[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Ieri dupa foarte mult timp am fost sofer in Bucuresti.

Cateva situatii care cred ca ar imbunatati lucrurile. Adica anumite solutii din Constanta (si da stiu in Constanta se conduce ca in clipurile din Rusia) cred ca ar fi utile in capitala

-semafoarele cu ceas
-verde in intersectie fiecare sens pe rand, intre 60 si 90 de secunde fiecare verde

Si daca mi se permite o gluma :))) cred ca si rosul de Constanta ar ajuta :)))

danutzu_1069

Cred ca Bucurestiul este singurul oras fara cel putin un semafor cu cronometru.

horatiu.cosma

Pe mine ma cam enerveaza cronometrul la semafor. Adica mi se pare o cheltuiala inutila pentru care exista alternative la fel de eficiente si mult mai ieftine, si anume: inainte de a se face rosu, verdele sa devina un verde intermitent de 2-3 ori, apoi galben, apoi rosu. Invers, la fel, rosu intermitent, galben, verde. Nu ma intereseaza sa stiu ca mai am 50 de secunde de verde sau 50 de secunde pana la verde, ci acele momente premergatoare schimbarii, pentru a ma pregati in consecinta.

dr4qul4

Daca ai avea o masina electrica, sau macar una cu Start-Stop, te-ar interesa si cronometrul.
Pe mine ma intereseaza chiar si cu diesel, pentru ca as stii cand pot sa trimit mail-ul acela urgent, sa citesc sms-ul sau mai stiu eu ce....fara sa "adorm" la semafor .
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: danutzu_1069 on February 22, 2016, 05:58:28 PM
Cred ca Bucurestiul este singurul oras fara cel putin un semafor cu cronometru.

Ba are, aici: https://www.google.ro/maps/@44.4539356,26.1277139,20z/data=!3m1!1e3
Este pe Colentina la intersectia cu Ziduri Mosi, sensul spre Obor. (se vede destul de bine in StreetView).
Este acolo de ani de zile, iar saptamana trecuta era cu siguranta functional.
In afara de secundele ramase, are un omulet verde care "merge"; cand raman mai putin de 10 secunde din verdele pietonilor omuletul incepe "sa alerge".... :)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Vorbim despre cronometru ptr masini nu ptr pietoni. sry, am uitat sa precizez asta.

medicul de garda

Bucurestiul a avut astfel de semafoare cu cronometru acum vreo 10 ani, erau peste tot, inclusiv prin centru. Din cate stiu eu, implementare SMT (sistemul de manangement al traficului) a necesitat scoaterea cronometrelor de la semafoare, datorita faptului ca timpii de semaforizare urmau sa fie controlati de un dispecerat central, care ii ajusta in timp real in concordanta cu nivelul traficului, ceea ce facea cronometrele total inutile, fiindca timpii variau in permanenta, nu erau prestabiliti. Acum, ca SMT nu a mai fost implementat in toate intersectiile si pe bulevardele mari, asa cum era initial planul, si ca in de cativa ani de zile acest a crapat total, abia recent fiind restabilita o parte din acesta, e partea a doua (multumiti-i lui Oprescu pentru asta). Daca totul era facut cum trebuia, pe directiile principale la anumite ore am fi avut unda verde, astfel incat conta prea putin cate secunde mai trebuie sa stam la rarele semafoare unde trebuie oprit...

In schimb, n-o sa inteleg niciodata de ce nu se aplica pe scara larga schema cu rosu+galben care prevestesc verdele, precum si verdele clipitor inainte de galben (desi asta exista incateca intersectii din oras). Ar fi ajutat la cresterea fluentei, prin eliminarea acelor secunde de verde pierdute bagand in viteza; la fel, verdele intermitent poate ar ajuta la evitarea blocarii intersectiilor (daca stii ca oricum prinzi galben, macar sa nu te mai bagi daca nu ai unde te duce). Nici macar nu poti spune ca e vina Politiei Rutiere sau a codului rutier in sine, caci in Ploiesti si alte orase am vazut ambele faze ale semaforului folosite la scara larga.  :o
Trust me, I'm an east-european doctor!

nirolf

Explicația e simplă, pe vremea când exista roșu-galben, unii șoferi furau startul la semafor (plecau de cum se aprindea galben), la fel cum acum trec pe galben-roșu. Când se întâlneau 2 nesimțiți d-ăștia (roșu+galben și  galben-roșu) ieșea cu scântei. De asta s-a și lungit (sau introdus) timpul în care semafoarele pe toate direcțiile sunt pe roșu. Din păcate "meseriașii" au observat și asta și acum se trece pe roșu și la 2 secunde după.

E la fel ca la benzile rezonatoare, care sunt și după curbele periculoase pentru că babuinii le ocoleau pe contrasens înainte de o curbă periculoasă (!) sau cu insulele de calmare care sunt pe ambele sensuri din același motiv.

Asta e, din cauză că unii sunt nesimțiți suportăm toți consecințele.

Legat de SMT, din câte știu el teoretic este un sistem de ultimă generație (așa a fost prezentat când a fost introdus), dar implementat românește: intersecțiile sunt organizate în grupuri și sincronizate doar în cadrul grupului, nu există o sincronizare globală. Din cauza asta mai mult de 2-3 semafoare consecutive nu prinzi pe verde (poate doar pe Magheru sau Calea Victoriei să prinzi mai multe) chiar dacă e 3 noaptea și ești singur pe drum, oprești la o grămadă de semafoare degeaba. O altă problemă o reprezintă și lipsa semafoarelor cu buton pentru pietoni instalate în toate intersecțiile. Dacă ar fi existat sistemul ar fi fost mult mai flexibil, în implementarea curentă semafoarele trebuie să se pună roșu periodic pt minim x secunde pentru a permite traversarea de către pietoni. Chiar dacă e 3 noaptea și nu e niciun pieton, SMT-ul nu știe asta.

dr4qul4

DN5..iesirea din Bucuresti spre Giurgiu...dupa n ani au inceput sa miste ceva..













Exproprierile sunt facute de peste 5 ani, si practic totul este pregatit. Trebuie doar sa faca un terasament normal, pe plan drept.

Drumul actual este un fel de DN2. Se circula pe 2 benzi pe sens, desi avem doar 1 banda si 3 sferturi..
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rocklee


danutzu_1069


AFC

Probabil aici e locul acestei stiri:
http://www.domnuleprimar.ro/Primarul-Negoita-decizie-dupa-doua-masini-cazut-Dambovita-vor-ridica-parapete-din-beton-dpe-s-1-a21366.htm
Pacat ca reactionam numai dupa ce se intampla o tragedie. Cand o sa ne schimbam atitudinea din reactiva in pro activa?
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

dr4qul4

totusi, sectorul 3 este doar pe maul stang, si nu pe toata distanta. Ultimul accident a fost pe malul drept si acolo avem Popesti-ul.
In plus, curtea de conturi l-a amendat pe Negoita pt ca a folosit ilegal bugetul sectorului 3 pentru a amenaja Bd Unirii, care desi se afla in sectorul 3, este administrat de PMB. Exact ca si Splai-ul.

Mai mult, a fost linsat mediatic pentru acel proiect (desi abia astept sa infloreasca trandafirii din nou). Probabil se va alege cu o plangere penala si pt parapetii pusi aici...

Pe Splai, responsabilitatea ar trebui sa fie in ordine:
- Apele Romane
- PMB
- Consiliul judetean Ilfov
- Primaria Popesti si Primaria Glina
- PS3 si PS4
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Iar în zona aia singura "curbă" a Dâmboviței este muuuult după ieşirea din București, aproape de Confort City...
Apropos...
Ieşirea din București este la aprox. 150 de metri în aval de noul pasaj Nicolae Grigorescu...

LE
Poze cu ieşirea din oraş găsiţi pe Strapungerea NG-Splai...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)