Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hvm

#2205
Gresit. Important e sa avem una inceputa pe fiecare axa: n-s si e-v. Putem sa ne certsm pe A8 vs A13 insa trebuie sa fim realisti si sa acceptam ca zingura cu posibilitati la fonduri EU este A8 si aceasta deoarece e nevoie de reconstructie in UA.

Si apoi e de preferat sa se mai faca macar cate una. E important sa avem cat mai multe (pe termen lung (15-20-30 de ani), dar prioritatea acu e sa avem A1/A8 in executie (A1 e bifata msi trebuie A8).
Mai tarziu trebuie ales intre A6/A3 si intre A13/A14.

Daca eu as fi decidentul ar fi cam asa:
-A6 pana la DTS
-DTS - Calafat
- Calafat - Craiova.
-A13 pana la dupa Targu secuiesc.
-A14 centura Bistrita, Centura Campulung Moldovenesc, centura Gura Humorului, Centura in stea la Dej intre DX si A14. Ideal ar fi si centura Vatra Dornei insa e 4km de tunel deci nu se inscrie la quick wins cu un cost de aprox 1mldE.
-A3 at fi necesara insa eu in momentul de fata o vad ca pe cea mai scumpa autostrada de trecere a carpatilor. Nu ai pe unde construi prin zona statiunolor asa ca e doar tunel. Parerea mea e ca aici trebuie 2 TMB care sa fie folosite apoi pentru mai tot ce o mai fi tuneluri in Romania. Dar pentru a lua o astfel de decizie ai nevoie de studii geo pe bune pe toate zonele de tuneluri. Aici nu ma pot pronunta decat dupa ce vad SF-ul. Insa in prima instanta as da in executie orice ocolire pentru statiuni care poate fi realizata la pret decent.

Eu as realiza o echipa de construit tuneluri la CNAIR care sa fie b8ne platita si care ar putea realiza strapungerile cam la toate A cu tunel din tara. Cu 4 TMB eu zic ca in 15 ani am avea 6 strapungeri peste carpati chiar si in linie dreapta....

Si cine imi spune ca nu se poate atunci ii invit sa mearga in italia sa viziteze nodurile pe autostrazi facute in munte..... eu am cazut doua...
-
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alecu26

Adevărul e ca noi doar în următorul an ne apucam efectiv de construit autostrazi prin zone muntoase (cu tunelurile aferente)...dar e bine ca speram sa avem vreo 4 în total.
Sa trăiască UE și sa ne dea bani sa le facem pe toate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hvm

UE o sa ne dea bani doar de 2 daca le facem acum restul o sa fie cum da domnul. Daca nu le facem acum (pana in 2027) eu vad slabe sanse sa ne mai dea UE bani dupa aia pentru autostrazi....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

montaniardul

#2208
Cred ne da bani pentru autostrazi si dupa 2027 pentru ca Republica Moldova si Ucraina vor adera la UE si se vor prelungii coridoarele de transport.

naivu

Pt coridorul Iasi-Oradea si A7 ne va da sigur, la fel si pt finalizarea A1 si A0, dar pt restul nu e 100% sigur!
Problema e ca, la cum decurg contractele si licitatiile pt elaborare SF(+PT), nu stiu cate proiecte mature vom avea pregatite pana in 2027, pt ca macar sa ne putem plange ca nu ne mai da UE bani de autostrazi. Pe Brasov-Bacau se reziliaza amiabil, pe Ploiesti-Brasov nu se intampla mai nimic (nici macar traseului nu este ales), pe Craiova-Lugoj nici macar nu incepe, chiar si pregatirea pe A8 merge greu (nu mai vorbesc de PiSi2,3,4 si de TunelulMeses unde UE a inchis ochii, s-au facut licitatii de executie pe proiecte nepregatite si la prima problema geologica se poate bloca totul).

hvm

@montaniardul

Tocmai de asta am si spus ca A8 are bani asigurati dar nu vad A13/A14 sa intre in finantare.... si la A8 tot nu cred ca o sa fie bani dupa 2027 daca nu facem nimic pana atunci....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hefaistos

Elvetia are peste 200 de km de autostrada prin tunel. Dar Elvetia are si PIB-ul de 5 ori cat al Romaniei. Si la ei nu exista sosele carpite. Asa ca inainte de a visa treceri inainte si inapoi prin munti, poate ar trebui sa invatam sa dezvoltam si drumurile locale.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

#2212
Mie mi se pare perfect acceptabil sa tzintim sa facem autostrazi pana in poalele muntilor ASAP.  De exemplu A13 pana in TgSecuiesc. A3 chiar si pana in Campina. Poate si chiar A6 pana la DTS.  Motivul principal e ca e nevoie sa se scoata zburdatul cu 100 km/h de prin localitati.  In prezent sunt multe zone unde poate se merge nebuneste cu 130 km/h in afara localitatilor, dar cand vad 100 km/h pe langa ograzile oamenilor pine de copii caini si pizici mi se face parul maciuca.  Da, va fi neplacut sa stai pe Oituz in spatele unor tiruri lente, dar macar la 1/4 din pretzul total vom construi 3/4 din distanta la standarde de a sta oarecum relaxati la volan fara a mai fin nevoie sa pandim orice potentiala miscare la 10m de carosabil.  De exemplu A1 de acum, nu e placut sa stai prin Valea Oltului sau pe dupa Deva la cozi interminabile, dar macar restul distantei poti sa ti-o planuiesti sa fii mai relaxat.

ghrt

Pentru a scoate traficul din localităţi sunt suficiente centuri cu acelaşi profil cu al drumului principal (ca să ducă acelaşi trafic) şi care să compenseze cumva pentru traseul un pic mai lung, printr-un timp mai scurt sau mers constant de exemplu. Adică, dacă au şi intersecţii denivelate sau măcar cu benzi de încadrare, cu atât mai bine.
Spun asta nu numai ca truism, dar şi pentru că nu se pot construi autostrăzi care să funcţioneze ca centuri la toate localităţile cu un trafic cât de cât.
Soluţia asta o găsim în nordul BG. În mod surprinzător, viteza mea medie la ei e cam ca la noi (dar eu merg cu maxim 95-100 oricum), iar în topurile privind siguranţa rutieră stau la fel de prost ca noi.

Cont (aproape) inactiv.

mirceaeliade

BV-BC INCA nu este reziliat.  Se asteapta o OUG cu dedicatie ca sa faca rezilierea mai usoara.  Nu mi-e clar daca asta e o incercare de absolvire a punctelor negre care le are contractantul "Search" dar sper macar ca de la bilele negre din vara sa fie eliminata din viitoarele licitatii de proiectare, pentru ca oricum stau prost pe multe alte proiecte, inclusiv Pitesti-Mioveni.  Ei au si A13 BV-Fagaras, A9 TM-Moravita, A7 Pascani-Siret, si DX BM-SM, unde presupun ca ii santajeaza pe cei de la CNAIR.  Partea pozitiva din gura lui Grindeanu:
Quote"Totodată, le-am cerut celor de la CNAIR, odată cu adoptarea acestui OUG – şi în această situaţie nu e doar A13, este şi Piteşti-Mioveni, şi acolo aceeaşi companie a înştiinţat CNAIR că vrea să renunţe la contract – am cerut CNAIR, aşa cum am spus, un calendar foarte strâns de licitaţie pentru reluarea lui A13 şi a acestei licitaţii".

https://economedia.ro/grindeanu-contractele-pentru-proiectarea-autostrazii-brasov-bacau-a-13-si-a-drumului-expres-pitesti-mioveni-vor-fi-reziliate-in-scurt-timp.html

mirceaeliade

#2215
de pe Roddit pt referinta:



hefaistos

Le-am "lipit" oarecum cap la cap.
Cu mentiunea ca nu sunt exact la aceeasi scara, pot da o impresie cu privire la intregul traseu Fagaras-Brasov-Bacau





Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

P3trut

Dupa cum se vede, Brasov - Targu Secuiesc e campie. Trebuia sa fie gata deja. Asta e, noi si-ai nostri.  :|

alexandru_m

Informativ, alte zone unde e campie:

- A0 Centura Bucurestiului
- A7 e campie
- Pitesti-CdArges
- langa Oradea pe A3
- de la Avrig la Brasov e (aproape numai) campie
- de la Lugoj la Caransebes
- de la Arad la Baia Mare e campie
- Timisoara-Moravita
- Bucuresti-Giurgiu
- Bucuresti - Alexandria
- de la Craiova spre Drobeta

Ar mai fi exemple, are rost sa le numim?

naivu

Ca tot se reziliaza amiabil contractul cu Search pe Brasov-Bacau, oare cu ce ramane Beneficiarul dupa reziliere? Ramane macar cu traseul selectat (rezultat din AMC1+2)? Putem spera sa predea si proiectul pe Codlea-ocolireBrasov-TgSecuiesc (pe zona cu mai putine studii geo necesare)? Sau urmatorul castigator al urmatoarei licitatii ia totul de la zero?!