Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

iuli

Şeful SMURD Bihor: Pilotul şi studenta nu ar fi supravieţuit nici dacă salvatorii ajungeau în 30 minute

QuoteŞeful SMURD Bihor, medicul Beres Zsolt, primul care a evaluat răniţii accidentului aviatic din Apuseni, a declarat pentru Mediafax că, în opinia sa, ,,pilotul şi studenta care au murit nu ar fi supravieţuit nici dacă salvatorii ar fi ajuns la ei în 30 de minute" de la accident.

,,De când am participat la acea operaţiune, sunt obosit de hărmălaia mediatică, să aud că pilotul şi studenta din avion au murit de hipotermie pentru că nu s-a ajuns la timp la locul prăbuşirii. Eu nu am făcut autopsia, dar judecând clinic şi ţinând cont şi de experienţa mea de salvator montan şi speo, nu cred că pilotul şi studenta care au murit ar fi supravieţuit nici dacă salvatorii ar fi ajuns la ei în 30 de minute", a declarat medicul Beres Zsolt, şeful UPU a Spitalului Clinic Judeţean din Oradea şi al SMURD Bihor, coordonatorul în teren al primelor operaţiuni de evaluare a stării de sănătate a supravieţuitorilor accidentului aviatic din Munţii Apuseni.

Acesta a susţinut că a se afirma ,,că pilotul şi fata au murit de hipotermie este o mare prostie".

,,Să afirme cineva că pilotul şi fata au murit de hipotermie este o mare prostie. Copilotul, care era cu femurul fracturat şi a pierdut doi litri de sânge, nu a murit de hipotermie, ceea ce înseamnă că nu de hipotermie a murit nici pilotul, ci din cauză că avea răni extrem de grave. De altfel, nu se moare de hipotermie în 30 de minute, aşa cum s-a întâmplat cu pilotul", a spus Beres.

Acesta a afirmat că tot ,,judecata clinică" îl determină să afirme că studenta de 23 de ani nu a decedat din cauza hipotermiei, ci a leziunilor extrem de grave pe care le-a suferit în momentul impactului avionului cu solul.

,,Fata avea fracturată coloana cervicală, iar abdomenul era întins, semn al unei imense hemoragii interne. Nu de hipotermie a murit, aceasta este opinia mea categorică. De altfel, şi doctorul Ianceu (unul dintre medicii răniţi în accident - n.r.) a spus că fata stătea pe un loc mai în spatele avionului, dar a fost proiectată în faţă de forţa impactului. Practic, ea a devenit tetraplegică din acel moment", a spus şeful SMURD Bihor.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: ciprebbe on January 22, 2014, 10:36:53 PM
Tot satenii coboara si epava dupa ce ieri dimineata tot ei au tarat efectiv trupul pilotului pentru ca nimeni nu urca dupa el dupa plecarea criminalistilor. L-au legat cu chingile cu care leaga bustenii.
RUSINE STAT ROMAN!

Epava aia trebuia sa ramana la locul prabusirii pana exista ordin din partea CIAS pentru mutarea ei - ceea ce nu cred ca a existat dupa cum pare ca s-a efectuat "transportul". Sub nici o forma nu trebuia carata de sateni in felul ala, probabil s-au pierdut indicii importante, mai ales ca avionul n-avea inregistrator de zbor... Politia/procuratura trebuia sa imprejmuiasca avionul cu banda galbena.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

get

Interviul mai pe larg cu Șeful SMURD Bihor, apropos de ce s-a întâmplat și la sol:
http://www.mediafax.ro/social/sef-smurd-bihor-pilotul-si-studenta-nu-ar-fi-supravietuit-nici-daca-salvatorii-ajungeau-in-30-minute-11949434

Tind să dau crezare șefului SMURD Bihor în fața formulărilor tip limbă de lemn ale celor care au făcut autopsiile, cel puțin așa cum au apărut azi în presă.

frunzaverde

#93
Quote from: get on January 22, 2014, 10:12:56 PM
Romatsa, din câte înțeleg, este de vină pentru că nu au tratat cazul ca și când nu ar fi existat nici un contact cu vreun supraviețuitor.
Să presupunem că pierdeau de pe radar avionul și nu mai suna nimeni la 112. Ce trebuiau să facă ?
Păi aveau emisia aia ELT analogică pe 121,5 MHz, aia care le țiuia de-i înnebunea în căști, puteau de exemplu să ceară MApN să ridice două MIG-uri care să trianguleze baliza aia și cu asta basta, aveau poziția. Abia apoi să comunice ISU poziția pentru intervenție.

Nu aveau nevoie - aveau triangulat semnalul undeva la incredere de vreo 10-12 km prin statii de sol, zona data de Romatsa (triunghiul de cautare) era corect, si in interiorul ferestrei de 12 nm de acuratete a sistemului ELT. Mai mult de-atat se poate face doar cu dispozitive de mana, pe sol, la locul faptei (goniometre cred ca le spune). Si tot e extrem de inexact, din cauza reliefului, si din cauza dificultatilor de calcul a efectului doppler.

Quote from: get on January 22, 2014, 10:12:56 PM
Cât despre ISU și coordonarea echipelor de la sol, probabil vom mai afla lucruri, abia începe. "Nota internă" a guvernului de azi nu rețin să facă explicit alte acuze. Niște concluzii și recomandări tembele, da. Să împânzim munții cu camere web, zic.

Intrebarile mele sunt simple:

1. De ce exista si ISU si STS? ISU ar trebui sa fie institutia care sa aiba in subordine toate serviciile de SAR din Romania (Salvamont, Salvamar, STS, SMURD...). Cand sunt 70 de institutii, fiecare cu sefi proprii, fiecare cu organigrama proprie, si cu responsabilitati care se calca pe picioare cu alte organigrame, bineinteles ca vor exista dificultati de coordonare si interactiune (fiecare institutie isi are propriile culturi, propriile mijloace de comunicare, etc. etc.).

2. De ce se baga indivizi gen prefectul si institutii gen prefectura sau CJ-ul in actiuni de tip SAR? De ce are, de exemplu, CJ Constanta elicopter SAR? De ce prefectul dadea de zor indicatii cautatorilor (inclusiv coordonate proaste)?

3. De ce prevede legea celula de criza la Romatsa (care oricum nu s-a activat)? Mi se pare foarte ciudat sa lasi controlul de trafic sa se ocupe de SAR cand ai institutie dedicata situatiilor de urgenta - inteleg sa aiba un rol important in cazul unei prabusiri pe un aeroport, dar pentru asa ceva, bineinteles ca vor fi nepregatiti si nu vor face fata - slujba lor "de zi" e cu totul alta. SAR ar trebui sa fie, pentru orice situatie imaginabila, "the only job" a cuiva, imho raspunderea ISU, ca de-aia exista o institutie cu numele asta.

S-ar fi putut ajunge acolo mai repede? Daca ar fi existat un nenorocit de ELT pe 406 Mhz, da. Poate Romania va da tonul in a obliga proprietarii de avioane sa-si upgradeze balizele. Daca ar fi existat competente legate de folosirea unui smartphone in randul operatorilor 112, din nou, da. Si probabil ca s-ar fi salvat vreo 20-30 de minute daca nu s-ar fi calcat in picioare institutiile. Ma indoiesc insa ca un elicopter, chiar si dotat cu sisteme de degivrare ar fi servit la mare lucru in conditiile date.

P.S. Inainte de camere web cu termoviziune care sa filmeze ursii patriei (ce, doar ungurii sa aiba ursi pe termoviziune?), ce ziceti de asfaltat DN1R care arata asa: http://goo.gl/maps/tTwJX. Cand asta e calea de acces spre zona, si mai departe pe jos, prin zapada de jumatate de metru, bineinteles ca echipele de SAR vor intarzia...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Tu ai prins partea buna a DN-ului. Atat cat a putut intra masina celor de la Google. Eu am fost pe traseul ala cu un 4x4 si e infiorator!!! Drumul forestier e autostrada pe langa asta!

In rest, complet de acord cu ce ai zis.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Harry

Quote from: frunzaverde on January 22, 2014, 11:31:33 PM
2. De ce se baga indivizi gen prefectul si institutii gen prefectura sau CJ-ul in actiuni de tip SAR? De ce are, de exemplu, CJ Constanta elicopter SAR? De ce prefectul dadea de zor indicatii cautatorilor (inclusiv coordonate proaste)?

Cand se activeaza un comandament judetean cel care preia conducerea si coordonarea actiunilor este PREFECTUL. Centrul de urgenta al CJ Constanta are autospeciale pe care SMURD-ul si acum le viseaza. Anul asta sau cel tarziul anul viitor soseste si un avion ultramodern pentru interventii medicale.

bond

Quote from: iuli on January 22, 2014, 11:55:30 PM
Tu ai prins partea buna a DN-ului. Atat cat a putut intra masina celor de la Google. Eu am fost pe traseul ala cu un 4x4 si e infiorator!!! Drumul forestier e autostrada pe langa asta!

In rest, complet de acord cu ce ai zis.

partea neasfaltată e de la poiana horea până la intrare în mătişeşti. în cazul ăsta, urcarea din poiana horea până sus în luminiş, la graniţa dintre judeţe ~5km. chiar şi pe partea asfaltată trebuie făcut slalom printre gropi începând de la baraj. chiar dacă ar fi ştiut exact unde să meargă, din cluj o ambulanţă face minim o oră jumate. sub o oră doar din câmpeni sau albac. în orice situaţie cred că pilotul şi studenta ar fi avut aceeaşi soartă...

au murit într-o misiune cu scop nobil. RIP.

Ionut

Quote from: bond on January 23, 2014, 12:27:11 AM
în orice situaţie cred că pilotul şi studenta ar fi avut aceeaşi soartă...

Ma bag si eu ca musca.

OK, chiar daca asa este, asta nu scuza balbele autoritatilor! Nu poti sa zici "ah, oricum n-aveau nicio sansa, deci dorm linistit". Ah, bun, putem face noi aici pe forum scenarii si putem spune noi, insa SPER sa nu aud/vad vreo iesire de genul asta din partea autoritatilor pentru ca ATUNCI trebuie sa-si dea demisia. Sper sa nu fie vreun oficial, implicat sau nu direct in misiunea SAR, care sa aiba atitudinea asta. Cu atitudinea asta nu invatam nimic...

Si mai zic si eu ceva: degeaba demitem pe X si Y (ca daca era vorba de demisii sincere se faceau mai repede) daca punem in locul lor pe altii la fel de incompetenti ca ei (sau mai rau!) si daca nu imbunatatim dotarile si MAI ALES procedurile in astfel de cazuri. A nu se intelege ca le iau apararea, in niciun caz. Spun doar ca nu vor fi schimbari in bine DOAR cu demisii ale sefilor...

ciprebbe

#98
Quote from: radutm on January 22, 2014, 06:23:01 PM
Poate cineva sa indice cu precizie, pe google maps, locul unde a cazut avionul?

Pe aici pe undeva( locatia e in jud Cluj).

Asa se face treaba in 2014
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

sebba

si sa-mi mai ziceti ca nu e nevoie de judecatori de-ai inchizitiei

si apropos de demisii: nu doar demiteri din functie, demitere, arestare, amenda sa-i usture ani buni de-acum incolo si chiar puscarie!
bine ca in codul rutier avem amenzi ptr depasirea vitezei sau alte gainarii d-astea dar cand e vorba de "sefi" si de departamente sus-puse legea e alta sau e interpretata altfel

cu moderatie, fara moderatie, eu tot consider ca sunt mai multe capete care trebuie sa cada, si care sa cada atat de rau incat sa se si sparga.
vorba aia, cu cat esti mai sus cu atat cazatura e mai dureroasa! pai sa fie!!
daca tot invatam din greseli sa invete si ca o pot fura rau de tot daca nu-si fac treaba
Sailing away! S/Y Haimana

ciprebbe

Imagini needitate, neblurate, in care se vede pozitia, trupul pilotul si cum era rupta in doua aeronava.

http://www.youtube.com/v/aMpIWz7OTUg
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

savagedanyro

Printre primele "efecte".

In magazinul Google play de la Android la rubrica "populare" primele 3 !!! ecrane sunt ocupate de aplicatii GPS, sau de verificare a coordonatelor. Nu stiu daca e de ras sau de plans !

...live the moment...

bond

Quote from: Ionut on January 23, 2014, 06:17:50 AM
Quote from: bond on January 23, 2014, 12:27:11 AM
în orice situaţie cred că pilotul şi studenta ar fi avut aceeaşi soartă...

OK, chiar daca asa este, asta nu scuza balbele autoritatilor! Nu poti sa zici "ah, oricum n-aveau nicio sansa, deci dorm linistit". Ah, bun, putem face noi aici pe forum scenarii si putem spune noi, insa SPER sa nu aud/vad vreo iesire de genul asta din partea autoritatilor pentru ca ATUNCI trebuie sa-si dea demisia. Sper sa nu fie vreun oficial, implicat sau nu direct in misiunea SAR, care sa aiba atitudinea asta. Cu atitudinea asta nu invatam nimic...

demisia ar fi puţin pentru cineva care ar lăsa să moară nişte oameni.
vreau doar să punctez că şi în situaţia în care echipele SAR ar fi ştiut de la început unde să meargă, spot on, n-ar fi ajuns decât în  min 3 ore şi cu ajutorul localnicilor, în condiţiile alea de vreme. zic ca şi fapt, nu scuză, evident, fiecare minut contează.
că sistemul e perfectibil e evident. până şi isteria asta e un indiciu că lucrurile nu sunt aşezate cum trebuie (criză de încredere). dar mie mi se pare extrem de nedrept că se aruncă cu noroi în nişte oameni care salvează vieţi zi de zi... (a se vedea ştirile în care se sugerează că cei trei săteni din petreasa au "umilit" echipele SAR, când e normal că localnicii cunosc cel mai bine zona, şi doar cine nu a trăit printre moţi se aşteaptă ca ei să stea cu mâinile în sân când ştiu că pot ajuta).
o ţară care în loc să-şi plângă eroii se dezumanizează printr-o isterie în masă.

ovicor

Acuzele sunt, sau ar trebui sa fie, la adresa sefilor de la centru , numiti politic, ca merit in "lipit afise", care compromit, implicandu-se, orice actiune pe care o "coordoneaza "!

frunzaverde

#104
Quote from: Harry on January 22, 2014, 11:59:38 PM
Cand se activeaza un comandament judetean cel care preia conducerea si coordonarea actiunilor este PREFECTUL. Centrul de urgenta al CJ Constanta are autospeciale pe care SMURD-ul si acum le viseaza. Anul asta sau cel tarziul anul viitor soseste si un avion ultramodern pentru interventii medicale.

Este o idiotenie fara margini toata organizarea asta.

Ai CJ-ul condus de niste oameni X1, cu informatiile I1 si dotarile D1. Ai prefectura cu oamenii X2, informatiile I2 si dotarile D2. IGU cu (X3,I3,D3), Salvamont cu (X4,I4,D4), ROMATSA cu (X5,I5,D5), etc. etc. etc.

E ca parabola cu inteleptii indieni orbi care pun mana pe diverse parti ale unui elefant - fiecare simte o alta parte, si cand se strang sa discute "cum arata elefantul" (ca unii vad trompa, altii vad urechea, altii coada) se cearta la nesfarsit. Asa-i si cu sistemul de urgente romanesc - toti vad bucati de elefant, si nu se inteleg la cum arata elefantul in realitate. In loc sa existe un singur organism cu toti inteleptii lucrand la un loc, care sa-si dea seama imediat de probleme.

Numai pana se coordoneaza astia intre ei, si toata lumea afla ce are toata lumea in curte, si asambleaza toata informatia impreuna intr-un tot coerent o sa dureze ore.

De ce nu poate ca ISU sa conduca tot? Si sa aiba toata dotarea din toata tara. Astfel incat sa nu trebuiasca sa intrebe de colo-colo si sa se coordoneze cu alti oameni si sa puna intrebari? Explica-mi si mie DE CE, logic, ar trebui sa aiba CJ dotare de search-and-rescue in acelasi timp cu SMURD, in acelasi timp ISU si cu MAI? Ca sa se certe intre ei care-face-ce? De ce colecteaza informatie si ROMATSA, si ISU, si STS, ca sa vada "bucati de elefant" fiecare manager, in loc sa fie un manager care sa vada "tot elefantul"?

Daca ISU s-ar ocupa de tot, cand ANR anunta ca trebuie facut o operatiune SAR pe mare, imediat s-ar avea un inventar al dotarilor, fortelor si capacitatilor. Asa, trebuie sa stea comandamentul ANR cu cei de la ISU, SMURD, CJ, Prefectura, sa coordoneze toata afacerea. Bineinteles ca nu va merge. E descentralizare excesiva, toata lumea avand bucatele necoordonate (si necoordonabile) ale unui sistem care ar trebui sa functioneze ca tot unitar. Si bineinteles ca atunci cand sistemul trebuie activat la capacitate toata lumea se balbaie - nu exista structura, nu exista organizare, fiecare face ce vrea si ce stie, si nimeni nu stie ce fac ceilalti.

Exista o relatie destul de nenorocita intre numarul de structuri pe care sa le coordonezi si cantitatea de informatie (si de legaturi pe care trebuie sa le faci): x(x-1) (aranjamente de x luate cate 2), unde x e numarul de structuri implicate. Fiecare interactiune face interventia mai dificila; fiecare informatie care trebuie transmisa tuturor partilor face ca timpul necesar sa creasca - si cresterea nu e nici macar liniara, e patratica! Mai mult, cum nimeni nu va avea aceiasi imagine mentala a situatiei, ordinele vor fi contradictorii, si nimeni nu va coordona nimic in realitate. Asa ca cel mai bine e sa existe 1 (una) institutie care sa se ocupe de tot, nu sapte-zeci-de-mii. Ca altfel iese o mare bulibaseala.

Exact asta s-a intamplat acum. Prefectul stia cateva chestii, ISU stia alte chestii, SMURD alte chestii, nimeni nu s-a coordonat pentru ca nimeni nu stia ce stiu ceilalti si nimeni nu stia cine trebuia sa conduca toata operatiunea, asa ca toata lumea transmitea ordine contradictorii de colo-colo.

NU vreau sa cada capete - pentru ca asa doar dam vina pe oameni ca nu si-au facut treaba. Vreau sa isi dea seama cineva ca organizarea asta e pur si simplu ridicola, si ca ar trebui sa existe o structura functionala. Nu oamenii sunt vinovati - ci stufosania sistemului care face imposibila (sau cel putin extrem de dificila) organizarea.

P.S. Vorbesc absolut serios : in clipa asta, m-as simti, ca cunoscator al sistemelor de informare/alarmare, mai sigur fara elicopterul ala ultra-high-tech al CJ Constanta in conditiile in care CJ-ul nu s-ar baga in oala SAR. Si n-am nimic cu CJ CT. As prefera de o mie de ori echipamente mai proaste DAR organizare mai buna decat echipamente ultima-ora si 7000 de oameni care se cearta pe cine-face-ce ...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!