Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

referitor la accidentul aviatic din Japonia, mi se pare incredibil cat de calmi au fost pasagerii!
Desi avionul ardea, au stat pe scaune si au ascultat indicatiile echipajului, ceea ce a facut posibila evacuarea completa. Si erau aproape 400 de persoane in acel avion, nu 200 ca in cele care circula pe la noi. Si-au luat cu ei doar ce le incapea in buzunare: portofel si telefon.
La noi, fara sa fiu rautacios, cred ca ar fi destui care s-ar ridica in picioare, si-ar fi luat laptopul/geanta si ar fi alergat spre usa.
Se pare ca a contat si avionul A350, fabricat cu grija la normele de securitate la incendiu: "materialele din care este construit avionul au făcut ca focul să se propage mai încet decât s-ar fi întâmplat la modele mai vechi"
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

dr4qul4

de fapt ce zic eu de Romania... in aproape orice alta tara s-ar intampla la fel.
Numai japonezii sunt construiti diferit..
Asta e din dubai din 2016...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.


cavver

Acela nu este un perete. Este usa de urgenta de la mijlocul avionului.

Thermostat

Driving on the parkway and parking on the driveway.

reed


strainu

Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Rodeo

Boeing a fost o firma extraordinara atata vreme cat a fost condusa de ingineri. De cand e condusa de contabili calitatea s-a prabusit iar bonusurile de management tot cresc.


Sorinus

Pare a fi un stall, adica avionul nu mai zboara, ci cade pur si simplu. Se pare ca, conditiile meteo in zona erau cam nasoale, si e posibil ca gheata sa fi jucat un rol in aceasta situatie.

Spre deosebire de jet-uri, turboprop-urile folosesc niste maneci de cauciuc sa sparga gheata ce se acumuleaza pe aripi si trebuiesc activate la momentul potrivit.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

pasadia

QuoteÎn urma unei coliziuni cu un stol de păsări (,,bird strike") în timpul decolării, aeronava Wizz Air care a operat zborul W9 5400 pe ruta Brașov (GHV) – Londra (LTN), în data de 18 februarie 2025, a fost nevoită să aterizeze de urgență pe Aeroportul Internațional ,,Avram Iancu" Cluj-Napoca (CLJ) după aproximativ 53 de minute de zbor.
Zborul afectat a fost reprogramat pentru astăzi, 19 februarie 2025, cu noua rută Cluj-Napoca (CLJ) – Londra Luton (LTN) și va fi operat de aeronava Airbus A321neo, înmatriculată G-WUKY, aparținând companiei Wizz Air UK.
Detalii noului zbor:
 • Număr zbor: WUK5400
 • Aeroport de plecare: Cluj-Napoca (CLJ)
 • Aeroport de destinație: Londra Luton (LTN)
 • Ora programată a plecării: 13:35
 • Ora estimată a plecării: 13:47
 • Ora programată a sosirii: 14:32
Pasagerii afectați de această situație au fost cazați gratuit în hoteluri de 4 și 5 stele din Cluj-Napoca, unde li s-au asigurat cazarea, cina și micul dejun. Compania a luat toate măsurile necesare pentru a minimiza disconfortul acestora.

SURSA

Cu cateva ore inainte, aceeasi pagina anuntase

QuoteToți pasagerii au fost evacuați în siguranță, însă câțiva dintre ei au avut nevoie de îngrijiri medicale după ce li s-a făcut rău.

Ieri am primit si mesajul de mai jos:



Baltile sunt perfect vizibile, imediat in capatul pistei aeroportului. Sunt rezultate din activitatea de balastiera care a avut loc in zona aia pentru mult timp (din cate imi amintesc era implicata firma GOTIC SA detinuta de un om politic, ajuns apoi inculpat alaturi de Cancescu, fostul presedinte CJ Brasov. Pe vremuri (2010-2012) se spunea ca vor fi asanate acele balti tocmai pentru a evita acest risc major de "bird strike". Evident nu s-au mai gasit fonduri pentru asta.


JohannDB

  La cele expuse legat de "sperietoarea de păsări" și mai cu seamă la mesajul pescarului (un bun observator/martor "outside"-er) s-ar întrevedea o întrebare un piculeț "retorică" : "virtualul turn de control" arădean ce, sau cât, vede-n împrejurimile pistei Ghimbav ??
  Nu de alta dar, se lăudau...., cei cu reclama, de-o superbă, clară și amănunțită posibilitate de vedere și observație la o rezoluție "de speriat"......
  Și gestionarii sistemului de sperietoare, n-au măcar un binocllu, cu care să vadă direcția de zbor a înaripatelor puse pe fugă, să mai de-a o alarmă la turnul arădean (mai divagăm și noi acum  :) )  ??
  Eiii, întrebări......, nu chiar de dragul artei, dar nu-i plăcut să stai la hublou, pe la capul motorului și să vezi păsări mari absorbite în "tocător", în momentul ascensiunii, la câteva sute de metrii de sol - faza critică a decolării.....