Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rocklee


TibiV

#1171
^

Adaug eu textul, ca sa fie clar ce il nedumereste pe rocklee:

Quote
Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras
09 Iun 2020 Interes generalFacebook Twitter
București,04.06.2020

"Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras"

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturtilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat în data de 03.06.2020, Actul Adițional nr.1, la Contractul de Finanțare nr. 46/03.10.2019, pentru proiectul:

,,Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras".

Prin semnarea Actului Aditional nr.1 se modifica articolul 2-Durata contractului si perioada de implementare a proiectului, alin (2)  si va avea următorul cuprins:

"Perioada de implementare a Proiectului este de 74 luni, respectiv intre data de 01.05.2015 si 30.06.2021 la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor".

Cod proiect:128039

Proiect cofinantat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Interesanta diferenta intre data publicarii si data marcata cu rosu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

@rocklee: stai linistit, trebuie terminat A7-le mai repede. Eventual chiar construit inainte, caci mno... "presiune publica". Eventual am putea sa ne miram ca nu e dead-line-ul la final de 2022, ca doar nu e ca si cum nu ar putea deconta si atunci eventuale lucrari. In rest, sa se spele primaria Fagaras cu centura pe cap, daca tot a cerut terenul inapoi de la CNAIR.

Ionut

Iar te alinti. Cred ca am pus presiune pentru Sibiu Făgăraș Brasov. E drept, nu cat pentru A7 dar nici nu poti spune că A7 e concurenta cu A13. Nici macar la presiunea publica.

pasadia

Nu e vorba de API, e vorba de precedentul istoric. Prin 2016 inclusiv vancouver considera ca din fondurile UE 2014-2020, Sibiu - Fagaras ar fi fost cam singura cu sanse de terminare (constructie efectiva pana in 2022, pe ideea ca SF-ul va fi gata prin 2017 ca doar era o simpla reactualizare din DX in A, cum fusese pe A10 cu 3 ani mai devreme).

Mno, pe vremea aia inca credeam ca A10 se va termina in 2018 (cu ceva sanse), pentru inelele Bucuresti-ului Catalin Drula mai cerea inca studii, iar SF-ul pentru A7 era departe. Unde suntem acum? A10 inca nu e gata, A0 s-a licitat in intregime (ba chiar contracte semnate), iar SF-ul pe A7 pare mai bine pregatit si mai aproape de a duce la licitatii de constructie decat rahatul asta de 60 de km. 

Istoria imi arata un lucru destul de clar, nu e nimic de alintat la mijloc.

Dagda

Durata mare tine de lipsa de interes a factorilor de decizie pt autostrada asta... daca chiar era o prioritate nu suspendau realizarea SF-ului cu mai bine de un an in 2015.

Un alt factor ce a crescut durata de implementare este si ca s-a facut un upgrade de la DX la Autostrada pe vremea cand se rediscuta Masterplanul.
La momentul ala eu ma asteptam sa inceapa constructia cam in aceasi perioada cu Pitesti - Craiova, dar mediul politic brasovean e mult mai slab si mai putin influent decat cel din Craiova/Oltenia.

voicul

Sa nu uitam ca pana in 2019 aveam PPP pe A3 si deci, da, se tragea din greu pentru A13 ca sa iasa bine A3.
Deci e relativ ca nu e/a fost interes pentru A13.

Din pacate multi viseaza ca sunt miliarde de la UE. Intradevar sunt bani de la UE, dar cineva competent (deci nu CNAIR) trebuia sa ii ia. Mai mult: nu trebuie sa dea teapa de banii aia, ci chiar sa faca ce zice ca face! Deci munca multa care e grea.
Concluzia e: concret nu prea au fost bani decat in teorie, pentru ca la capitolul munca nu suntem chiar asa competenti.
Concluzia practica: cate fonduri s-au pierdut de la UE?
Deci da nu prea au fost bani sa se faca si A13.

pasadia

^@Ionut explica-mi te rog și lui Voicu că bani se vor pierde cu nemiluita și din bugetul 2014-2020 și că Sibiu -Fagaras chiar n-are nici o treabă cu așa-zisul PPP de pe CoBra, așa cum tot se spune de către unii.

Nu de alta, dar incep și eu să explic cifrele de MZA și numărul de morți și s-ar putea sa mă "alint" în continuare...

voicul

Bun, deci un membru e de acord cu mine  :D
Citez "se vor pierde cu nemiluita și din bugetul 2014-2020" - ceea ce asa si este.

Deci teoretic se putea face, pentru ca intradevar UE ne da bani. Deci bani sunt in teorie.
Practic nu sunt bani (mai corect e ca nu a fost interes si chef de munca sa se traga penu ei).

Apropo eu nu am zis sa nu se faca. Am mentionat de ce nu s-a facut, ca multe alte proiecte pe aceleasi principiu: teoretic avem bani, practic nu avem bani, pentru ca nimeni nu s-a deranjat a muncit sa ii ia.
Eu chiar vad de mare interes A13 pana la BV.

adiarc

eu incep sa devin adeptul "bucatelelor"...

este f.f important ( dupa parerea mea,bineanteles ) ,sa prioritizam si la executia SF si la licitare,tronsoane vitale( in cazul A13 ) ,cum ar fii Vestem-Bradu ( iesirea spre Avrig),centura Fagaras sau dealul Persani si centura Codlea...

consider ca este o eroare majora si d.p.d.v al siguranței dar si al absorbtiei sa asteptam finalizarea integrala a SF-ului....asta se intampla doar ca prin cnair miroase a lene...nu cumva sa facem ceva hartii suplimentare...

la fel si pt celelalte autostrazi...sa fie identificate aceste zone "fierbinti" ( ambuteiaje,zone cu accidente frecvente si grave,localitati cu ,conflict mare intre trafic local  si cel de tranzit,etc).
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

naivu

#1180
Subscriu @adiarc, pt proiectele care nu sunt prioritare (e.g. A11, A13), trebuie scos la licitatie pe bucatele (incepand cu cele mai critice) si strecurat printre proiectele prioritare (nu asteptat si apoi lansat tot proiectul odata). Curios, tactica asta a fost aplicata partial (cu intentie sau nu) atat la A7 (inceput cu Bacau bypass) cat si la A3 (inceput cu Cluj bypass), sau chiar la A1 (primele bucatele adaugate la mostenirea "epocii de aur" au fost Pitesti bypass si Sibiu bypass).

Ionut

@pasadia

N-am inteles ce imi ceri. :o Sau era doar asa o remarca sarcastica/retorica?

pasadia

Nu îți cer nimic căci și pe mine mă dau peste cap interlocutorii ăștia care zic concomitent că "nu sunt bani" dar și că "se pierd bani". Voi considera ca e prea degeaba să răspund chiar la orice și nu e scopul meu sa vorbesc întruna. Unii or fi înțeles, alții nu.

naivu

@pasadia, nu suspectez CNAIR si MT de atata subtilitate cat sa intarzie un SF in lucru ca sa se termine alt SF intre timp. Pe vremea lui Ponta-Sova cand se dorea inceperea CoBra si BacaBra, probabil s-a impulsionat un pic si Sibiu-Fagaras (pt ca ar fi dat mai mult sens celorlalte doua proiecte); in momentul in care s-a diluat interesul politic, a intervenit pur si simplu lenea!

pasadia

#1184
Eu nu am zis ca ar face intentionat asa ceva (sa amâne un proiect in favoarea altuia). E pur si simplu lene, indolenta, asa cum a zis in alta parte horatiu.

Ideea e insa ca eu sunt consistent si consider ca e corect sa dam vina pe exact acelasi lucru si pentru rahaturile facute pe vremea lui Sova si MPGT-ului. Acolo unde vad unii marile conspiratii cu PPP eu vad efectiv aceeasi lene de a face treburile corect - de ce sa te chinui cu SF pe bune, cu executie supravegheata de ei cand poti impinge PPP-ul?

Si mai e un lucru, strict pentru a respecta adevarul istoric. Atunci cand Sova lansasese acel Romania 100 cu autostrazile prin Brasov (adica in 2013):
- Sibiu - Fagaras avea un SF doar pentru DX. SF-ul pentru A a fost lansat ulterior, in 2014, dupa ce Rus a renuntat la PPP
- Fagaras - Brasov avea un semi-SF pentru care CNAIR (dupa cum am aflat ulterior, abia in 2019) era in litigiu cu Poyrr. La acel moment insa contractul Bechtel fusese reziliat, deci nu erau sanse mari de realizare curand.
- Brasov - Bacau nu avea SF, nu avea nimic ca si documentatie (si a fost lansata licitatie in 2014, odata cu cea pentru Fagaras - Sibiu, in acel pachet mare de 10 SF-uri, dar a fost anulat ca majoritatea celorlalte proiecte de atunci).

Deci tehnic vorbind, pe vremea lui Sova NU a existat nici un impuls pentru Sibiu - Brasov sau Brasov - Bacau (nu ca impulsul pentru Comarnic - Brasov ar fi fost prea mare). Singurul impuls de pe vremea acelei guvernari PSD (2012-2015) a venit DUPA renuntarea la PPP-ul pentru CoBra, atunci cand au lansat pachetul mare de licitatii pentru 10 SF-uri. Pachet din care insa au fost vreo 8 anulate - parca singurele ramase au fost PiSi (si ala incomplet si reziliat ulterior) si Sibiu - Fagaras (inca neterminat). De asta ma exaspereaza cand unii chiar isi inchipuie ca CNAIR lucra in 2013 pentru autostrazile de pe langa Brasov. Nu, nu lucrau pentru asta, erau pe acelasi modul de lene si indolenta ca si acum.