Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rocklee

Brașovul....Pare un oraș uitat de lume ...unul din cele mai mari centre urbane ale României...fără autostrăzi... doar intentii....Sibiu  Brașov ...
Comarnic Brașov...Bacau Brasov...si în viitorul îndepărtat Brașov  Târgu Mureș... :)
Dar încet sperantele vor prinde viață....asa cred. :)

Dagda

#1186
@pasadia apropo de litigiul cu POYRY cu privire la SF-ul pt Brasov-Fagaras...
QuoteSolutia pe scurt: Respinge excepţia inadmisibilităţii.Respinge contestaţia în anulare, ca nefondată.Definitivă.Pronunţată în şedinţă publică, azi, 09.06.2020.

Si decizia din prima instanta:
QuoteSolutia pe scurt: Respinge exceptia lipsei calitatii de reprezentare a liderului asocierii de a sta in judecata, invocata de parata prin intampinare. Respinge exceptia prescriptiei dreptului material la actiune invocata de catre parata prin intampinare. Admite in parte cererea de chemare in judecata. Obliga parata la plata catre reclamanta a sumei de 2 206 637, 43 lei reprezentand contravaloare lucrari de proiectare executate in baza contractului de servicii nr. 21593/ 25.10.2007. Obliga parata la plata catre reclamanta a sumei de 1 646 151 lei penalitati de intarziere calculate pentru perioada 22.07.2015- 22.08.2019 precum si la plata penalitatilor de 0, 05 % pe zi intarziere raportate la debitul principal in cuantum de 2 206 637, 43 lei, pana la plata integrala a acestuia. Obliga parata la restituirea catre reclamanta a sumei de 544 202, 73 lei garantie de buna executie si a sumei de 45 534, 44 lei garantie de participare, retinute in baza contractului de servicii nr. 21593/ 25.10.2007. Obliga parata la plata catre reclamanta a sumei de 241 440 , 87 lei dobanda legala aferenta garantiilor, calculata pentru perioada 22.07.2015- 22.08.2019 precum si la plata dobanzii legale raportate la cuantumul total al acestor garantii, pana la plata integrala a acestuia. Obliga parata la plata catre reclamanta a cheltuielilor de judecata in cuantum de 123 000 lei, reprezentand taxa judiciara de timbru, onorariu expert tehnic judiciar si cheltuieli deplasare expert tehnic judiciar. Cu recurs in termen de 10 zile de la comunicare, care se va depune la Tribunalul Bucuresti – Sectia a II-a de Contencios Administrativ si Fiscal. Pronunţată azi, 30.08.2019, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.

user201

@rocklee Ai dreptate, doar promisiuni legate de Brașov tot timpul, cu autostrăzi, aeroport deși este unul dintre cele mai mari orașe din România, dar asta este.

LauR

QuoteÎntâlnire între toți factorii implicați în dezvoltarea Autostrăzii Brașov – Bacău

Miercuri, 10.06.2020, la sediul Prefecturii Brașov, a avut loc o primă întâlnire între toți factorii implicați în dezvoltarea Autostrăzii Brașov – Bacău. Pe lângă reprezentanții CNAIR SA, ai DRDP Brașov și ai consorțiului care a fost desemnat pentru întocmirea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru șoseaua de mare viteză, au participat și reprezentanți ai Ministerului Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor și ai Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației. De asemenea, la discuție au fost invitați reprezentanții Consiliului Județean Brașov, ai Consiliului Județean Covasna, ai Primăriei Brașov, ai primăriei Sfântu Gheorghe și ai autorităților locale aflate pe traseul autostrăzii. Aceste instituții vor fi direct implicate în dezvoltarea proiectului prin crearea unui grup de lucru care să coordoneze obținerea tuturor autorizațiilor și avizelor necesare în cel mai scurt timp, precum și armonizarea cu Planurile Urbanistice din fiecare zonă în parte. Construcția Autostrăzii Brașov – Bacău este o prioritate în cadrul Strategiei de Dezvoltare a Regiunii Centru.

Reamintim că CNAIR SA a semnat în data de 21 mai 2020 contractul pentru întocmirea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesare construcției Autostrăzii Brașov – Bacău cu Asocierea Search Corporation SRL & Primacons Group SRL.

Valoarea contractului este de 20,09 milioane de lei, fără TVA, durata contractului fiind de 30 luni, din care 18 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție și 4 luni pentru acordarea serviciilor de asistență tehnică cu privire la procesul de achiziție al contractului/lor de lucrări și pentru obținerea finanțării aferente lucrărilor.

Sursa de finanțare: FONDURI EUROPENE NERAMBURSABILE.

CNAIR - http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/%C3%AEnt%C3%A2lnire-%C3%AEntre-to%C8%9Bi-factorii-implica%C8%9Bi-%C3%AEn?fbclid=IwAR3wpSIB_0sEVe5n0LzE3p8tyqjswsRAhtAFNmG35lDMzd8EDIwfoBSRTRQ#/1

goanga

^^ Cred că au și construit-o, că azi mi-a apărut pe Google Maps.

pasadia

Ai deschis propunerea lui Dagda de mai sus și ți-a rămas salvată pe acolo. Nu e chiar așa simplu. ;)

razvan96

#1191
Daca v-ati saturat sa vedeti doar poduri si viaducte cu deschideri de 40 de metri SF-ul asta o sa va surprinda.

Memoriu tehnic Autostrada Sibiu-Fagaras

Si principalele cifre pentru Sibiu-Fagaras:
Lungime:68,05 km + 5,65 km drum de legatura
Cost estimat:7,25 miliarde RON
Durata propusa pentru proiectare si executie:36 de luni
22 de pasaje peste autostrada, 62 de poduri pe autostrada, 12 viaducte si inca 3 poduri pe drumul de legatura. In total 12 poduri/viaducte arc.

adiarc

costul estimat este mare...chiar f mare...e clar ca vor sa se spele pe cap si sa lase loc de manevră pt constructori la problemele din teren....plus ca pretul probabil va scadea in urma licitatiilor ( in medie pretul per este de aprox 21 mil euro/km.....cam cat ar costa sa fie un viaduct continuu)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

razvan96

#1193
Costul estimat nu include doar cheltuielile de constructie si montaj. Costul e detaliat in AMC2. Licitatia de proiectare si executie ar trebui sa porneasca de la o valoare estimata apropiata de cheltuielile C+M de 1,2 miliarde de euro.

ultrasbz

Interesant ca pe harta interactiva a proiectelor de infrastructura a celor de la CESTRIN, traseul A13 este cel care iese la Racaciuni. Stiu ca nu trebuie pus mare pret pe aceste desene, dar poate o fi vreun sambure de adevar avand in vedere ca in prezentarea initiala se mergea direct la Bacau.


Europiu

Și, ca să continuăm lista curiozităților de pe aceeași hartă, nodul A1-A13 NU este la Boița  :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

horyatm





Powered by API/PUM imgur uploader

Este o variantă și cu nod la Boița.

Greșesc sau la conexiunea cu A1 ar fi 3 pasaje unul peste celălalt? Bretea A1-DN7 (1), Bretea A13-A1 înspre sud (2) și Bretea A1-A13 înspre est (3).

Ionut

Nu greșești. Ar fi nod pe 3 niveluri.

dr4qul4

Arata a nod pe care sa-l faci langa un oras mare, pentru a distribui traficul catre mai multe directii, nu a nod de autostrazi in T, departe de orice oras mare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

user201

O întrebare pentru cei mai în temă, credeți că există o șansă să circulăm până în 31.12.2030 pe vre-un lot din A13 dintre Sibiu și Bacău sau sunt doar povești și vise as usual?
Nu sunt ironic, ci chiar aș dori să știu dacă e ceva pe bune și dacă da, cam care ar avea șanse de a fi realizate primele.