Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vancouver

@ dumbravaandrei: e simplu de calculat. Masoara pe google maps distanta de la "Cateaua Lesinata" la "Penny". Apoi imparte la 7 sau la 8 (o masina mica are cam 4-5m lungime si de regula soferii in ambuteiaj lasa cam 2-3m intre masini, deci 5+3=8). Asa afli cate masini au fost in acel ambuteiaj. Apoi stii cate masini au trecut in 30 de minute.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

Din pacate n-am baut cerneala in scoala si inca stiu cum se calculeaza....
Dar dupa aia vin unii interpreti pe aici si or sa zica ca nu e MZA de A  :-[ :-[ :-[ :-[

elphax

Am incercat sa caut detalii privind proiectul de pasaj rutier de la Azuga, pe forum nu am gasit .
Presupun ca drumul va merge in apropiere de raul Azuga , pe la sud de localitate, si va deservi in principal zona de ski

"Astfel, au fost depuse patru oferte pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic de execuție pentru realizare pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Str. Prahovei (Azuga):
–  asocierea Italrom Inginerie Internationala SRL & Metroul SA
–  NV Construct S.R.L.
–  asocierea Retter Architecture & Drum Proiect Consult SRL
–  SSF-RO
Durata contractului este de 180 zile."

articol  din 23.10.2020
https://www.arenaconstruct.ro/proiectanti-pentru-pasaje-rutiere-si-pietonale-pe-valea-prahovei/

dr4qul4

E vorba doar de un Pasaj nu de un drum de legatura. Si ai scris ca va fi la intersecția DN 1 cu Str. Prahovei, adica strada care duce la Gara. Cred ca, pe timpul lucrarilor, va exista o deviere acolo cu un giratoriu in jurul Bisericii.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vladioan_bv


vladioan_bv

#575
@cristi5
am pus mai multe capturi de pe webcam din busteni. sper ca la modul in  care le-am pus in clip sa ajute mai mult decat sa incurce
am pus comentariu cu intervale aproximative


rt25

Din pacate nu cred ca aceasta camera e cea mai relevanta pentru ziua de Vineri, dar ajuta. AIci pozitia: https://goo.gl/maps/NYgkNpFpcJ4v3wcK6

Practic, din stanga (sens Busteni->Brasov) filmarii ies vehiculele din ambuteiaj  si par a merge cu o viteza decenta. Punctuleste dupa terminarea dopului de trafic, empiric determinat de catre mine pe ambele sensuri ca fiind aici: https://goo.gl/maps/XL9AZxLJmvuPHpmw7 - e punctul din care incepi sa mergi dupa ce ai trecut.

Din dreapta (sens Brasov->Busteni), e vineri, deci teoretic acolo ar fi doar trafic local/tranzit si foarte putin trafic turistic.

Ca observatii scurte:
- e aglomerat pe ambele sensuri (! intareste ideea ca doar traficul local + tranzit e suficient sa depaseasca capacitatea din Busteni)
- nu exista goluri in trafic, fiecare oprire determina oprirea coloeanei pentru secunde bune.
- este filmat de la 15:45 la 17, deci inca majoritatea turistilor nu au plecat dinspre Bucuresti spre statiuni (considerand ca se pleaca imediat dupa serviciu - plecare 16-17 Bucuresti, sosire 17-18 in zona Comarnic, 18-19 zona Busteni).

Acum, nu vad cum putem numara automat din filmare numarul de vehicule care au trecut...

cristi5

^^

Excelent! Deci avem 1h20 de trafic, putem sa-l numaram.

Nu conteaza ca nu e fix in punctul critic, nu masuram viteza ci traficul.

vladioan_bv

#578
sa inteleg ca alegerea orei de inregistrat trebuie imbunatatita.

daca spui ca e filmat dupa punctul critic, nu ne putem da totusi seama cate masini "permite" sa treaca la ora x cu viteza y? si sa comparam cu cate ar fi putut sa treaca in cazul ideal?


vladioan_bv

#579
Quote from: rt25 on February 13, 2021, 12:03:51 PM

- e aglomerat pe ambele sensuri (! intareste ideea ca doar traficul local + tranzit e suficient sa depaseasca capacitatea din Busteni)


oare valorile de trafic din weekendul asta nu sunt influentate de faptul ca la munte bate vantul foarte tare si ca e foarte frig?

dr4qul4

Doar daca anunta la televizor ca se opresc instalatiile de transport pe cablu.
Dar chiar si asa, multi au rezervari si merg la munte doar sa vada zapada.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vladioan_bv

Inca o filmare de la Busteni inceputa la ora 13 (apare ora 14 pe webcam )


rt25

@vladioan_bv, multumesc de filmari si pentru timp.

Inregistrarile sunt utile si se poate numara traficul si eu le apreciez pentru ca putem sa scriem niste concluzii pentru a (re)intari anumite ipoteze.

Ce mai putem face este suplimentar (daca se poate):
- inregistrare la aceeasi ora duminica (practic drumul de intors)
- inregistrare la aceeasi ora la o ora in care anumiti stimabili spun ca bate vantul pe DN1 (deci justifica ca nu e nevoie de autostrada). Pentru exercitiu, eu as propune 2 inregistrari: miercuri la aceeasi ora si in oricare zi intre 23 si 24, daca se poate si nu este efortul prea mare (in scopul de a (re)confirma faptul ca e aglomerat tot timpul nu doar ca sunt unii si altii care spun asta).

vladioan_bv

pe mine m-a convins ca fiind cel mai important argument ca e nevoie de autostrada si anume virajul la stanga. desi poate nu intelegeam impactul cand s-a specificat prima data acest motiv aici pe forum, uitandu-ma pe imagini (chiar in timp ce erau inregistrate  :lol: ) m-a facut sa inteleg din prima cat de solid e motivul, chiar si vineri dupa amiaza, chiar si azi de dimineata.

cristi5

Sigur ca e nevoie de autostrada, dar pt viraj stanga exista solutii, nu trebuie asteptat 10 ani.