[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

#390
Vă dau doar câteva exemple de probleme serioase de conectivitate:

1. legătura între axa Est-Vest (Mărăști - Mănăștur) și Nord - Sud (Gară - Zorilor).
- axele se întretaie în zona Piața Avram Iancu.
- de la stația regională CFR la stația Teatru faci 6 minute pe jos (conform Google Maps, fără semafoare). Cu semafoare, și ai câteva, realist este spre 10 minute. Apoi stai să prinzi cursa care te interesează. (alte câteva minute)
- de la regională la piața M. Viteazu stațiile dinspre Mac, 7 minute pe jos (+semafoare +așteptare cursă conexiune).
- de la Sora la piața M. Viteazu iar 7 minute pe jos (+semafoare +așteptare cursă conexiune)
- de la Sora la stația Teatru, iar 7 minute pe jos (+semafoare +așteptare cursă conexiune).
Concluzie: minim 10 minute schimb între stații, dar realist, cu așteptarea conexiunii, deseori 15 min. sau peste.
Cu așa "conectivitate", biletul orar nu se poate implementa.

Exemplu concret:
Vrei să mergi de la Primărie în Zorilor (oi fi primar, și stai la piața Zorilor)
- Succes. Ai nevoie de 15 minute pe jos să mergi până la stația Teatru (+semafoare, +așteptare bus).
- Prin tot centrul nu trece niciun bus spre Zorilor, singura stație cu conexiuni spre Zorilor fiind la Teatru (sau PMV).
- Aceeași situație este cu toată zona de Sud-Est a Clujului. Bună ziua, Gheorgheni zona Titulescu (trebuie să iei 25ul și să te duci ocol, altfel mergi pe jos până la Teatru să iei 3, 33) sau zona Brâncuși (aici nici nu ai de ales, e clar că mergi la Teatru).
- Aici 30B-ul ar fi putut bifa o treabă, dar el este trimis din Grigorescu prin PMV, dublând multe alte rute.

Soluție posibilă:
- Linia 30B comună cu 30 până la piața Avram Iancu, unde o ia spre N și oprește la Teatru, mergând spre Iulius via Titulescu.
- Pentru îmbunătățirea conectivității liniilor 35, 46, 32, 33, 21 ar trebui o stație nouă în Piața Avram Iancu mai spre Nord (spre axa Est-Vest), iar stația de la teatru fie o lași acolo, fie o muți în zona Bastionului, cu semaforizare prioritară la ieșire (pentru ca busurile să poată face și stânga spre Gheorgheni). Sau amenajezi două stații, una pe Turzii chiar la bază pentru cursele de Zorilor, una pe insula triunghiulară pentru cursele de Gheorgheni.
       * aici mă uimește că pe latura estică a pieței Avram Iancu chiar sunt 2 stații, și linie dedicată. Pe cea vestică, o stație și parcări la bordură în loc de linie dedicată bus.
- Linia 0 care să vină pe lângă Primărie spre str. Avram Iancu, apoi prin piața Avram Iancu - PMV să revină la Polivalentă pe șina de tramvai.

2. Legătura Piața M. Viteazu - sala Polivalentă.
- cobori ca tot omul la PMV, hub. Sau poate stai prin zonă, lucrezi pe acolo. Vrei să mergi la polivalentă.
- singura opțiune este Sora - linia 30 (7 minute + semafoare +așteptare bus 30).
- asta deși ai șina de tramvai la 2 pași, însă fără nicio stație între Horea și Parcul Central, pe direcția spre Mănăștur.
- lipsa stației centrale a tramvaiului acolo, reduce enorm conectivitatea sa.

Soluție: faci buclă tramvai pe centru, cum s-a propus în PMUD.
- cu un traseu al buclei str. Barițiu - Emil Isac - Memo - Ferdinand, ai posibilitatea să transformi stația actuală într-una pe direcție spre Mănăștur. Sau renunți la ea cu totul, și o muți la Central pe Ferdinand.
- Linia 0 care să vină pe lângă Primărie spre str. Avram Iancu, apoi prin piața Avram Iancu - PMV să revină la Polivalentă pe șina de tramvai.

3. Vrei să mergi în Zorilor la Spitalul de Infecțioase, sau în Hașdeu, sau la Grădina Botanică.
- mult succes, ia un taxi, sau, de ce nu, mașina personală.
- alternativa presupune să urci dealul (11 minute pe jos de la Pediatrie la cămin 14, de ex., sau 17 minute până la infecțioase, 14 minute de la stație Memo la Grădina Botanică).

Soluție: introdu ceva linie care să meargă cel puțin pe bucla mică Republicii - Creangă - Babeș (dacă faci Republicii sens dublu unic urcare până la Oncologie, se poate!). Ideal ar fi chiar ruta lui 22, dar cu busuri mai serioase. Hai că se poate!

4. Vrei să mergi pe strada București.
- mult succes, doar din PMV ai legătură, o dată la 25 de minute. Strălucitor, mai ales că în zonă se construiește în draci.
- 41-le merge pe Paris, și are și el o frecvență de unu la 25 de minute, iar în weekend NU CIRCULĂ. Fantastic.

5. Vrei să mergi din Gheorgheni în Zorilor.
- baftă la folosit mașina personală.
- asta văd că se rezolvă totuși din septembrie.

6. Vrei să mergi din Bună Ziua la Iulius.
- spor la condus.

Manodragon

Intervin cu un comentariu legat de acel abonament "anual" despre care s-a vorbit mai sus.
Am văzut un comentariu/întrebare pe Facebook: când o să putem să ne încărcăm cardurile de călătorii de pe net? Dacă s-ar moderniza aplicația de mobil spre exemplu și s-ar introduce și această posibilitate - de ați putea lega cardul nominal de aplicație și încărcare al acestuia din aplicație cu plata cu cardul și dacă ar exista posibilitatea de a-ți factura automat în fiecare lună abonamentul cum fac multe subscripții deja existente (Netflix?) atunci nu ar mai trebui să duci grija zilei când îți expiră acel abonament lunar.
Totodată cu această actualizare s-ar putea introduce și ce s-a scris mai sus despre vizualizarea autobuselor în timp real. Ca paranteză, nu știu despre voi dar eu am renunțat deocamdată la aplicația CTP-ului. Minutele afișate de ei în aplicație pentru sosirea autobuzelor era greșită întotdeauna și nici nu se schimba - trebuia să închizi manual aplicația și să intri din nou în ea pentru a se actualiza acele minute. Am recurs la a mă uita pe site-ul oficial la plecările din capetele de linie și a calcula în cap cam cât face până la stația unde eram. Slăbuț detot cu aplicația deocamdată.

klax187

QuoteÎndelung cerută de public, legătura Companiei de Transport Public (CTP) Cluj între cartierele Grigorescu și Gheorgheni pleacă la drum de luni.
https://media9.ro/pleaca-la-drum-autobuzul-grigorescu-gheorgheni/

Avem traseu pt 3 linii noi de transport :)

StefanCelMare

#393
Înțeleg că s-a renunțat la numele de 30B și s-a dat numărul 44.
Mai bine, nu avea prea multe în comun cu 30.

Linia 44. Grigorescu – Avram Iancu – Unirii (din 9 septembrie)
stații dus: Radio Cluj – Petuniei – Iancu de Hunedoara – Piața 14 Iulie – Hotel Napoca – Dragalina – Piața M. Viteazu – Tribunal – Școala Simion Bărnuțiu – Biblioteca județeană – Dorobanților – Campus ISE – Iulius Mall – Valeriu Bologa.

stații întoarcere: Colegiul pedagogic – Iulius Mall – Bistriței – S. Albinii – Piața Cipariu – Piața A. Iancu – Sora – Central – Dragalina – Oct. Goga – Piața 14 Iulie – Al. Vlahuță – str. Buzău – str. Mirăslău – Fântânele. Se caută posibilitatea amenajării unei stații  pe Aleea Slănic.

E un fel de combinație de 28 (Grigorescu - PMV) cu 25 (buclă asimetrică pe Gheorgheni via Dorobanți însă, dinspre PMV).

klax187

De curiozitate am verificat site-ul CTP sa vad daca apar liniile noi si frecventa cu care vor circula.
Nu apare nici und etaliu de genul.
Is curios daca apare vreo modificare in data de 9 sept. :))

StefanCelMare

#395
Nu doar că nu apar rutele noi, dar priviți și rutele vechi.
Nicio organizare, pe baza destinației sau a punctului de plecare (pe cartiere).
Le enumeră așa, de la 1 la 1000, vorba aia, și cauți tu apoi.

La unele autobuze scrie cartier, la altele scrie stradă, cum le-o dat în cap.
Exemplu: 36B (PMV - str. I.I.Brad). De ce I I Brad și nu c. Someșeni?
Te lasă să joci jocul: unde este strada? la multe curse.
Pierzi timp să cauți, dar cui îi pasă.
Ca să nu mai zic că str. Unirii sună f. asemănător cu piața Unirii, și un turist poate face confuzii doar după numele străzii sau după afișajul de pe autobuze.

Vrei să vezi tot ce pleacă / ajunge în Zorilor? Problema ta, caută tu, că lor le este lene.
Și dacă știi Clujul uneori e super enervantă pagina aia.

Afișajele de pe busuri sunt altă poveste...
De ce scrie și punctul de plecare? Ar trebui să fie doar destinația (ca și cartier) + via 1-2 puncte intermediare.
Ex. 36B spre Someșeni ar trebui să afișeze mare c. Someșeni și mai mic via str. București, c. Bulgaria.

Later edit: au apărut liniile noi pe site.

StefanCelMare

#396
Linia 44, care duce atenție, la Mall, NU CIRCULĂ ÎN WEEKEND.
La fel, linia 53, care ar mai ajuta strada București, NU CIRCULĂ ÎN WEEKEND.
Să vedem, dacă rămân orarele așa, poate e vreo eroare.
Dacă e chiar așa, felicitări, CTP, magistral.
Brilliant strategy, you just can't make this shit up.

PS Hărți încă nu avem pe site la noile rute.


klax187

Am testat astazi linia 44.
35 minute din capat Grigorescu pana la Iulius Mall la ora 8-9.
Not Bad at all...
Singurul loc unde se face bottle neck este la iesirea de pe Dragalina pe Horea. Acolo incap maxim 4-5 masini pe pod dupa ce se face verde.
Poate o reconfigurare a semaforului ar rezolva problema partial.

Manodragon

S-au pus în circulație și ultimele 20 autobuze electrice cu un total acum de 41.
Se adaugă pe liniile 47, 44, 24, 33, 32 și 30.
articol

GML

Nu prea inteleg de ce o sa avem autobuze electrice pe linia 30, care e full tot timpul, si Solarisurile electrice is mai mici, decat cele normale.
Oare si pe linia 46B o sa avem electrice? Era o poza si cu 46B.

Manodragon

Ai dreptate. Au mai încercat cu electricele pe 30 când au venit primele bucăți dar s-au răzgândit după ce cam fiecare autobuz era full. Pot confirma - mi se părea că de-abia mai mergea cu noi ca sardinele în el. Ce presupun eu e că vor să treacă prin centru pentru poze sau turiști. Dar poate sunt rău.

klax187

La depou in Grigo este statie de incarcare electrica. Nu stiu cate alte depouri sunt dotate cu statii de incarcare, dar imi imaginez ca busurile au fost impartite intre acestea. Pt ca in Grigo nu sunt atat de multe linii, e posibil sa completeze cu "ce a ramas pe dinafara" linia 30.
E doar o idee.

GML

Cred ca mai este si la IRA, si in Gheorgheni. Daca ar fi una si pe Brancusi, ar fi perfect din cauza 32ului si 33ului.Cand au sosit Mercedesurile, atunci au disparut parca electricele de pe linia 32.
Cu un incarcator in Piata Garii, ar fi o optiune si 32B.

bacovia

Cel mai bun lucru care ar putea sa-l faca CTP este sa renunte la abonamentele pe linii.

Varianta doar abonament general la un pret decent.