Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Daca ramane aerodrom atunci e ok. Adica doar pentru agrement.
O pista asfaltata nu inseamna prea mult, DACA e doar pt avioane usoare (max 10 persoane).
Dar acolo nu au ce cauta avioane de pasageri.

Nu cred ca va avea nevoie de subventii. Se fac bani frumosi din sarilturile cu parasuta (been there done that  8)  ) sau pur si simplu din plimbari cu avionul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

#361
Pare ca aplica aceiasi reteta ca la Strejnic. Si acolo era doar o pista inierbata pe care au dublat-o cu una asfaltata in urma cu vreo 10 ani.

De altfel, din cauza lucrarilor, toti cei care activau pe Clinceni s-au mutat pe Strejnic si e o harababura de nedescris.

tom_sawyer

Se zboară bine cu AN2 către România:

Un avion ușor plin cu țigări de contrabandă care urma să ajungă în România a fost capturat de polițiștii de frontieră din Republica Moldova, iar trei cetățeni ucraineni care erau la bord au fost reținuți.

Potrivit Poliției de Frontieră din Republica Moldova, în baza unei informații operative privind survolarea ilegală a spațiului aerian ofițerii de investigații ai Poliției de Frontieră au reușit marți dimineață reținerea unui avion de model AN-2 în proximitatea localității Hlinaia Mică, raionul Edineț.

La fața locului se află conducerea Poliției de Frontieră, iar trei cetățeni ucraineni au fost reținuți.

Din informațiile preliminare, avionul era utilizat pentru transportarea țigărilor de contrabandă. Acesta decolase de pe teritoriul Ucrainei și avea ca destinație finală România, precizează sursa citată.

hotnews.ro


TibiV

Asta este doar inca un episod din eterna contrabanda aeriana cu tigari.
Precedentul episod, dezbatut pe larg, l-ai initiat tot tu in urma cu o luna si 3 zile: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=271.msg356162#msg356162

Iar An-2 este "carausul perfect": este biplan, cu portanta mare (deci si sarcina utila mare - multe box-uri de tigari...) si viteza mica - poate zbura "lipit" de pamant, la cateva zeci de metri altitudine, ocolind aproape orice obstacol...

Nu inteleg insa de ce articolul Hotnews vorbeste despre "date contradictorii"...
Moldovenii au "prins" avionul la intoarcerea din Romania si NU mai avea tigari. Ar fi fost culmea sa fie burdusit cu tigari aduse din Romania...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#364
Quote from: tom_sawyer on May 11, 2020, 06:16:50 PM
Anunt de participare: [CN1020883] - Elicopter mediu/greu multifunctional maritim Elicopter mediu/greu multifunctional pentru uscat

Avem proiectul cu elicopterele medii grele, unde licitația este pe ultima sută de metri. Acolo se prevăd 6 elicoptere, din care 3 maritime, 3 uscat și vor asigura partea de căutare salvare pe zona mării, dar și în interiorul țării. Acolo vorbim de elicoptere multi rol, care vor avea pe lângă capacitatea de 4 pacienți grav, o să poată participa la stingerea incendiilor de pădure și căutare salvare în caz că avem o navă care are probleme, avem o ambarcațiune care dispare, de care nu știm, pot să participe la acțiuni pe zona mării.

Quote from: tom_sawyer on March 25, 2021, 12:02:51 AM
Anunt de participare: [CN1029398] - Furnizarea a 2 avioane mediu-curier pentru transportul pacienților

Mai avem un proiect cu două avioane noi pentru SMURD, partea medicală, cu o capacitate mai mare decât am avut până acum. Noi am avut doua avioane primite ca donații, acum se iau două avioane identice, care au capacitatea de 2 pacienți de terapie intensivă pe avion, și fiecare avion va avea posibilitatea să transporte un nou născut, eventual în incubator, sau pacient chiar pe ecmo, pe plămân artificial, nu vorbim de ventilator care e un lucru clasic, ci vorbim de ecmo, care va fi o noutate. Aici licitația este aproape finalizată și urmează să se facă raportul final al licitației. Cam asta pe aviație, spune Raed Arafat, șeful DSU.

digi24.ro

(detalii despre ofertele la elicoptere medii/grele:

https://www.rumaniamilitary.ro/oferta-completa-pentru-elicoptere-medii-grele

https://www.rumaniamilitary.ro/igsu-are-trei-oferte-pentru-elicoptere-medii )

Dacă se iau numai 6 elicoptere, cred ca are o șansă AIRBUS cu H225 (varianta mare a lui H215 propus spre asamblare la Ghimbav).

tom_sawyer

Mega-licitația României pentru 12 elicoptere, câștigată de americanii de la Lockheed Martin

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) a declarat câștigătoare oferta producătorului polonez PZL Mielec, ce aparține americanilor de la Lockheed Martin, la mega-licitația de aproape 273 milioane de euro pentru 12 elicoptere. Italienii de la Leonardo contestă însă rezultatul licitației.

Oferta Polskie Zakłady Lotnicze (PZL) a fost declarată câștigătoare pe 17 septembrie. Zece zile mai târziu, italienii de la Leonardo au depus contestație. Ei cer reluarea procedurii, după ce oferta lor a fost declarată inadmisibilă.

Mai exact, italienii au oferit inițial un preț de 299 de milioane de euro pentru cele 12 elicoptere, cu 9,58% mai mare decât cel estimat în licitație, după cum menționează în contestație. Aceștia susțin că, fiind vorba de o procedură de negociere competitivă, ar fi trebuit ca IGSU să-i fi întrebat dacă își pot ajusta oferta financiară finală, având în vedere că nu exista posibilitatea, de altfel legală, a majorării cu 10% a valorii acordului – cadru.

Rămâne de văzut ce va decide în acest caz Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).

În cursa pentru acest contract mai intrase și Airbus Helicopters România, insă oferta sa a fost respinsă ca neconformă din cauză că a oferit un număr mai mic de elicoptere.

economica.net

TibiV

Hai sa comparam ofertele competitorilor pe tipuri de elicopter (Sea/Land) - din articolul de mai sus:

Quoteitalienii se ofereau să livreze 12 elicoptere multifuncționale: 4 maritime și 8 pentru uscat, pentru 299 milioane de euro. Prețurile unitare ofertate erau:
26,05 milioane de euro, fără TVA/elicopter multifuncțional maritim și
24,35 de milioane de euro, fără TVA/elicopter multifuncțional pentru uscat.
Deci la italieni versiunea maritima este cu 7% mai scumpa.

QuoteAirbus Helicopters România se angaja la rândul său să livreze 8 elicoptere: 3 maritime și 5 pentru uscat. Prețurile unitare ofertate erau:
32,99 de milioane de euro, fără TVA/elicopter multifuncțional maritim și
31,59 de milioane de euro, fără TVA/elicopter multifuncțional pentru uscat.
Deci la Airbus versiunea maritima este cu 4,4% mai scumpa.

QuotePolonezii se ofereau să livreze 12 elicoptere multifuncționale, pentru 272,84 milioane de euro: 4 maritime și 8 pentru uscat. Prețurile unitare ofertate erau:
22,77 de milioane de euro, fără TVA/elicopter multifuncțional maritim și
22,72 de milioane de euro, fără TVA/elicopter multifuncțional pentru uscat.
Deci la polonezi versiunea maritima este cu 0,22% mai scumpa.

Diferenta asta mi-a sarit foarte tare in ochi si am incercat sa ma lamuresc ce si cum...

In general versiunile navalizate ale aparatelor de zbor costa cu 5-15 % mai mult decat versiunile de uscat.
Si asta pentru ca inclusiv celula ("caroseria") primeste o protectie anti-coroziva mult mai puternica - pentru ca desi duraluminiul nu rugineste, este corodat de apa sarata.
Coroziunea mai intensa a apei sarate este valabila si pentru celelalte metale/materiale (citisem pe vremuri un articol american care spunea ca in San Francisco caroseria aceluiasi model de autoturism are o viata cam cu 5 ani mai scurta decat intr-un oras "continental)
Plus ca, de regula, versiunile aeronavelor navalizate au si costuri mai mari la capitolul "avionics". Este mai greu sa zbori daca singurele repere sunt coamele valurilor si nu ai radiofaruri...

Evident, diferentele de pret tin seama si de ponderea timpului petrecut in mediu salin.
De exemplu, in '70-'80 englezii din RAF foloseau Harrier, Royal Navy folosea Sea Harrier (vandut americanilor care l-au facut AV-8B si l-au revandut englezilor ca Harrier II). Din cate imi amintesc (dar este mult de atunci, poate gresesc), Sea Harrier era cu vreo 20-5% mai scump. Este adevarat, statea 100% din timp in mediu sarat, nu avea hangar pe uscat. Iar drumul pana in Falkland este lung...

Pe de alta parte, este adevarat ca polonezii au ofertat Black Hawk S70M (conform Hotnews).
Doar ca S-70 sunt variantele de export ale SH-60 Sea Hawk, care este la randul sau varianta deja navalizata pentru US Navy a celebrului elicopter UH-60 Black Hawk din dotarea US Army.

Adica la oferta PZL nu versiunea maritima este prea ieftina, ci cea terestra prea scumpa - pentru ca include deja costurile "navalizarii"...

Iar daca discutam de preturi absolute, oferta poloneza este clar castigatoare...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hvm

Cum adica sa le ofere posibilitatea de a modifica oferta? Adica sa faca licitatie? Desi cred ca ar fi mers si asta, s-ar fi redus mult din valoare, dar nu stiu daca asta ar fi garantat ca o sa fie gata la timp...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

carutasul

azi am avut o trebșoară lângă Aeroportul din Clinceni și am observat niște lucrări masive: bănuiala mea e că amenajează o pistă nouă, grămada de balast e clar mai mare ca a turcilor..

tom_sawyer


carutasul

nu știam de asta. Deci poate colegul nostru Cătălin va trebui să ne facă tren și nouă într-unul din viitoarele mandate, deși momentan probabil că se gândesc la alea militare :)

Cristi N

La Clinceni nu este aeroport ci doar un aerodrom folosit de cei de la Aeroclubul Romaniei pentru zboruri de scoala/agrement si de cateva firme precum cei de la TNT Brothers care organizeaza salturi cu parasuta.
Modernizarea aerodromului si asflatarea unei noi piste nu va schimba destinatia de aerodrom.

carutasul

Mai e și componenta militară, în afară de aeroclub. Eu la asta m-am gândit în prima fază. 

tom_sawyer


carutasul

nu sunt la curent, dar am presupus că unitățile alea de lângă aerodrom au și ele ceva avioane sau elicoptere, sau cel puțin ar putea să aibă în caz de ...