Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Cuneo

Consilierii judeţeni au decis dizolvarea societăţii Aviaţia Utilitară Timişoara

Rentabilizarea activităţii societăţii Aviaţia Utilitară Timişoara SA s-a dovedit o căciulă prea mare pentru Consiliul Judeţean Timiş, instituţia care, în urmă cu opt ani – când prelua aerobaza de pe câmpul cunoscut sub denumirea de Cioca şi situat după ieşirea din Timişoara de pe Calea Torontalului – anunţa cu surle şi trâmbiţe că va investi atât cât va fi necesar pentru a face o mândreţe de firmă.

Precum se întâmplă cu multe alte proiecte publice din Timiş, însă, în spatele vorbelor sforăitoare ale politicienilor am regăsit şi de această dată un mare zero, ajungându-se la stadiul în care bătrânele avioane utilitare preluate de CJT să nu mai aibă drept de zbor, din cauza stării tehnice deplorabile.
Aceeaşi Mărie, sub o nouă pălărie.
Actul de deces al SC Aviaţia Utilitară Timişoara a fost semnat chiar ieri, când consilierii judeţeni s-au într-unit în calitate de adunare generală a acţionarilor – în condiţiile în care doar CJT are participare în firmă – şi au decis dizolvarea societăţii. Îngroparea definitivă va cădea, desigur, în sarcina Oficiului Registrului Comerţului, care urmează să ia act de decizia acţionariatului.

Planul Consiliului Judeţean – rămâne de văzut cât de realist se va dovedi – este să revitalizeze aviaţia utilitară în cadrul unui proaspăt Birou de management al activităţii aeronautice, de agrement şi sportive. Compartimentul respectiv va funcţiona, cu şapte salariaţi, în cadrul Direcţiei de prestări servicii a CJT, după cum au decis consilierii judeţeni, în şedinţa de plen de ieri.
https://renasterea.ro/consilierii-judeteni-au-decis-dizolvarea-societatii-aviatia-utilitara-timisoara/?fbclid=IwAR1LdrrSqcobIJhgJWPyeCNSs5dbU8S5yIcmHPA-I5yX7WabGl7BKGDDqMw

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on October 15, 2018, 05:39:53 PM
Anunt de participare: [CN1004000] - Furnizare elicoptere ușoare multifuncționale

Cele 10 elicoptere ușoare ce urmează să fie achiziționate vor fi folosite în special în misiuni de același tip (misiuni de căutare-salvare, evacuare, aeromedicale, transport, desant aerian, troliere, transport încărcătură acroșată etc.).
Valoarea totala estimata: 64.914.790  euro

S-a semnat cu singurul ofertant, Airbus Helicopters.

În prima etapă, vor fi achiziționate patru elicoptere ușoare multifuncționale, complet echipate pentru misiuni aero-medicale și de căutare-salvare în mediul montan sau medii greu accesibile, urmând ca în a doua etapă să fie achiziționate alte șase.

hotnews.ro

strainu

#317
Salut. Mă poate ajuta cineva să descifrez documentul de en route obstacles publicat de Romatsa? Mai exact, aș vrea să știu ce reprezintă câmpurile cu fundal gri și ce înseamnă Lighted în coloana 6 - e iluminat tot turnul, sau cum? Multumesc!

https://www.aisro.ro/aip/2019-05-23/DOCS/AIP/ENR/ENR5/LR_ENR_5_4_en.pdf

L.E.: Pentru lighted tower am găsit asta, dar îmi pare că sunt plasate la fel ca cele roșii, doar culoarea diferă.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

frunzaverde

Campurile gri sunt modificari recente (fata de ultima revizie). Lighted e iluminat cu lumina alba/galbena.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cavver

#319
@strainu

Mare atentie pentru ca ai dat link catre o versiune veche de AIP . Pentru versiunea in vigoare acceseaza www.aisro.ro , PUBLICATIONS , AIP. Documentul pe care ii ai in link se afla in partea a doua ENR , ENR5.4 .
AIP se actualizeaza dupa un calendar AIRAC care este publicat in fiecare an intr-un AIC din seria B. Documentul actual , valabil pana pe 12 septembrie 2019 este aici. Si pentru completitudine ar trebui sa te asiguri ca si amendamentele de mana care afecteaza acest document sunt incluse , amendametele le gasesti in Gen0.5 :).

pelan87

Am gasit un video cu o prezentare a "fumigenei" lansata de Ministrul Economiei, mai exact constructia unui nou aeroport in sudul Bucurestiului.
Cat la suta e adevarat si cat la suta e campanie electorala... ramane de vazut, desi cred ca intuim cu totii.


rota

Centru de reparat avioane construit fără ieşire la pistă

În trei luni, băcăuanii de la Aerostar vor avea un centru de mentenanţă funcţional. Administraţia aerogării abia studiază ofertele pentru construirea unei platforme de staţionare şi a două căi de rulare pentru avioane. De la Consiliul Judeţean Iaşi, situaţia se vede în roz, dar, la Aerostar Bacău, îngrijorarea creşte: ,,Devenim neserioşi".

Sursa

TibiV

pelan87,

ce ai facut cu clipul din septembrie?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rota

Topul aeroporturilor românești în 2019. Creștere modestă de 6.29%



Numărul de pasageri pe aeroporturile din România în 2019 a crescut cu 6.29% în termini procentuali, ceea ce adaugă 1.37 milioane de pasageri în plus față de 2019 conform datelor publicate de Asociația Aeroporturilor din România și prezentate pe forumul de specialitate Fly-Ra.

Astfel, toate aeroporturile civile din România au înregistrat 23.23 milioane de pasageri în 2019, față de cele 21.8 milioane de pasageri care au trecut prin porțile de îmbarcare ale aeroporturilor din România în 2018.
sursa

pelan87

Pentru Otopeni, cresterea e ceva mai mica fata de anul precedent, cand cresterea a fost de 1.016.237 de pasageri, adica 7,9%.
Totusi, cred ca aceasta crestere este in continuare peste media europeana (nu s-a publicat inca media europeana pe 2019, cel putin eu nu am gasit-o, dar in 2018 cresterea medie europeana a fost de 6,1%).


Cuneo

În 2020 vor urma scăderi semnificative, pentru toate aeroporturile.

voicul


medicul de garda

In mod ironic, cursele catre UK, care au facut pe prostii inca vreo 7-10 zile dupa ce restul Europei intra in carantina, sunt bine mersi, se zboara fara restrictii. La fel si catre Danemerca si Grecia, care au mai multe cazuri decat noi... Nu inteleg de ce s-au mentinut cateva destinatii riscante, ca nu cred ca scot cine stie ce profit operatorii aerienid din ele. In cazul TAROM si Wizz, sunt cam singurele curse ce le-au ramas pe continent.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Io

Pot exista citeva motive economice:
- in primul rind transportul de marfa care poate fi profitabil in anumite conditii pina si facut cu avioane de pasageri nu doar cu avioane cargo. (Daca marfa e foarte valoroasa/ceruta e si mai si. Mi s-a intimplat ca importatorul (Asia) sa propuna sa trimita pe contul si pe riscul lui un avion sa ia niste zeci de tone de marfa desi eu eram pregatit sa-l ambalez in containere si sa trimit cu vaporul);
- exista ceva cu "pastrarea sloturilor" de aeroport, n-am inteles foarte bine. Ceva de genul trebuie sa ai un numar de zboruri/cicluri intr-o anumita zona de timp ca sa-ti pastrezi dreptul de a ateriza/decola de pe aeroportul respectiv in respectivul slot, altfel slotul se vinde altui operator.
- mai e ceva legat de activitatea pilotilor: ei trebuie sa faca un numar de delocari/aterizari altfel in 30 de zile (daca bine stiu eu) trebuie sa faca un training foarte costisitor. Similar la avioane, daca nu zboara un interval de timp ele trebuie verificate, chestie iar foarte scumpa.
In mod sigur sint aici citiva care stiu citiva care stiu cum e cu lucrurile astea.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

tom_sawyer

#329
La a treia incercare (valoarea estimata e aceeasi ca la precedenta licitatie unde nu a depus nimeni oferte):

Anunt de participare: [CN1020883] - Elicopter mediu/greu multifunctional maritim Elicopter mediu/greu multifunctional pentru uscat

Estimări ale cantităţilor minime şi maxime care ar putea fi solicitate pe durata întregului acord-cadru: minim 4 / maxim 12

Estimări ale cantităţilor minime şi maxime care ar putea face obiectul unui singur contract subsecvent dintre cele care urmează să fie atribuite pe durata acordului-cadru: minim 2 / maxim 6

Estimarea valorii celui mai mare contract subsecvent care urmează să fie atribuit pe durata acordului cadru: 136.431.514,00 EURO fără TVA (6 cpl. din care 2 cpl. Elicopter mediu/greu multifunctional maritim si 4 cpl Elicopter mediu/greu multifunctional pentru uscat)

Preț unitar estimat, Elicopter mediu/greu variantă maritimă =25.286.955,00 euro fară TVA

Preț unitar estimat, Elicopter mediu/greu variantă uscat = 21.464.401,00 euro fară TVA

Data limita depunere candidatura: 15.06.2020 15:00