Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 4 Guests are viewing this topic.

pasadia

Nu cred că are vreo importanta. Aeroclubul din Sânpetru e chiar în sat, n-ar fi avut cum sa fie in traseul autostrăzii in nici un scenariu.
Iar Carfil nu are nici o hala în zona autostrăzii.

JohannDB

     Hmmmmm, cele de mai sus m-au provocat să caut pe "gogu" situația din teren, cu A13.....
 Din ce văd (eu) A13 ar veni dinspre Codlea ceva mai la nord de "Centrul Medical Maria" unde traversează DJ 103 (drumul Sânpetru - Bod Sat) și pare că ajunge la nord de primul colț de pădure al Dealului Lemps..... Aici la sud ce acest colț de pădure Aerodromul Sânpetru este chiar în "coasta" N-E a localității.  Pista aeroportului are orientarea "N-W / N-E" și pe acceași linie găsim mai la nord (mai sus) de pistă o primă haldă de cenușă, acea formă "de relief" de formă trapez-dreptumghic, tivit cu niște trease (cam trei la număr) pe laturile lui......
     Eiii, de la halda de la aeroport, din jumatea laturii de nord a ei avem cca 611 m, la colțul sudic al celei de-a doua halde, aflată mai sus, mai la nord... Această a doua haldă are o formă relativ triunghiulară și pe latura lungă de N-W are ca vecini, pe la mijlocul ei Str. Brașovului din Bod Sat de data asta, cu "Anapurna Residence" pentru o mai ușoară identificare....
     A 13, după "Centrul Medical Maria" și traversarea DJ 103 (Sânpetru Bod Sat), urcă ușor spre N, în direcția est, atingând zona celei de-a doua halde de cenușă, acceea care e mai la nord de aeroport....; asta ar fi problema "cu halda de cenușă".
     Din acest punct al haldei de cenușă traseul ar trebui să urce spre coama dealului, spre partea Hărmanului, unde să atingă DJ 112A care vine de la Bod Sat la Hărman (de aici necesitatea unui tunel)... Și aici pe amblele laturi, în "zona de vârf" a Lempeșului sunt două unități speciale /militare, care din ce știu, cu ceva vreme în urmă, depindeau de Carfil.....

pista_bacsi

O descriere foarte buna. Totusi din ce vad traseul actual trece la nord de unitatile militare intre Lempes si raul Olt. E cea mai plata zona acolo si singura constructie e o ferma. In zona mai sunt cateva balti de peste. Am pus cateva imagini ca sa nu mi se reproseze ca nu inteleg ce e apa calda si avem nevoie de tunel.





DJ112 -> DJ112A


DJ112A -> DJ112 imaginea 1


DJ112A -> DJ112 imaginea 2


DJ112A -> DJ112 imaginea 3


Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia



@JohannDB poza de mai sus e pe baza fisierului kmz pus la dispozitie de CNIR pe site-ul lor. Dupa cum vezi traseul este destul de departe de aerodromul Sanpetru, cele 2 halde mentionate de tine (marcate cu rosu si galben) si UM-ul de la Bod (marcat cu mov). UM pe teritoriul caruia ma indoiesc ca exista unitati de productie - cele care exista si apartin de Carfil sunt totusi in municipiu, nu pe camp. Si mi-ar fi greu sa cred ca se doreste constructia unei hale noi pe malul Oltului ca sa se produce cvea exact acolo.

@pista_bacsi suspiciunea mea e insa ca acel traseu nu mai e de actualitate. Nu stiu exact ce se intampla caci comunicatele publice nu sunt clare, dar se vorbeste de nevoia stabilirii unui nou traseu din cauza unei neidentificate "investitii strategice" aparuta intre timp. Iar locatia acestei investitii nu e clara - insa cred ca acest nou traseu impune si acest tunel (probabil vor sa mute traseul mai spre sud, adica prin capatul nordic al dealului Lempes. Ceea ce cred ca e o prostie din punct de vedere economic dar si al autorizarii de mediu.

Am tot promis ca vin cu propunerile mele despre A13 scrie intr-un mod mai limpede, insa tot aman caci vreau sa pun multe elemente in prezentare. Dar pe scurt, in zona asta ceea ce as propune eu ar putea parea "revolutionar":
A13 ar trece printre Halchiu zona industriala Olympus /Miele, apoi pe la nord de Bod si ar traversa Oltul imediat la sud de Araci. Apoi un tunel scurt si direct spre Ilieni. La pachet cu acest traseu (cel mai scurt posibil intre zona Codlea si zona Sfantu Gheorghe) ar urma in proiect sa fie incluse si 2 drumuri de legatura mai lungi.
- Unul din zona de la nord de Bod (dupa ce A13 trece la est de CF M300) spre sud, pana in centura Brasov (sau chiar mai la sud). Acest drum de legatura va prelua si rolul de centura pentru Bod si Sanpetru si se va continua spre nord printr-un pasaj peste CF spre Feldioara (scotand in acest fel traficul de tranzit de pe portiunea DN13 de la sud de Feldioara, eliberand astfel drumul doar pentru traficul local spre Hlachiu si din Stupini).
- altul din zona Ilieni (deci la est de potentialul tunel) spre Prejmer, pana in DN10 (eventul chiar pana in centura Sacele). In acest fel eliberezi Harman si Podu Olt de traficul de medie distanta si creezi un inel de centura metropolitana pe partea estica.

Revin in cateva zile cu desenul 

C0ndu

Unde s-ar găsi mai exact acest kmz cu traseul A13?


JohannDB

    "@pasadia", mulțumesc pentru ceea ce ai postat ca hartă... Eu luasem la purecat ceea ce am văzut pe alte "proiecte", rezultând o suprapunere aproximativă.......... Și pentru asta mă refer acum  la halda marcată cu galben de către tine; văd că nu am greșit mult, "doar" cu 1,067 km mai la sud fiind descrierea mea... Zona marcată cu mov este într-adevăr "specială" a armatei și pe partea de sud și pe cea de nord a DJ 112A și aici era o secție de "încărcare" și încercare, a Carfilului.... Când am făcut eu armata, am fost în poligon în zonă....
 Mulțumesc și o seară faină !

ncb

Autostrada A13 - Sibiu-Brașov - Lot 1 - Boita - Avrig - 30.03.2025 - Organizare Șantier Turnu Roșu


Proiecte la Înălțime

ncb

AUTOSTRADA SIBIU-FAGARAS TRONSON 4,ZONA HUREZ INCEPUTURI


THUNDER VIDEO DRONE

ncb

AUTOSTRADA SIBIU - FAGARAS,TRONSON 4,ZONA ILENI - FAGARAS INCEPUTURI


THUNDER VIDEO DRONE

ncb

AUTOSTRADA SIBIU - FAGARAS,TRONSON
4,ZONA SAMBATA DE JOS, INCEPUTURI



THUNDER VIDEO DRONE

Feri

Astăzi, 01.04.2025, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și a listei  imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale, situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Autostrada Sibiu - Făgăraş" , Tronson 4

Sursa MT

GIV

nu se intrebau unii pe aici de ce nu lucreaza pe toate loturile?

dumbravaandrei

#3238
Stim de ce nu se lucreaza pe celelalte 3 loturi: nu exista AC emis.

Intrebarea mea era daca cineva are inside info cum ca PT ar fi fost depus la CNAIR... Conform unor vrabii, lupta cu ambele CJ-uri si primariile din zona inca e in desfasurare, motiv pentru care inca n-a fost depus nimic. Dar una e ce zice un consilier local din zona, alta e sa ai info din cnair, unde e posibil sa aibe mai multe informatii.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.