Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

adiarc

da..eu il folosesc in perioada asta si il voi folosii pana incepe scoala la inceput de septembrie...
Vi-l recomand..cam totul este asfaltat...mai sunt ceva lucrari la iesirea din Victoria dar se misca bine si acolo
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

SocrateGaby

Quote from: Doja on August 09, 2022, 06:40:51 PMPai si cum se mai cheltuiau toti banii aia din PnRr,daca nu prin constructii megalomaniace :D
Suntem campioni la "proiectat" ineptii.


Salut Autostrada Sibiu-Fagaras nu are vreo legatura cu PNRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

IN PNRR sunt incluse

-A7 Ploiesti-Pascani fara Centura Bacaului (cu sanse optimiste sa fie gata pana in 2026) 2 loturi in executie restul in licitatii
-A1 Lugoj -Deva  restul de 13 km care a ajuns acul la relicitare (Situatie critica)
-A3 Nadaselu-Zimbor (30,06 km ) in executie cu sanse mari de realizare si zimbor -poarta salajului (13,26 km)- abia a primit autorizatie de construcite dar cu sanse reale pana in 2026
- A8 Targu Mures-Miercurea Nirajului si Leghin-Motca sunt in proiectare cu sanse reduse sa fie gata pana in 2026.

Asa ca ar fi ok sa postam de acum incolo lurcuri relevante pe fiecare topic.

Feri

Update Brașov - Făgăraș cf harta Cestrin:
QuoteIN 04.08.2022 PRESTATORUL A TRANSMIS TEMA DE PROIECTARE A STUDIILOR TOPOGRAFICE - IN CURS DE ANALIZAT.

mirceaeliade

#2193
in acelasi timp pe BV-BC:
PRESTATORUL A SOLICITAT INCETAREA CONTRACTULUI DE SERVICII AVAND IN VEDERE APLICAREA PREVEDERILOR OUG 64/2022 PRIVIND AJUSTAREA PREȚURILOR ȘI A VALORII DEVIZELOR GENERALE ÎN CADRUL PROIECTELOR FINANȚATE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE - SOLICITAREA PRESTATORULUI ESTE IN CURS DE ANALIZA SI IMPLEMENTARE IN CADRUL CNAIR SA
nu e clar daca se prelungeste epopeea acolo

del pls

montaniardul

#2194
Pentru lotul 1 Boita - Avrig ar fi fain sa se inscrie PORR sa castige si sa construiasca mai departe interchange-ul de acolo. Pentru celelalte as prefera (indiferent de loturi) UMB, NUROL si STRABAG. Cate un lot pentru fiecare sa nu se supere nimeni. :D :lol:

alecu26

#2195
Poate cândva renunță lumea la Brașov Bacău, aceasta bucata de autostrada rezultat din ambitiile unora.
Pentru loturile de pe Făgăraș Sibiu....pe lotul 1 e clar ca favorit e Porr și își doresc acel lot. În același timp, multe firme evita sa liciteze acolo tocmai din aceasi cauza.
Pe lotul 2 mari favoriți vor fi Strabag Geiger. Dar la concurenta cu Porr.

Pentru lotul 3 și 4 ma aștepta să fie 6...7 oferte. Multe firme turcești, Pizzaroti, firme care mai au oferte pe A7 și altii.
Nu ma aștept ca UMB sa depună oferta pe Făgăraș Sibiu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

montaniardul

#2196
@alecu26 A13 Brasov - Bacau are utiliteatea si logica ei adica in continuarea Sibiu - Brasov. Nu trebuie sa fie in concurenta cu A8. Sunt doua coridoare separate. Carpatii trebuie traversati si prin alte sectoare. As propune minim doua traversari intre Moldova si Transilvania si pe cealalta parte intre Muntenia/Oltenia - Transilvania/Banat minim doua.

Europiu

^ E un argument pe care îl reciclez periodic, dar asta e!
Înainte de a deschide culoare prin Carpați, de ce nu puneți mâna pe niște hărți și să numărați autostrăzile care străbat Pirineii sau Alpii. Sunt 2, mari și late, respectiv 4.
Iar în cazul lor vorbim de proiecte transfrontaliere, făcute acum zeci de ani (ecologia nu era neapărat prioritară)...

Și voi vreți, ce?, 4-5 treceri peste Carpați? Și costisitor, și nejustificat de trafic (citez forumul) Come on!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

P3trut

#2198
Pe Google imi arata vreo 7 drumuri de mare viteza prin Alpi. Prin Pirinei nu vad nimic, insa - toate sunt pe langa ei, pe langa coasta.

Treceri Alpi



Powered by API/PUM imgur uploader

In schimb, Carpatii nostrii sunt mult mai scunzi si mai accesibili. Intr-adevar, trebuie setate niste prioritati de traversare. A1 pentru N-S si A8 pentru V-E, apoi A3 si A13.
De cealalta parte, A13, cel putin partea de munte, poate fi amanata, insa sa nu faci autostrada pana la Targu Secuiesc e aiurea - e efectiv campie si vreun deal razlet tot traseul. Pentru multi oameni din Bacau, Vaslui, Vrancea, chiar si Galati, A13 poate fi o alternativa buna, in loc sa coboare pe A7 ca sa ajunga pe A1 si sa iasa din tara sau sa urce pana sus la A8 (sa fim seriosi, oricine se uita pe harta poate vedea ca A8-ul e in centrul partii de nord a tarii si A1 - A13 e reteaua care traverseaza centrul tarii, defapt).

Later Edit: Ah, si spre deosebire de proiectele alea transfrontaliere, Carpatii sunt fix in mijlocul tarii noastre. Daca vrem sa ii traversam la o viteza rezonabila, trebuie sa construim vreo cateva drumuri de mare viteza prin ei.

naivu

#2199
^Inainte de A13 si chiar A3 as pune A6. De acord cu ultimul paragraf (cel cu A13 nu later edit  :) )

Europiu

#2200
^^ Exact. Cele două "treceri" ale Pirineilor merg de-a lungul coastelor. Barcelona-Girona și prin San Sebastian. Bun, să zici că Spania a fost, multă vreme, în aceeași situație ca și noi...

Ruta pe sub Mont-Blanc nu as socoti-o "de mare viteză". Vorbeam doar de autostrăzi cap-coada fără "missing links"

Later-edit: șters
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

P3trut

#2201
Later edit-ul e o exagerare insa tocmai realitatea asta lipseste cand vorbim de Romania in intregul ei: tara noastra este strabatuta de un lant muntos pe cand in vest lanturile muntoase separa alte tari. Pe langa asta, avem si o tara cu o suprafata mare, putem pune usor Romania peste Alpi si am fi avut aceeasi problema.

Ah, si si eu sunt ardelean asa ca mai usor cu iredentismul pe scari. Exagerarea mea viza costurile, pentru ca de asta se plange toata lumea cand vine de autostrazi si Carpati, pe cand noi (INCA) mai putem construi cu bani europeni.

Later edit: am sters bucata aia din postarea anterioara ca vad ca a fost o greseala din partea mea din cauza ca e scoasa usor din context si oamenii au tendinta sa o faca despre subiectele care sunt sensibile pentru ei. My bad.

StefanCelMare

#2202
A13 vs A8 e genul de discuție care nu o să moară niciodată, jur. Cred că și în 200 de ani după ce sunt toate gata se va trezi unul să le compare.
A13 s-ar putea executa mai rapid decât A8 montan.
Pe de altă parte, A8 half profile ar putea fi suficient o vreme și e mai direct ca legătură pentru Moldova.
Costurile la half profile însă cred că sunt pe la 60-70% din full profile, deoarece dacă bine rețin se face full fundație, mai puțin asfalt, finisări și mai important, tuneluri.
Și da, și eu cred că ambele sunt imposibil de realizat simultan. Prima începută o va canibaliza o vreme pe cealaltă (mult timp zic eu).
Logica dictează A13 montan. Dorința Moldovei e însă A8 montan. Un A8 half profile ar putea fi un compromis, e și în TenT core parcă dacă nu mă înșel.
Pe nord-sud, logica dictează A6 montan (din nou, core Ten-T). Din nou, și aici, dorința multora este A3 CoBra. Compromis ar fi A6 half profile și ceva DX Comarnic - Predeal (denivelat pe două trei benzi fără continuare spre Brașov).
Ideal ar fi să le avem pe toate, practic ar fi să prioritizam. Orice s-ar alege, vor fi nemulțumiți.

alecu26

#2203
@montaniardul
Nu are nici o logica și utilitate.
A fost inventata ca să justifice poate poate o utopic de scumpa Comarnic Brașov.
Pentru aceasta s-a sacrificat atunci și A7 și A1. Plus s-a inventat și Sibiu Brașov. (Asta ceva mai demult totuși decât Bacău Brasov).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

montaniardul

@alecu26 eu consider ca cele doua viitoare autostrazi (A13 si A8) sunt complementare. Este important sa avem cat mai multe traversari ale muntilor.