Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#2085
CNAIR ia primele măsuri în teren după ce Asocierea Search Corporation S.R.L. - Primacons Group S.R.L a solicitat rezilierea Contractului de servicii pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov – Bacău.

Începând cu această săptămână Compania a mobilizat pe traseul avizat al autostrăzii Brașov-Bacău, o echipă de specialiști ai CNAIR care împreuna cu reprezentanți ai ocoalelor silvice verifică "la pas", în teren elementele necesare pentru realizarea investigațiilor geotehnice.

Urmează să fie stabilite zonele de acces pentru realizarea forajelor și identificate resursele necesare pentru realizarea forajelor.

Echipele vor inventaria în teren și condiționalitățile de relief sau de orice alta natură.

Toate aceste elemente trebuie să fie cunoscute și cuantificate pentru estimarea unei valori juste, înaintea lansării unei noi proceduri de achiziție publică pentru atribuirea unui nou Contract.

Pentru urgentarea finalizării Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic, în documentația pentru noua procedură de licitație, se vor regăsi inclusiv informațiile deja cunoscute printre care și varianta de traseu finală, identificată deja înainte de rezilierea contractului cu Asocierea Search Corporation S.R.L. - Primacons Group SRL.



https://www.facebook.com/CNAIRSA/

mirceaeliade

se poate ca acest contract sa fie impartit in 2 cu zona BV-TgSec, mult mai usoara, sa aiba termen de finalizare mult mai scurt?

cristi5

@pasadia: In ideea de a lasa resurse initial pt zona grea, cu zona "de platou" ma refeream la TgSecuiesc-Brasov, ma gandeam ca e un DN cu geometrie buna, cu spatiu in lateral pt extindere la 2+2 si (prin centura Sf Gheorghe) cu localitati relativ putine

@Gabi 22 "inceput cu tronsoane usoare" e strategia generala a CNAIR. Rezultatul e ca partile cat de cat grele se termina de construit la cel putin un deceniu dupa alea usoare.

Oricum nu cred ca se va complica nimeni, nici sa defineasca zone low-cost bazate pe DNul existent, nici sa defineasca zone HP. Vor astepta pana va exista finantare pt intregul proiect, sau macar o portiune gen Tg Secuiesc - Brasov.

Ca vorbim de finantare: ce se intampla cu Sibiu-Fagaras? SFul e receptionat, are AM. Unde-i licitatia de executie?

cristi5

#2088
S-a lamurit intrucatva misterul rezilierii Search. Ma miram de ce CNAIR se duce pe teren sa "termine" treaba, in loc sa tina cu dintii de contract, sa se judece cu prestatorul etc. Ca doar "Romania are nevoie de autostrazi".

In ordonanta cu ajustarea preturilor sunt cuprinse si contractele de proiectare. Ordonanta permite rezilierea amiabila daca pretul rezultat din formula de ajustare este dezavantajos pentru prestator. Search a profitat de asta si a iesit din contractul care, ca multe alte SF, este probabil sub-evaluat... Ordonanta le ofera practic o cale de iesire.

Dar uite ca si altii mai onorabili, gen UMB, vor sa profite de portita asta.

PS: despre posibilul certificat negativ al Search si ale altora, sunt si eu curios cum vor rezista aceste certificate in instanta

mirceaeliade

Drula zicea ca prin Feb se PUTEA da drumul la licitatii Sibiu-Fagaras... aproape juma de an.  Nici macar nu e clar daca nu au bani sau pur si simplu PNL+PSD NU vor sa gaseasca bani.  Daca nu ar fi liderii de la Bacau, tot proiectul A13 ar fi mort.  Pana si pe A14 care cica nu e autostrada se fac progrese mai multe decat pe A13.

Ionut

Băi dar autostrada Sibiu-Făgăraș este absolut esențială, ce mama dracului, nici nu încape discuție. Nu înțeleg de ce tot dezbatem asta.

mirceaeliade

Eu nu incercam sa dezbat.  Ziceam doar ca SB-Fagaras pare de facto mort.  De juma de an nu a aparut absolut nici o stire desi practic toate hartiile sunt pe biroul CNADNR.  Nu se poate sa nu existe rea intentie daca in juma de an nu scartzaie nimic.  Personal, tind sa cred ca s-au bagat la sertar hartiile asa cum s-a bagat subit la sertar si Fagaras-BV acum vreo 5 ani.

Feri

#2092
Posibil și că resursele umane CNAIR care lucrează pe bune la documentații pentru licitații să fie prinse cu lansarea A7 și prioritizeaza în general ce-i pe PNRR & PiSi.

Sa nu uitam totuși că pentru Sibiu-Fagaras s-au revizuit indicatorii economici la sfârșitul lui aprilie deci, socotind și perioada de vara/concedii, sa vedem prin septembrie dacă tot "în lucru" este sau apare pe SEAP.

hefaistos

Eu zic ca CNAIR s-a uitat doar la proiectele PNRR. N-au oameni. Banii or sa fie oricum problema pentru 2024 și ma încolo și nu cred ca ai noștri planifica banii de buget pe durate asa mari, ca nu-i duce capul.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

asa cum se gaseau bani pentru 85% din costuri inainte de PNRR, asa se pot gasi si acum dac se vrea. MT dinainte a depus activ energie sa gaseasca acesti bani PNRR chit ca nimeni altcineva din UE nu a facut asta. ca sa ajungi sa te dai mare ca deschizi km de autostrazi trebuie sa di dat bani pentru ele, bani pe care trebuie sa ii fi gasit inainte sa incepi sa construiesti. poate ca se da usor la ziare "X km deschisi de Y" dar poate ar trebui sa aplaudam "X milioane atrasi de Y"

naivu

^^^Senzatia asta de pregatire nejustificat de lenta a lansarii licitatiei de executie o am si pe A3-Tureni (acolo macar au pus un calendar) si va fi, probabil, pe orice proiect care nu e A7-8, A3 Cluj-Biharia, A1 sau A0. Macar daca am vedea pornite odata licitatiile pe tot restul de A7!


pasadia

Hai cu rezilierea si pe acest proiect mai repede caci nu am chef sa aflu ca vor sa il duca pana la capat dar vor lipsi din el elemente care ar fi fost incluse anterior in proiectul BV - BC (si prin urmare va fi neadecvat/imposibil de implementat). Parca ii vad ca vor spune ca nod la Codlea era inclus dincolo si nu se studiaza aici sau alte prostii de genul...

mirceaeliade

la lagina 73 din AMC1 de mai sus se pare ca "inceput proiect Brasov-Fagaras" e desenat la Sud de Codlea, exact dupa trecerea peste DN1, dar ociometric cam la 5 km distanta de actuala A3-Bv.  din pacate exista Raul Barsa care trebuie sa fie trecut pana acolo, asa ca daca nu exista ceva pe plansa la Brasov-Ploiesti, exista posibiliatea sa fie o gaura de 5 km intre A13 si A3

mirceaeliade

#2099
A13 NU MAI EXISTA pe masa lui Grindeanu. A vorbit doar de proiectele PNRR de pe A7 si A3, si se pare ca are un interes personal pe A9.  Insa desi A13 are SF gata, el nici macar nu a amintit de el.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/grindeanu-drula-poate-ca-i-a-pacalit-pe-useristi-sa-il-aleaga-sef-peste-un-partid-de-9-dar-nu-poate-minti-o-tara-intreaga-2009591


edit: pe harta CESTRIN apare pe Bv-Pl. sa speram ca se da mai devreme proiectul Rasnov-Codlea
QuoteIN DATA DE 07.03.2022, PRESTATORUL A TRANSMIS TEMA DE PROIECTARE PENTRU STUDIUL GEOTEHNIC AFERENT SECTORULUI CRISTIAN-CODLEA.
AU FOST FINALIZATE INVESTIGATIILE GEOTEHNICE SECTORUL CRISTIAN-CODLEA SI AU FOST EMISE OBSERVATII