Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduI

@frunzaverde eu iti respect parerea foarte mult pentru ca din pasiune sau profesional esti o autoritate in domeniul feroviar si nu o sa te contrazic vreodata. In acelasi timp vreau sa am bunavointa din partea ta cand incerc o abordare noua si gresesc, in speranta ca poate din idee in idee gasim o solutie (pasam idei de la unul la altul pe acest forum pana unul face "click" si ca in viata reala zice uite ca la asta nu ma gandisem). Daca imi zici ca nu se poate ceva eu te cred si merg mai departe, cu rezerva ca problema adevarata sunt costurile sau sa o zicem drept in Romania nu avem "know how"-ul necesar sa facem asta acum.

1. Am inteles ca nu se poate sa punem metrou si tren in aceeasi oala, dar pentru partea de folosit trenuri de navetisti cred ca mai sunt solutii.

Legenda
N-garnitura de tren de navetisti: fara WC, supraetajata daca e cazul, dar sa zicem totusi ca avem spatiu la capete pentru biciclete (iarna punem aici suporturi ski,snowboard,bagaje poate) si la care impunem o decenta si nu se lovesc genunchi in genunchi
W-garnitura de tren cu WC
1- toate liniile de naveta la un loc
2- toate liniile de turism
D-depou

Mai jos desenez o schema de componenta a trenurilor la cum vad eu ca si compromis in completare la ce ai zis tu si cum propunea @vancouver

L-V:
1: NNNNNN
2: WW
D:WW

S-D:
1: NN
2: WWNWNW
D: N

Pe scurt cu un cost suplimentar ca trebuie sa tii vagoane de tip W in depou cand nu ai nevoie de ele si le utilizezi doar in weekend (accepti ca si compromis ca poate nu ai WC la fiecare vagon).

Doar ca observatie, daca tot le tii in depou, nu mai bine in loc de un N de navetisti adaugi un W. Dar am vrut sa pastrez mai clara ideea de baza.

Fata de situatia actuala:

L-V:
1: NNNNNN
2: WW
D: WWWW

S-D:
1: NN
2: WWWWWW
D: NNNN

Si doar ca remarca, o data cu adoptarea mentalitati de fac naveta cu trenul si nu masina, poate devine mai eficient si ne permitem sa oferim si pe naveta conditii mai bune (devin toate W)

2. Sunt perfect de acord ca daca vine Gigel si se trezeste maine ca are un bax de apa de carat, cu siguranta nu merge sistemul. Dar cred ca a mai zis deja cineva aici ca daca facem un efort de logistica si o vedem ca "just in time delivery" se poate eficientiza. Acum iti dau si dreptate. Poate nu merita efortul pentru un bax de apa si acceptam. Dupa cum am zis avem alte solutii complementare (si ma scuz cand am folosit alternative pentru ca implica o alegere)

L.E. Dar aici avem si puterea sa schimbam ceva astfel incat sa devina fiabil sistemul. Privatul va incerca sa isi minimizeze costurile in limitele impuse de lege. Daca noi maine zicem ca nu vrem sa vedem picior de masina peste 7,5t pe Valea Prahovei ca o vrem ca si zona turistica si de relaxare, prin lege putem fixa asta. Si ala cu TIR-ul va cauta o alta solutie de minimizare a costurilor si daca noi facem acest transport cargo eficient pentru el, il va alege. Daca nu reusim, nu am facut decat sa mutam mata moarta de pe VP pe VO.

Ca si exemplu mai usor realizabil, daca nu vrem dubite mari in oras le putem interzice. FanCourier se va adapta si va livra prin van-uri sau scutere cu atas prin oras si o va face ca altfel pierde (ca se naste un competitor care vine cu solutii mai bune decat ca "noi aici nu livram"). Noi o sa platim mai scump livrarea, dar acesta este pretul pe care l-am acceptat (si pe care suntem dispusi sa il platim pentru bunastarea noastra).

3. Din ce citesc nu contrazici ca putem avea macazuri in plus, doar ca trebuie protejat si nu e cum am zis eu asa simplu (total de acord si nici nu am presupus asta). Exista un sistem de semnalizare modern, dar daca platim putem avea unul si mai bun. Unul puternic automatizat care sa nu prea implice factorul uman (mai rapid in a gasi solutii si de a propune ceva mai complex) si care sa ne asigure o functionare buna in 98% din cazuri chiar daca unul in Sighetul Marmatiei s-a intors acasa dupa buletin si asteapta trenul dupa el.

In Alpii austrieci am mers cu trenul cu 260+km/h ceea ce nu am mers nici cu masina. Nu cer sa ne luam la intrecere cu SpaceX, nici sa ii ajungem pe austrieci, dar macar sa nu zicem simplu nu se poate nici macar un 180+km/h prin zona austriaca de deal. (fizic nu poti asigura viteza asta intre localitatile turistice ca nu ai spatiu sa ajungi la viteza aia si sa si opresti, era doar pentru un tren IC Ploiesti-Brasov) (macazul ala de care vorbeam devine si mai scump si cam nu il vrei pe linia de mare viteza)

As vrea doar sa te rog daca poti pe langa a sublinia limitarile la ceea ce este deja implementat (sa nu se inteleaga ca te blamez ca o faci), daca poti sa adaugi si ceea ce ar trebui modificat si cum pentru a face aceasta ruta una mai buna. Si nu cer de exemplu un raspuns de adaugam inca o linie, ci mai degraba acele situatii de 20/80, in care atacam zonele cu minim de efort si maxim de performanta.

4. Din pacate la noi cam toate sunt "DN drum de tranzit de lunga distanta", nu doar DN1, si cam toate trec prin localitati. Nu vorbim chiar de un unicorn in materie de DN. Acum avem alternativa sa facem centuri in afara si sa isi vada si localnicii de viata lor linistiti sau daca tot sunt draguti cu noi si ne permit sa trecem prin mijlocul comunitatii lor, noi sa nu ii blamam si sa ii claxonam si sa strigam ca daca vor bunastare sa isi mute ei orasul in alta parte.

5.  Nu sens unic Bucuresti-Comarnic sau invers. Sensul unic era doar pe raza localitatilor unde acum nu avem centura (si poate nu toate) si doar vineri seara si duminica seara, imediat de dupa prima intersectie unde poti asigura ruta alternativa prin oras pana undeva in apropiere de iesire unde o poti integra din nou in sensul dublu de circulatie. Nu interzicem circulatia (cand o facem pentru camioane nu mai e chiar un abuz si cam ne impacam cu un compromis cauzator de disconfort pentru cativa, dar nu insist), dar nici nu ne ridiculizam si zicem ca nu este o situatie cunoscuta si dam breaking news "Duminica seara se circula cu dificultate si avem cozi inspre Bucuresti pe Valea Prahovei de 10km". Intre localitati nu apare nici o schimbare pentru ratacitul asta care nu a deschis un TV pana acum si accepta 10 minute in plus de tranzit gandidu-se putin si la ceilalti.

L.E. La punctul asta am o greseala grava de rationament si empatie, admit. Vad problema doar din punctul celui care sta in Bucuresti si ignor tot ce inseamna nord de Predeal. Am ales totusi sa o adaug poate pentru ca eu vad traficul in acea perioada orientat asa cu predilectie. Alternand sensul intre statiuni, castigam ceva daca algomeratia e impartita jumatate-jumatate intre cele doua directii? Mai rezolvam ceva din problema virajului la stanga peste trafic ca il eliminam complet cu acest sens unic?

N.B. Discutie legata de "Decalogul Valea Prahovei" de @RaduI  :lol:

myid

@frunzaverde

In afara sa contesti tot ce spune vancouver pentru ca vine din lumea lui Baiazid (care o mai fi si aia), vii si cu propuneri?  sau tot ce nu e propunerea ta e gresita pentru ca nu e a ta?
Pentru ca tu si baiazid ati avut multe contre in trecut, inca nu te face sa treci peste, si e o mica razbunare (inconstienta presupun si sper) pe cei care il cunosc si colaboreaza cu el.

Foarte multi dintre noi, suntem plimbati prin lumea asta, mai mult decat iti poti imagina, avem destule exemple, si nu doar din Scandinavia unde umbla caini cu covrigi in coada.
Serios, vreau sa vad si propuneri din partea ta, nu doar sa contesti. Propuneri concrete, quick-wins, etc.

Am inteles, te pricepi la feroviar, dar vad ca iti dai cu parerea la orice de mobilitate, impachetata in cuvinte frumoase, partial tehnice si rastalmacite sa ajungi unde vrei tu. E manipulator, pentru cei care nu inteleg. Foarte manipulator.

Serios, nu credeti ca mai bine in loc sa ne contrazicem pe 2% din propuneri, ne canalizam efortul pe solutiile comune? E pierdere de timp si consum de energie. Atat.

pasadia

Într-un text atât de lung precum cel de mai sus sunt atât de multe idei încât n-am idee la care să răspund. Dar apoi, stau și mă gândesc că e cazul să răspund doar daca cel care emite ideile are destule cunoștințe despre situația de fapt, din prezent.

De exemplu el spune: "Daca noi maine zicem ca nu vrem sa vedem picior de masina peste 7,5t pe Valea Prahovei ca o vrem ca si zona turistica si de relaxare, prin lege putem fixa asta. Si ala cu TIR-ul va cauta o alta solutie de minimizare a costurilor si daca noi facem acest transport cargo eficient pentru el, il va alege. Daca nu reusim, nu am facut decat sa mutam mata moarta de pe VP pe VO."

La care nu pot decât să-i spun că mașinile peste 7,5tone au interzis L-V intre 06:00-22:00 și S-D în întregime. Și că mâța moartă a fost mutată parțial pe VO, parțial pe DN1A. Și că interdicția datează încă de prin 2006-2007, și că e singura interdicție de genul asta din țară. Mai sunt interdicții de gabarit pentru podurile deteriorate (dar alea sunt temporare în principiu, până la reparația podului) și unele sezoniere, vara, pe A2 și DN39, în principiu doar in week-end.

A, și interdicția nu a fost motivată de dorința de a păstra caracterul turistic al văii ci efectiv datorita cozilor și aglomerației din trafic dată de lentoarea accelerației tirurilor. Și fără această interdicție Valea Prahovei chiar ar fi permanent blocată, adică Campina - Brasov ar dura 3 ore.

@myid - poate ar fi cazul sa încetezi cu atacul la persona. Contrazice ideea dacă dorești.

rt25

Salutare,

Intervin in discutie din perspectiva de brasovean catre traieste de mai multi ani in Bucuresti.

Bucuresti (sa zicem Unirii)- Brasov (sa spunem zona din sud cu supermarketuri), pe DN1:
- in mod extraordinar si cum ar trebui sa fie 2h 20' (adica daca nu e ambuteiaj). Ca sa scoti mai putin trebuie sa nu ai toate tiglele pe casa
- in mod normal 3h in cap. Adica iau in considerare ca e imposibil ca in Busteni si in Comarnic sa nu stau putin in coloana
- intr-o zi de varf in jur de 5h, din care 20 min BV-Predeal, 3 ore Predeal -Comarnic, Comarnic-Bucuresti restul.

Decizia de a merge pe DN1A e in felul urmator:
- in mod normal, oricat de tare ai merge, drumul e de 3h 20'
- daca Waze imi spune ca traseul pe DN1 e mai scurt de 4h, merg pe DN1 (o sa explic imediat de ce)
- daca drumul e uscat, si e zi afara.


DN1 este aglomerat la orice ora. Am incercat mai multe strategii sa merg acasa la ai mei:
- plecat noaptea la 23.00 din Bucuresti pentru weekend. Merge ok treaba doar ca ajungi sa depasesti TIR-uri in prostie si in Busteni tot dai de o forma de ambuteiaj (adica pe Busteni in jurul orei 00.30, circuli cu ~30-40 km/h)
- plecat in zile absurde la ore normale. Stau la parinti de joi seara pana luni dimineata. Surpriza e ca nici atunci nu e liber. E absolut imposibil ca din Predeal pana in Comarnic sa nu gasesti macar o zona in care stai bara la bara. 0, nada, nimic, nothing.
- cel mai mult am facut intr-o zi de 2 ianuare 2015, 6 ore  + 2 ore la restaurante pe drum de la Bucuresti la Brasov.  Teapa tipica pe care ti-o iei e sa pleci in jur de 08.00 de la Bucuresti si sa pierzi timpul pe parcurs. Te-ai oprit la benzinarie 10 minute sa-ti iei o cafea, ai iesit din estimarea Waze care iti spunea sa mergi pe DN1 ca faci 3 ore. Drumul se umple cand stai la casa la benzinarie si in loc de cele 10 minute pierzi de fapt vreo 30 min datorita mariri ambuteiajului.
- mers direct pe DN1A, scapi de incertitudine. Bun, daca esti odihnit si nu ai in masina persoane sensibile la serpentine. Spuneam mai sus ca daca stau pe DN1 mai putin de 4 ore merg pe DN1.

De ce stau in coloana pe DN1 decat sa merg pe DN1A:
- drumul urca foarte sus. Saptamana trecuta la ora 18.00 era zapada pe marginea drumului si polei foarte nasol pe ici pe colo. Apa se scurge si lasa o pelicula
- drumul este foarte virajat. Exista o sectiune in care ai cam 20 curbe la 180 una dupa alta
- dupa ce treci de trecatoarea montane, mergi doar prin localitati, pe un drum destul de ingust cu acostamentul foarte prost
- drumul este foarte prost semnalizat
- dai foarte des de animale, fie din curti fie salbatice
- toate TIR-urile sunt directionate pe DN1A, merg incet ca nu pot mai repede din cauza virajelor si NU ai unde sa le depasesti decat foarte greu sau riscant
- traversezi de 4 sau 5 ori Calea ferata si e posibil chiar sa prinzi si bariera. Daca ai ghinion o prinzi de fiecare data...
Asa ca, ajung mai odihnit  si mai putin stresat acasa stand in ambuteiaj 40 min in plus (3h 20' vs 4h). Aici e important pentru mine si ca am masina cu cutie automata si cumva am avut peste 10 ani sa ma obisnuiesc cu gandul ca circul prin Busteni ca prin intersectie la Lujerului la ora 08.00

Din punctul meu de vedere, singura solutie de decongestionare pe Valea Prahovei care merita facuta in asteptarea autostrazii este indreptarea DN1A. (CC: @vancouver) + benzi de depasire acolo unde se poate + eventual ceva solutii punctuale prin localitati (nu visez la ocolitori sau denivelari prin Maneciu sau mai stiu eu ce localitati...)

Cine imi spune ca face un nou DN pe Valea Doftanei care e si mai virajat si urca si mai sus decat DN1A, cred ca nu isi da seama ce inseamna sa mergi atat de des pe acea portiune de drum. Eu nu as alege drumul ala in ruptul capului, mai bine merg direct pe DN1A.

Trenurile mai dese ar fi utile. Dar mai util ar fi sa avem mai multe vagoane la trenurile existente. Acum 10-15 ani CFR-ul mergea cu locomotiva + 10 vagoane. Acum merg locomotiva + 3 vagoane si e PLIN... IREAL de PLIN! Si mergi in picioare 2h 30' din Bucuresti in BV...

PS: Eu exact din acest motiv am renuntat la tren. Ca au venit 2 probleme concomitent. Au pus putine vagoane (3, TREI! pe trenul care nu avea niciodata sub 10 vagoane!) si au dat gratuitate la studenti pe tren. Daca nu iti luai bilet cu 2 saptamani inainte, nici o sansa sa merg pe rezervare de loc.  Inainte de masura cu gratuitatea studentilor, mergeai in gara cu 5 min inainte, iti luai bilet de la automat, te urcai in unul din cele 10 (ZECE) vagoane si ajungeai in 2h 30' la Brasov...

vancouver

@frunzaverde, imi pare rau, dar esti din ce in ce mai obraznic si agresiv. Nu am luat pe nimeni de prost, poate tu mai iei pe mine.

Eu am venit cu o gramada de solutii concrete, care evident pot fi discutate si cizelate si nu trebuie aplicate 100% cum le-am descris eu.


Precizez ca eu nu am nevoie sa merg pe Valea Prahovei in week-end sau de sarbatori, asa ca sincer mi se fâlfâie de toti care merg si stau 7 ore in ambuteiaj. Si in general de tot ce se intampla in Romania. I am out.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rizzuh

Tren la 3 minute pe VP cum se fabuleaza pe aici necesita o linie dedicata de metrou si vreo 100 de trenuri speciale. Linie pe care nu va circula niciodata nimic altceva in afara de trenul special, in niciun caz marfa sau trenuri obisnuite (locomotiva cu vagoane). Linie care trebuie sa se strecoare pe undeva prin localitatile astea, sa fie aproape de centru, iar cam singurul loc disponibil este... Prahova. Pana la urma acoperim Prahova cu autostrada sau cu CF? Ambele n-au loc.

Trenurile acestea magice trebuie sa fie suficient de confortabile ca sa mergi 2h pana la Sinaia, deci nu pot fi scaune de plastic, trebuie scaune normale, cu burete moale, cu spatiu la picioare, spatiu de bagaje. Deci nu sunt trenuri de navetisti, pentru ca alea prin definitie sunt inghesuite pt. a avea loc cat mai multe persoane, deci scaune inghesuite, fara loc de biciclete, schiuri, bagaje, sau altele. Astfel ca va fi un fail total la partea de "metrou" de la Colentina la Rahova, pentru ca ai cel mult 30% din capacitatea unui tren obisnuit de metrou.

Unde mai exista metrou cu trenuri la 3 minute pe 200km in lumea astea? Nu, Shinkansen Tokyo-Osaka nu este metrou si nu are trenuri la 3 minute.

Gendan

Poate ajut sa intelegem mai bine la punctul 2, cel cu mixare pasageri-marfa in trenuri.

Lucrez in distributie (la birou, nu la volan) si printre zonele in care distribuim se numara si judetul Prahova, inclusiv zona de statiuni. Distribuim catre clienti TT (practic, tot ce nu e Mega, Carrefour, Penny si Lidl) produse alimentare, majoritar bauturi: apa, sucurile si berea sunt cele mai relevante ca si pondere in tonaj. Asta ca sa facem un sumar al activitatii. Si acum cateva realitati din piata.

- Competitia din piata e acerba. Distribuitorii au de regula un contract de distributie cu un producator de bere, cu unul de apa, sucuri, vinuri, spirtoase, chipsuri etc. pentru a merge la client cu o oferta cat mai larga.
- Mai mult decat atat, Metro si Carrefour sunt perfect ok sa livreze personal zona, plecand din magazinele din Ploiesti.
- Sunt si distribuitori locali cu flote proprii de livrare.
- Multi clienti au ceva autoutilitara (duba sau masina mai mare) si pleaca personal catre alte surse de aprovizionare pentru a scoate cel mai bun pret.

Ce incerc sa suprind aici e ca piata de distributie in Romania, exceptand lanturile internationale, e foarte fragmentata si livreaza la locatie. Sa elimini serviciul de livrare e suicid in piata.

Propunerea cu trenul de marfa atasat vagonului de calatori e basically un cross-dock cu trenul. Si da, ai nevoie de minim o platforma intermodala intr-una din statii. Problema mare nu e asta. Problema mare nu e nici ca trebuie sa consolidezi mai multe comenzi pe un palet (pentru ca nu sunt comenzile suficient de mari pentru a avea fiecare comanda pe paletul ei). Problema mare e de competitie: pana incarc eu vagonul (btw, nu am linie de tren in depozit), pana e triat si atasat unui tren, pana se expediaza, pana se transfera in gara catre masini de 3.5to sa faca last mile, pana se intampla toate astea... pai pot livra de 4 ori cu masinile de 3.5to direct din depozitul din Ploiesti. Atat eu, cat si competitia. Clientului nu-i pasa de aglomeratia de pe DN1. Tocmai, ca bucurestenii de pe DN1 vin la el in restaurant si el nu mai are keg-uri de bere. Cine poate sa i le aduca mai repede, la cel mai ok pret, castiga. Cine ii spune "fugi tu in gara si incarca-ti singur keg-urile de 60kg in masina, peste vreo doua zile" primeste un "nu multumesc" si aici se termina aventura noastra cu cross-dock via tren. :)

Daca ai avea de aprovizionat un singur client cu niste comenzi colosale, da. Poate.
Dar piata e fragmentata si costurile logistice impreuna cu nivelul de calitate al serviciului make or break this game. Ori expedierea cu trenul stiu sigur ca e mai lenta. Nu stiu de preturi, dar la calitate, e literlamente (ok, si figurativ), la gara.

alin2pas

+1, rt25, pentru comentariul la obiect și foarte pertinent.
Constat cu părere de rău că în timp ce noi ne aprindem pe forum pe această problemă, autoritățile locale din localitățile de pe Valea Prahovei nu (prea) fac nimic pentru rezolvarea problemei. Ei ar trebui să cunoască mult mai bine situația pe plan local și să găsească soluții aplicabile, pentru care să primească sprijin de la București. Nu pot numai să aștepte construcția unei autostrăzi care va fi finalizată peste 10 ani, trebuie să găsească soluții aplicabile în maxim 2-3 ani.

dr4qul4

Din cei care tot propuneti pe aici, cati mergeti macar de 4 ori pe an pe VP (+Rasnov-Moeciu)? NU tranzit, ci ca destinatie?
Eu unul prefer sa fac 2 ore in plus, decat sa ma car cu bagajul prin N mijloace de transport si apoi sa merg 2 ore pe drum ca sa ajung pe traseul de drumetie.
Si puteti sa dublati cat vreti pretul la instalatiile pe cablu, care si acum e atat de mare incat multi urca direct cu masina la Piatra Arsa (eu pe asta as pune o taxa de 100 lei/masina pentru cei care nu sunt cazati) de se face blocaj mai mare pe platou decat in vale.

Asta e, VP e un loc aglomerat in weekend si alte zile libere. Singura solutie este CoBra. Pana atunci putem doar sa ne gandim cum facem ca DN1A sa nu se mai blocheze, astfel incat sa nu blocam si traficul de tranzit. Si aici putem gasi solutii decente cu ar fi o parcare mai mare la Bratocea dar si jos spre Cheia, cu indicatoare ca sa stie lumea de ele si sa nu mai lase masinile pe jumatate de banda.
Plus bariere mai bune (rapide) la cele 4 treceri CF dintre Maneciu si Valeni. Ideal ar fi sa modernizeze DJ102 (cel prin Slanic) si sa-l duca prin Facaieni, pe langa CF, pana la Maneciu. Am scapa de toate cele 4 treceri CF.

Bucuresti-Rasnov s-ar putea face sub 3h30 de cand cu centura Brasov si A3.  O medie de peste 60 km/h.

Pe VP sunt de acord cu Pasadia. Ar trebui interzis virajul la stanga si facute 2 giratorii/ U-Turn la capete, plus treceri de pietoni doar cu semafor (sau ingropate). SI as adauga crearea de parcari cu plata si interzicerea parcarii pe marginea DN-ului.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RaduI

Mie imi place sa dezbat ideea si nu omul (cum bine a zis si @pasadia dupa ce m-a trimis la culcare ca sunt beat si nu stiu ce vorbesc). Dar cand vad ca aici se platesc polite cu fiecare postare, fiecare are o idee fixa pe care insista, punem varza langa capra si tipam ca nu mai avem varza, amestecam baia cu bucataria ca ambele au gresie si faianta si ajungem sa punem WC-ul in bucatarie, eu ma retrag din discutie si va las sa va certati. Scriu si mai scurt ca sa nu fie vreun efort intelectual.

@pasadia Hai sa ne obisnuim cu ideea ca poate nu au ce cauta 7,5t pe VP si nici cocotate pe DN1A. Cum de 20 de ani se traieste cu interdicitie partiala, se poate trai si cu interdicitie totala. Dar cand interzici ceva, poate e bine sa creezi si alternative. Mai mult nici n-am ce sa iti raspund, ca tu oricum te-ai oprit intr-un punct fix si vad ca de acolo nu ai trecut mai departe.

@rizzuh Tu de asta nu circuli cu trenul, ca nu pleaca din fata usii tale pana la usa cabanei? Trebuie neaparat gara in centru si nu poti sa ajungi cu autobuz de la gara la cabana? Propune sa construim o noua gara daca astea nu te multumesc si cearta-te si cu WizzAir ca pe zbor de 2h pana in Milano nu ti-au pus fotoliu si nu zboara nici la 3 minute daca insisti sa duci totul in derizoriu.

@Gendan Sa transporti ziua pasageri si noaptea marfa pe aceeasi linie nu se poate, trebuie neaparat toate o data? Daca pe VP se transporta doar aprovizionare locala (pentru ca te-ai fixat pe ideea asta) nu era o problema. Dar masa plastica la Ploiesti poti sa pui si pe tren sa ajunga la Brasov sa le faca altul tevi. Cand sunt gata tevile le cari inapoi de la Brasov la Ploiesti tot pe tren. Si de la Ploiesti din 100 de tevi cari 10 inapoi la Sinaia cu duba. Si iti faci tu programul cum vrei stiind ca azi le lasi la un capat si maine le iei din capatul celalalt (nu expira plasticul intr-o zi si nici carnea daca o pastrezi cum trebuie)

Citesc fraza asta de 2000 de ori cu las ca se rezolva toate cand vom avea autostrada. Da sigur, daca implica autostrada intre cabana,bar si partie. Cu ce o schimba autostrada mizeria din statiuni nu stiu. Si pentru aia care nu au masina si vor si ei sa vada in viata asta cum e faza cu schiatul ce facem? Le spunem cumpara masina, strangeti-va mai multi si cautati masina, asteapta sa cresti sa iti iei masina ca acum tato nu are timp.

prom

Salutare,
Vin si eu cu o idee, sigur cred ca s-a mai scris. Singura solutie pe care o vad, inchis dn1, facut f repede cu o proiectare f buna, cut and cover pe raza loc. Comarnic/Predeal/Azuga/Busteni. Am vzt multe de genul acesta in Austria, frumos si elegant  :D

AlexxC

Sa incercam sa privim problema si din alta perspectiva:
De ce este aglomerata Valea Prahovei?
R: pentru ca toata zona de sud a tarii(Constanta-Galati-Braila-Ploiesti-Bucuresti-Giurgiu-Buzau-Targoviste-Pitesti) nu are alternativa de ski/sanius.Deci nu vorbim aici doar de bucuresteni , ei sunt doar jumatate din problema.
Credeti ca odata construit A3 scapam de problema aglomeratiei?
R: NU! Vezi A2 spre litoral vara ...ambuteiaje desi avem 4 benzi si e campie.
Solutia ce urmeaza sa o propun se desfasoara pe 3 directii:
- dezvoltare statiuni existente Paltinis,Ranca,Transalpina
- dezvoltare statiuni noi in judetele Arges, Valcea si Gorj
- imbunatarire infrastructura de transport spre cele de mai sus pentru scaderea timpilor de parcurs si cresterea atractivitatii acestora.
Nu sustin ca nu avem nevoie de A3,ci faptul ca lucrurile pot fi imbunatatite actionand si in alte planuri.
Exemplificare:
Durata parcurs Bucuresti-Poiana Brasov-3,5 ore
Durata parcurs Bucuresti-Domeniul schiabil Transalpina 4,5 ore sau 3,5 ore cand vor fi gata sectiunile 3,4 si 5 din PISI

rizzuh

@RaduI, am zis sa fie aproape de centru, nu neaparat in centru. Daca vor fi la marginea localitatilor le va scadea mult atractivitatea fata de trenurile actuale care te lasa in centru.

De tren la 3 minute a zis vancouver, nu am dus eu discutia in derizoriu.

Iar despre scaune, nu a zis nimeni de fotoliu, dar nu poti sa mergi de la Bucuresti la Sinaia pe astfel de scaune (care sunt mult mai oribile decat ce ofera Wizz):




RaduI

@rizzuh Ma simt obligat sa repet ca nu voi raspunde

Sa par eu arogant si sa imi iau minusuri, dar nu voi continua o discutie ca asta pana in momentul in care nu observ un minim de logica si gandire sanatoasa cand se discuta.


Trenul e incofortabil. Cu piciorul cramponat in aceeasi pozitie si cu spatele teapan, inghesuiti 3 in spate cu genunchii in gura si cu ciorba in brate e lux.

Daca nu transportam si marfa si persoane laolalta nu e eficient si hai sa nu le facem pe nici una. Pe acelasi drum circula si duba si autobuzul. Nu cara nimeni marfa cu microbuzul.

Cand mergem la cumparaturi sau in parc, nu ne asteptam sa dam buzna in magazin cu masina pana la raft sa punem direct in portbagaj si nici sa ne baladam pe aleile parcurlui cu duba.

Un oras nu e facut numai din bulevarde si mai are si alte strazi. Si nu faci un oras ca sa construiesti strazi si adaugi pe langa ele un bloc si o farmacie.

Aglomeratia din trafic are legatura cu orice altceva mai putin cu definitia: masini multe. Ne e mai usor sa mutam un munte.


Faptul ca e un forum in care lumea a intrat mai mult din pasiune pentru masina inteleg si accept usor vederea partinitoare catre asta, dar de aici in colo  jignirile, ideile fixe, scarpinatul cu stanga la dreapta nu au ce cauta.





L.E. Nu mai deschid o noua postare sa transmit acelasi mesaj

@rt25 apreciez subtilitatea mesajului si intorsul obrazului biblic, dar te rog nu ma desconsidera cand dupa ce metaforic vorbind sunt scuipat intre ochi nu il pup pe om

rizzuh

Radu, eu nu am jignit pe nimeni, nici nu am participat la discutie pana astazi.

Trenul poate fi confortabil, daca sunt vagoane ca acestea:



De fapt sunt astfel de vagoane, CFR care cateva; si predecesoarele sunt la fel de confortabile, chiar daca nu la fel de aratoase. Dar aceste vagoane au capacitate semnificativ mai mica decat un vagon tipic de metrou sau tren urban, deci nu se potrivesc pentru transport in Bucuresti pe traseul Rahova - Unirii - Colentina, cum ar vrea vancouver, sunt prea putini calatori. Iar ceva intre este ineficient pentru ambele - adica fix pozele de mai devreme cu London Overground, prea mica capacitatea pentru M7, prea naspa pentru stat 3 ore in fund de la Unirii la Sinaia.

Pe Valea Prahovei se transporta cantitati imense de marfa, nu inteleg de unde vine asta "marfa si persoane laolalta nu e eficient si hai sa nu le facem pe nici una". Tocmai traficul mare de marfa este un impediment pentru cresterea frecventei trenurilor, urmat de cel de trenuri de lung parcurs care trebuie sa treaca pe VP in drum catre Cluj/Baia Mare/Deva.

@rt25 de acord, chiar si cu autostrada fara sa faca ceva primariile nu se va rezolva complet aglomeratia de pe DN1, pentru ca tot este mult trafic local si regional, autostrada il elimina pe cel de tranzit, dar cei care au treaba in Comarnic, Sinaia, Busteni sau Predeal tot se vor impotmoli in localitati.