Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ionutpunctro

Parca suna un pic aiurea faptul ca schimbi 4 autostrazi de la Cluj la Brasov. (A3 - A10 - A1 - A13).

dumbravaandrei

^^ am dubii mari de tot. Până atunci vor fi eliminate eventuale ambuteiaje de la Chețani și Acățari, deci dpdv al timpului, nu ai de ce să înconjori aproape o oră în plus pe la Sibiu.
Eu mergeam pe A10 astă vară când erau ambuteiajele alea fantastice la descărcarea din Ungheni, de stăteai o oră să cobori de pe A3. Cu prelungirea până în oraș s-a eliminat problema.

mirceaeliade

Suspectez ca din ora in plus actual, segmentul A1+A13 cred ca ar putea sa reduca cu minim 30 min. Fagaras-BV e mai putin pe autostrada comparativ to TgMures-BV, dar are totusi segmente intravilane foarte dubioase pt condus noaptea. Mai avem minim inca 4 ani pana cand se va da ceva in circulatie pe A13 asa o sa ramana o dezbatere teoretica mult timp.

hefaistos

4 ani poate pentru Sibiu-Fagaras
Pentru Fagaras-Brasov nici nu am iesit din meandrele studiului de fezabilitate.
Deci, privind cu speranta spre 2030. Aia care mai apucam.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

de saptamana trecuta:
QuoteMinistrul Investitiilor si Proiectelor Europene, Marcel Bolos, a vorbit joi despre pachetul de masuri adoptat de Guvern, pentru operationalizarea unei treimi din bugetul alocat politicii de coeziune : in total 600 km de autostrada, pentru care se asigura continuitatea implementarii si asigurarea finantarii.
"Pentru ceea ce înseamnă componenta infrastructurii de transport, unde România are alocat un buget de 9,2 miliarde de euro, am adoptat măsuri astfel încât proiecte importante importante să aibă continuitate în finanţare", a mai spus ministrul, precizând că exemple de astfel de proiecte sunt: Autostrada Sibiu- Piteşti, de 122 de km, 2,3 miliarde de euro, prin care se închide coridorul 4 de transport transeuropean, Autostrada Transilvania, o porţiune de 96 de km, un miliard de euro, Autostrada Braşov-Bacău, 180 de km, cu un buget alocat de 2,4 miliarde de euro, parte din bugetul pentru Autostrada A8, Târgu Mureş-Târgu-Neamţ cu 160 de km şi inclusiv Centura Bucureştiului, care are asigurată finanţarea pe partea de nord, plus cele 10 drumuri radiale, o sumă alocată de 1,1 miliarde de euro.
https://www.bacau.net/ministrul-investitiilor-marcel-bolos-a-anuntat-ca-autostrada-a13-bacau-brasov-ar-putea-fi-prinsa-la-finantare-cu-24-miliarde-euro-bani-europeni/?fbclid=IwAR153U1IrfVVisS3M-Yuu1VBN5k_dIiv1acDNxsOEOEqi_kOGAjDNdrQQwQ

goanga

Quote from: dumbravaandrei on September 13, 2022, 08:34:12 PM^^ am dubii mari de tot. Până atunci vor fi eliminate eventuale ambuteiaje de la Chețani și Acățari, deci dpdv al timpului, nu ai de ce să înconjori aproape o oră în plus pe la Sibiu.

Acum timpul de călătorie BV-CJ pe DN13 e doar cu 5 - 10 minute mai scurt decât pe A1/A10, atât pe GMaps cât și din experiență personală. Eu deja aleg în 80% din cazuri varianta Sibiu.

Să vedem cum va fi când va fi finalizat și Chețani - C. Turzii, se va mai reduce cu încă 10 minute poate, dar până atunci e doar o chestiune de confort vs. distanță, timpul e cam același.


P3trut

@goanga mai e si o chestiune de consum - ai 50km mai putini daca mergi via Tg. Mures. Cum timpul momentan e la fel, cred ca e mai bine de mers pe acolo. Via Sibiu va deveni o varianta cu adevarat de luat in considerare cand va fi gata Sibiu - Brasov. Se va mai castiga o ora cu siguranta.

montaniardul

#2242
In configuratia actuala:  Var.1 Gilau - Sibiu - Brasov (A3-A10-A1-DN1) cca. 330km
                          Var.2 Gilau - Targu Mures - Brasov (A3-DN15-A3-DN13) cca. 290km

In configuratia viitoare:    Var.1 Gilau - Sibiu - Brasov (A3-A10-A1-A13/A3) cca. 317km
                            Var.2 Gilau - Targu Mures - Brasov (A3-DN13) cca. 288km

Asa mi-a iesit la calcul. Oricum chiar daca va fi un pic mai lunga ca distanta, ruta CJ - SB - BV va fi mai sigura.

P3trut

Eu am dat un mic search pe GMaps si sunt 47km diferenta.

Distanta Brasov - Cluj



Powered by API/PUM imgur uploader

montaniardul

#2244
@P3trut am calculat distanta pe autostrada cu punct de plecare/sosire din Gilau. 

https://distanta-rutiera.ro/

https://www.bursatransport.com/map?reftype=752

P3trut

#2245
Pe GMaps aceaasi distanta imi iese, chiar daca mut la Gilau. Sincer, are si sens pentru ca e acelasi timp numai ca via Sibiu ai vreo 60% autostrada, adica 130km/h, pe cand via Tg. Mures ai doar vreo 30% autostrada, restul e DN intersectat cu multe localitati.

In orice caz, pentru mine, doar cand Sibiu - Brasov e gata va avea un plus semnificativ ruta asta. Adica undeva prin 2028, cred.

Pana atunci poti sa faci alternativ, la dus printr-o parte si la intors prin cealalta. Admiri peisajul si mai vezi si altceva.  :D

Distanta Brasov - Gilau



Powered by API/PUM imgur uploader

P3trut

#2246
Din postarea lui Irinel Bucur pe Fb (aici) reiese ca A13 va fi scos la relicitare FARA Proiect Tehnic si FARA impartire pe sectiuni - cred ca logica CNAIR e sa se termine SF-ul repede si sa se scoata la licitatie cat mai curand. Mi se pare totusi cea mai proasta varianta. Macar daca era impartita pe sectiuni era o sansa sa se faca ceva pana la zona de munte. E absurd - pe Sibiu - Brasov au impartit in 2 si acum suntem obligati sa asteptam revizuirea Fagaras - Brasov, sectiune de 50 de km de autostrada cu propriul sau SF, iar aici nu sunt dispusi sa faca asta, mai ales dupa experienta cu A8 si dificultatile logice de studiu intr-o zona de munte fata de zona de ses.  :| 

naivu

#2247
De obicei sunt pt SF-uri pe segmente cat mai lungi, pt a putea alege un traseu cat mai optim, dar la Brasov-Bacau este deja ales. Dar nu cred ca bucatile nemontane ar fi semnificativ grabite de impartirea pe sectiuni a SF-ului.
Un SF la campie/deal poate fi cu un an mai scurt decat unul montan, dar pana la semnarea unui contract de executie, mai este licitatia pt SF, seriozitatea proiectantului nimerit (vezi Sibiu-Fagaras), licitatia pt executie, ceea ce adauga atatea variabile că acel an devine putin semnificativ.

tom_sawyer

#2248
Și dacă ai posibilitatea să câștigi un an de ce sa nu o faci? Are rost să te gândești la drobul de sare? (eventual proiectant neserios)

E cea mai mare prostie posibilă că nu vor să împartă licitația pe 2 loturi: zona de șes și zona de munte.

Grindeanu și-a bătut joc de licitația pentru A6 și a spart-o în 4 contracte, iar aici unde char ar fi nevoie nu face ce trebuie?

Părerea mea e că dacă capetele din A8 erau licitate separat pentru SF, acum erau deja în execuție.

naivu

Quote from: tom_sawyer on September 15, 2022, 11:09:27 PMdacă capetele din A8 erau licitate separat pentru SF, acum erau deja în execuție.
Pt inceput, parerea mea e ca contractul pt SF semnat la inceput de 2019 nu a avut intentia de a avansa cu proiectul A8 ci de a-l bloca cat mai mult posibil, faptul ca acum nu e nimic in executie nu e o intamplare nefericita ci o intentie.
Cat priveste lotizarea, sectiunea A3-Acatari (nodul cu DN13 la S de TgMures) se putea separa (dupa mine, sectiunea asta ar fi fost o parte logica a proiectului TgMures-CTurzii si daca era inclus acolo din 2014 acum era deja in circulatie), dar, pt a obtine un traseu optim, a fost bine ca restul a fost impreuna pe acelasi contract.
Poate ca ar trebui schimbata un pic strategia de pregatire a proiectelor: sa fie licitat mai intai un contract care doar sa stabileasca traseul (AMC1 si 2), contract facut pe cateva sute de km odata, urmat de o noua licitatie pt un contract de realizare a studiilor geo si proiectare, contract care se poate face pe loturi mai mici.