Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Poate ca e un sambure de adevar in varianta asta insa "jurnalistul "  Liviu Alexa a picat multe "teste" si nu poate fi luat in serios. Eu zic sa mai avem rabdare si sa nu cautam senzationalul doar.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nirolf

#196
Cred ca e ceva in zona aia. Afirmatiile lui frunzaverde despre ce ar face si nu ar face un pilot de elicopter nu par sa se aplice in zona Constantei.

QuoteDe elicoptere ce ziceți?

În zona Mamaia, se tot învârte un elicopter de agrement al cărui pilot, când are gagici la bord mai ales, face niște întoarceri absolut spectaculoase și absolut riscante fix deasupra oamenilor de pe plajă. De ei nu vă e frică. Nu vă e frică că în tot procesul ăsta de a impresiona cele trei gagici care țipă isteric poate să-nfigă elicopterul ăla în câteva zeci de șezlonguri și să strice vacanța și viața altor oameni?

Pe lângă elicopter mai era și un avion care zbura la fel foarte jos în aceeași zonă populată. Era ceva cu un motor plasat deasupra aripii undeva la mijlocul fuselajului.

Vineri când mă-ntorceam pe celebra autostradă a soarelui, a trecut razant un elicopter al poliției. Cred că filmau aglomerația. Imaginile respective au fost date/vândute ulterior la televiziuni.

A meritat? Uitați-vă puțin la cât de aproape era față de mine. Dacă pilotul ăla strânuta în secunda aia, aveam o prima filmare (și ultimă) cu o coliziune între Subaru și elicopterul poliției.

De aici.

ciprebbe

Un avion Germanwings cu 150 de oameni la bord s-a prăbuşit în Franţa.
Nu există supravieţuitori.

Reprezentanţi Germanwings: Avionul a avut o cădere abruptă de 8 minute.

Full flight information and flight history for Germanwings aircraft D-AIPX
http://www.flightradar24.com/data/airplanes/d-aipx/#5d42675
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

davyl

Inca nu-i foarte clar ce s-a intamplat acolo cu zborul Germanwings. Sper ca incepand cu dimineata asta (cand au deschis o cutie neagra care a fost recuperata) sa poata sa se ofere mai multe detalii. Se pare ca ar exista o cerere de aterizare de urgenta din partea pilotilor, exact cu cateva minute inainte de prabusire. Cum cutia neagra recuperata se ocupa in mod special de inregistrarea convorbirilor din cockpit, poate vom avea un raspuns curand.

iuli

Din pacate "curand" in cazul unor anchete de acest gen dureaza. E prematur acum sa venim cu concluzii.

Presupuneri sunt ok si putem sa le dezbatem. Cum a fost cazul cu idei legate de pilotul automat sau hipoxia echipajului.

Cu prima varianta as fi de acord, intr-o anumita masura, pentru ca exista un precedent cu A320 de acum un an. A doua posibilitate o exclud din varii motive.

Si un grafic cu statistici ale accidentelor in diverse faze:

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Depresurizarea cockpit-ului, cauza prabusirii A320 Germanwings 4U9525?

QuotePilotii s-ar fi aflat in stare de inconstienta in cele 8-10 minute in care Airbus-ul A320 a coborat rapid de la altitudinea de croaziera. Se pare ca parbrizul s-a fisurat in timpul zborului, cockpit-ul s-a depresurizat si pilotii au fost privati de oxigen.

Informatia vine de la Pekka Henttu, oficial finlandez in cadrul Finnish Transport Safety Agency. Potrivit datelor pe care le detine, informatii bazate pe analiza inregistratorului de voce din cockpit (CVR), pilotii au fost constienti doar in anumite momente ale coborarii de la altitudinea de croaziera. Este posibil ca pilotii – sau macar unul, care era constient – sa fi incercat sa readuca aeronava la un nivel de zbor inferior, dar a fost prea tarziu.

Teoria parbrizului spart si depresurizarea cockpit-ului apare si pe un forum de specialiate al pilotilor, unde un user anonim a confirmat ca CVR-ul (Cockpit Voice Recorder) – gasit pe 24 martie la ora locala 17:00 – a fost analizat de BEA (Franta) si ca parbrizul s-a spart cand avionul zbura la 38.000 feet. Privati de oxigen si infruntand frigul de -60 de grade Celsius, pilotii si-au pierdut cunostinta. Astfel se poate explica lipsa oricarui apel de urgenta primit din partea pilotilor in cele 8-10 minute de coborare. Pana acum, a doua cutie neagra – Flight Data Recorder (FDR) – nu a fost gasita inca.

Se poate totusi ca unul dintre ei sa fi reusit selectarea unei altitudini mai joase si sa fi initiat coborarea rapida. Dupa coborarea rapida, mai stim ca avionul a zburat aproape un minut la 6175 feet, dupa care – cel mai probabil – a avut loc impactul cu muntele, zborul 4U9525 disparand de pe radar. Chiar daca parbrizul s-a fisurat, este posibil ca pilotii sa nu-si fi pus imediat mastile de oxigen (asa cum prevad procedurile in astfel de cazuri) sau, daca si le-au pus, se poate ca mastile sa nu fi functionat corect. Privarea pilotilor de oxigen ne aduce aminte de zborul 522 Helios Airways, 14 august 2005.

Germanwings a retras numerele de zbor 4U9524 (DUS-BCN) si 4U9525 (BCN-DUS). Incepand de astazi, 25 martie, ele au fost inlocuite cu 4U9440 si 4U9441. Zborurile de dupa-amiaza isi pastreaza indicativele 4U9528 / 4U9529. Foto main: Ovidiu Bogdan.

Nationalitatile pasagerilor aflati la bord:

72 Germania
35 Spania (ar putea fi pana la 51)
3 Marea Britanie
3 Kazakhstan
2 SUA
2 Argentina
2 Australia
2 Columbia
2 Iran
2 Japonia
2 Mexic
2 Venezuela
1 Belgia
1 Danemarca
1 Olanda
1 Israel
1 Maroc
1 Turcia

Sursa: aeronews.ro
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

De dim s-a spus ca un pilot nu era la mansa si ca nu a mai putut reveni :(

NY Times: Unul dintre piloți rămăsese încuiat pe dinafara cabinei înainte de prăbușirea avionului Germanwings

"Conversația dintre piloți, în timpul primei părți a zborului dintre Barcelona și Düsseldorf, a fost una foarte lejeră și prietenească. Potrivit înregistrării audio, unul dintre piloți a părăsit cabina și nu a mai putut intra înapoi. ,,Tipul de afară bate la ușă ușor și nu primește niciun răspuns. Apoi lovește ușa mai puternic și tot nu primește niciun răspuns. Nu răspunde nimeni. Se poate auzi cum încearcă să spargă ușa", a declarat un oficial militar cu rang înalt implicat în anchetă."

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/International/NY+Times+Unul+dintre+piloti+ramasese+incuiat+pe+dinafara+cabinei
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Mda, a mai fost un caz din asta, chiar acum putin timp am vazut documentar pe National Geographic. Piloti sinucigasi sau cu probleme psihiatrice grave. Seamana foarte mult cu acel caz recent al Malaysia Airlines. Pacat de oamenii aia.

iuli

Complicat in cazul in care e sinucigas. Extrem de greu de dovedit pentru ca nu prea ai dovezi de ce sa te legi. Poate doar cutia neagra cu datele de zbor pot lamuri aspectul. Daca pilotul automat a fost deconectat intentionat sau accidental, daca a fost o defectiune a sistemelor sau daca computerul de bord a considerat ca e mai safe sa faca un steep descent si orice incercare de redresare sa fie inutila.

Stie cineva in ce parte se deschide cabina pilotilor la un A320? Spre interior sau spre exterior? Daca spre exterior atunci logic sa nu o poata deschide daca avionul e in picaj, cam greu cu forta centrifuga si gravitatia.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Eurocopter

Se deschide spre interior la A320. Avionul nu era in picaj ci in descent, dar nu e asta o problema. Daca usa e incuiata nu o poti deschide indiferent de forta centrifugala.

iuli

Stiu ca daca e inchuiata nu o deschizi decat cu exploziv  8) Ma refeream ca daca forta apasa spre cabina si usa se deschidea spre exterior atunci era mult mai greu de deschis. Era oricum doar o supozitie. Incerc sa ma gandesc si la alte cauze decat varianta de sinucidere sau atac terorist. Oricum, ideea ca un membru al echipajului nu putea intra in cabina ridica enorm de multe intrebari.

Chiar sunt curios, cand vor fi decriptate datele din cutia neagra cu inregistratorul de parametrii de zbor (cand va fi gasit), ce s-a inregistrat si cat a fost comandata automata sau manuala.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

igorashu

Quote from: iuli on March 26, 2015, 07:02:21 AM
Depresurizarea cockpit-ului, cauza prabusirii A320 Germanwings 4U9525?
Uşa cockpitului e etanşă? Dacă s-a depresurizat cockpitul, presupun că s-a depresurizat tot avionul şi măcar pasagerii şi-au pierdut cunoştinţa înainte de impact :(
Pe înregistratorul de parametri de zbor apar date legate de presiunea interioară?

Nu există un sistem automat care să controleze coborârea avionului până la un plafon de 2000 m? Pisici, avem date şi hărţi pentru toată planeta - n-ar fi deloc greu de implementat un sistem de genul ăsta care să şi avertizeze controlorii de zbor că există o depresurizare, să coboare avionul la un plafon acceptabil şi să schimbe traseul către cel mai apropiat aeroport.

ciprebbe

Mai apar cateva ciudatenii.
Cica usa se poate deschide pe baza unui cod digital stiut de piloti si membrii echipajului. Daca se incearca deschiderea pe baza acelui cod exista posibilitatea sa fie blocat manual din cockpit( ca masura la atentate).
Din se aude pe inregistrari s-a incercat fortarea usii pt a se ajunge in cockpit de catre celalalt pilot.
Asta e urat de tot pentru ca acest lucru e vizibil pt toti pasagerii si inseamna ca au fost constienti de ce se intampla :(
Trist   :rip:
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Eurocopter

#208
Daca se confirma ipoteza din NYT, atunci totul este foarte clar si inseamna ca a fost sinucidere/atentat comis de unul dintre piloti.

De ce? Simplu, procedura de utilizare a usii cockpit-ului e urmatoarea.

1. Codul usii de la cockpit se foloseste dinspre exterior pentru a suna practic catre piloti pentru a deschide usa. La momentul introducerii codului unul dintre piloti verifica persoana ce vrea sa intre si apasa un switch care descuie inchizatoarele magnetice.

2. In cazul in care unul dintre piloti merge la WC, iar pilotul ramas in cockpit devine inconstient, exista un cod special ce poate fi introdus din exterior care deschide usa automat, dupa un timer delay de cateva zeci de secunde, timp in care usa bazaie pentru a alerta pilotul din cockpit. Daca pilotul nu raspunde la buzz, usa se deschide automat. Toata procedura asta nu are niciun efect daca pilotul ramas in cockpit trage un zavor extra numit deadbolt.

3. Daca pilotul ramas in cockpit trage acel deadbolt, nu exista nicio actiune normala prevazuta care sa mai poata deschide usa dinspre cabina, si probabil nicio actiune fizica in aer de spargere a usii nu ar avea succes.

Ipoteza asta este cu mult mai tragica decat varianta depresurizarii, pentru simplul fapt ca toata lumea ar fi ramas constienta in acele 8 minute si ar fi dus lupte in van pentru deschiderea usii.

ciprebbe

#209
LE : S-a stabilit , pilotul era iesit, copilotul era in cockpit.

LE2:
Era in viata pana la impact -  declaratie oficiala!!!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe