Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

RaduI

Eu nu vreau drum nou si pe VP si pe Cheia (daca asimilam notiunea de Cheia e ce zic eu de mai apropiat de traseul lui DN1a, dar nu DN1a). Doar acest drum montan nou viaduct-tunel-viaduct pe Cheia care sa nu fie mai mult de 2+1 si cum am zis virtual asimilabil cu un tub (nu se face stanga,dreapta pe el sau se iese, cu exceptia situatiilor pe care le-am enumerat mai sus) in care intri la sud de Comarnic si iesi la nord de Predeal, fara sa fixez puncte.

Pe VP strict doar solutii de trafic rutier turistic,local pe actualul DN1 si e plin de el topicul.

Daca relieful  face un astfel de drum imposibil oriunde la est de VP, ma opresc si nu insist



@frunzaverde Multumesc pentru raspunsul de mai jos. Nu am mai facut o postare separata pentru asta. Si am promis ca nu mai insist.

Iti raspund scurt la intrebare. Daca nu s-ar pune problema de bani si as avea de ales intre A3 pe VP si orice alta varianta, as alege oricand cealalta varianta fara sa intreb care e. Dar am mai mentionat fara sa imi fie rusine ca sunt subiectiv in asta ( ca sunt eu mai eco, pro-natura, etc). Nu imi e rusine cu VP, dar nici nu ma duc in extrema cealalalta unde ar necesita autostrada si fara tranzit si poate si un aeroport pentru turisti straini.

Ma gandesc la cost de oportunitate, raport cost/beneficiu, supradimensionare cand ma opun unei autostrazi montane acolo, dar nu mai repet ce am scris in posturile anteriroare.

Singurul meu argument care poate as vrea sa nu fie respins usor este realitatea. Eu nu o vad construita. Inceputa si niciodata finalizata sau doar pe scurte portiuni, poate. Poate se vor convinge mai multi de asta peste 3-4 ani cand se mai intra si in sfera concretului cu PiSi

dr4qul4

Cand mai propuneti cresterea numarului de trenuri pe VP, sa propuneti si pasaje peste CF.
Pe 30 am ocolit Busteniul pe stradute.



Powered by API/PUM imgur uploader

La trecerea CF din Poiana Tapului am prins de 3 ori bariera (doar semnale) desi aveam doar 7 masini in fata. Si asta pentru ca cei din fata au trecut pe rosu, Se aprindeau semnalele imediat ce se stingeau. Legal ar fi putut trece doar 1 masina.
Deja sunt multe trenuri pe VP, si cum trec din ambele directii iar barierele se "coboara" cu mult timp inainte, orice crestere a numarului de trenuri va izola complet localitatile aflate de o parte ei cealalta a CF.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Pe Cheia, sau pe unde merge DN1A, inseamna Pasul Bratocea. Care este un pas foarte ingust, foarte inalt (la 1263 m, Predeal e la 1033 spre comparate), si foarte abrupt spre sud, dar (relativ) lin spre nord (ca sa nu poti face tunel pe sub pas). Ca sa urce soseaua dinspre sud, au trebuit construite niste serpentine ac-de-par, repetate, foarte multe (sunt trei seturi, setul cel mare are 14 serpentine foarte tehnice). E unul din cele mai inalte pasuri din Carpati (la parcarea din varf, esti la limita copacilor, ai cam 5-10 minute de mers pe drumul forestier pana in pajistea alpina). Si de-acolo inca 2h pe un drum domol (desi izolat), fara prea mari probleme pana in varful Ciucas (pe la releu si stana).

Un drum modern pe-acolo este imens mai greu de construit decat pe Valea Prahovei. Probabil solutii tehnice s-ar gasi (cu chiu cu vai), probabil niste tunele lungi de pe la Manastire pana dupa pas, dar ar costa o suma absurda si ar dura 10+ ani doar implementarea. Plus ca toata valea Teleajenului mai in jos e antropizata mai rau ca VP.

Si dincolo de  Cheia nu mai ai nimic pana la Siriu si Intorsura Buzaului. Aia ar fi fost, odata, de mult, o trecere mult mai usor de facut (ba chiar punctul cel mai inalt a fost strapuns de un tunel feroviar; acum 100 de ani se gandeau sa faca o noua magistrala de viteza Bucuresti/Constanta - Buzau - Brasov pe acolo; s-a abandonat dupa ce au facut cel mai lung tunel necesar. Problema e ca acum nu mai e usor de facut, ca au trantit un ditai baraj la Siriu. Si versantul la baraj este oribil - DN10-ul cocotat la constructia barajului se surpa constant. Nu mai poti baga un drum nici pe-acolo, ca se farama.

Mai departe ajungi la Oituz, dar deja iesi la Bacau cu drumul tau, deci e altceva...

Un 2+1 pentru tranzit (half-profile) ar fi de-ajuns maximum 5-10 ani, si chiar din prima zi cu sincope. Trebuie facut de la bun inceput, daca nu 2+2 din lipsa de bani, atunci macar plan pentru 2+2. Ori-pe-unde l-ai face.

Dar tot nu pot sa-nteleg, care-i problema ta cu o autostrada pe VP? Exista multe autostrazi in zone montane turistice. Nu doar ca nu incurca, ba mai mult, ajuta (pentru ca serveste nu doar la tranzit, ci si la... adusul si dusul turistilor in si din zona). La Aosta telecabina spre partii pleaca din spatiul de servicii al autostrazii (de tranzit spre Lyon).

PS : Cu sosele, muntii ii poti trece doar prin pasuri (sau aproape de pasuri, via tunele). Nu poti face tunele foarte lungi rutiere (ca la CF electrificata sau metrou), din cauza de ventilatie (motoarele produc noxe) si pericol de incendiu (in caz de accident, de exemplu). Exista un singur tunel rutier peste 20 km in toata lumea, cu restrictii de trafic; doar 5 peste 15 si foarte putine (<20) peste 10 km. In toata lumea.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rt25

@RaduI, nu inteleg, tu esti ala care spune ca nu e necesara autostrada pe Valea Prahovei ?
Date problemei cum au fost explicate sunt:
- cel mai vechi drum de trecere al carpatilor la pasul cu cea mai mica altitudine (1033m)...
- ai TOT traficul de marfa pe feroviar intre Muntenia si Ardeal (implicit intre Romania si Vest pe acest culoar) si o mare parte pe rutier. Am explicat acum 4 pagini ca dupa 23.00 stau tirurile la coada sa prinda traversarea spre BV cand expira interdictia si e horror de depasit coloane de tiruri prin Busteni si Azuga.
- ca alternative nu exista nimic. DN1A e un drum foarte dificil. Tocmai explicat acum vreo 4 pagini ca prefer sa stau in trafic pe DN1 cand merg acasa decat sa merg pe acolo. Efectiv ai 1 ore de serpentine si 1.5 de mers doar virajat numai prin localitati... si apoi de abia ai ajuns aproape de Ploiesti. Deci mult mai scump.
Pasul Bratocea e la 1250m aproximativ (DN1A), Pasul Predelut e chiar la 1300 si ceva (varianta Valea Doftanei). Predeal e la 1033...
- Brasovul si Ploiesti-ul sunt unele din cele mai mari si dezvoltate orase din Romania. Daca intre cele 2 nu se justifica autostrada pe drumul cel mai drept (DN1), atunci nici o autostrada din Romania nu este justificata!!! asta lasand la o parte traficul turistic.
- PiSi va fi scump. Dar vom descoperi ca e posibil sa fie mai ieftin Comarnic- Rasnov decat PiSi2 + PiSi3.... E vorba doar de prioritati cu care toti am agreat ca ar fi ok sa inchidem o autostrada complet inainte de a ne apuca de altceva.
- In rezumat, intereseul nostru economic ca tara (indiferent de beneficiile turismului) e ca culoarul de tranzit sa beneficieze de Autostrada.

Multumesc @frunzaverde pentru argumentele anterioare, sunt de acord cu ele.

Tunelul pe sub pasul Bratocea arata bine, dar acum daca stau sa ma gandesc, ar dura la fel de mult cat ne-am apuca sa construim cu rabdare si profesionist tunele prin Busteni sau Sinaia.



Feri

Nu cred ca UE va risca sa fie asociata si sa bage bani in ceva macar catusi de putin controversat pe mediu si sa se trezeasca cu proteste sau presa negativa cum au avut pe unele proiecte montane din Italia sau Franta de exemplu.
Sunt foarte atenti la asta si sa nu se contrazica singuri ca mesaj mai ales acum cand noua comisie si-a asumat green policy ca directie de dezvoltare.

Deci, A3 VP din momentul in care s-a decis sa fie finantat prin fonduri UE, va rezulta un proiect cu mai multe tuneluri sau cat mai lungi si, per total, cat mai putin invaziv cu relieful natural existent.
Asadar sa asteptam acea actualizare a SF-ului si sa vedem cum se prezinta. Vom vedea totodata ce crestere a costurilor implica fata de ce este acum prevazut si daca o sa fie necesar sa se realoce de la alte proiecte dar asta va fi alta discutie.


Pur si simplu comparativ cu autostrada nu prea exista solutii alternative cu rezultate majore in fluidizarea volumului traficului turistilor cu destinatia statiunile de pe VP.
Totusi, o masura drastica la nivel teoretic ca practic mai greu, si care ar permite totusi un anumit grad de gestionare a fluxului general de trafic din statiuni in weekend ar fi accesul controlat cu sistem inteligent amplu de monitorizare video si pe baza de bariere plus contructia de parcari mari de asteptare la Brasov si Ploiesti/Breaza. Sigur, asta practic doar muta aglomeratia in acele parcari dar macar ca sofer poti estima daca merita sa astepti acolo sau nu (si sa o iei pe 1A de exemplu in caz ca esti doar in tranzit). Plus beneficiul important ca s-ar mai reduce poluarea din statiuni.
O variante posibila de utilizare ar fi accessul alternativ de numere pare/impare (stiu stiu ca pe vremea lui Ceasca dar se foloseste ocazional in Europa, inclusiv Parisul si Roma au avut acum cativa ani anumite zile pentru reducerea poluarii).
O alta varianta ar putea fi un numar estimat optim si maxim permis pentru acces la cazre & gratar si sa nu se mai permita accesul de la un anumit punct (celor fara cazare sau cu masina neinmatriculata local) pana cand nu se mai elibereaza locuri astfel incat sa se asigure un flux gestionabil si pentru orele critice de duminca la intoarcerea turistilor.
Asta este realitatea, sunt prea multe masini pentru capacitatea infrastructurii rutiere existente, deci s-ar putea preta aceasta solutie ca un fel de locuri limitate pe principiul primului venit dar care, din pacate, in practica ar dezavanaja turistii din destinatii mai indepartate de Bucuresti/Ploiesti pentru ca in general le va fi mai greu sa fie printre primii.
Probabil ar trebui bariere & parcari si la Rasnov dn73A si undeva la nord de Targoviste pe dn71. Si desigur s-ar asigura accesul imediat auto specialelor si de transport in comun.

Legat de traficul de tranzit Muntenia-Brasov, daca este sa consideram masterplan-ul ca biblia proiectelor sigure si batute-n cuie a se implementa candva, o alterntiva ce-i drept mai de viitor va fi DX Pitesti-Brasov.
Si pe care personal l-as vedea mai oportun ca Targoviste-Campulung-Brasov cuplat cu DX-ul Gaesti-Targoviste-Ploiesti:

alin2pas

O autostradă pe Valea Prahovei e necesară, pentru că atât vara cât și iarna sunt blocaje pe DN1. La traficul feroviar de marfă pe Valea Prahovei nu se poate renunța pentru a crește traficul feroviar de persoane, pentru că face parte din culoarul european de transport și pentru că transportul de marfă nu ar putea fi deviat pe alte rute (valea Oltului, valea Jiului) fără cheltuieli suplimentare foarte mari. La Sinaia și la Bușteni nu prea este loc pentru construcția unor centuri rutiere, nici pentru construcția autostrăzii, fiind nevoie de săparea unor tuneluri rutiere. Oare ar fi posibilă construcția unor tunele care să funcționeze ca centură ocolitoare pentru aceste localități (începute din ambele capete ar putea fi finalizate destul de repede), urmând ca aceste tunele să fie parte HP din viitoarea autostradă? Realizarea celuilalt sens al autostrăzii s-ar putea face ulterior și posibil și cu alt traseu, pentru că nu e obligatoriu ca sensurile autostrăzii să fie pe aceeași platformă a drumului. S-ar putea ajunge astfel la costuri de construcție mai mari decât la construcția simultană a autostrăzii FP, dar primul sens ar putea fi gata mai repede și ar putea fi utilizat în regim HP, preluând din traficul de pe DN1. Dacă platformele celor două sensuri ale autostrăzii ar fi separate, ar fi mult mai ușor de găsit soluții alternative (ca de exemplu realizarea unui sens prin albia râului). În definitiv, am avut centura Sibiului la profil de autostradă, avem centura Bacăului la profil de autostradă (parțial), nu putem avea centura Sinaia sau Bușteni HP? Cu sau fără tunele?

rt25

^^
Pitesti - Brasov, desi istoric una din primele trecatori montane pentru comert (De aceea e acolo castelul Bran, vezi primul document in limba romana etc), dpdv drum si trecatoare montana are fix aceleasi probleme ca DN1A. Pasul Rucar-Bran trece pe la ~1290 m altitudine. Centrul localitatii Fundata unde este trecatoare este UAT-ul aflat la cea mai mare altitudine din tara. Si acolo la fel, serpentine peste serpentine. De la Rucar la Bran faci 1h si vreo 15 minute pentru ~40 km fara nici un fel de ambuteiaj, ca sa intelegi sinuozitatea si dificultatea drumului (am incercat si varianta asta sa evit DN1, am rude in zona Bran-Moeciu... pe ruta asta a trebuit efectiv sa opresc masina pe dreapta datorita pasagerilor. Si nu conduc agresiv si nici nu am masina sport)

Deci alternativele la Valea Prahovei nu exista. Orice alta vale ai alege e mai scump si mai dificil tehnic de realizat.
Asa ca HP sau FP sau ce a fi trebuie sa facem tuneluri care sa ocoleasca statiunile si noduri in fiecare statiune. Ar fi o varianta ca initial sa incepem cu HP (stiu costurile pentru un tunel/viaduct HP sunt doar cu vreo 20% mai mici decat daca ai face direct full... Dar macar ai avea intersectii denivelate. Cred ca problema nu sunt nici banii si nici solutiile tehnice si nici blocajele legate de oportunitate ci doar incapacitatea noastra birocratica de a porni odata un SF corect si de a licita... Am pierdut doar 20 de ani. Daca ne apucam incet si temeinic sa face lucrurile bine de prima oara acum aveam autostrada si nu mai cautam incropeli.

Dar pare ca ma plang si nu caut solutii:
- cum ziceam, ar trebui indreptat cu "quick wins" traseul prin anumite zone pe DN1A. Daca luam traseul la puricat sigur sunt mici zone unde poti sa mai sapi putin in munte sa indrepti o secventa de 2-3 curbe stanga dreapta, sigur poti sa eviti suita de localitati (cineva propunea alternativa DJ-ului pe la Slanic) si sa denivelezi intersectia de pe DN1 acolo unde drumul de la slanic reintra pe sectiunea Ploiesti Campina, sigur poti sa mai faci o banda pe urcare pe ici pe colo pe unde poti sa depasesti tirurile.
- Eliminat parcarile laterale de pe DN1 poate chiar semafoare la pietoni. Indesita prezenta politiei la iesire din BV care sa redirectioneze pe DN1A (nu toti merg cu Waze)...
- si sa ne apucam de treaba pentru Autostrada. Aruncam la gunoi toate SF-urile existente (ca inteleg ca sunt proaste si contradictorii) si ne apucam pe curat de treaba cu scopul de a face lucrurile cum trebuie de data asta. Vad ca principala problema e ca toti vor sa rezolve repede (graba strica treaba) si refolosesc ba SF-ul din 2002 care arata ca solutia cu DN-ul ingropat si casetat propus de vancouver doar ca full profile ba e incomplet ca s-au certat prin 2011 cu proiectantul . Daca le pui cap la cap inteleg din postarile pe forum ca ajungi la bancul de tip: pornim un pod de pe ambele maluri si daca nu ne intalnim putem spune ca avem 2 poduri...

Pentru DN1A.
Cu rosu- > unde putem face indreptari de curbe/serpentine si putem adauga pe ici pe colo o banda extra sa depasim tiruri.
Cu albastru pe unde se circula DOAR in localitati (deci 50km/h)
Cu negru e ruta cu care sa evitam o parte din localitati si sa reintram pe DN1 (un ocol mic, dar pe care sa mergi cu o viteza mai mare)

LE: A se observa diferenta de sinuozitate mult mai accentuata fata de DN1 pe DN1A (am observat dupa ce am postat)


Feri

^^^

Eu nu am spus alternativa in sensul de "in loc" ci mai mult complementara pentru ca m-am legat de ce s-a stabilit prin masterplan. Cu care in mule privinte nu sunt de acord dar o iau ca atare si in plan sunt ambele treceri prinse ca drum de mare viteza si nu cu una ori alta ci amandoua (dar intr-adevar cu perioade de implementare diferitie)

Defapt unde bateam eu era mai mult pe ideea ca tunelurile vor umfla mult pretul si eventual sa se studieze si HP sau DX ca optiuni pentru a bate mai pe alocarea bugetara actuala si fara a taia/amana alte proiecte  avand in vedere ca ulterior se va face si Rucar-Bran (care totusi desi la mai mare altitudine nu are problema antropizarii si a relocarii/canalizarii vreunui rau major pe segmentul strict montan). Si again, n-o spun/sustin eu sa se faca ambele ci masterplanul. Comparativ cu alte zone muntoase aceste doua treceri sunt totusi  foarte apropriate si deservesc coridoare de tranzit si arii de captare similare.

rt25

@Feri, pe Rucar-Bran eu nu cred ca voi prinde vreodata DX/A. Acolo e cu adevarat o provocare tehnica. Pe langa ca sunt tuneluri mai lungi, viaducte mai inalte, mai e si relief carstic.
Muntii Piatra Craiului e printre singurii munti cu relief carstic din Romania cu pesteri subterane avene, puturi etc... Ce vreau sa spun e ca daca prin munte mai previzibil e greu de facut un SF pentru tunel, un tunel prin relief carstic impredictibil, mi se pare de-a dreptul SF (science fiction)

PS: sa nu uit, in Piatra Craiului mai gasesti cu adevarat probleme de mediu. Flori unicat in lume, animale cu adevarat protejate, paduri virgine etc...

Feri

Sunt de-acord cu tine @rt25 si am criticat cand a aparut inclus acest DX in detrimentul altora (in loc de Targu Secuiesc-Focsani de exemplu care ar asigura optim legatura Braila/Galati/Odesa cu Vestul).

Dar asta este o cu totul alta discutie si anume reactualizarea masterplanului. Care este o procedura greoaie si de durata oricum ca asta e rolul unui masterplan sa nu poata fi schimbat asa usor.

Eu am raspuns topicului ca solutie complementara drumului de mare viteza pe VP nu exista in acest moment (clarific, pe fonduri unde EU sa contribuie mai mult) decat daca s-ar apuca de acest DX Rucar -Bran pentru ca este singurul traseu in vecinatate care ar putea prelua o parte din trafic prins in masterplan. Dar al carui SF&Constructie ar dura oricum mai mult decat rezolvarea roadblocks-urilor de pe VP.

Deci tot asteptarea actualizatii SF-ului VP si implementarea solutiilor ce le va indica acesta pentru Sinaia & Busteni este prioritara.

naivu

F instructive discutiile despre VP. Mi-as permite sa sintetizez urmatoarele:
- autostrada trebuie facuta, in primul rand pt traficul de tranzit
- variantele la VP pt traseul A3 (Cheia, ValeaDoftanei, RucarBran) cad in primul rand din cauza geografiei; de departe cel mai ieftin si cu timp de executie minim este pe VP, chiar sapand 3 tunele in plus (pt ocolirea Comarnic, Sinaia, Busteni). Altfel, strict dpdv al traficului turistic le-ar fi mai avantajos sa aiba puncte de acces suplimentare la A3 (nu doar prin capetele VP), strict dpdv al traficului de tranzit le-ar fi mai avantajos sa NU :), dar dpdv al traseului discutia este inutila.
- fara o centura, Busteni va fi ambuteiat si dupa finalizarea CoBra, fctie de cota de inundatie a raului Prahova prin Busteni, amplasarea unui 1+1 in lunca Prahovei ar putea fi o ideea buna; merita macar investigata la nivel profesionist
- trenul ar putea prelua din traficul turistic, dar este nevoie de curse mai dese (sa te duci in gara fara sa te intereseze mersul trenurilor pt ca sti ca vei avea un tren la maxim juma de ora) si fiabilitate mai buna (sa nu functioneze CF doar intre 3C si 30C si daca nu bate vantul).

dumbravaandrei

Bai fratilor, citind ultimele pagini, nu pot decat sa ma felicit ca mi-am luat teren in zona Campinei. Nu de alta, dar vreau sa petrec timp cu viitorii copii, nu sa ma astepte doua zile sa ajung acasa de la OTP :) .
Pana atunci, sedere placuta pe VP, numai sa nu va prinda CoBra din urma :)

Feri

Orice solutie de largire/optimizare traseu pe DN1A este binevenita si necesara pentru traficul de tranzit.

Totusi problema cu vizibilitate mare din statiuni ramane. Si nu ma refer doar pe dn. In opinia mea tot va trebui restrictionat accesul cumva. Altfel dezastrul supra-aglomerarii in statiune si pe munti va continua. Asa ceva nu ar trebui sa se mai intample ever  :headbash: :headbash: :headbash::


(sursa https://www.facebook.com/fundatiaecocivica/posts/2721698581267430)

p.s. unde mai pui ca era si in pandemie...

alin2pas

La câte mașini erau acolo, ajungeau să umple și o autostradă.
Avem o țară frumoasă, cu multe locuri deosebite, dar nici o zonă nu a fost popularizată la fel de mult ca Valea Prahovei și Bucegii și niciunde nu s-a investit atât de mult, să ducă rețele de gaz și electricitate până în vârful munților. Acea parcare uriașă este însă reversul medaliei. Bucegii au avantajul (sau dezavantajul) de a fi în centrul țării și astfel să fie accesibili (teoretic) din orice colț al țării și de aceea e posibil așa ceva. Avem și alte locuri frumoase care ar putea fi accesibile cu mașina dacă ar fi cât de cât întreținute niște drumuri, dar cât e de greu să ajungi din Constanța sau București în Apuseni sau Semenic sau din Oltenia în nordul Moldovei? Pentru alte locuri minunate din țară ai de căutat pe internet, de Valea Prahovei și litoral știe toată lumea.
Referitor la propunerea lui Feri, ceva se poate face: se poate impune o taxă de acces pentru autovehicule în unele zone (Transbucegi, Transfăgărășan, Transalpina etc.), care ar mai reduce numărul mașinilor de pe aceste drumuri (cu riscul de a supăra pe cei care au investit în HORECA în aceste zone), iar banii ar putea fi folosiți pentru a facilita accesul pe jos în aceste zone și pentru a supraveghea zonele mai bine. Sunt prea mulți cei care confundă frumusețile naturii cu coșul de gunoi.

Calin88

Legat de varianta cu pasul Bratocea sau pasul Predelus, vad ca nici unul din cei care au oferit alternative nu au gandit conexiunea drumului la Brasov si continuarea spre Fagaras.
Practic, autostrada ar iesi pe la Sacele si ar trebui conectata cu viitorul A13 undeva la E de Brasov. S-ar putea realiza o conexiune intre Harman si Sampetru, dar asta ar implica costuri mari de expropriere si demolari de case (chiar daca ai realiza nodul in zona respectiva fara demolari, continuarea spre V ar trece prin Sampetru - si nu prea e loc fara demolari). Daca ai incerca sa faci asta la N de Sampetru-Harman, ar trebui traversat Dealul Lempes care e zona protejata.
Mai mult, intrarea inspre Sacele e acum foarte antropizata. Probabil s-ar putea construi doar in albia paraului Tarlung fara exproprieri si nu cred ca ar fi usoara obtinerea unei autorizatii de mediu pentru asta.

Pe cand, in actuala varianta, intersectia ar fi probabil undeva la E de Codlea, intr-o zona in care e spatiu suficient pentru a se construi fara demolari de case.

Deci trecand peste comparatia intre costurile si duratele executiei, pe care le las celor care se pricep, costurile de expropriere in varianta pe DN1A o sa fie, probabil, mai mari.