[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Adevarul e intotdeauna pe la mijloc. Stiu si oameni care vin cu masina la munca desi ar putea lua metroul, dar sunt si multi care nu au cum altfel.
Bucurestiul a pierdut cam 15 ani in care nu s-a investit mai nimic in infra sau in transportul in comun, si in exact acesti 20 ani masinile s-au inmultit exponential. Rezultatul e cel care este.

Intradevar, pana nu se face o centura decenta, orice alte proiecte vor avea un efect limitat (gen Pasajul de la Piata Presei, util dar pana la un punct).

AdrianB1

Motive si scuze gasim: nu e soare 10 luni pe an, nu e bun asfaltul, nu are aer conditionat, nu face masaj, etc.

Si ala cu "nu toata lumea poate merge pe doua roti" e din categoria "nu toata lumea vede semnele de circulatie pentru ca unii sunt orbi"?

Nu exista locuri de parcare, traficul e infiorator si totusi exista un milion de motive pentru a merge cu masina si a gasi scuze pentru asta. Tot inainte, falnici pionieri (nu mai stiu celelalte versuri).

irirat

^banuiesc ca ar trebui sa circulam cu copiii sub 14ani pe motocicleta/bicicleta cate doi chiar ? iar daca ai probleme medicale, ghinion! stai acasa sau schimba 3-4 mijloace de transport pana la birou.
E usor de generalizat, dar sa stii ca nu toti suntem sub 30 de ani, suntem in forma maxima, nu alergam dupa gradinitele, scolile copiilor si locuim la 3 minute de metrou sau de o linie de transport decenta, nu cu un autobuz care vine al 25 de minute.


AdrianB1

@irirat, chiar crezi ca noi suntem buricul targului si l-am inventat pe "nu se poate"? Cum de se poate prin Europa, doar la noi nu? Franta, Spania, Italia, Grecia pot, noi nu. Avem vremea mai rece decat Grecia, sudul Italiei si parti din Spania, dar din februarie pana in decembrie in fiecare an in ultimii 12 am mers cu motocicleta pentru ca s-a putut. Si nu am sub 30 de ani, genunchii imi tin mai bine decat la majoritatea de varsta mea si economisesc cel putin o ora pe zi in trafic.

Cati din aia care merg prin Bucuresti au peste 60 de ani si nu pot conduce un scuter? Ai mers vreodata cu unul ca sa stii "vai cat de greu" este? In locul unei singure masini incap vreo 6 scutere parcate si vreo 4 in trafic, imagineaza-ti ca jumatate din masini ar fi inlocuite de scutere si imagineaza-ti efectele asupra traficului si poluarii. Nu sunt scutere Euro 6, dar sunt in 4 timpi si Euro 4, la un consum de 2 litri poluarea e de 5 ori mai mica decat a unei masini in oras. Dar nu, bucuresteanul cu un par infipt in fund nu poate sta suficient de mandru pe scuter, trebuie sa fie X5, daca se poate.

TibiV

Quote from: AdrianB1 on September 30, 2018, 11:00:46 PM
Cati din aia care merg prin Bucuresti au peste 60 de ani si nu pot conduce un scuter?

Nu trebuie sa ai peste 60 de ani ca sa NU conduci un scuter...
Eu mai am cativa ani pana la 60 (prea putini, din pacate...) dar nu am condus niciodata un scuter.
Sau o motocicleta.
De frica, recunosc...
La mine "maximul" pe 2 roti a fost bicicleta. La care am renuntat atunci cand am realizat ca vreau totusi sa ajung la 60 de ani...

Da, merg la munca cu masina...
Nu este X5, este un amarat de Logan cu motor de 1200...
20-25 de minute cu masina. 60-75 de minute cu transportul in comun. Cam 1/3...
Da-mi varianta 1/2 si mai discutam.
Si sa nu uit... Jobul meu presupune intrare/iesire la/de la munca inclusiv in orele in care STB & Metrorex sunt la somn si NU circula...
Ce sa fac?
Sa cumpar actiuni la Uber sau la companiile de taximetrie?... Voi obtine reduceri de tarife ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Vroiam sa scriu pe STB, dar adaug si confirm ce zice TibiV:
Transportul in comun este departe, departe, departe de a fi decent.
De cand il folosesc mi-am dublat si chiart TRIPLAT timpul de deplasare. De la 20 - 30 de min la pana 1h. Vorbesc aici de poarta'n'poarta.
Desigur STB-ul are un delay de vreo 10 min fata de acelasi traseu cu masina. Nu ar fi mult, dar pana ajungi la statia STB si pana vine STB ...

dr4qul4

Eu am incercat sa merg pe trotineta electrica acum vreo 2 luni.... Mi-am dat seama ca nu e de mine. Greu cu echilibrul dar mai greu cu franatul. Posibil sa fie si din cauza cazaturilor cu bicla si cu rolele. Dar pe vremea aia era alt trafic in Bucuresti. Dupa 11 ani numai in conserva, e greu sa schimbi. In plus, fac 15 min pana la Unirii. Cam atat am de mers pe jos pana si de la metrou (si la ala am 2 statii).
Dar e greu sa mergi in pantofi si camasa. Mai ales cand ai parcate asigurata si acasa si la birou.
Asta e, astept car sharingul adevarat sa renunt la masina de munca.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

unu

Totusi, pana la finalul anului ar trebui sa stim cand vine STBul, asa se lauda PMB.
(https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/aplicatie-pentru-ratb-calatorii-vor-sti-cand-ajunge-in-statie-autobuzul-985064)

Unii (www.ok4ride.com) s-au oferit sa le ofere gratis o aplicatie celor de la RATB/STB, dar nu au vrut, le-a placut sa mai astepte un an, "sa lanseze o licitatie"; ...sa vedem ce iese (https://playtech.ro/2018/ratb-aplicatie-transport-bucuresti/).
Au oricum toate aceste date centralizate, majoritatea masinilor sunt demult echipate pt. o comunicare comunicare realtime autobuz - dispecerat), dar asta ar insemna sa puna pe traseu cate masini declara ei ca sunt, si sa nu se mai "strice pe traseu" asa des.

Acum, aplicatia OK4Ride, s-a transformat exact in ...Ride Sharing (FREE).
(este in teste BETA si se dezvolta ...in timpul liber)

irirat

Sunt si eu intr-o situatie asemanatoare cu celor descrise de dr4qul4 si voicul si da, sunt unul dintre cei care merg cu masina la birou (nu am X5 sau SUV, dar asta e, trec peste)
In general trebuie sa merg la birou in costum sau cel putin la camasa + pantofi, in timpul scolii am pasageri la dus si la intors. Scuter cu 3 locuri care sa ma ajute in situatia asta nu am gasit...
Cu mijloacele de transport in comun (autobuzul+metrou+metrou) fac cam 1h10, cu masina 45min, ma ajuta faptul ca am loc de parcare la birou si acasa in curte.
Tarile mentionate mai sus au descoperit apa calda mai devreme, scolile nu au WC-ul in curte, exista autobuze scolare, diferenta intre scolile din cartierele marginase si cele mai din centru mult mai mica si in general infrastructura de transport mult mai dezvoltata.
PS: bine, nici eu nu-mi inteleg colegii care au gura de metrou la 200m de bloc si vin cu masina la birou fara sa aiba loc de parcare se invart 10minute pe stradute sa-si gaseasca unul...in schimb imi apreciez colegii care vin cu motorul/bicicleta la birou, sunt in general cei care stau la o distanta de cativa km de sediu si nu sunt conditionati de o anumita tinuta.

alexbb

Metrou Victoriei

Cred ca vom ajunge si noi la solutiile din vest la un moment dat, dar o sa mai treaca multe metrouri, masini si scutere pana o sa ajungem acolo.  >:(

river

Si mai e si centura feroviara care ar putea fi transformata in metrou de suprafata (ai ajunge in nord foarte repede). Acum nu avem centura cu multe benzi din cauza ca e calea ferata, dar nici nu folosim calea ferata. Daca s-ar pune in aplicare acest plan deja "preistoric" o gramada de oameni care stau in suburbii (ilfov) ar lua acest metrou. Si n-ar mai fi cartierele gen Militari sufocate dimineata si seara. Nu cred ca oamenii sunt prea comozi dar nici nu au alternative. Daca schimbi 3-4 mijloace de transport si faci o ora in plus fata de cat ai face cu masina nu rezisti multe saptamani in ritmul asta, fizic ma refer.
Sa avem alternative si apoi sa judecam. Aici ma refer la zonele cu infrastructura subdezvoltata. Asa de ce x care sta in gura metroului ia tot masina nu stiu.

GrmmrNzi

#1107
^
ref. la centura feroviară, vezi aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=441.msg184736#msg184736 și mai ales aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=136.msg154132#msg154132 (și continuarea discuției acolo, pls).

TibiV

Revin cu un nou reportaj despre largirea strazilor Turnu Magurele si Luica (gasiti precedenul reportaj cu doua pagini in urma, adica la pagina 73, daca vreti sa faceti comparatii....)

Reportajul este de duminca, 30 septembrie.
(Sper ca pozele nu sunt prea "depasite" din cauza "elanului" contructorilor... ;) )

Ca sa fie treaba "cu racord", pornesc de pe Sos.Berceni, de langa Spiru Haret, si abia apoi "dau coltul" spre Tn.Magurele...

Noua insula intre "inainte spre DNCB" si "dreapta spre Tn.Magurele".



Mi-a atras atentia noua versiune a trecerii de pietoni spre Iriceanu...

... cand brusc mi-au "intrat in cadru" oamenii astia.

"Surprinzator", oamenii astia chiar exista. Nu sunt doar o "legenda urbana"...

Ce sa spun... A fost pura intamplare.
Dar una care m-a convins ca asa trebuie facute toate trecerile astea...

In fine, mergem mai departe si "dam coltul"...

... si intram pe Tn.Magurele

Observati cele doua siruri paralele de stalpi.
Stalpul din prim-plan (cel cu multa "matarie" pe el) nu are inca o "pereche"

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Este fabulos cum noii stalpi sunt ba langa bordura, ba in mijlocul noului trotuar...







Deci avem asa:
- stalpi vechi, probabil cu curent, dar fara corpuri de iluminat
- stalpi noi, cu corpuri de iluminat, dar probabil fara curent

Doua exemple de "tragerea" curilor de canalizare spre marginea noului carosabil



Avem asa: asfalt vechi, frezare, asfalt nou. Vedere spre Sos. Berceni...

... si spre Racovita

Statia lui 102 de la Spiru

Mama proștilor este mereu gravidă... :)