News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

Quote from: carutasul on February 09, 2018, 02:56:08 PM
Sau la Caracal, că parcă am văzut și acolo o "Malaxa" mergând spre Corabia :)

Rosiori cred ca e prea mic pentru tren metropolitan. La fel si Caracal. Iar pentru trenurile regionale, daca CFR pune Malaxa, oare de ce se mira ca nu are pasageri?

Harry

#706
Ca sa introduci tren metropolitan conteaza mult specificul orasului si a ariei urbane. Daca la Bucuresti + Ilfov se poate implementa fara probleme



In alte orase poate nu e fezabil. Un oras unde nu e fezabil un treb urban este Constanta. Legatura cu principalele orase din judet se face prin sosele cu 4->6 benzi + autostrada. In plus in punctele unde tranziteaza zone rezidentiale calea ferata este de tip sunken rail.

Triaje intregi din municipiu au ramas abandonate cu tot cu locomotive si vagoane/platforme/cisterne etc. Discutam de zona Palas, zona Halta Traian, zona Oil Terminal, zona Poarta 1 - Poarta 6

App de ce spunea cristi5 legat de modelul american, interesant e ca orasul Ct a avut o evolutie feroviara asemanatoare cu ce s-a intamplat in USA. La finele lui 1800 englezii au construit o retea feroviara complexa cea fost extinsa de Saligny care a "ingropat" CF ce impartea orasul in 2.





Iata o harta interesanta cu zona din jurul tunelului Saligny unde era o impresionanata retea feroviara cu nu mai putin de 3 pasaje denivelate.



Insa incepand cu finele anilor '20 dupa modelul oraselor americane, pe masura ce CT s-a extins, infrastructura feroviara a fost impinsa in afara orasului. Cu o nota interesanta in anii '40 cand s-a amenajat o retea feroviara extinsa care sa deserveasca instalatiile miltiare de pe litoral: aeroporturi, hidroaviatia, baze militare, bateriile de coasta, sa nu uitam ca in nordul orasului aveam tunurile gigant lange bruno.



Reteaua militara a fost desfiintata in anii '50, iar restul retelei feroviare urbane in anii '60 odata cu construirea noii gari.

Revenind in prezent o ruta din Dobrogea care nu-si mai justifica existenta este Medgidia - Tulcea. Trenuri vai mama lor , calatori foarte putini, localitati depopulate, statii prost gandite. Unele statii sunt in plin camp la km distanta de localitatile pe care le deservesc.

perfidus

Sunt unele diferente culturale si la noi in tara intre nord si sud. In timp ce in Ardeal oamenii de la cei simpli la patroni inca folosesc biciclete sa mearga la lucru de exemplu, in Oltenia esti considerat sarac daca mergi cu autobuzul sau cu tramvaiul. Bicicletele sunt pentru tarani.
E buna si observatia ca timp de 40 ani a fost greu spre imposibil sa ne luam masini si eram fortati sa mergem cu trenul in concedii.

Parerea mea este ca nu se mai gandeste planificat pe niste obiective si nu se mai face nimic, ba dimpotriva se doreste eliminatea concurentei CFR pe piata navetistilor pe distante scurte.
Unde chiar ar putea avea potential daca in marile centre urbane precum si in suburbii s-ar amenaja terminale intermodale cu parcari de biciclete, si transport in comun combinat cu scumpirea accesului cu masina in centrele urbane si dezvoltarea in favoarea mobilitatii, nu a capacitatilor de trafic auto.
Noi am adaptat dupa 90 extrem de repede masina personala, prin credite dar si prin piata imensa de SH la pretul unei biciclete electrice. Simultan a cazut si CFR-ul prin noncombat si furt masiv. Mersul cu nasul este un furt, l-am practicat lejer ca student dar acum realizez ca asta este.

Nimeni niciodata din cei cu raspundere nu a incercat sa faca ceva, si acum stam si acceptam resemnati aglomeratia de pe sosele si din centrele urbane, resemnare care se vede si la multe alte neghiobii.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

#708
Cred ca incet-incet, in vreo 10 ani, chiar daca vor fi autostrazi si lumea se va indragosti si mai tare de masina pt drum lung, in urban se vor satura sa stea 1-2h pe zi in masina. La Cluj incepe sa se vada asta, desi si acolo e considerata prioritara centura sud, si abia apoi metrou si/sau tren metropolitan.

E clar ca in 2 ani orice investitie rutiera urbana se va umple cu masini, sunt cazuri bine documentate de investitii rutiere urbane in toata lumea: daca nu ai transport in comun de calitate, eventual taxe de intrare in oras si parcari scumpe, reteaua rutiera nu va fi niciodata suficienta.

Din pacate Sighisoara-Simeria nu cred ca e de ajuns ca sa vedem efecte de migrare pe CF, cred ca mai trebuie si Brasov-Sighisoara care e destul de rau acum. 614-Simeria e mai periferic, judecand dupa cat trafic are A1 in zona, nu stiu cat va ajuta pe partea de calatori.

cristi5

Quote from: Harry on February 09, 2018, 03:25:45 PM
Ca sa introduci tren metropolitan conteaza mult specificul orasului si a ariei urbane. Daca la Bucuresti + Ilfov se poate implementa fara probleme

Trebuie sa vrei in primul rand, si sa ceara populatia ca resursele orasului sa fie cheltuite pe asa ceva, si daca nu ajung (cel mai probabil) sa fie cautate finantari. Solutii se gasesc, ca e tren, ca e tren usor sau tramvai separat de trafic... Mai desfiintezi o strada, mai folosesti o linie veche ale carei sine s-au furat, mai un subteran, etc. Dar trebuie in primul rand calculat care ar fi efectele de dezvoltare, ale caror taxe locale ar rambursa din costurile de investitie.

rizzuh

Quote from: Harry on February 09, 2018, 03:25:45 PM
Ca sa introduci tren metropolitan conteaza mult specificul orasului si a ariei urbane. Daca la Bucuresti + Ilfov se poate implementa fara probleme

Nu se poate implementa fara probleme. Pentru a lega Ilfov cu Bucuresti a explicat frunzaverde de ce nu este deloc rentabil. Iar pentru un tren metropolitan, gen S-Bahn, ideea lui e ca leaga interiorul orasului mai rapid si pe distante mai mari decat metroul. Spre exemplu, Drumul Taberei -> Pipera, Berceni -> Baneasa, Ferentari -> Andronache. Bucurestiul nu are liniile astea si nici nu ar fi ieftin sau usor de construit.

Degeaba ai pus harta cu CFB, aia este completa inutila pentru transport de calatori, cum a zis frunzaverde de 1 milion de ori. La vest si sud de Drumul Taberei mai sunt cateva case, in rest creste porumbul pana la centura. La sud de Rahova la fel, la fel si Berceni. Popesti (comuna!) este ceva mai aproape, dar acolo CFB este o linie simpla diesel fara semnalizare. Doar Chiajna si Militari sunt cat-de-cat aproape, dar in Militari este deja metrou, iar pentru Chiajna CF trece pe la marginea localitatii.

Chitila, Aviatiei - Baneasa, Pipera si Voluntari ar avea acces decent la CF, DAR:

  • Pentru Chitila este M1000, cu foarte mult trafic, iar de acolo nu prea au unde sa mearga, decat spre M800.
  • Pentru Aviatiei - Baneara ar fi loc de o gara fix intre cartiere, dar ai deranja foarte mult traficul pana ar fi gata
  • Pipera iarasi ar avea ceva loc, dar cu exproprieri costisitoare (la dreapta de pasajul Pipera)
  • Voluntari nu are loc, decat daca vrei sa darami o parte din Dragonul Rosu si sa desfiintezi linia (inutila) catre Obor

Bun, deci avem 4 cartiere. Cat trafic ar fi dinspre Chitila spre Pipera? Sau Voluntari spre Baneasa? Mai deloc. Deci n-am facut nimic.

Iar linia aia verde pe harta lui frunzaverde, care trece prin gara Cotroceni, este inutilizabila. Are foarte multe treceri la nivel cu strazi foarte circulate din vestul si sudul Bucurestiului, iar dincolo de AFI nu mai poate fi folosita deloc - nici nu mai exista fizic in teren pe strada Progesului.

perfidus

^@cristi5 - populatia nu are cum sa ceara in Romania pe ce se cheltuiesc resursele din taxe altfel decât dându-si votul cui vine cu proiecte gandite in sensul care trebuie. Guvernanta participativa nu a ajuns inca pe meleagurile noastre.
Iar proiectele cu care se prezinta la alegeri primarii am vazut noi cum sunt. Se dorește in primul rând mulțumirea automobiliștilor, de parca mașinile le-ar aduce voturi. Cum am spus, suntem obsedati de masini.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

#712
De acord cu obsesia pt masina, pe undeva e normal, lumea n-a avut masina zeci de ani. Pe de alta parte e greu sa gandesti dincolo de interesul propriu (fireste ca masina e optima pt interesul propriu), si suma intereselor proprii nu este (deloc) egala cu optimul pt toata lumea. Asta cred ca se invata greu, dar aici e rolul politicienilor, sa ia initiativa si sa educe.

Dar cu cat vor fi mai multe masini cu atat timpul de deplasare (lasat copiii, mers la lucru, venit de la lucru, luat copiii) va fi mai lung si mai impredictibil. La un moment dat lumea se satura. Acolo apare trenul metropolitan si alt transport pe sine cu timp de deplasare predictibil (sau transport pe beton complet separat de trafic, ca liniile de autobuz de la Cambridge) Sigur, trenul nu te duce acasa, masina da... Dar... Park & Ride, iata un alt concept care e mai mult la stadiu de promisiune in Romania.

Poate momentul de saturatie nu va veni niciodata pentru ca la o guvernare proasta lumea pleaca sau nu face copii, deci populatia stagneaza. Pe de alta parte forta de munca ieftina care ajunge in orase pt a mentine cresterea (sau stangarea) economica, trebuie sa se deplaseze... Sper sa traim si sa vedem.

@rizzuh, e important unde sunt acum cai ferate si zone rezidentiale. Dar e si mai important unde si cat se pot dezvolta. In plus, metroul din cate stiu e foarte aproape de capacitatea maxima, deci trebuie linii ferate (metrou sau tren) noi. Daca tot sunt trasee noi, alegerea intre a construi tren sau metrou e destul de complicata. Trenul ar putea ajuta orasul sa se extinda, metroul il poate aglomera mai tare.

Deci nu cred ca e vorba de geometria oraselor, e vorba ca nu isi doreste inca societatea/orasul tren metropolitan.  E mai ieftin sa faci statui.

carutasul

Quote from: rizzuh on February 09, 2018, 03:19:53 PM

Rosiori cred ca e prea mic pentru tren metropolitan. La fel si Caracal. Iar pentru trenurile regionale, daca CFR pune Malaxa, oare de ce se mira ca nu are pasageri?
Eu nu cred că dacă ar pune Desiro s-ar schimba situația.... Pur și simplu nu au de unde să adune călători, iar microbuzul e mult mai convenabil pentru pasageri ( cadență mai bună, opriri "la botu' calului"  eventual în funcție de punctele de interes...)  De asta zic că liniile astea nu știu dacă n-ar trebui abandonate pur și simplu....

TibiV

Quote from: cristi5 on February 09, 2018, 04:22:36 PM
e greu sa gandesti dincolo de interesul propriu (fireste ca masina e optima pt interesul propriu), si suma intereselor proprii nu este (deloc) egala cu optimul pt toata lumea.

"A Beautiful Mind"
A meritat Oscarul... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Nu asociam asta cu John Nash (care apropo dupa toate prin cate a trecut, a murit in taxi pt ca nu avea centura pusa) ci cu Robert Axelrod

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Evolution_of_Cooperation

Dar e posibil ca Axelrod sa se bazeze pe Nash si sa nu fi facut eu legatura cand am citit...

Mai e Elinor Ostrom (singura femeie care a luat Nobel pt economie) care zici ca descrie Romania in cartea ei

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tragedy_of_the_commons

vancouver

Se poate implementa un tren interurban si la Constanta, un tren "litoral". Si anume dubland linia de tren Mangalia-Constanta, electrificata. In Constanta trenul intra in subteran in zona garii, transfomandu-se in metrou. Urmeaza apoi linia fostului tramvai 100 (actual autobuz 100, adica Bd. Lapusneanu). Subteran pana la Casa de Cultura, apoi suprateran gen metrou usor in zona Dacia-Tabacarie, apoi spre stanga pe langa lac prin Ovidiu si cu capat la Navodari (gara). La sud trebuie continuat pana la Vama Veche (pana la 2 Mai linia exista, spre santierul naval). Si astfel am avea statiile:

Vama Veche - 2 Mai - Limanu - Mangalia - Neptun - Olimp - Costinesti h - Costinesti gara - Tuzla - Eforie Sud - Eforie Nord - km 4-5 - Gara Constanta (subteran) - Casa de Cultura (subteran) - Dacia (suspendat) - City Park Mall (suspendat) - Sat Vacanta - Palazu Mare (sau centru comercial Tom) - Ovidiu - Lumina - Navodari.

Total 21 opriri, 85 km, timp parcurs ca. 1:30 h, cu linia capabila peste tot 100 (prin oras Constanta suficient si 80, dat fiind opririle mai apropiate).

Interval vara 15 minute, iarna 1 intre Vama Veche si Gara Constanta si 15 minute intre Gara Constanta si Navodari.

Nu e nimic spectaculos sau nemaiauzit in ceea ce povestesc eu aici. La Frankfurt liniile de S-Bahn au trasee tot in genul 70-100 km, cu trecere subterana prin centrul Frankfurt si partea de est si suspendata in vest, in rest pe liniile care sunt si de tren catre alte orase din jur. In Frankfurt au 7-8 opriri gen metrou, in afara inca 10-15 opriri in fiecare directie. In Frankfurt sunt 9 linii de S-Bahn la 700.000 locuitori (prin centru trec toate pe aceeasi linie si merg la 2-3 minute intre ele), in Constanta (300.000 loc.) evident una e de ajuns si interval 15 minute. Evident cu ocazia asta dispar orice trenuri regio spre Mangalia, dar fara probleme pot sa ramana 6-10 trenuri sezoniere care continua de la Constanta pana la Mangalia.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Daaaa !
Ar trebui inceput de anul asta...

Quote from: vancouver on February 10, 2018, 07:10:28 PM
Total 21 opriri, 85 km, timp parcurs ca. 1:30 h, cu linia capabila peste tot 100 (prin oras Constanta suficient si 80, dat fiind opririle mai apropiate).

Interval vara 15 minute
Deci trebuie adaugata achizitia a minim 14 rame electrice.
Mai degraba 16, sa acoperi defectiunile si reviziile programate...

Planul tau are o singura mare hiba:
nu ia in considerare "bashtanii" din zona, multi cu "conexiuni politice", care fac averi din microbuzele alea super-aglomerate, jegoase si urat mirositoare care fac traseul asta in fiecare vara...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#718
Da, planul meu presupune oameni normali, care gândesc normal. Daca insa toți gândesc ca voi doi, atunci niciodată nu o sa se facă nimic in romania. Detest acest mod de a spune nu, cu justificări puerile legate de faptul ca romania e altfel.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rizzuh

Quote from: vancouver on February 10, 2018, 07:10:28 PM
Si anume dubland linia de tren Mangalia-Constanta, electrificata.

Trebuie demolate cam multe case in Tuzla si Costinesti pe actualul traseu. Pe langa ca taie in 2 mai toate localitatile la sud de Eforie.

Nu e imposibil, dar e scump si cauzeaza foarte mult deranj. Aici cel mai bine ar fi un alt traseu, dar nu prea ai pe unde.