentul de Pompieri Fagaras si propune reamplasarea nodului rutier.
Solicitarea a fost analizata de proiectantul lucrarilor care a studiat realizarea unui nod rutier partial asigurand relatii doar de acces pe autostrada, prin intermediul bretelelor Ucea de Sus – Fagaras si Ucea de Jos – Corbi – Sibiu."

(http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/comunicate-de-presa/Autostrada%20Sibiu-Fagaras%20_%20SEICA.pdf pag.27)

dr4qul4

Macar asa, puteau sa-l proiecteze. O semitrefla nu costa mult in plus. De fapt posibil sa fi iesit tot pe acolo ca acum va mai traversa si CF industriala
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

PlayStation

Sunt sanse sa inceapa pana in 2023 executia?

SILVIUFG

#1510
Depinde si de cat de repede iese acordul de mediu. Sunt o gramada de familii de castori pe afluentii Oltului.  >:( Eu optimist fiind din fire pot spera ca in toamna anului viitor am avea un contract semnat.  :D

montaniardul

#1511
Semi-nodul de la Victoria cred că poate fi transformat în nod pe parcurs, sau chiar după construcție. Asociația ar putea propune o modificare a acesuia.

Consider că nodul de la Arpașul de Jos nu este chiar atât de departe de zona de unde pleacă Transfăgarășanul.

danny_cbu

#1512
Nu inteleg de ce se baga bani in acel drum de legatura care ar fi paralel cu A3. Nu puteau face A13 pana la intersectia cu A3 si apoi bucata de A3 pana in DN1?

pasadia

@montarniardul - daca ar fi sa comparam traseul din SF cu un eventual traseu care ar fi trecut pe la sud de Cartisoara si ar fi avut nod in acea zona (sa spunem pe langa intersectia cu drumul ce duce la pastravaria Albota), atunci constatam ca tot traficul spre si dinspre Transfagarasan va face cate 8 km in plus pana intra pe autostrada (plus inca vreo 3-4 km in plus daca merg spre Sibiu). Dar hei, bine ca vedem doar cocoasa de la Boita. :)

rradu20

Nu stiu daca se putea SF mai prost facut ( din punct de vedere traseu / noduri ).

* Boita - stim cu totii.
* Avrig - daca ramane Boita, ca sa iesi ( cu auto ) pe DN1 ( sa nu ocolesti degeaba ) trebuie sa treci prin localitate. Era bine sa se fi adaugat un drum de legatura cu DN-ul.
* Cartisoara - proiectat prost. Se putea face un nod trompeta legat direct in giratoriul DN1 cu Transfagarasan si nu aveai 3 giratorii pe DN1 in 3 km.
* Victoria - trebuie nod complet, pentru industria din zona si totusi este oras. Nici macar nu e legat de DJ-ul spre Victoria. Pare sa fie cumva o conexiune cu DC-ul spre Corbi.
* Sambata - e decent. Se putea alege un traseu prin sudul localitatilor de sub munte, dar pana la urma poate primaria din Sambata ( de Sus ) sa faca o centura 1+1.
* Fagaras - iarasi in bataie de joc. O sa mai treaca ceva timp pana ce se uneste cu Fagaras - BV. Pana atunci, va trebui sa trecem prin doua minunate de giratorii pentru a iesi de pe autostrada. E necesar nod trompeta.

Vin cu precizarile de mai sus in speranta ca totusi se mai pot optimiza nodurile in licitatia de executie.