[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

#945
Nu cred că vom vedea o astfel de rută curând, din nefericire.
Există o reticență de ne-înțeles la CTP referitor la cart. Zorilor.
Ideal ruta aceea ar face dreapta la capăt Republicii, ar lua-o pe Observatorului și ar coborî spre centru pe Pasteur - Babeș.
Și pe Pasteur ar trebui eliminate parcările la bordură, sau făcută sens unic.
Cu retur pe Pasteur nu ai nevoie de lărgire pe toată Republicii, ci doar porțiunea Oncologie - intersecție cu str. Borza.
O astfel de rută ar acoperi 2 campusuri universitare, 4 spitale mari (Oncologie - Recuperare - Infecțioase - Neuro), plus Grădina Botanică, Observatorul astronomic (puncte de atracție semnificative).
Dar primăria care solicită rutele de operat la fel ca și CTP preferă să dea sfaturi studenților să lase mașinile acasă.
În loc să le aducă transportul în comun cât mai aproape.
Se miră primăria că e trafic pe centru, dar nu vede "bârna" din ochiul propriu, adică lipsa transportului public într-o zonă cât Gherla, pe care o acoperă doar pe margini (Calea Turzii-Observatorului-Frunzișului-Moților-21 Decembrie).
Risc să zic că motivul ezitării este că ar da chix rutele de pe Calea Turzii.
Cred că în prima lună dacă pui rută de transport public pe Republicii, autobuzele vor fi supra-aglomerate, iar cele de pe Calea Turzii se vor goli sensibil.

nicolaem

reticenta lor nu e fata de zorilor sau grigorescu.
e generala si cauza e managementul prea invechit. domnul in cauza conduce CTP din '91. Are ideile lui fixe si greu i le scoti din cap.
2 linii de succes (44 si 45) le-au introdus cu forta dupa vreo 10 ani de la deschiderea iulius mall. Am prins perioada ca student cand nici 46 actual nu era.
el stie una si buna. trebuie conexiuni radiale din MV. si conexiuni spre Blv Muncii.
Eu astept de vreo 2 mandate sa se pensioneze. sper si acum sa fie ultimul avand 70 de ani...

Konter

"Mare veste, mare! Tișe (Alin Tișe, președintele CJ Cluj – n.red.) a semnat ieri autorizația de construire a "metroului" (...) Cum a fost asta posibil fără descărcare arheologică făcută, fără PUZ valabil, cu proiectarea în plop și chiar și fără studiile geo terminate? Pe baza unui biet Studiu de Fezabilitate? Simplu! Tișe a semnat autorizația "în regim de urgență" – procedură prevăzută în Ordinul 1943/2021 "în cazuri de avarii, accidente tehnice, calamităţi ori alte evenimente cu caracter excepţional". Ei, așa o să fie și toată lucrarea. O cacealma la nivel de calamitate (...) Lucrarea nu are nici măcar Proiectul Tehnic sau DTAC-ul făcut", scrie pe o pagină de socializare Szakats Istvan fondator al ONG Clujul Civic.

În petiția lansată, inițiatorii solicită verificarea autorizației. În urmă cu o săptămână, Adrian Câciu, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, s-a declarat îngrijorat privind întârzierile în execuția metroului de la Cluj, unde nu există selectat dirigintele de șantier și nu s-a delimitat zona lucrărilor. Metroul lui Boc ar avea întârzieri. El a zis că metroul de la Cluj este cel mai întârziat proiect din PNRR, unde nu avem nici contract de dirigenţie de şantier."
Sursa

Voicu

Are cineva un link sau un pdf cu o hartă rezonabilă și lizibilă a rețelei de transport din Cluj?

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

nicolaem

ai si pe site ul lor destul de ok.
si in aplicatia tranzy

https://ctpcj.ro/index.php/ro/

Voicu

Multumesc! Destinatarul e o persoana care nu a intrat încă în era digitală și își dorea ceva printer-friendly


StefanCelMare

Gaslighting.
Ce dacă nu puteți dormi din cauza tramvaielor, el știe că sunt mai silențioase decât zgomotul de trafic.
Atât s-a putut la CTP.
Nu pot să pricep de ce e Neag ținut în brațe de decenii la Cluj.


nicolaem

Nimeni nu știe. E o piedică efectivă omul în dezvoltarea CTp.
Are doar norocul că i a cumpărat primăria flota nouă și lumea crede că are și el vreun merit

alexV

#955
^^ are un discurs mieros Neag asta, te imbarliga ca pe Oser. L-am ascultat intr-o sedinta de consiliu local, unde l-a certat pe un cetatean care reclama zgomotul tramvaielor Astra.

Reiau din memorie:
sa nu discriminam romanii, daca nu alegeam romaneste eram certati de ce cumparam doar de la straini. Nu sunt diferente de calitate intre produsele romanesti si straine. Zgomotul e la fel, si e mai scazut decat zgomotul traficului ambiental. Modelul Imperio e vandut foarte bine in multe orase din tara. Haideti sa incetam cu anti-nationalismul. Noi am cumparat un strung nou modern si reparam sinele.

LE: stiti ca angajatii CTP si familiile lor au gratuitate pe CTP, pe viata? Vorbim de mii de voturi.

StefanCelMare

Pe viață adică cât lucrează acolo cineva din familie suspectez.
Că doar nu te angajezi un an și apoi rămâi pe viață cu abonamente gratis.

Asadav

Primaria doreste sa cumpere inca 18 autobuze electrice articulate, desi cele cumparate in primavara stau nefolosite.

QuoteProiect de hotărâre de consiliu local care prevede achiziționarea a 18 autobuze electrice noi. Valoarea totală a finanțării este estimată la 29,75 milioane de euro. Această achiziție se înscrie în strategia de modernizare a transportului public din municipiu și are ca obiectiv reducerea emisiilor de carbon și încurajarea utilizării transportului sustenabil.

Iată câteva puncte din proiectul de hotărâre de Consiliu Local:


Art. 1. Se aprobă proiectul ,,Achiziționarea de autobuze electrice articulate de 18m și stații de încărcare aferente", în vederea finanțării acestuia în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027, Prioritatea 4: O regiune cu mobilitate urbană multimodală durabilă, Obiectiv 2.8: Promovarea mobilității urbane multimodale durabile, ca parte a tranziției către o economie cu zero emisii de dioxid de carbon, Apel de proiecte nr. PRNV/2023/481.A/1

Art. 2. Se aprobă valoarea totală a proiectului ,,Achiziționarea de autobuze electrice articulate de 18m și stații de încărcare aferente", în cuantum de 156.785.481,65 lei (inclusiv TVA).

 
Art. 3. Se aprobă contribuția proprie în proiect a Municipiului Cluj-Napoca în cuantum de 28.353.303,86 lei (inclusiv TVA), din care 25.732.239,00 lei (inclusiv TVA) reprezintă achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului și 2.621.064,86 lei (inclusiv TVA) reprezintă cofinanțarea de 2% din valoarea eligibilă a proiectului ,,Achiziționarea de autobuze electrice articulate de 18m și stații de încărcare aferente".

Interesant este că Primăria clujeană, împreună cu Primăria din comuna Florești, a mai cumpărat 18 autobuze electrice articulate noi din Polonia. Din cauza unor abateri de la caietul de sarcini al licitației, autobuzele Solaris zac în autobază și nu pot ieși în trafic, deși au sosit la Cluj în primăvară.

https://media9.ro/primaria-clujeana-mai-cumpara-o-transa-de-autobuze-articulate-electrice-primele-18-stau-in-autobaza/

luxxxoor



QuoteUnul dintre proiectele pe care municipiul Cluj-Napoca le-a prezentat la târgul de investiții Expo Real de la München este Linia Verde ,,0", un concept inovator care propune un traseu de transport public în jurul centrului istoric al orașului. Proiectul prevede legarea mai multor puncte strategice din zona centrală prin intermediul autobuzelor electrice, creând astfel un inel de transport menit să fluidizeze traficul și să îmbunătățească mobilitatea urbană.

Proiectul ar urma să fie pus în operă de Primărie și CTP, dar ideea vine din privat, compania Transylvania Evolution.


https://media9.ro/cluj-napoca-propune-linia-verde-0-pentru-transport-public-in-centrul-istoric/

csebi24

Mi se pare ca rezolva o problema inexistenta Linia 0. Distanța în diagonală intre Stadion și Cipariu pe maps e de 1.5km, probabil ca ai nevoie de un 2 km maxim pe jos sa o parcurgi. Din Cipariu deja ajungi foarte ușor la stadion și în Piața Mihai Viteazu.

Problema mare in CJ la transportul in comun e lipsa cartierelor limitrofe in centrul cu transport direct. Cam tot ce vine din Baciu se opreste in Piata Mihai Viteazu, nimic ce vine din Floresti nu cred ca ajunge in Cipariu etc.
O alta problema este lipsa de legaturi rapide intre dealuri (partial rezolvata cu linii precum 44, 45), dar in continuare nu poti ajunge din Zorilor in Grigorescu prin centru.

Solutia in Cluj de lunga durata, din perspectiva mea este tren metro + metro.

In Copenhaga functionaza de minune trenul metropolitan, cu frecvente de 5-10 minute, faci 15 minute de la periferie (15km de centru).

Momentan Clujul se dezvolta tot pe cursul somesului ca e mai usor, poti lega foarte usor cu investitii mici Gilau de Dej, cu toate localitatiile pana acolo.

Cand o sa ajunga Clujul la o dezvoltare in N si S te poti gandi la alte linii de metro pe directiile respective (practic sa aduci buna ziua/zorilor/feleacu/valcere in oras rapid) si atunci o linie 0 ar fi utila, dar care eu putin mai periferica ( sa cuprinda manastur, zorilor, gheorgheni, gruia, grigorescu).

Practic atunci ii vezi utilitatea.

Daca mai luam alt exemplu din perspectiva mea, bine gandit este metro-ul din Paris, unde aceasta "linie 0" este in Paris compusa din Liniile 2 si 6, care ating centrul in vari puncte si se leaga cu liniile diametrate prin 1-2 statii.
Paris acuma isi face o "linie 0", linia 15, care nici macar nu va mai atinge orasul, pentru ca in practic s-a dovedit ca foarte multi oameni trec prin centru sa ajunga in alt orasel, cartier si aglomerezi o zona fara rost.