Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Acum câteva ore mi-a scris un coleg că aeroportul Odessa e închis din cauza unui avion cu probleme (și că a trebuit să meargă la Kiev). Între timp a apărut și știrea:

Un avion al companiei aeriene Turkish Airlines a fost avariat în timpul aterizării pe Aeroportul Odesa, după ce roțile frontale ale aeronavei au fost distruse la impactul cu pista, informează Business Insider.
Partea din față a avionului, un Boeing 737-800, a fost avariată, însă pasagerii și membrii echipajului nu au fost răniți, potrivit Mediafax.
Aeronava zbura pe ruta Istanbul-Odesa, iar din cauza vântului puternic, prima încercare de aterizare a eșuat. Pilotul a încercat o a doua aterizare, iar la impactul cu pista, roțile frontale au fost distruse, motiv pentru care avionul s-a izbit de pistă.


Digi24
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry


rota

2019 a fost unul dintre cei mai siguri ani din aviația comercială


Chiar dacă anul 2019 a fost marcat de cel de-al doilea accident al unui avion Boeing 737 MAX în urma căruia 157 pasageri și-au pierdut viața în Ethiopia, anul 2019 a fost printre anii cei mai siguri ai aviației comerciale, notează portalul Aviation-Safety.net.

Numărul de accidente însă a crescut cu cinci accidente față de media ultimelor 5 ani, dar numărul de persoane decedate a scăzut.

În 2019 portalul notează 20 accidente fatale ce au rezultat în 283 decese. Prin această cifră, anul 2019 este cel de-al 7-lea cel mai sigur an ca număr de accidente și al treilea cel mai sigur an ca număr de decese în urma accidentelor aviatice.
ASN News


Harry

A Ukrainian Boeing-737 with 180 people onboard has crashed in Iran, according to local media.

Iran's Red Crescent said there is no chance of finding survivors.

The aircraft belonging to Ukraine International Airlines crashed just after take-off from Iran's Imam Khomeini airport in Tehran, said the Fars state news agency.

Preliminary reports suggest that the plane was en route to the Ukrainian capital of Kyiv.

It is unclear whether the incident is linked to the Iran-US confrontation.

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-51029994?ns_mchannel=social&ns_source=facebook&ns_campaign=bbcnews&ocid=socialflow_facebook&fbclid=IwAR0hoph_kvjWLqpZzhP0fDtOMTwtOcMP8IXPx2GU-70hgdWSoKKz_sj-_Ug

kitsune

#544
Se vede cum arde și cum se desprind (parcă) bucăți din el, plus o explozie în aer, chiar înainte de prabușire



https://twitter.com/i/status/1214756252749877250 link către tweet, nu merge embeded

Și apar deja zvonuri:
Quote
Unconfirmed via Al Hadath: The downed Ukrainian aircraft outbound from #Tehran was accidentally shot down by Iranian AA units.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Deci chiar sunt sanse sa fi fost atacat de la sol? Cum dracu poti ataca "din greseala" un avion civil?!

Harry

Pai ai pus bine in ghilimele greseala. Mie mi s-a parut suspecat si declaratia alora de la semiluna rosie, parca nu prea ii interesa sa salveze pe cineva...

rizzuh

Poate la fel cum au doborat si americanii un avion civil al Iranului: Iran Air Flight 655

kitsune

#548
^^ plus graba de a declara că a fost o defecțiune tehnică, înainte de a începe o investigație...
Dar în fine, teorii vor fi multe, mai ales datorită conflictului actual US-Iran. Nu văd totuși pentru ce ar doborî iranienii un avion "la ei în curte". Dar spiritele se vor inflama, încă nu s-a trezit portocaliul ciripitor, să vezi atunci covfefe

Între timp:

QuoteUKRAINE INTERNATIONAL AIRLINES CONFIRMS AIR ACCIDENT IN IRAN
Today, on January 08, 2020, a "Ukraine International Airlines" aircraft while operating flight PS752 from Tehran to Kyiv disappeared from the radars a few minutes after departure from Tehran International Airport.

The aircraft departed from Tehran International Airport at 06:10hrs. Iran local time.
According to preliminary data, there were 167 passengers and 9 crew members on board. UIA representatives are currently clarifying the exact number of passengers on board.

Passenger lists will be posted on the airline's website after final confirmation of their presence on board of the aircraft.

The airline expresses its deepest condolences to the families of the victims of the air crash and will do everything possible to support the relatives of the victims. With immediate effect, UIA has decided to suspend its flights to Tehran until further notice.

As at 09:30hrs, UIA in close cooperation with the aviation authorities, takes all measures to determine the causes of the air accident. In parallel, the airline will be contacting the relatives of the passengers, providing all possible assistance in the current situation.

The flight was operated on a Boeing 737-800 NG aircraft (registration UR-PSR). The aircraft was built in 2016 and delivered directly to the airline from the manufacturer. The last scheduled maintenance of the aircraft took place on 06 January, 2020.

For information about passengers who were onboard of flight PS752, contact Ukraine International Airline by phone: (0-800-601-527) - telephone is free for all calls within Ukraine or for international calls (+38-044-581-50-19).

A briefing will take place for media representatives.
Place: Conference Hall of Boryspil International Airport.
Time: 08 January, 2020 at 10:00hrs.
Meeting place for journalists - Information Desk, Terminal D, International Flights check-in area.

Investigation will be conducted with the involvement of the aviation authorities of Ukraine, Iran, representatives of the Boeing manufacturer, the airline, and the National Bureau of Air Accidents Investigation of Ukraine. The airline will inform about the progress of the investigation and the causes of the tragic event as soon as they are identified.

Press Service of Ukraine International Airlines

E-mail: press.service@flyuia.com

Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

elphax

toti au zis ca e accident
apoi cam toate companiile aeriene au dat norme sa ocoleasca Iran si Irak
si acuma iranienii au zis ca nu vor sa predea la Boeing cutiile negre ...

Neufunk

Pe Flightradar vad ca toti continua sa zboare prin Iran, cum de altfel zboara si prin Iraq, chiar daca exista o directiva similara.

Cert este ca ucrainienii au ghinion la chestii d-astea: intai Siberia Airlines in 2001, MH17 in 2014, asta acum...

ghrt

Până una alta oamenii politici au anunţat cauzele tragediei înainte să fie constituită comisia de anchetă iar cutiile negre nu vor fi predate, ceea ce aruncă în derizoriu concluziile eventualei anchete/farse.
Cont (aproape) inactiv.

Neufunk

#552
Nu vor fi predate Boeing. Cel mai probabil vor permite accesul investigatorilor din alte tari, care vor analiza datele.

Sunt curios ce se intampla la Boeing. Probleme tehnice la 737 sunt ultimul lucru de care au nevoie.

pelan87

Accidentul asta nu prea seamana cu ceea ce s-a intamplat cu zborul MH-17 doborat acum cativa ani in Ucraina, care a fost lovit de o racheta, a fost dezintegrat in aer, resturi din el s-au intins pe o suprafata foarte mare.

Aici, avionul a impactat pamantul aproape intreg, pentru ca zona de imprastiere a resturilor este mult mai mica.

In plus, aparent, cu putin inainte ca avionul sa dispara de pe radar, incepuse deja un viraj la dreapta, posibil pentru a se intoarce pe aeroport. Iar dupa ce a disparut de pe radar, si-a mai continuat "zborul" inca vreo cativa kilometri, aproape intreg (deci nu dezintegrat) pana s-a prabusit, cum se vede si din video de pe twitter. Asadar, se pare ca pilotii au mai avut cat de cat un minim control asupra avionului, spre deosebire de zborul MH-17. Problema e ca s-ar putea sa nu se afle niciodata adevarul, caci riscul de prezentare a unor rezultate false ale anchetei pare a fi foarte mare. Totusi, m-as bucura sa ma insel.

Pe site-ul asta sunt prezentate foarte multe detalii despre accident, inclusiv imagini sugestive: http://avherald.com/h?article=4d1aea51&opt=0

cavver

Mh17 era la 10 km altitudine - atunci când a fost lovit de focosul rachetei a avut loc o decomprimare exploziva . Zborul de la Teheran era  încă la o altitudine joasa - deci o posibila racheta nu ar fi putut provoca același fenomen.