Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#2055
Quote from: dumbravaandrei on June 24, 2022, 08:21:05 PMDeci, la ce folos să scoți la proiectare hp? La execuție înțeleg.... dar la proiectare?

Mă gândeam că implică mai puține investigații/foraje etc., activități care stau la baza proiectării, nu doar proiectarea efectivă. Costuri mai mici pentru proiectant. (Să se evite o altă reziliere tip Search)
Banuiesc că una e să proiectezi un tunel cu o galerie și alta unul cu două galerii (poate diferența e mai mică la viaducte).

horatiu.cosma

Nu cred că există proiectare HP, mai ales în zona montană. Că doar nu o să vină peste x ani un al doilea proiectant să zică "ups, aici dacă lipim încă un sens de autostradă în versant, înseamnă să mutăm zece milioane de metri cubi de stâncă, sau alternativ să mutăm sensul al doilea prin tunel pe altundeva, practic să facem un al doilea proiect care se întâlnește cu primul peste nu știu câți km".

Oricum, în caz că mesajele publice nu au fost clare până acum, Brașov-Bacău e reziliat și urmează o relicitare. Deci discuțiile despre "dacă ar mai face Search ceva (nu Consitrans cum tot menționează unii colegi)" sunt fără obiect.

tom_sawyer

#2057
Atunci să fiu mai clar: la Pasul Oituz să se proiecteze un tunel cu o bandă pe sens și atât. Peste 20-30 de ani când vom avea trafic de mai mult, vedem atunci pe unde ducem al doilea sens.

Exemplu din Slovacia:
http://dialnice.szm.com/tunnels/tunnelsE.html

Tunelul Horelica: http://dialnice.szm.com/tunnels/HorelicaE.html
Tunelul Branisko: http://dialnice.szm.com/tunnels/BraniskoE.html

dr4qul4

pai cine sa proiecteze daca nu vom avea SF?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Traseul e stabilit deja.

vancouver

In Germania exista autostrazi incepute (adica ruine acum) si abandonate, pentru ca s-a ales alt traseu (A7, A49). Si in Romania gasim proiecte incepute si abandonate din diverse motive (cum ar fi linia CF Brasov-Intorsura-Buzau pornita in perioada interbelica - traseul era stabilit).

Sa te cramponezi de o decizie birocratica e absurd, atunci cand exista argumente foarte serioase de a o modifica. Si cu PNRR s-a spus clar ca nu se mai poate modifica. E, uite ca se mai poate, chiar daca in prim plan apare motivul cu razboiul. Dar se puteau la nevoie si fara, desigur nu in mod stupid, ci numai cu cea mai temeinica justificare.

Si daca chiar nu se poate schimba ceva la traseu, lasa-i pe cei care sunt responsabili cu asta sa spuna, adica MT / CNAIR.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GDC

Nu cred că vei câștiga mare lucru cu tunel 1+1 și atât la proiectare. Că nu va ieși la jumătate costul pe porțiunea aia. Și de ce să nu faci SF-ul, hai și proiectul dacă e cu proiectare cu tot, la 2+2, dar să spui alb pe negru "dacă în primă fază vrei doar un fir, îl faci pe ăsta, așa".
Și așa la licitare lucrări, unde vor fi sumele cu adevărat mari, se poate spune "Tunelul îl facem în primă fază 1+1".

tom_sawyer

#2062
Uite că se reziliază un contract de proiectare tocmai din cauză de costuri prea mari de investigații pentru proiectare.

Vancouver, când am zis că traseul e aprobat m-am referit că deja avem ceva de la Search, deci nu mai trebuie să plătim (nici să pierdem timp cu) un proiectant să aleagă alt traseu (la licitația care se va relansa).
De acord cu modificările, se poate investiga alt traseu când va fi nevoie de al doilea fir.

b1

Comparație pentru Pasul Oituz:
- TMZA 2010:


- TMZA 2015:



Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

tom_sawyer

Poate are cineva surse la DRDP Brașov, să afle niște date și din înregisrările făcute deja anul acesta. Pe 11 mai s-a făcut cea pe durata a 24 de ore.

dumbravaandrei

@tom_sawyer se reziliază pentru că Search au dat o gherlă în piață și nu și-au evaluat ei corect capabilitățile! Nu că nu le putea plăti cnair proiectarea.

Subcarpathia_Engineering

^^^ cifrele exclama nevoia centurii Onesti. A devenit extenuant traficul pe "varianta" cu sute de camioane zilnic! Chiar mi-as dori sa se propuna un studiu separat pentru portiunea scurta dintre A7 si DN11 Filipesti.

dr4qul4

trebuie ca SF-u sa fie pt FP, dar strapungerea pe sub Oituz sa fie construita 1+1.
Proiectarea depinde cine o face. Daca se face doar SF, fara PT, atunci proiectarea va fi tot pt 1+1.
Daca se face SF+PT, atunci proiectarea va fi 2x2
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#2068
Acestia mi se par cei mai importanti 10 km din A13 montan (daca traseul de pe harta API e corect). Un HP pe acest traseu (trafic actual 4k MZA) ar face minuni. Economii mari de combustibil, mult mai usor de condus. Nu stiu cat e de fezabil traseul, lungimea tunelurilor, viaductelor etc. Zona asta ar trebui implementata cu prioritate, adica invers fata de obiceiul CNAIR de a implementa tronsoanele usoare mai intai.



De la Bretcu la TgSecuiesc e o zona de coborare usoara (alt 600m), unde poate merita un FP pe traseul propus, pt ca ocoloste 6 localitati.

TgSecuiesc-Brasov nu sunt sigur ca A13 e asa urgent. DNul e drept, se poate largi la 2+2 pe alocuri (unde nu e deja) si cu DN13E si centura (prevazuta) SfGheorghe se pot ocoli Ozun si Santionlunca (raman Cernat si Moacsa).

In capatul estic al zonei de mai sus, prin munte, traseul propus mi se pare extrem de pretentios si dupa parerea mea implementarea A13 in zona se poate amana, mai ales ca traficul e 4k si DNul e lin, si pare a fi loc pt largire pt zone de depasire. Daca se iau masuri locale in Harja si Poiana Sarata, se ajunge usor la Ferastrau Oituz. Eventual cu indreptat DNul la cele doua sicane de la popasul Birti desi arata a sapaturi masive, poate chiar tuneluri scurte.

De la Ferastrau Oituz la Onesti, DNul Onesti-Oituz este la 10k MZA, deja e relativ aglomerat, pare o pereche de localitati care genereaza trafic (dinspre Bacau vine 8k) si Full Profile e o optiune serioasa. Dar nu mi se pare ca urcarea DXului pe dealul din nord ajuta zona foarte bine...  Se traverseaza DN12A fara nod, ceea ce sper ca e o greseala pe harta :). Nu pot sa inteleg de ce zona relativ plata de pe valea Oituzului nu e folosita, poate ne lamuresc cei care cunosc zona.

Problema cu Onesti-Racaciuni e ca nu exista o zona critica de cativa km care ar putea fi implementata cu prioritate, cum exista la est de Bretcu (mai sus). Pare o traversare grea de 25-30 km, similara cu un lot PiSi sa zicem. Traficul e 8k, deci HP e suficient pana se dubleaza cifrele de trafic, dar si asa pretul pare foarte mare. A13 montan e deja prea la sud, greu sa mai ceri o ocolire de 37 km prin Adjud...

Powered by API/PUM imgur uploader

GDC

@cristi5 in mare sunt de acord cu analiza ta, dar totuși Onești-Răcăciuni sunt mai degrabă 20 de km și ca relief e un Gilău-Nădășelu mai lung. Până și soluția propusă semăna.

Dar să vedem întâi HP pe Brețcu-Poiana Sărată.