Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#330
Minune! Avem ofertanti:

1. Leonardo S.p.a.
2. AIRBUS HELICOPTERS ROMANIA
3. Polskie Zaklady Lotnicze Sp. z o. o.
4. Exclases Europe Limited

De data aceasta tipul procedurii de achizitie este Procedura competitiva cu negociere, nu licitatie electronica, ca randurile trecute.

Locul 3, PZL, produc elicopterul Black Hawk (Sikorsky). Locul 4 e o firma inregistrata in Cipru, cu ceva legaturi rusesti. Prin 2011 cumparasera niste Augusta Westland pentru piata din Rusia (la o cautare rapida pe net).

Io

Asta-i o chestie foarte buna, mentenantele C dar mai ales D inseamna milioane de dolari per aeronava, dureaza 45-60 de zile si liniile aeriene planifica asa ceva cu ani inainte si sint facute de persoane specializate. Foarte specializate, adica cu salarii bune.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

tom_sawyer

#332
Anunt de participare: [CN1022071] Prestare servicii de reparatie capitala si prelungirea resursei tehnice totale a elicopterelor tip Mi8/17

La această dată, resursa tehnică acordată între reparațiile capitale pentru cele 5 elicoptere de tip Mi-8/17 aflate în dotarea Inspectoratului General de Aviație se prezintă astfel:
- 2 elicoptere au resursa tehnică expirată și sunt indisponibile,
- resursa tehnică a 2 elicoptere va expira la jumătatea anului 2021,
- resursa tehnică a celui de-al cincilea elicopter va expira în anul 2023.

Valoarea totala estimata: 21.846.000 Moneda: EUR

Ofertanți:

1. Ofertant unic : AVIABALTIKA Aviation Ltd., Loturile: 1,2
2. Ofertant unic : LOM PRAHA TRADE a.s., Loturile: 1,2
3. Ofertant unic : SFTE "Spetstechnoexport", Loturile: 1,2
4. Asociere : SUSZI S.R.L. (Leader), VERTOLETY ROSSII, Loturile: 1,2

rota

România are de acum un avion unic în Europa, de o importanță strategică pentru țara noastră. Avionul de ultimă generație are la bord aparatură esențială pentru coordonarea zborurilor pe teritoriul țării. Aeronava de supraveghere și calibrare pentru aeroporturi aduce și o noutate pentru țara noastră. Calibrarea zborurilor poate fi făcută acum direct prin satelit, cu o precizie de 2 centimetri, față de un metru, cât era până acum.

Sorin Neicuțescu, director general adjunct al Autorității Aeronautice: ,,Acest avion este o adevărată bijuterie a tehnicii în domeniul aviației, este cel mai complex avion care există astăzi în aviația civilă din România. Este atât de complex, pentru că pe lângă toate mijloacele de navigație pe care le are la bord corespunzătoare tuturor avioanelor civile, în plus, mai are două sisteme la care sunt conectați senzorii care asigură verificarea tuturor parametrilor sistemelor de navigație de pe aeroporturi și cele care țin de traficul aerian". Sursa

TibiV

Ce ne place sa ne "împăunăm"...  :(

Auzi tu... "Avion unic in Europa"...

Daca spuneau "cel mai performant avion de calibrare pe care l-a avut Romania pana acum", atunci da, era OK.

Avionul in sine este un Beechcraft King Air 350i, care il inlocuieste pe vechiul Beechcraft King Air 350 pe care AAC l-a operat din 1998 (inmatriculat tot YR-CAA), dupa ce fostul avion de calibrare An-24 YR-BMK s-a prabusit in 1996 la Baia Mare (am "lucrat" pe BMK, caci l-am prins de 2-3 ori in RK la Romaero in anii '80. RIP...)

Ceea ce este "uluitor si nemavazut" la noul King Air 350i nu este avionul in sine (s-au produs vreo 4.000 de aparate din aceasta "familie"), ci aparatura de la bord, care intr-adevar este de ultima generatie.
Dar sa spui ca este "unic in Europa", este o exagerare crasa.

Oare astia isi imagineaza ca echipamentele de radionavigatie de pe Heathrow (sau orice alt aeroport serios din Europa) se calibreaza cu zepelinul?!?!...



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#335
Anunt de participare: [CN1029398] - Furnizarea a 2 avioane mediu-curier pentru transportul pacienților

Autoritate contractanta: Inspectoratul General de Aviatie al M.A.I.

Valoarea totala estimata: 25.210.082 euro

Depunere oferta: Data limita: 04.05.2021 15:00

frunzaverde

Clar ca se reduce si personalul auxiliar - aici, de exemplu: https://www.g4media.ro/exclusiv-raport-tarom-trebuie-sa-dea-oameni-afara-si-sa-inchida-agentiile-neprofitabile.html - se vorbeste de inchiderea tuturor agentiilor (ca toate sunt neprofitabile). E clar ca acolo se va taia prima oara.

Directia tehnica (MRO-ul intern Tarom) insa e o gaura neagra de un nivel similar cu agentiile. Nu inteleg scopul de avea mentenanta localizata pentru 20-25 de avioane, din patru serii diferite cu trei producatori diferiti (avem A32x, 737 clasic, 737 NG si ATR), in conditiile in care concurenta (MRO-urile dedicate, din care avem unul la Bacau/Iasi) are o productie anuala pe centru de mentenanta si de 10-20 de ori mai mare. La fel ca la agentii, nu mai suntem in anii '60-'70. Nivelul de costuri este nesustenabil in conditiile astea - auditul PWC zice ca Directia Tehnica are cel mai mare nivel de cost din Europa... Ori o inchizi (si faci activitatea de mentenanta ca toti ceilalti, la un MRO specializat, si pastrezi eventual doar capacitati de line maintenance, eventual A-check si-atat), ori atragi clienti externi, reduci nivelul de cost la un nivel la care sa fii competitiv, si ii cresti capabilitatile... Alta cale nu este.

Dupa mine, solutia optima este inchiderea sau vanzarea. Nu poti concura ca reputatie si ca disponibilitate cu cineva gen Lufthansa Technik, cu baze strategic plasate in toata zona de deservire (Sofia cel mai aproape). Si la pret nu poti concura cu MRO-uri uriase cu salarii de China / Orientul indepartat (Metrojet sau HAECO, desi din HK, pana la urma, fac mare parte din activitati in China continentala).

Turkish Technic e un exemplu prost de comparatie. Au 423 de avioane in flota (382 Turkish, 41 AnadoluJet) in flota, desigur ca isi vor putea "duce in spate" propriul MRO. Si, pe langa asta, mai au contracte ferme cu o gramada de linii mici in Asia Centrala si in spatiul CSI. Tarom ce are?

De handling si activitati aeroportuare nu cred ca s-a zis nimic. Tarom are sens sa-si aiba propriul handling si propriile servicii de sol la Otopeni - fiind cel mai mare operator.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Todd is Back

Articolul la care te referi mai sus este mai vechi de 1 an, adica de dinainte de panica pandemica care s-a declansat pe la sfirsitul lui Martie 2020.

Banuiesc ca starea financiara a companiei arata insutit mai proasta in acest moment comparativ cu cea existenta la sfirsitul anului 2019 cind Guvernul a gindit masurile de restructurare prezentate in articolul la care faci referinta.

Momentan nu cred ca Tarom mai are spatiu de "manevra" iar masura reducerii costurilor, oricit de drastica sau masiva ar fi aceasta, promisa de Guvernele anterioare de vreo 30 de ani incoace, vine (daca v-a veni pina la urma ?!) tirziu si in contextul in care cererea din piata se invirte in jur de 20%  comparativ cu nivelul anului 2019.

Colac peste pupaza, criza aceatsa pandemica ii prinde pe cei de la Tarom cu chilotii in vine, dupa o constipatie non-stop de cel putin 15 ani de cind, "si-au pus problema" reinnoirii si uniformitatii flotei, in vederea eficientizarii costurilor de productie.

S-a facut o comanda de citeva Boeing-uri 737-Max, sa vedem de unde scot banii de "avans" pentru aceste aeronave. Ideea in sine nu e rea, aceste MAX-uri  ar economisi pina pe la 20% din din necesarul de jet fuel al unor aeronave similare de generatie mai veche, plus ca pentru o vreme nu v-or avea nevoie nici de priceperea geniilor de la Divizia Tehnica fiind probabil in garantie. La fel si cu ATR-urile noi care inlocuiesc treptat pe cele vechi, hodorogite decade de-a rindul de "maiestria" transmisa din tata in fiu a familiei Tarom.

Realistic vorbind despre supravietuirea companiei, aceasta v-a trebui sa externalizeze imediat absolut toate activitatile care nu au legatura cu zborul peopriu-zis, sa scape cit mai rapid de supra-capacitatea existenta in flota, sa maximizeze wet-leasing-ul pentru urmatorii doi ani.

In conditiile actuale ale pietei nu cred ca au nevoie de mai mult de 15 aeronave in flota, 10 jeturi + 5 Turboprop-uri. Pe masura ce piata o v-a cere, se v-a putea re-analiza oportunitatea redimensionarii flotei. 

Sorinus

Mie mi-ar placea o fuziune cu BlueAir, ceva gen Olyimpic/Aegean. Tarom sa opereze rutele interne, cele apropiate (Salonic, Atena, Istanbul, Chisinau, Sofia, Budapesta), cele cu potential de Business (BRU, AMS, FRA, LHR, MUC, VIE), iar BlueAir restul. Evident, 737le Tarom configurate cu un nr de scaune mai mic, plus ca am vazut ca e f apreciat scaunul real de business (nu varianta cu scaunul de la mijloc liber). Deci si 4-8 scaune de business, vandute ca atare. Bagaj de cala inclus, o gustare mai consistenta de sandwich-ul actual. La un bilet de 150-200eur, costurile astea se acopera.


Todd is Back

O fuziune intre Tarom si Blueair nu ar fi lipsita de sens, fiindca ar da posibilitatea ca la un moment dat, impreuna, sa creeze o masa critica necesara evolutiei spre o companie aeriana cu un market-share semnificativ in piata Romaneasca.

Deocamdata, liderul in piata din Romania este Wizz care evident ca prin numarul si capacitatea sporita a aeronavelor alocate operatiunilor de zbor, a numarului aeroporturilor romanesti deservite, a frecventelor de operare, a planurilor sale curente de extindere rapida a zborurilor si din Romania catre Golf, sau alte destinatii atractive catre alte destinatii din Est, demonstreaza zic eu, cit de important este sa ajungi mai intii la acea masa critica necesara performantei, dupa care sa continui sa te dezvolti si sa cresti organic din interior.

BlueAir este o companie privata in timp ce Tarom este in prorietatea Guvernului Roman. Din pacate  amindoua se confrunta momentan cu probleme financiare acute si ramine de vazut daca vor supravietui acestei pandemii.

Dupa cite stiu BlueAir ar avea intentia unei listari pe Bursa, care dintre ele, ramine de vazut, dar cert este ca in spatele acestei intentii se ascunde nevoia acuta de capital!

Tarom, traiesc si ei precar din imprumuturi si ajutoare temporare si numai o reorganizare rapida "la singe" le mai poate garanta continuarea operatiunilor de zbor.

Deocamdata, o fuziune teoretica a celor doua companii cu capital (inca romanesc, Privat+Stat) nu cred ca este posibila in viitorul apropiat, dar speranta moare ultima. Sa vedem cit de repede vor reusi sa umple aeronavele dupa pandemie, care dupa unii, ar putea sa i-a sfirsit undeva prin Noiembrie 2021.
   

 

tom_sawyer

Ofertanți la licitația de mai sus privind două avioane pentru transportul pacienților:

1. Fargo Jet Center LLC
2. Atlas Air Service AG

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100135748

tom_sawyer

Câștigător la licitația de mai sus pentru reparații capitale la elicopterele Mi8/17:

VERTOLETY ROSSII + SUSZI S.R.L.

http://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100209557

paulmare

https://economie.hotnews.ro/stiri-consumator-24945178-avionul-prezidential-lui-nicolae-ceausescu-donat-dupa-adjudecare.htm

Bine ca nu au putut face "lichidatorii" lui romavia asta, sa dea direct avionul muzeului aviatiei, a trebuit un cetatean strain sa faca asta
Ne place nu ne place, ca a fost o decizie cretina la vremea aceea sa ia licenta de bac 1-11 si rolls-royce, ca au golit tara de chestii valoroase ca sa plateasca grandomania asta, e o parte din istoria noastra
Avioane de marimea si complexitatea aluia, din pacate nu o sa mai facem prea repede
Foarte bine ca ajunge la muzeu, sper sa il conserve si expuna frumos

tom_sawyer

#343
4 întrebări către ministrul Afacerilor Interne, după ce un avion ucrainean cu țigări de contrabandă a intrat în România nedectat

Asociațiația civică Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei îl întreabă într-o scrisoare deschisă pe ministrul de Interne, Lucian Bode, cât de sigură este granița de Est a României, în contextul în care vineri un avion ucrainean a pătruns ilegal în România, fără să fie detectat de poliția de frontieră și sistemul radar românesc. În acest context Organizația îi cere lui Bode să răspundă public de ce nu a fost nava reperată, dacă a pornit o anchetă, dacă au mai fost evenimente similare în trecut, dar și câte anchete a lansat Ministerul pe tema grupurilor infracționale transfrontaliere care folosesc județele Suceava, Botoșani și Iași ca rampă de lansare pentru contrabandă.

Reamintim că forțele aeriene ucrainene au interceptat vineri spre sâmbătă o aeronavă An-2 a contrabandiștilor care a intrat ilegal în România și care apoi s-a întors pe unul dintre aerodromurile din districtul Kosiv (Cosău).

Serviciul de Stat al Grănicerilor din Ucraina a precizat într-un comunicat că agenți ai Serviciului de Poliție al Frontierei de Stat și militari ai unității speciale DOZOR au reținut 4 persoane.

Cei reținuți sunt suspectați de contrabandă.

Cu toate acestea, spune organizația, "statul român nu a dat nicio informare, niciun comunicat, nicio precizare până la această oră, în condițiile în care suntem o țară membru al UE și NATO, cu angajamente ferme în fața partenerilor noștri de protejare a frontierelor".

hotnews.ro

pasadia

QuoteLegat de ştirea precedentă, ai noştri sunt kk-ţi pe ei să nu înceapă destructurarea reţelelelor de contrabandă la frontieră – dar nu din România, cum te-ai fi aşteptat, ci dinspre Moldova, unde noul guvern e chiar complet independent de mafia ţigărilor.
Plus că la Maia Sandu nu prea ştiu cum să ajungă cu propuneri de nerefuzat cei din administraţia română, după ce au neglijat-o atâţia ani, până s-a făcut mare. Ea şi partidul ei sună de-acuma direct la Bruxelles, Berlin şi Washington, nu prea mai au nevoie de intermedierea băieţilor cu epoleţi de la Bucureşti, ca oligarhii negociabili dinainte.
Deci să vă pregătiţi în redacţiile TV, va fi mult de muncă următoarele luni la suprimarea ştirilor de pe frontieră care implică Ministerul de Interne şi alte reţele PSD-PNL din teritoriu. Pe măsură ce se vor înmulţi ştirile de la Chişinău care bat spre Bode şi generălimea Schengen, plus Diicoţii strategici ai lui WKJ, se va intensifica şi campania sponsorizată pentru remanierea lui Drulă & Stelian. Că na, trebuie să dăm acţiune la popor, fente din glezna, something.
Nu m-ar mira să înceapă şi nişte lătrături la adresa SUA de unde te aştepţi mai puţin, dacă noul ambasador american la Chişinău va susţine reformele din Moldova fără să ne întrebe întâi pe noi, sau măcar să ne informeze dinainte, ca să ne extragem cadrele din câmpul tactic cu tabaciok. Tonul la cântecul anti-american îl vor da nişte liberali ardeleni de rit nou, patrioţi, gen, mă-nţelegi, plus cei în şomaj tehnic de la PMP ...

De pe facebook-ul lui Sorin Ionita, destul de preocupat in ultimele zile de subiectul acestui avion si mai ales de faptul ca acest subiect nu prea intereseaza oficialii statului roman.