Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

pasadia

Quote from: AlexxC on January 08, 2021, 02:58:59 PM
- dezvoltare statiuni existente Paltinis,Ranca,Transalpina
- dezvoltare statiuni noi in judetele Arges, Valcea si Gorj

Daca cauti informatii din mass-media chiar si nationala, nu neaparat locala, o sa vezi ca Paltinis si Ranca au fost oricum blocate in week-end-ul trecut (si vor fi blocate si week-end-ul asta). De Transalpina nu am auzit sa fie blocaj, dar aia oricum e cea mai izolata statiune posibila.
Diferenta majora e data de faptul ca in cazul Ranca sau Paltinis se blocheaza niste drumuri secundare, oricum infundate in capat. E ca si cum s-ar bloca drumul de Poiana, sau cel dintre Moieciu de Sus si DN73. Sau drumul spre Padina (si pe ala au fost blocaje zilele trecute) Aici insa, la Sinaia sau Predeal se blocheaza direct DN1. Si e o diferenta intre a bloca un DJ local neimportant si a bloca un DN - principala diferenta fiind ca blochezi un drum de tranzit important, un drum care oricum are valori mai mari decat majoritatea altor DN-uri indiferent de sezonalitatea turistica.

Si asa ajung si la ce vreau sa spun - investitiile necesare nu cred ca trebuie sa aiba in prim-plan turistii. Nu ei reprezinta grosul, ei doar reprezinta vârful (moțul) care face stirea mai iunteresanta pentru presă. Insa in primul rand trebuie create conditiile necesare pentru tranzitul uzual (local, de mediu sau de lung parcurs) si abia apoi discutam despre ce are nevoie traficul generat de turisti. Adica intai discut despre A3-CoBra si apoi ma gandesc ca in preajma nodurilor sa am si un park&ride mare in care parcarea sa fie ieftina (sau zero) si sa existe legaturi bune de transport public spre punctele de interes din statiuni.

ps  -park&ride-uri similare ar trebui gandite si pentru Ranca sau Paltinis. SI pentru orice statiune noua care ar fi in dezvoltare acum (chit ca am dubii ca am fi in acest pericol, de a avea noi statiuni in RO).

RaduI

@rizzuh (am folosit un limbaj badaranesc si imi asum greseala si nu pot decat sa iti cer sa imi accepti scuzele)
Am gresit eu cand am vrut sa prezint ideea ca o modificare a celei lui @vancouver

Garniturile pentru naveta pe distante medii si lungi (dinspre Videle,Alexandria,Ploiesti,Urziceni,Giurgiu spre Bucuresti de exemplu) sa fie folosite in weekend. Asta inseamna ca ar trebui sa le si cream si sa nu le amestecam ca si in domeniul auto (cu autostrada folosita ca si centura) cu trenurile pe rute lungi. (strict legat de Bucuresti vrei sa eliberezi toate intrarile de DN). Acestea sunt ca cele din ultima postare.

Le legam in puncte intermodale (nu doar Gara de Nord), unde pe langa autobuze,metrou, apar si aceste rute de metrou usor care arata ca ce ai postat initial. Si probabil ceea ce propunea Nicusor la un moment dat. Nu vroiam sa le folosim pe acestea si de asta am zis nu S7 (M7) cum sustinea @vancouver


Si gresesc si eu cand folosesc poate trenul prea mult. Dar si daca am abandona ideea cu trenul (nu vrem sa investim in asta sau ne costa foarte mult, il lasam asa 4 linii pe un loc) si am introduce autocare (chiar gratis ar zice unii) nu vei rezolva ceva. La fel cum daca am vorbi prin abstract de a face navigabile Oltul, Dambovita, Prahova pentru marfa nu in asta ne lovim.



Parere personala, dar cu frumosul pana acum nu am castigat nici razboaie, nici lupta cu pandemia, nici altceva, si daca nu ne obligau sa mergem la scoala cand eram mici, noi am fi preferat sa batem mingea in fata blocului si peste 20 de ani de batut mingea ne cam trezeam la realitate. Nu voi sustine ideea sa nu mai avem masini, dar parca mai avem nevoie si de altele. Nu o sa ne plimbam de la o statiune la cea vecina pe autostrada si sa evitam viraje la stanga peste trafic si pasaje si parcari, tot o sa ai nevoie sa faci. Dar parca singura solutia asta nu se poate multiplica la infinit (cam cat beton sa turnam)

Se face prea mult caz pe introducerea de restrictii si taxe pentru masini. Unii interzic accesul un weekend intreg peste tot, nu doar pentru un drum. In Paris nu o sa mai intri cu Diesel. La Zermatt nu a urcat o masina de zeci de ani. Lista poate continua.



@pasadia nu o sa ma cert cu tine la infinit sa intelegem ca nu statiunea de ski s-a pus in calea drumului (si nu mai dezgropam mortii sa aflam de ce) si orice argumente mi-ai aduce ca nu turismul e prioritar ci sa caram marfa cu masina pe acolo, tot nu o sa pricep. Nu vad cum construim un munte in alta parte (si nu vreau sa amestec asta cu postarea lui @AlexxCC care e mai mult decat superba si nu pot sa zic decat bravo), dar imi imaginez usor un drum mai lung pe langa munte.

Sper sa nu mi-o iei in nume de rau, dar daca terminam A1 si ne apucam de A13 si A7, cand vor fi gata putem sa interzicem 7,5t pe VP si sa ne multumim cu solutiile pentru traficul turistic. Nici nu mai construim A3. Daca zic ceva de DN1A (ca tot mai atacat tu cu asta intr-o postare mai sus ca nu stiu geografie) si ca te poti juca pe acolo de-a tranzitul de marfa (cu tunel fara tunel) o sa te superi si dai cu minus.

etravel

Quote from: pasadia on January 08, 2021, 07:02:43 PM
De Transalpina nu am auzit sa fie blocaj, dar aia oricum e cea mai izolata statiune posibila.
Transalpina e o sosea, nu o statiune si da, se blocheaza si asta in sezonul cald. Daca nu se blocheaza, ambuteiaje se formeaza oricum.

pasadia

Și Alexx și eu ne refeream la Domeniul Schiabil Transalpina
DN7A,
https://maps.app.goo.gl/uiL241NWnEUyyMzD9

Care e o stațiune in formare.

nicolaem

de la atata fum intervin sa nu treaca neobservate 2 aspecte importante mentionate aici de unul din brasoveni

- de cand studentii au gratuitate e greu sa ma gasesti bilete si risti sa stai in picioare. am auzit asta de mai multe ori. Se poate remedia, e clar ca gratuitatea a bulversat predictibilitatea. nu e primul pe care il aud ca de atunci nu mai merge cu trenul.
- ma uit pe infofer, trenuri par destule pt turisti. daca fizic nu se pot mai multe cred ca vagoane in plus ar fi binevenite. tren la 30-40 minute e suficent daca ai locul tau.

In alta ordine de idei cu toti suntem deacord ca in urmatorii 10 ani nu va fa gata autostrada. deci trebuie cautate solutii.

Atata timp cat acum sunt 3 vagoane pline si pe vremuri erau 10 la tren, este dovada perfecta ca trenul e parte din solutie. Ca 80% nu veti fi deacord nu conteaza. Daca azi trenul duce 2000 de turisti nu vad de ce nu ar putea duce mai multi in viitor.

Cum facem trenul atractiv? or fi zeci de idei mai bune sau mai rele.

Ati invocat ca telecabina aia deja e aglomerata si scumpa deci nu are sens sa venim cu reduceri pt cei care vin cu trenul. Daca asta e o problema de ce nu mai facem o telecabina sau 2 sau 3... cat cere piata.


etravel


Quote from: vancouver on January 08, 2021, 11:11:22 AM@frunzaverde, imi pare rau, dar esti din ce in ce mai obraznic si agresiv. Nu am luat pe nimeni de prost, poate tu mai iei pe mine.

In cazul lui @frunzaverde nu poate fi vorba de obraznicie si agresivitate. Poate omul a pus mai multa pasiune, eventual patima in ceea ce a scris, dar atat.
Haideti sa ne calmam, oameni buni, discutam idei, nu persoane.
Quote from: nicolaem on January 08, 2021, 08:50:11 PM
Cum facem trenul atractiv? or fi zeci de idei mai bune sau mai rele.

Daca te referi la compania nationala CFR, in primul rand prin cresterea notabila a capacitatii de transport - trenuri de minimum 10 vagoane, ocazional chiar si 14-16, cum erau cele spre litoral inainte de '90. Sa nu mergi la gara cu teama ca o sa ai o experienta de calatorie similara cu cea a sardelelor din cutie.
In al doilea rand prin schimbarea politicii tarifare, care astazi pare incremenita in anii '60 si oricum te calca pe nervi pe tine clientul cu tot soiul de ineptii. 
In al treilea rand prin predictibilitatea orarului - sa nu se intrerupa iarna aleatoriu circulatia pe magistrala, in partea montana, pentru ca iar a nins sau a batut vantul si au cazut brazi pe linie intrerupand circulatia.
Sa ai siguranta ca vei ajunge la destinatie cu aceeasi locomotiva, nu sa se strice pe undeva si sa astepti remedierea cu orele, injurand CFR ca ti-a stricat ziua libera.
Si asa mai departe.
Quote from: nicolaem on January 08, 2021, 08:50:11 PM
Ati invocat ca telecabina aia deja e aglomerata si scumpa deci nu are sens sa venim cu reduceri pt cei care vin cu trenul. Daca asta e o problema de ce nu mai facem o telecabina sau 2 sau 3... cat cere piata.

Pretul telecabinelor e vecin bun cu nesimtirea.
Probabil se vor face noi telecabine pe masura ce ia fiinta statiunea turistica Padina - Pestera. Din cate aud, deja s-au vandut terenuri in zona, s-a emis PUZ, exista planuri serioase de investitii si asa mai departe.

RaduI

@nicolaem Aici ma duc in offtopic si se poate sterge comentariul meu daca e nevoie.

Quote from: nicolaem on January 08, 2021, 08:50:11 PM
- de cand studentii au gratuitate e greu sa ma gasesti bilete si risti sa stai in picioare. am auzit asta de mai multe ori. Se poate remedia, e clar ca gratuitatea a bulversat predictibilitatea. nu e primul pe care il aud ca de atunci nu mai merge cu trenul.

1 calatorie gratuita cu trenul pe luna nu mi se pare mult. Daca nu s-a schimbat ceva si inca se mai face bisnita cu ele poate ar trebui sa rezolvam asta. Cred ca ii observi mai usor  de cand sunt toti in 3 vagoane aglomerate in loc sa fie imprastiati prin 10 . Perioada cam coincide (permite-mi sa fiu rau) si cu intrarea in UE si liberul la inmatriculat fara banuti multi, asa ca e posibil doar studentii saraci sa fi ramas singurii in tren. Cu varsta oricum cam toti incepem sa capatam ura pe noua generatie  :)

Ce a zis AlexCC e o solutie alternativa la ingramadeala la telecabina din Busteni/Sinaia.

Mai poti incerca multiplicarea punctelor de acces, dar poate nu in statiuni. Faci o naveta cu autobuzul si construiesti ceva mai scurt (si mai ieftin). Inginereste cred ca le poti imbunatati si pe astea cu un cost, dar aici doar imi dau cu parerea. Mai adaugi o statie intermediara (se mai micsoreaza si tensiunea in fir, ai si doua circuite) si poti artificial mari cadenta.

Quote from: nicolaem on January 08, 2021, 08:50:11 PM
Ati invocat ca telecabina aia deja e aglomerata si scumpa deci nu are sens sa venim cu reduceri pt cei care vin cu trenul. Daca asta e o problema de ce nu mai facem o telecabina sau 2 sau 3... cat cere piata.
Cred ca ideea asta a mai fost vehiculata si am scris deja aici de ce transportul public (si decent) nu e gratuit si ca nu trebuie (si nu avem cum) doar sa oferim promotii pentru incurjarea transportului public

oc7avian

Cu studenții e ușor și tot repet asta:
- o sumă modică pe care o recuperezi la anulare (5lei pe rute de mediu parcurs) + aplicație pentru toată lumea care să permită reprogramarea + bilete online și sub 6h de la plecare
- mai dur: un procent maxim de locuri ocupabile (identic pentru cursele Ploiești - București, care blochează un număr semnificativ de locuri)

Oricum, și înainte de gratuitate problema de locuri era majoră. Sunt călit pe ruta asta. Am văzut și trenuri de +15 vagoane pline-pline, chair și în picioare

etravel

Quote from: oc7avian on January 08, 2021, 10:06:31 PM
aplicație pentru toată lumea care să permită reprogramarea
Te poti reprograma via website cfrcalatori.ro, in varianta desktop, tableta sau mobil. Am si facut-o deja, de cateva ori.
Site-ul e perfect functional si tot ce ai nevoie e de un browser web. Iesiti din paradigma 'aplicatie pentru orice', in cazul de fata clar nu e necesara o aplicatie.

nicolaem

^ daca sunt trenuri pline si  la 15 vagoane (presupun de sarbatori) e clar ca cerere exista. Mai exista "trenurile zapezii"? sau cum se numeau cele de sezon

^^ sunt calatorii nelimitate, nu 1 pe luna.

vancouver

Quote from: rizzuh on January 08, 2021, 03:09:34 PM
De tren la 3 minute a zis vancouver, nu am dus eu discutia in derizoriu.

Trebuie sa fac o precizare:

Nu am spus niciodata de tren la 3 minute pe Valea Prahovei. Era vorba despre posibilitatea de a circula cu frecventa ridicata cu trenuri pe semnalizare feroviara, in ideea de a face magistrala 7 de metrou cu tehnologie feroviara si nu cu tehnologia specifica metroului. Deci oricum nu ma refeream la o astfel de frecventa pe magistrale feroviare clasice si nu acum imediat, ci peste mai multi ani, cu investitii corespunzatoare.

Am dat in acest sens exemplul trenurile S-Bahn din Frankfurt, care sunt programata sa circule la interval de 2,5 minute si folosesc semnalizare feroviara (cu anumite modificari, care se pot implementa si la noi, daca facem ceva de la zero, gen S7 - repet, nu pe liniile clasice existente).


In legatura cu Valea Prahovei, propunerea Ascoro era de a introduce trenuri la interval de 15 minute in week-end si vacante, si la interval de 1 ora in restul saptamanii.

Vmax 140 km/h, relatia Buc - Predeal, timp de parcurs 1:50, 6 opriri Ploiesti, Cimpina, Sinaia, Poiana Tapului, Busteni, Azuga. (actualul tren fara oprire Bucuresti - Predeal 1686 face acum 1:33, in sens invers 1:32, iar cu 2 opriri 346 face 1:39 - azi au ajuns ambele cu 1-2 minute mai devreme - deci punem 3 minute in plus pe oprire, la 6 opriri sunt 18, deci 1:51 in loc de 1:33 - timp posibil azi. (pe viitor se mai pot face optimizari).

La un parcurs de 1:51 Bucuresti Predeal si un interval de succedare de 15 minute, este nevoie de 16 rame electrice. Pentru siguranta mai trebuie 2 de rezerva la fiecare capat. Pentru siguranta in caz de defect major mai trebuie 2. Total necesar 20.

In timpul saptamanii la un interval de 1 ora este nevoie de 4 rame si una de rezerva la Bucuresti.

In mod cert, in week-end, cu intervalul de 15 minute, intercalarea de trenuri de marfa devine imposibila. Iar trenurile pentru M500 trebuie si ele sa mearga exact cu aceeasi viteza pe zona comuna Buc-Pl. Trenurile IR Bucuresti - Brasov si care merg mai departe folosesc exact una din trasele ramelor (atunci una din rame nu mai este necesara). Inclusiv asa-zisul tren fara oprire 1686 va trebui in week-end sa se adapteze la programul ramelor speciale, altfel la 1:33 fata de 1:51 ajunge din urma rama care a plecat inaintea lui cu 15 minute, ceea ce perturba circulatia cadentata. Deci si acesta va trebui sa opreasca in aceleasi puncte ca si ramele.

De asemenea intercalarea unui numar limitat de trenuri regio va fi si asta o sarcina dificila. Sa zicem un regio la 2 ore. Vor merge 18-22 minute, dupa care trebuie sa se retraga pe o abatuta, sa stea in medie 7 minute, lasand sa treaca rama cadentata.

Deci suntem constienti de inconveniente grave (dar nu insurmontabile) pe care le implica o astfel de cadentare la 15 minute. Pe scurt cateva observatii pe tema asta:
- orice aspect se poate discuta si optimiza
- de ex alt interval, nu fix 15 minute. Poate 20 min, 3 trenuri pe ora in loc de 4
- poate ca e suficient ca jumatate din trenuri sa mearga doar Campina - Predeal, deci nu de la Bucuresti. Atunci de la Buc ai frecventa de 30 min pana la Campina si doar efectiv pe VP ai 15 minute. Asta ar permite in continuare trenuri regio normale pe Bucuresti - Campina. Iar intre Campina si Predeal ramele la 15 minute au practic regim de tren regio, deci nu mai este nevoie de alte trenuri regio. Asta implica unul din punctele esentiale ale strategiei VP: Crearea unui urias P+R la Campina. Care sa stea nefolosit si inchis 300 de zile pe an si care se deschide numai cand apar ambuteiaje pe rutier. Atunci soferii au posibilitatea sa aleaga, merg la Campina, la P+R si mai departe cu trenul sau stau totusi in ambuteiaj.
- intr-o prima faza poate ca este suficient ca vineri si sambata 6-10 + pentru intoarcere duminica 16-20 sa avem cadenta fortata de 15 (sau 20 sau 30) de min Bucuresti-Predeal

Deci repet: totul este discutabil in amanunt. Nimeni nu cere sa se opreasca complet trenurile de marfa pe VP. Never n-am spus asa ceva. Maxim maximorum pe timp de zi si numai si numai in week-endurile si perioadele de vacanta in care apar ambuteiaje rutiere. Si nu neaparat pe intreaga perioada a zilei.

Sa afirmi ca nu se pot baga trenuri la 15 min din cauza ca atunci s-ar bloca linia pentru orice alte trenuri - asa pur si simplu ca afirmatie generala - e o imensa aiureala si ma simt jignit profund. Adica chiar asa de idiot ma cred unii oameni, sa creada ca eu nu inteleg asa ceva. Unu la mana ca 15 minute este un exemplu, doi nu trebuie sa se aplice pe intreaga distanta, trei exista intervale orare, si patru discutam numai si numai de zile de vacanta, cand oricum economia este cvasi-oprita si abia daca circula trenuri de marfa. Asa cum camioanele au stop joc pe A2 vara in week-end, asa vor avea si trenurile de marfa stop-joc pe durata a 10-20 de week-enduri pe VP.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

La intrebarea mea inca nu a raspuns nimeni: cati mergeti pe VP macar ocazional?
Nu mai comparati cu Viena ca la noi nu merge lumea la ski. Merge sa vada putina zapada.. pe partii (ski sau placa nu si sanie) ajung sub 10% sa dea mai mult de 4-5 ture pe sejur!!! Ar fi interesant cati merg cu BB? De HB nici nu are rost sa pomenesc.
Orice partie noua in sud, intr-o zona cu zapada (Fagaras, Buzau, sau de ce nu...Padina, Valea Doftanei sau Iezer), oricat de mica, va ridica din presiunea de pe VP.

Ranca e la mama naibi si oricum aia nu e statiune. E un oras cu zapada mai urat ca Bucurestiul. Paltinisul...e mult prea departe. Si oricum ambele sunt pline de "localnici". Transalpina? Pe bune? Mai vorbim cand vor fi 30.000 de locuri de cazare. Momentan sunt poate.. 1000 (daca vrei sa schiezi trebuie sa te cazezi la Voineasa care e la o ora de mers...), Partia e misto, dar e cam departe sa te duci fara cazare.
CoBra este singura solutie pentru ca va deschide noi oportunitati in zona secuimii. Acolo e frig (zapada mai mult timp) si sunt deja mai multe partii mici. Si goale
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GrmmrNzi

^^
Mă bucur că ți-a trecut supărarea, vancouver :)

Dacă-mi permiți, aș dori să comentez (constructiv, sper) referitor la unele aspecte.

0. După cum spun mai mulți colegi care chiar stau în România, nu turiștii sunt problema în general, deci trebuie acceptat/înțeles că propunerile tale adresează doar un aspect al problemei, poate (nu știu, nu trăiesc acolo) cel mai insignificat, deci posibile soluții trebuie puse în context. Mai ales financiar - dacă atacăm un 10% din problemă, nu are rost să gândim soluții inginerește posibile care costă prea mult.

1. Cred că sunt cel puțin al treilea care este rezervat referitor la "rame" pt. turiștii VP. Și eu, care deși am mașină, fac (mă rog, făceam pre-Covid) naveta cu plăcere cu S-Bahnul, dar când vizitez un prieten în Speyer cu S4-ul, o oră pe scaun de Mireo este deja limita când mă întreb dacă nu era mai bine să fi luat Mergedesul - cu tot deranjul de la Salier-Brücke nu mi-ar lua mai mult de 30 de min. Locomotivă + Vagoane, please. Bitte. Bonus: așa se pot suplimenta trasele existente (și nu numai în weekend), care pentru un început ar fi o îmbunătățire imediată.

2. Mă întreb dacă insistența ta pentru cadențare este oportună. Traficul de turiști de weekend / sărbători este ziemlich asimetric. Câteva trase suplimentare vineri seara / sâmbătă dimineața spre Brașov și duminică după amiaza invers ar putea avea un efect suficient, la costuri mai mici, și fără o refacere totală a orarului - aceste trase se pot strecura mai bine în "găurile" de capacitate. Se discută și pe la noi despre mărirea cadenței S-Bahnului Rhein-Neckar, și aici există același gen de probleme (e.g. linie "doar" dublă între MA-HD-KA, cu intercalare puternică de marfă, IC-uri și câteva ICE-uri care nu pot fi reprogramate willy-nilly numai pentru a introduce și S3-ul de "și un sfert" (pentru că reprogramarea acestor are impact pe alte secții). Se studiază de o grămadă de timp reactivarea fostelor linii de triaj dintre HD și MA, dar nimic concret, și nu cred că numai din cauză de incompetență...

3. Ca trăitor în zona unde curând se va demola o autostradă suspendată (Hochstraße Nord / B44 în Ludwigshafen) pentru a o transforma în bulevard urban (cu intersecții etc), și în care se cheltuie o grămadă de bani cu renaturarea zonelor de luncă afectate de canalizarea Rinului (acum 200 de ani), vă întreb dacă propunerile cu betonări de albii de râu sunt moderne și compatibile cu spiritul prezentului... Înțeleg că o minoritate de turiști (nu generalizez!) e în stare să distrugă natura și singură, dar hai să nu-i dăm o mână de ajutor.

Eu personal sunt pentru soluții incrementale propuse și răspropuse aici, de ex. "benzi dedicate pentru la stânga unde este posibil, respectiv prevenirea, acolo unde nu e loc", cu costuri mici și impact mare (probabil), înainte de a veni cu sledgehammerul. Dacă ăstea nu merg (sau n-ajung) se poate trece la nivelul următor. Problemele complexe nu au soluții simple. Respectiv, nu există o (una!) soluție magică, ci o combinație de măsuri complementare. Eu propun să începem cu "low hanging fruits". Facem thread separat pentru o soluție vizionară "to rule them all", cutting-edge, high-tech și state-of-the-art engineering, ca exercițiu intelectual, dar până acolo/atunci să nu lăsăm sfinții să ne mânânce (aici/azi).

cavver

Quote from: nicolaem on January 08, 2021, 08:50:11 PM
Cum facem trenul atractiv? or fi zeci de idei mai bune sau mai rele.
Experienta mea personala intre 3-11.01.2020 pe ruta Breaza-Busteni e ca in weekend trenul era foarte aglomerat  si in timpul saptamanii avea cateva scaune libere. Am folosit regiotrans si culmea am platit biletul in tren.
Eu zic ca exista lume care foloseste trenul pe valea prahovei ( inclusiv pentru naveta ) .
Din punct de vedere al traficului pana cand nu o sa existe autostrada nu sper la imbunatatiri majore ; probabil ca pasaje subterane pentru pietoni si benzi mai lungi de incadrare pentru masini ( comarnic - megaimage , busteni - penny / lidl / gura diham ) ar mai imbunatati situatia dar nu ar elimina cozile. Experienta mea de sofer pe valea prahovei e ca oricand te duci in timpul zilei dai de cozi mari generate de traficul normal al locuitorilor. O alta sugestie pentru traficul rutier ar fi montarea de indicatoare de limitare dinamica a vitezei , oarecum similare celor de pe autostrazile germane care reduc viteza pentru diminua nr de masini din "stau" . Acuma e de vazut cata lume le va si respecta ; ca o estimare din burta cred ca ar limita viteza la 15km/h incepand de la rasnov / nistoresti :) .

P.S.: e o incantare sa il citesc pe frunzaverde insa raman la parea expusa in postul care mi-a fost cenzurat.

GrmmrNzi