Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dagda

#1155
Nu cred ca e batut in cuie traseul... ar fi ft aiurea, iar o sa mimam analiza comparativa intre optiuni in SF...
Legat de foraje si studii geo nu cred ca se vor face deloc, sau se vor pune niste date din pix. La suma pt care s-a castigat nu au cum sa faca.

TibiV

#1156
Niciodata nu m-ai "iertat"...
:lol:

LE
Quote from: pasadia on May 28, 2020, 03:11:12 PM
da Tibi, as fi de acord cu autostrada de la Chișinău Cris la Salonta. Scapi de niste localități întortocheate, salvezi oamenii aia de trafic, asta că să nu spun că oricum e mai multa marfa transportata pe acolo decât pe viitorul tau A8.

1. A8 NU este al meu. NU sunt din Moldova. Să spunem doar că de vreo 25 de ani mă ocup și analize economico-sociale. Statistici și disparități teritoriale...
2. Reacția ta confirmă fix punctul 3....
Mie ăla mi se pare crucial în perspectivă... hmmm... istorică, să zicem. Este adevărat, undeva peste niște zeci de ani de acum. Depinde când (și dacă...) vor construi în mod real A8.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

Cand continuam cu A8 vs A13 tindem sa uitam ca nu suntem singuri in univers; avem un partener SERIOS (nu "serios") dispus sa plateasca 85% din lucrare, care a decis de niste ani buni ca 8>13 (probabil dupa consultari si cu partea romana) si NU se va razgandi. Ca si la "tunelurile pt ursi", orice incercare a partii romane de a readuce in discutie ceea ce s-a stabilit deja va fi repinsa din start si doar ne face sa parem neseriosi!
Cat priveste traseul A13, imi doresc sa nu fie batut in cuie; varianta cu capatul estic la Bacau V peste pasul Sohodol mi se pare mai proasta decat varianta Racaciuni sau Adjud.

pasadia

Da, ar fi bine că partenerul ăla să își ia rolul in serios. Că să vedeți voi atunci cum o să plângeți că nu mai vrea să ne dea bani pentru A8 decât după ce vom fi terminat A6. Și cum ne vom certa pe soluțiile tehnice necesare traversării PN Domogled - Valea Cernei...

mirceaeliade

#1159
O intrebare scurta: ma uitam pe harta de relief a zonei si se pare ca ar fi mult mai putin de sapat prin dealuri daca conexiunea A13 cu A7 s-ar face 25km mai la nord de Bacau, in zona Buhusi si limita de judet cu Neamt.  Suspectez ca pe autostrada, ar lua cam 30 de min in plus pt a ajunge la Bacau, dar traficul industrial spre Iasi ar cam avea dea castigat si la pret si la timp de tranzit.  S-a discutat pe undeva de ce trebuie conexiunea sa ajunga exact in Bacau?  E vorba si de parcul national la nord de Bacau?

Dagda

Quote from: horatiu.cosma on April 29, 2020, 12:48:43 PM
Cred că ar fi un exercițiu foarte mișto ca din dezbaterea de aici să iasă un traseu grosso modo cu o descriere succintă (argumentată) pe care să îl trimitem oficial la CNAIR. Dar pentru asta e nevoie de un project manager (Dagda, Pasadia ?) care să centralizeze ideile ce reies de aici, eventual dacă nu se ajunge la un consens, să le trimitem variante alternative.

Deci cum facem, daca e pot sa fac eu o mica sinteza si sa o timitem catre CNAIR, totusi cum am putea avea o discutie, sau macar sa ii punem in tema si pe cei de la Search ce se vor ocupa de SF+PT?

Si ar mai fi cateva nelamuriri pe care ar trebui sa le adresam printr-o solicitare de informatii:
- traseul propus de catre CNAIR e batut in cuie?
- se poate ca A13 sa se suprapuna cu A7 in cazul in care legatura se face mai la Sud?

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1Avd-gSXSrvBtYIRTs2I01C_Nx_b4STYT&ll=45.85882073593139%2C26.285028755750197&z=9


Vlad94

Traseul realizat de Dagda este foarte fain. Dat fiind faptul ca nu s-au construit inca Rasnov-Fagaras poate incuraja licitarea si primul lot al A13 (Ghimbav-Harman) la pachet cu A3.

rt25

Cu un nod acolo la Ghimbav unde se intersecteaza cu DN1, cu rol de access al aeroportului direct la autostrada.

pasadia

Din contra, fără nod acolo la DN1(care oricum e încurcat de existenta caii ferate) ci un nod mai la nord cu un drum nou de legătură care sa lege centura Brașov de nordul Codlei. Drum nou care sa fie practic centura pentru Ghimbav și Codlea și care să mute traseul DN1 de la Darste până la nord de Codlea in afara localităților.

A3 intersectează acest drum nou care apoi asigura accesul spre aeroport / parcul industrial ICCO. Drumul trebuie făcut de autoritățile locale că drum de accesibilizare a infrastructurii Ten-t.

cove_adrian


@horatiu.cosma

Consider ca e o pista usor fortata si MT nu sustine A8 sau A13! Poate fostul ministru avea o anumita afinitate pentru A13. Nu cred ca e nevoie si util sa inflamam spiritele! Pur si simplu s-au prezentat argumentele pt A13! Prezentarea A13 e facuta de Robert Dobre-director in MT.

Fac o paranteza si nu vreti sa stiti ce hate mi-am luat eu pentru ca nu am fost prezent la MT la dezbaterea primarilor si ca "nu am murit de gat" cu primarul Iasului cand a avut o declaratie "sustinatoare" vis-a-vis de A13! Adica am primit o "bila neagra" si am tradat Iasul! Asta am "primit" din partea unor "sustinatori ai A8" ce au decis sa paraseasca domeniul civic si sa faca politica! :) Tot ca o paranteza impreuna cu dna Mariana Ionita am recomandat ca la intalnirea de la MT sa fie prezenti si primari din municipii non-resedinta de judet, respectiv de la Adjud si Barlad deoarece pe uat-urile lor sunt 2 proiecte de infrastructura cu ceva probleme (de accesibilitate/de implementare).

Revenind la subiect, din ce observ MT isi doreste sa aiba SF-urile finalizate (A8, A13) pentru ca ulterior sa avem un cost real si justificat pentru traversarea catenei montane! Exista finantatori care vin periodic la MT (BEI, BM, BERD etc.) si isi arata interesul pentru a finanta proiectele de infrastructura majora!

Nu mai intru in polemica A8 vs A13 insa consider ca o autostrada intr-o regiune (lipsita de infrastructura mare,moderna si de viteza) trebuie sa conecteze polul regional si baricentrul de putere!
Pentru A13 important e sa avem finantare (continua) asigurata pentru derularea contractului de 30 de luni, sa avem consens (politic) si sa existe implicare din partea "partilor" atat din partea Search+PrimaCons cat si CNAIR.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

SILVIUFG

Am si eu o intrebare. Am inteles din postarile de acum vreo cateva luni ca SF-ul pentru Sibiu-Fagaras va fi gata la finalul anului (2020 sper...). Efectiv anul asta ce s-a facut pentru proiectul acesta? Sau ce se mai face? Foraje? Ping-pong prin birouri , emailuri si telefoane cu privire la conexiunea A1-A13? Multumesc!!

myid

Good point Silviu! Aceeasi curiozitate o am si eu.
Sincer, asteptarile mele erau sa se demareze licitatiile de executie la sfarsitul anului pentru Sibiu-Fagaras macar..

horatiu.cosma

Nu e pornit încă acordul de mediu...

paullie

#1168
Intrebare. Cum de aici se poate sa "rupi" (izolezi) vreo 2000 de ha din ROSPA0098 si in alta parte nu se poate izola o bucata de 60ha?

cristi5

@cove_adrian
Foarte interesante povestile tale din "terenul" birocratiei. Sa ne mai spui!

Ar fi ideal daca fiecare proiect (inclusiv CF, gen estacada de la Otopeni) ar avea un astfel de om "in teren" care sa se implice de la faze timpurii de proiectare. Asa visez eu societatea civila infra. Pentru asta ar trebui adunat sponsorizari, dar si oameni care sa aiba timp.