Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

get

^^^
Și un comentariu la articolul de mai sus ne trimite la alt articol care confirmă teoria formulată de @frunzaverde - extrem de plauzibilă - privind eroarea apărută la interpretarea greșită a coordonatelor din zecimal în grade/minute/secunde:

http://aviatia.ro/siguranta-zborului/accidentul-yr-bnp-lipsa-cunostiintelor-de-geometrie-de-clasa-a-6-a-o-explicatie-a-coordonatelor-false-gresit-interpretate-de-catre-autoritati/


ciprebbe

Raportul oficial prezentat de autoritati in privinta accidentului din judetul Cluj din 20 ianuarie:

Aici
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

radutm

Poate cineva sa indice cu precizie, pe google maps, locul unde a cazut avionul?
cont inchis

pasadia

Locul exact nu il stiu, dar imi inchipui ca intre localitatea Petreasa (Alba) si varful Petreasa afla la NE de aceasta. Google Earth iti gaseste loalitatea Petreasa, e la jumatatea distantei dintre localitatile Horea si Poiana Horea, aflate pe DN1R.

iuli

Ce raportul lui peste prajit e ala? Oficial? Oficial a cui? Nu vad decat o insiruire de ore cronologice fara nicio referire la dovezi care sa indice ca orele sunt reale. Nu vad nicio semnatura autorizata a cuiva. Nu vad sursa chestiei "oficiale". Poate, in cel mai fericit caz, e un raport preliminar. Pe bune, nu-mi vine sa cred ce vad! Daca fituica aia e chiar o hartie primita de la cineva oficial atunci chiar suntem de rasul curcilor! Un raport oficial nu are cum sa fie intocmit in 48 de ore si sa fie gasit un singur vinovat! Nu vad nici o concluzie in vederea evitarii repetarii incidentelor asemanatoare.

Pe bune? Nu e o gluma a cuiva din "presa"?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

get

^^^
Asta mă întrebam și eu.
Hotnews publică raportul în format pdf, pe la 12: http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2014-01-22-16458345-0-nota-privind-accidentul-aviatic-din-20-ianuarie.pdf
ProTV publică în format docx, pe la 15:33: http://image.stirileprotv.ro/media/document/61455314.docx
Același text e pe site-ul guvernului: http://gov.ro/ro/stiri/accidentul-aviatic-din-judetul-cluj-date-despre-aeronava-misiune-echipaj-filmul-evenimentelor-si-concluziile-analizei-efectuate&page=1

Adela Popescu, Radu Pirca.
Mirel Palada, purtătorul de cuvânt al guvernului, conform CV, are relații vechi în MediaPro.
Concluzie ?

iuli

Hai ca ala de pe Hotnews desluseste ceata. E de fapt o nota, are formatul mai corect, e mai ok! Dar nu poti numi asta un "raport" asa cum a fost stirea pusa anterior. Rapoarte trebuie sa faca fiecare institutie in parte asupra evenimentului. Lucru asta dureaza si luni intregi in mod normal asta daca nu se face presiune publica si se da un raport incomplet, scris pe genunchi si aiuritor. Dupa ce toata lumea face rapoarte ele se aduna si se face un raport general asupra incidentului, cu dovezi, acte, anexe, etc. si la sfarsit concluzie, vinovati si/sau masuri de luat in viitor pentru preintampinarea unor cauze asemanatoare. Totul, dureaza chiar si un an, in mod normal. Dar daca ne vom trezi cu un raport final dupa vreo 2-3 saptamani e clar...
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

get

Voiam să atrag atenția că pdf-ul publicat de Hotnews pe la 12 este docx-ul publicat de ProTV pe la 15, exportat din OpenOffice. Are tot Adela Popescu la autor.
Deci probabil știrea de pe site-ul guvernului are tot aceeași sursă. Ajutor "colegial" care arată "how it's made".

L.E. : după cum se vede mai jos - concluzie pripită.

get

Quote from: radutm on January 22, 2014, 06:23:01 PM
Poate cineva sa indice cu precizie, pe google maps, locul unde a cazut avionul?

Am căutat coordonate în pozele care au tot apărut, inclusiv aici, fără succes.
O imagine originală cu epava la locul impactului făcută cu un telefon dac-am putea obține.

frunzaverde

Quote from: get on January 22, 2014, 07:15:27 PM
Voiam să atrag atenția că pdf-ul publicat de Hotnews pe la 12 este docx-ul publicat de ProTV pe la 15, exportat din OpenOffice. Are tot Adela Popescu la autor.
Deci probabil știrea de pe site-ul guvernului are tot aceeași sursă. Ajutor "colegial" care arată "how it's made".

A fost o nota interna a guvernului, folosita pentru informarea ministrilor in sedinta de azi. Originalul, pe hartie, avea semnatura lui G. Oprea. Nu e un raport, nu e nimic altceva decat o nota de informare preliminara, la fel cum a fost nota interna ROMATSA.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sebba

ce-mi pare mie ciudat e ca abia la "18.15 – comandantul intervenţiei – Prim-adjunct al ISU Alba – a dispus organizarea sectoarelor de căutare-salvare, pe direcţii şi formaţiuni de intervenţie: ", adica la aproape doua ore dupa ce fusese antrenat si elicopterul smurd si clubul offroad si ce a mai fost pe acolo

de ce i-a luat asa mult?
si de ce doar ROMATSA e de vina? comandantul interventiei nu? cum motiveaza aceasta intarziere a deciziei?

si despre organul transportat ptr transplant a mai zis cineva ceva? sau aia nu mai e stire "senzationala" si nu s-a interesat nimeni...
Sailing away! S/Y Haimana

ciprebbe

#86
Locul este la N de loc Petreasa fix unde e demarcatia de judet intre Alba si Cluj in dreapta partiei de ski ce apare pe maps defrisata.

http://www.youtube.com/v/WBIqyCVdshM


LE:
Organele au ajuns la 6 persoane care acum sunt in procedura de recuperare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

get

Păi n-au mai apucat să recolteze nici un organ că n-au mai ajuns la Oradea, de acolo urma să-l preleveze, și să-l aducă la Fundeni pentru transplant.

Romatsa, din câte înțeleg, este de vină pentru că nu au tratat cazul ca și când nu ar fi existat nici un contact cu vreun supraviețuitor.
Să presupunem că pierdeau de pe radar avionul și nu mai suna nimeni la 112. Ce trebuiau să facă ?
Păi aveau emisia aia ELT analogică pe 121,5 MHz, aia care le țiuia de-i înnebunea în căști, puteau de exemplu să ceară MApN să ridice două MIG-uri care să trianguleze baliza aia și cu asta basta, aveau poziția. Abia apoi să comunice ISU poziția pentru intervenție. Mai avem MIG-uri, nu ? Sau elicoptere - zicea ministrul apărării că erau vreo trei pregătite. Cumva evitau ei zona de givraj cât să dea (cel puțin) două direcții către baliza ELT din (cel puțin) două puncte diferite. Nu știu dacă două elicoptere SMURD puteau face treaba asta.

Cam asta înțeleg că li s-a reproșat și astea au fost tăierile de capete pentru vina cea mai evidentă.
Cât despre ISU și coordonarea echipelor de la sol, probabil vom mai afla lucruri, abia începe. "Nota internă" a guvernului de azi nu rețin să facă explicit alte acuze. Niște concluzii și recomandări tembele, da. Să împânzim munții cu camere web, zic.

Eurocopter

Dupa parerea mea exista trei vinovati mari si lati in tragedia de luni.

1. ROMATSA - nu neaparat pentru ca a comunicat gresit locatia (7km am putea spune ca se afla in marja de eroare), ci pentru ca nu a aplicat regulamentul in cazul accidentelor aviatice si nu a coordonat operatiunea SAR (search and rescue). Din aceasta cauza, pompierii, salvamontul, jandarmeria, etc bajbaiau pentru ca primeau fel de fel de informatii si coordonate eronate din diferite surse, in timp ce UNICA institutie care trebuie sa le trimita coordonatele conform legii este ROMATSA. STS-ul, la randul sau, trebuia sa trimita tot comandamentului ROMATSA eventualele informatii despre locatia accidentului.

2. STS - a furnizat direct informatii (coordonate) fara sa fie 100% sigure de acuratetea lor, inducand in eroare astfel echipele de urgenta de la fata locului si pierzand timp prin cautari inutile la 10-20km fata de locul prabusirii.

3 si cel mai important - Guvernul Romaniei prin MApN sau MAI (Unitatea Speciala de Aviatie), pentru ca nu detinem, in anul 2013, stat UE, capabilitati SAR pe timp de vreme nefavorabila, givraj sau intuneric - aici ma refer in special la elicoptere. Romania in prezent nu detine elicoptere dedicate SAR, ci doar elicoptere de transport, utilizate atat cat le este permis in scopuri SAR. Daca exista in fortele aeriene la baza de la Campia Turzii una bucata AW139 sau EC155 dedicat SAR, cred ca altul era deznodamantul accidentului de luni.

Din lista mea de vinovati lipseste IGSU, care dupa parerea mea nu vad unde au gresit si fiind clujean, chiar pot sa spun ca si-au dat silinta. Ei au contactat si clubul de off-road, etc.

ciprebbe

#89

http://www.youtube.com/v/I107FVhZzFo

Tot satenii coboara si epava dupa ce ieri dimineata tot ei au tarat efectiv trupul pilotului pentru ca nimeni nu urca dupa el dupa plecarea criminalistilor.
L-au legat cu chingile cu care leaga bustenii.
RUSINE STAT ROMAN!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe