Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

danvoicu

Vezi mai ce inseamna sa fi apropitar? Treb sa ceri acordul. Proprietarii acestia or fi respectat ei pe toate de cand lumea si acum ii cearta ei perfectiunile pe altii. Poate or avea dreptate dar sa invoci motivul cu proprietarii? Cum sa ceri voie sa faci o masuratoare pe la poarta sau pe langa gard? De aceea probabil nici nu avem un cadastru la nivel national? Ca se incalca dreptul la proprietate. Pe vremea lui Nea Nicu circulam pe drumuri de munte fara restrictii. Cand am fost ultima data acum 10-15 anu se umplusera traseele montane de interdictii imprejmuite "proprietate privata". PE BUNE?? Acum varful de munte e a-l cuiva mostenit de pe vremea pelasgilor? PE BUNE? Si oamenii tarii care au mostenit teoretic tot de la "tara" teritoriul trebuie sa-si exercite dreptul impotriva proiectelor de interes national? Niciodata nu-i vei impaca pe toti. Costica zice ca sa nu treaca pe langa el ci pe langa Vasile si Vasile sare in sus ca trebuie sa treaca prin alta parte si tot asa altceva. Repet traseele la noi sunt de obicei prost gandite dar, sa spui ca dreptul tau la proprietate e mai presus decat orice si ca sa treaca pe la "100" km de casa ta ca sa nu-ti strice somnul. Repet eu stau langa un drum judetean extrem de circulat cu zgomte pe apropape tot parcursul zilei, dar cum ar fi sa cer panouri insonorizanate(acum sariti pe mine!) la orice strada? Si mai este adevarat ca si "astia" din institutii ori nu se duc sa discute cu oamenii ori nu au oameni capabili sa discute si sa explice.
PE BUNE? Eu cred ca pe langa bani si putere incepe si proprietatea asta sa ne cretineasca la cap.
Apropos! Stiti ca s-a revendicat o data si jumatate suprafata tarii la institutiile statului? Unii au demonstrat cu martori in de acum 90-100 de ani, care au semnat o hartie, nici macar nu au fost in instanta, ca au drept la proprietate asupra terenului!?
Scuze deinterventie dar m-i s-au parut cam carcotasi.

mirceaeliade

ce mai e lipsa la SB-Fagaras de tot intarzie?  parca pana si Apele Romane si-au dat acordul de ceva timp.  imediat vine vacanta de Pasti si iara pleaca CNAIRul in concediu... fara licitatie...

alin2pas

Am citit mesajul ,,cetățenilor revoltați de efectuarea măsurătorilor" și am rămas cu niște nelămuriri:
- Pentru a face măsurători pe domeniul public pe lângă gardurile proprietăților private e necesar acordul proprietarilor? Păi se fac pe domeniul public, nu le încalcă proprietățile. Sau acei proprietari se fac stăpâni și pe domeniul public din vecinătatea proprietăților lor?
- Când trec pe un teren care nu e marcat, împrejmuit sau semnalizat în vreun fel că e proprietate privată și că nu am voie să trec pe acolo, de unde pot eu să ghicesc că nu am voie să trec și cui trebuie să-i cer voie?

hvm

^
Hai sa iti spun eu cum e cu cerut voie si cui?

La parinti in comuna s-au facut masuratori pentru validarea suprafetelor pentru care cineva este intabulat si inregistrarea in cadastru in format electronic.

Tatal meu era intabulat pe  3 bucati de teren din 1995. Cand a decedat tata totul a fost intabulat pe mama in 2018, si apoi cand a decedat si ea m-am intabulat eu acu 4 luni. Ce surpriza am avut eu saptamana trecuta cand m-am dus sa cer o adeverinta de ROL de la primarie pentru acele terenuri: Mi s-a spus ca nu pot sa imi dea fiindca este intabulata primaria pe ele din 2019 fiindca nu au stiut al cui e terenul... Si ca eu trebuie sa ma duc acum sa caut un topograf, sa il platesc sa imi masoare terenul (adica cam ce au facut ei in 2019) apoi sa ma duc cu acea masuratoare la notar care pe baza documentelor sa pregateasca o delaratie prin care eu si primaria suntem deacord cu transferul proprietatii de la primarie la mine. Pentru aceasta intelegere trebuie sa plateasca taxa toti cei care o semneaza, dar primarul nu vrea sa plateasca pentru toti ca nu e obligatia lui, rezultatul masuratorilor a fost semnat de catre prefectura, nu de primarie pe motiv ca primaria nu a dat lista completa cu cei intabulati, lista care era la cartea funciara. Asa ca cine plateste? Si pentru ce s-au platit acele sute de milioane de Euro pe programele de inregistrare and cadastrul electronit al tuturor suprafetelor? Cand noi trebuie sa o facem iar?

Si acu sa vezi surpriza, acele suprafete de teren au fost masurate fara a intreba pe mimeni. Un var de al meu imi spune: intr-o zi au venit 3, au intrat in curte la mine, au masurat-o si eu am iesit din casa exact in momentul in care se duceau spre poarta, asa ca i-am intrebat ce fac si mi-au spus ca au masurat, si acum se pare ca nu m-au gasit atunci acasa si au inregistrat pe primarie... Din ce am discutat si cu altii motivul era ca nu se pupau suprafetele intabulate inainte si cu cele masurate de ei, si ca sa nu aiba surpriza de a se trezi ca oamenii aveau intabulare pe alte puncte, si o sa fie discutiti au spus ca nu i-au gasit acasa si .... sa semneze prefectul si prefectul ca e bine asa. Eu deja i-am spus la primar ca nu ii platesc partea lui... si o sa cer decontarea valorii din fondurile europene platite in prima instanta pentru a realiza acea masuratoare. :)

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Ionut

Quote from: adiarc on April 03, 2018, 10:29:06 PMhttp://www.turnulsfatului.ro/2018/04/03/cand-se-face-autostrada-sibiu-brasov-pana-in-august-se-reface-studiu-de-fezabilitate/

"CNAIR are în derulare contractul de Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș. Termenul de finalizare al contractului este 8 august 2018. În prezent, proiectantul elaborează Analiza Multicriterială în vederea alegerii variantei optime de traseu, sub îndrumarea reprezentanților Comisiei Europene, având în vedere că acest obiectiv este cuprins în MPGT și finanțarea este asigurată prin POIM 2014-2020", se arată în răspunsul secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Maria Magdalena Grigore.

 :o  :lol:  ???  >:(  :-[  :((  :sex:

user201

Clar, lălăială la maxim. Sincer, char credeam că fac ceva mai mult cu Sibiu - Făgăraș unde erau deja actele făcute, mai mult decât reclamă electorală mincinoasă, dar e clar că m-am înșelat. Ca atâtea obiective din județele Brașov și Sibiu și asta a devenit o supă ce se tot reîncălzește câte o dată după care este abandonată sine die. :puke:  :badday:
Nimic împotriva unor SF-uri pentru alte autostrăzi, dar în cei minim 2-3 ani cât durează acelea,incluzând tot felul de aprobări ulterioare și contestații până se poate atribui acolo un câștigător, partea asta de A13 putea fi gata....

aldocan

Nimic la orizont?   Boita-Fagaras bagata la sertar?

naivu

#2002
Măcar Avrig-Făgăraș dacă ar avansa (că de Boita-Avrig nu mi-ar părea rău)!

dnyhouse

Aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin hotarare de guvern se afla in sfarsit pe agenda sedintei de guvern de maine 21/04. Finally.

mirceaeliade

mi se pare mie sau de fiecare data cand vin anumite partide la conducerea MT nu stiu cum se face dar Sibiu-Brasov ajunge la sertar si i se si pune praf deasupra. 

e clar ca nu e DELOC dispozitie sa se puna bani deoparte pentru constructia acestei autostrazi.  sa uitam de aia conspirationisti care vad ciudat modul asta de periferizare a Brasovului. cum e espresia pe engleza "Death By A Thousand Cuts"

Gendan

Astăzi, in ședința de guvern

Quote22.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru reaprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Autostrada Sibiu - Făgăraş", judeţele Sibiu şi Braşov
Autostrada Sibiu – Făgăraș, care face parte din Autostrada Transilvania, va străbate județele Sibiu și Brașov și va avea o lungime de 68,05 km fiind împărțită în 4 tronsoane, respectiv:
�    Tronsonul 1 (km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km): Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Mârșa (DJ105G);
�    Tronsonul 2 (km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km): Avrig- Mârșa (DJ105G) - Arpașu de Jos (DN1);
�    Tronsonul 3 (km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km): Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B)
�    Tronsonul 4 (km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km): Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Municipiul Făgăraș și drum de legătură cu DN1.
De asemenea, pe traseul autostrăzii sunt prevăzute 7 noduri rutiere, 102 de poduri, pasaje și viaducte, 2 centre de întreținere/monitorizare și 4 spații de servicii.
Valoarea totală a investiției este de 8,39 miliarde lei, inclusiv TVA, iar durata de execuție a acesteia este de 36 luni.
Suprafață totală a terenului care se estimează a fi ocupată de lucrările la autostradă este de 803 ha, aparținând atât proprietății domeniului public național și local cât și persoanelor fizice și juridice.
Obiectivul de investiții va contribui la îmbunătățirea rețelei de transport și, implicit, la îmbunătățirea conectivității la nivel regional, la ameliorarea mobilității populației, scăderea numărului de accidente, reducerea timpilor de călătorie, precum și la punerea în aplicare a proiectelor economice și de mediu.
Finanțarea investiției se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite.


mirceaeliade

o mica intrebare: de ce e necesar sa se "reaprobe" prin hotarare de guvern o lucrare?  au fost modificari notabile din SF? sau o aprobare de guvern are durata de expirare automata? 

si ce mai lipseste CNAIR-ului sa trimita la ANAP proiectul de licitatie pt Sibiu-Fagaras in momentul asta care au reprimit aprobare de la guvern, au primit si SF-ul si AM-ul? ce se mai asteapta in afara de decuparea din buget a banilor pt actuale constructii?  e vorba de 100% din bani de la buget nu?

razvan96

NU se reaproba proiectul in sine, ci indicatorii tehnico-economici. De fiecare data cand ei se modifica, Guvernul trebuie sa aprobe prin HG.

oneLess

^,^^
A tradus cătălin odată când era ministru și prezenta o aprobare dinasta de indicatori tehnico-economici că, practic asta înseamnă că se aprobă finanțarea, nimic altceva. E de bine oricum că până nu se aprobă ăștia, indicatorii tehnico-economici prin HG nu se avansează spre următorii pași ai proiectului, exclus să apară pe SEAP de exemplu.

horatiu.cosma

Au apărut proiecte pe SEAP și fără indicatori aprobați (cu clauza suspensiva privind aprobarea lor).