Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Boeing a finalizat actualizarea software a avioanelor 737 MAX

Boeing a finalizat actualizarea software a avioanelor 737 MAX, care sunt consemnate la sol din luna martie, după prăbuşirea a două aeronave de acest tip într-un interval de cinci luni, transmite Reuters. Producătorul de avioane a anunţat că va oferi informaţii suplimentare pentru a răspunde întrebărilor Administraţiei Federale pentru Aviaţie (FAA), care includ detalii despre modul în care piloţii interacţionează cu aparatura de bord în diferite scenarii de zbor. După ce va răspunde întrebărilor, Boeing va colabora cu FAA pentru a programa un zbor test de certificare şi va depune documentele pentru certificarea finală, a anunţat compania. Autoritatea de reglementare a anunţat că Boeing nu a prezentat încă spre aprobare pachetul software final. Miercuri, administratorul în exerciţiu al FAA, Dan Elwell, a spus că Boeing ar urma să prezinte oficial softul actualizat săptămâna viitoare.

News.ro


dragos76

Se pare că nu doar la Otopeni sunt varză pistele

QuoteA Wizzair Airbus A321-200, registration HA-LXV performing flight W6-2406 from Gothenburg (Sweden) to Budapest (Hungary), landed on Budapest's runway 13R but received damage to one of the wheels due to a loose runway slab.

http://avherald.com/h?article=4c986ca8&opt=0

rota

Boeing's 737 Max Software Outsourced to $9-an-Hour Engineers

It remains the mystery at the heart of Boeing Co.'s 737 Max crisis: how a company renowned for meticulous design made seemingly basic software mistakes leading to a pair of deadly crashes. Longtime Boeing engineers say the effort was complicated by a push to outsource work to lower-paid contractors.

The Max software -- plagued by issues that could keep the planes grounded months longer after U.S. regulators this week revealed a new flaw -- was developed at a time Boeing was laying off experienced engineers and pressing suppliers to cut costs.

Sursa


rota

Incident GRAV pe Aeroportul Otopeni: Pneurile unei aeronave au explodat la aterizare

Marţi, la ora 19:42, la aterizarea aeronavei care efectua cursa Satu Mare - Bucureşti Henri Coandă, s-a produs o explozie la anvelopele trenului principal de aterizare, informează CNAB

Sursa

istvan78

Si de ce e GRAV, cu majuscule?  ??? Nimeni n-a fosr ranit, aeronava e intreaga... e un incident neplacut, dar nu grav.
Cel mai probabil o aterizare dura (a fost si vant lateral ?), nu prea reusita, dar din categoria "se intampla si la case mari".

Sa vedem ce va spune investigatia... 

Xenos

Au explodat toate pneurile, mie mi se pare extrem de grav, bine că nu s-a întâmplat mai mult, dar chestia asta spune multe despre întreţinerea vechiturilor de ATR-uri ale TAROM!

istvan78

#532
Xenos, nu tin sa ma contrazic cu tine, dar explozii la pneuri se intampla in aviatie relativ frecvent, rezultate din aterizari executate imperfect (de multe ori din cauza conditiilor meteo), nu e un incident "extrem de grav".

Mai departe, faptul ca au cedat toate ma conduce sa cred ca nu e o problema de intretinere. Speculam la momentul actual, ca date concrete nu avem, dar daca anvelopele ar fi fost uzate, e extrem de improbabil sa cedeze toate deodata, sa-si atinga toate deodata gradul de uzura la care sa cedeze.

Vom vedea ce zice investigatia... daca se descopera deficiente in intretinere, asta ar fi intr-adevar extrem de grav, dara pana acum, repet, aincidentul in sine nu e.



dragos76

Xenos, dacă ăste e un incident "extrem de grav", ce grad de periculozitate îl are când rămâne aeronavă fără un motor funcțional? "mega grav"? :)
Eu zis să avem totuși simțul măsurii.

frunzaverde

@dragos76

Ambele sunt incidente aviatice, ambele se soldeaza cu pagube materiale dar fara victime. Exploziile de pneuri NU sunt comune, sunt intotdeauna tratate ca incidente aviatice, si pot periclita puternic siguranta zborului.

Cat de periculozitatea incidentului astuia vs. a pierderii unui motor e relativa - depinde de conditiile pierderii motorului vs. conditiile in care pneurile au explodat. In aproape toate cazurile pierderea unui motor rezulta intr-un non-eveniment (vezi aici o filmare integrala a unui caz real (nu simulare), spre exemplu, la fel ca si o explozie a unui pneu. Pun pariu ca intre o supraincalzire a unui motor la decolare si o explozie a patru pneuri la decolare, majoritatea pilotilor ar prefera varianta 1.

Si un pneu explodat poate sa duca la o catastrofa, la fel ca si - vezi Nigeria Airways 2120 sau Air France 4590.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rota

@dragos76

Uite de ce e grav: " Mecanicii de la TAROM folosesc cremă de ghete pentru a nu schimba cauciucurile aeronavelor "
Mai sunt cateva articole de genul, dar nu le mai gasesc, investigatii Libertatea. In linii scurte vorbim de coruptie si mostenirea comunista: "Las-o Bă, Că Merge Așa"

Sursa

istvan78

#536
Quote from: frunzaverde on July 10, 2019, 12:54:40 PM
Pun pariu ca intre o supraincalzire a unui motor la decolare si o explozie a patru pneuri la decolare, majoritatea pilotilor ar prefera varianta 1.
... dar aici nu vorbim de decolare, ci de aterizare. Viteza mai mica, greutate mai mica si toata pista in fata avionului, spatiu suficient pentru a opri chiar si cu amvelopele franjuri.

Da, e un incident aviatic, si este investigat de autoritatea aeronautica. Vom vedea ce gasesc... (daca o mai fi cineva curios, ca probabil maine gaseste media alta "catastrofa" de discutat)  Eu zic doar sa temperam umpic hiperbolele, macar pana pana la concluziile investigatiei.

Harry

Douglas DC-2-115F  YR-GAD - primul zbor: 1935, a fost distrus printr-o actiune de sabotare in august 1944 pe aerodromul Boteni. Nu se inregistreaza victime. Era folosit ca avion de antrenament.

Douglas DC-3-227 YR-PIF "Dor de Duca" - primul zbor 20 septembrie 1937, s-a prabusit in muntii Gaina in urma unei furtuni in data 23 august 1940, cei 3 membrii ai echipajului, precum si cei 15 pasageri au decedat. Era folosit pe ruta Bucuresti-Cluj.

Douglas DC-3-227 YR-PAF "Tot m-as Duce" - primul zbor 20 septembrie 1937, 19 iunie 1941 decoleaza de pe aeroportul Bucuresti si se prabuseste din cauze necunoscute la 10 kilometri de capitala. La bord se aflau cei 3 membrii ai echipajului si 18 pasageri Nu se inregistreaza victime. Era folosit pe ruta Bucuresti-Sofia.




Harry

Pe data de 7 decembrie 1970, avionul TAROM BAC 111-424EU YR-BCA decola de la Bucuresti cu destinatia Tel-Aviv, avand la bord 7 membrii ai echipajului si 20 de pasageri.

Pilotii primesc prin statie informatia ca vremea este nefavorabila si sunt trimisi sa aterizeze la Mihail Kogalniceanu Constanta pana se redreseaza conditiile de zbor.

Aeroportul constantean era acoperit de ceata si in ciuda procedurilor internationale, pilotii decid sa incerce o aterizare, acestia se apropie prea rapid de aeroport si lovesc pamantul la 5 km de pista. In urma impactului au decedat 3 membrii ai echipajului si 16 pasageri, restul fiind raniti.










pelan87

Ieri, 16 august, Comisión de Investigación de Accidentes e Incidentes de Aviación Civil (CIAIAC), Spania a publicat o informare cu privire la un incident care a avut loc pe 4 octombrie 2018 la Madrid. Avioanele implicate: 737-800 TAROM (YR-BGK) si un F-18.

Boeing-ul 737-800 TAROM opera zborul RO415 de la Bucuresti spre Madrid si era pe finala pistei 32R, coborand la 883 de metri. Tot in ziua respectiva, un F-18 exersa la 7 km est de Madrid pentru un eveniment care trebuia sa aiba loc la Torrejon de Ardoz cateva zile mai tarziu. Avionul de vanatoare a iesit din zona in care exersa si s-a apropiat de Boeing-ul 737-800 TAROM. Potrivit CIAIAC, separatia dintre cele doua aeronave a fost de 740 de metri pe orizontala si 60 de metri pe verticala. Ambele avioane au aterizat in siguranta.

Sursa: http://aeronews.ro/incident-la-madrid-boeing-737-800-tarom-si-f-18/