Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fred

In istoria aia lipseste o etapa, in care cineva a ajuns in fruntea unui minister de unde putea sa actioneze pentru corectarea unor probleme, de la Boita la Focsani. Chiar s-a batut cu caramida in piept ca face si drege, cainii au latrat si caravana a trecut.

survola

Quote from: yetiman on July 22, 2022, 03:29:20 PM:D A corectat:

Quote➡️ 𝗧𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹 𝟰 𝗦𝗮𝗺𝗯𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗦𝘂𝘀 (𝗗𝗝 𝟭𝟬𝟱𝗕) – 𝗠𝘂𝗻𝗶𝗰𝗶𝗽𝗶𝘂𝗹 𝗙𝗮𝗴𝗮𝗿𝗮𝘀/ 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗰𝘂 𝗗𝗡𝟭
Lungime: 16,2 km
Durată de proiectare: 12 luni
Durată de execuție: 36 luni
Și 5,65 km drumul de legătură.

horatiu.cosma

^^
Lucrurile se pot corecta la momentul potrivit, nu după ce traseele sunt aprobate, studiile geo făcute, parte din avize, certificate de urbanism și alte asemenea obținute.

Unde s-au putut face observații și propuneri de modificări de bun simț s-au făcut (Timișoara - Moravița, Timișoara Vest, Pașcani - Suceava - Siret, Ploiești - Brașov, Y la Brăila - Buzău/Focșani care între timp a fost anulat și multe altele).

Fred

Persoana respectiva a afirmat cu tarie contrariul, altfel nu mentionam asta.

horatiu.cosma

Nu cred că a afirmat asta, dar poate ne reîmprospătezi memoria cu declarația respectivă.

Fred

#2120
"Niciodată nu e prea târziu să corectezi o alegere greșită cu care vom trăi 100 de ani. Îi lansez o provocare și ministrului Transporturilor. Domnule Bode, haideți să scăpăm și de cocoașa de la Focșani (A7) și de cea de la Boița (A13)!"

Data: 25 iunie 2020. Doar dupa cateva luni se terminase "niciodata"? Provocarea era facuta ministrului transporturilor. Cine era dupa 6 luni ministrul transporturilor?

O reputatie se construieste intr-o viata si se distruge intr-o secunda.

mirceaeliade

Quote from: survola on July 22, 2022, 02:16:11 PMTe-ai speriat degeaba. Din fericire.
M-am piscat bine azi dimineata cand am citit stirea. Tind acum sa cred ca merge sa spamuiesti pe Grindeanu pe FB atunci uita de un proiect.  Ma bucur imens ca cumva s-au gasit banii.  De acum inainte e la mana birocratului roman, dar macar banii par sa fie pusi deoparte.  Mult noroc inainte dupa micul asta inceput concret.

cristi5

#2122
@mirceaeliade

Care bani? Nu e nevoie de bani sa lansezi o licitatie. Se completeaza un formular "am vrea sa finantam proiectul asta pe bani EU in programul X". Trebuie ca proiectul sa se califice in programul respectiv, de ex prin raportul cost/beneficiu. De exemplu pe CF Apata-Cata nu se incadra in POIM ca e prea scump pt beneficiul adus, dar s-a incadrat in CEF.

Sa nu crezi ca Grindeanu a cautat cu lupa dupa bani si i-a gasit.

Banii sunt necesari cand se platesc facturi, mai sunt un an sau doi pana atunci. Si acolo avem supracontractare (adica bagam 2 autostrazi desi in programul EU respectiv avem bani doar de una, ca stim ca nu vom fi in stare sa construim decat cel mult doua jumatati)

In procesul asta birocratic de la SF la licitatie prioritatea pare sa fi fost A7 fata de A13, ceea ce e firesc pana la urma.

@Fred sa te-apuci acum (sau anul trecut) sa schimbi traseul ar insemna ca amani lotul respectiv cu vreo 5 ani, ca o iei de la capat cu proiectare, AMCuri, acord de mediu... Nu ministrul face traseul (si asta nu se spunea in provocarea pt Bode), dar sigur ca la ordin politic se pot rezolva multe. Asta nu s-a rezolvat.

horatiu.cosma

Tabloul ar fi chiar drăguț de imaginat: Grindeanu cu unii căutând frenetic peste tot luni de zile după banii pentru Sibiu - Făgăraș, și la un moment, unul dintre ei strigă "Evrika, i-am găsit, uite cei 7 miliarde pentru Sibiu - Făgăraș, putem lansa licitația".

Din păcate sau din fericire, realitatea e ceva mai prozaică. Guvernul aprobă de-a lungul timpului diverse investiții, care au fiecare costuri estimate. Din oala mare de proiecte estimate la x miliarde de euro, ministerele trimit la Ministerul Finanțelor niște prognoze cu ce necesar de bani vor avea în următorii ani. Finanțele pun în buget în fiecare an credite bugetare (adică bani efectivi) ce se estimează că se vor cheltui în anul respectiv și credite de angajament (niște promisiuni pentru următorii ani). Pe baza promisiunilor astea pentru următorii ani se lansează licitații, se semnează contracte, cumva statul garantând că obiectivul respectiv de investiții va primi la un moment dat într-o viitoare lege anuală a bugetului de stat și credite bugetare, adică bani efectivi. Acel moment va fi în legea bugetului pentru anul x în care se va estima că va fi nevoie de bani în anul ce vine.

Însă din această anualitate a bugetului de stat (trecută în Constituție) statul poate să își țină promisiunile și să pună banii în buget când încep lucrările pe proiecte, sau poate să nu o facă. Și s-a întâmplat de multe ori să nu o facă.

tom_sawyer

#2124
Poza pusă de Pistol pe facebook:

"Am finalizat în urmă cu câteva minute transmiterea către ANAP a documentației necesare contractelor pentru proiectarea și execuția celor 4 tronsoane ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș"




https://www.facebook.com/photo/?fbid=10225530879892015&set=a.1265541211786

naivu

 ^se pare ca se rusineaza sa afiseze pe FB traseul ales cu complicitatea lor, de oximoronul unui traseu numit Sibiu-Fagaras care incepe printr-un ocol pana la Boita :)

alecu26

Dacă noul pod de la Talmacel, paralel cu cel care tocmai se finalizează, nu va fi făcut cu grinzi de 40 de metri înseamnă că nu ne mai numim România, și tot renumele proiectanților romani se duce pe apa Sâmbetei. La cine va mai apela comunitatea internațională când are de făcut o pădure de pile înalte si grinzi se 40 de metri? Toată expertiza internațională în a face un asemenea pod va fi pierduta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mirceaeliade

Heads up:
QuoteValoarea totală a investiției este estimată la 7,5 miliarde de lei cu TVA.
Contractul pentru completarea Studiului de Fezabilitate a fost semnat cu proiectantul Consitrans pentru 16 milioane de lei și a durat peste 5 ani. Autostrada va avea indicativul A3 în continuarea proiectului București – Ploiești – Brașov (Râșnov) și nu A13, conform indicativului Autostrăzii Brașov – Bacău. Practic, sectoarele A3 Brașov – Făgăraș și Făgăraș – Brașov (129 km în total) se integrează în proiectul Autostrăzii Transilvania, nu pentru legătura Brașov – Târgu Mureș (traseul inițial al Autostrăzii Transilvania), ci pentru legătura cu A1 Sibiu – Nădlac.

https://economedia.ro/cnair-lanseaza-licitatia-pentru-proiectarea-si-executia-autostrazii-a-3-sibiu-fagaras-investitie-de-peste-7-miliarde-lei-pentru-sectiunea-fagaras-brasov-proiectantul-search-a-cerut-rezilierea-co.html

Ionut

Urmează 10 pagini despre indicativul secțiunii Făgăraș-Brașov.

Mai e și o greșeală în articol:
Quotesectoarele A3 Brașov – Făgăraș și Făgăraș – Brașov (129 km în total) se integrează în proiectul Autostrăzii Transilvania

S-a zis de 1000 de ori. Între Făgăraș și Brașov A13 și A3 se suprapun. La fel cum DN7 și DN1 se suprapun între Sibiu și Sebeș.

Allex

#2129
Quote from: mirceaeliade on July 24, 2022, 10:38:59 AM... Practic, sectoarele A3 Brașov – Făgăraș și Făgăraș – Brașov (129 km în total) ...

La primul "Brasov" scris cu rosu cred ca au vrut sa scrie "Sibiu" si cred ca vor sa specifice ca Sibiu-Fagaras-Brasov nu va avea indicativul A13 nici suprapuse A3/A13, ci doar A3, ingropand astfel (ce mai era de ingropat) segmentul "Fagaras - Targu Mures". Daca e asa atunci ar trebui sa discutam de azi inainte despre autostrada Sibiu - Brasov la A3. Si de mutat (?) toate mesajele despre acest segment din  acest topic in A3 (spor si rabdare @Ionut ).



EDIT:

au corectat
QuotePractic, sectoarele A3 Sibiu – Făgăraș și Făgăraș – Brașov (129 km în total) se integrează în proiectul Autostrăzii Transilvania, nu pentru legătura Brașov – Târgu Mureș (traseul inițial al Autostrăzii Transilvania), ci pentru legătura cu A1 Sibiu – Nădlac.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova