Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

Chiar mă gândeam la Bistrița, este una din ultimele reședințe de județ fără o centură măcar planificată.
Teren complet aiurea, vale, dificil de ocolit.
De acord cu observațiile lui @ovicor, după ce Turda se rezolvă acum cu legătura DX la Tureni, Oradea, Beiuș, Arad se degrevează cu centuri, iar la Cluj măcar e ceva în licitație, în Transilvania rămân două mari aglomerații ne-rezolvate, Dej și Bistrița. Mai sunt zone gen Mediaș sau prin secuime apoi care ar trebui atacate.

PaulD

@StefanCelMare Conform SF-ului care e acum în derulare și care a decis primele variante de traseu pentru centura Bistriței (cu finalizare în 2024) eu sper totuși să prioritizeze centura ca lot separat și să facă licitația de proiectare+execuție cât mai repede. Din păcate se simte foarte tare traficul de tranzit în oraș mai ales că în ultimii 2 ani au fost lucrări pe principalele bulevarde și au fost închise traficului sufocând de multe ori tot orașul. Cât despre traseu nu aș zice că este atât de complicat dacă se alege varianta care ocolește orașul prin Monariu-Budacu de Jos-Jelna cu ieșire la Livezile, eventual partea dintre Jelna și Livezile să poate pune ceva probleme cum sunt dealuri.

ovicor

Pai, da, ca daca Dimex se misca asa la Tureni, imaginati-va cum s-ar misca la Bistrita! Doar sa se termine SF-ul si sa se scoata la licitatie Fidic Galben!

slartibartfast

Să nu zicem hop. Așa am zis cu Selina după ce i-am văzut pe Borș-Biharia, și pe urmă scenariul nu s-a repetat și pe Biharia-Chiribiș. Nu numai că nu s-a repetat, ne-a dat și cu minus.

Feri

Quote𝗜𝗻𝗰𝗮 𝘂𝗻 𝗷𝘂𝗱𝗲𝘁 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗮 𝗶𝗻 𝘁𝗼𝗽𝘂𝗹 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗲𝗻𝗲𝗿𝗶𝗮𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝘁𝗲 𝘀𝗶 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗰𝘂 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝘂𝗹 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝘀𝗶 𝗜𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶
În ultimii 3 ani, conducerea județului Maramureș a înțeles necesitatea coordonării între autoritățile locale și autoritățile centrale pentru dezvoltarea și implementarea proiectelor benefice atât pentru cetățeni, cât și pentru economia județului.
Astfel, au fost dezvoltate mai multe 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗲𝗻𝗲𝗿𝗶𝗮𝘁𝗲 între Consiliul Județean Maramureș, prin domnul președinte Ionel Bogdan și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar astăzi avem în județul Maramureș primele obiective de investiție strategice de infrastructură din ultimii 30 ani, în valoare de aproximativ 𝟭 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗮𝗿𝗱 𝗱𝗲 𝗲𝘂𝗿𝗼.
În cadrul vizitei, am analizat stadiul proiectelor și am efectuat inclusiv vizite pe teren, împreună cu conducerea și echipa de implementare a CJ Maramureș și CNAIR, după cum urmează:
1️⃣ 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗲𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗦𝗮𝘁𝘂 𝗠𝗮𝗿𝗲 - 𝗕𝗮𝗶𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗲: în lungime de 72,51 km, va străbate traseul Satu Mare (DN 19 din Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare) – Botiz – Odoreu – Livada – Medieșu Aurit – Apa – Seini – Pomi – Ardusat – Recea – Tăuții Măgherăuș – Baia Mare (Bd. Independenței) și pentru care e prevăzută execuția a 29 pasaje, 22 poduri, 8 noduri rutiere, 142 podețe, o parcare de scurtă durată, un spațiu de servicii, respectiv un centru de întreținere și coordonare a traficului
✅️ studiile geotehnice și procedura de mediu se află în derulare
✅️ finalizarea Studiului de Fezabilitate este estimată în decembrie 2023
✅️ valoarea estimată a investiției: 448,1 milioane euro, fără TVA
2️⃣ 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗼𝗰𝗼𝗹𝗶𝗿𝗲 𝗕𝗮𝗶𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗲: reprezintă centura orașului în lungime de 36,51 km, cu drumurile de acces incluse
✅️ studiile geotehnice și procedura de mediu se află în derulare
✅️ finalizarea Studiului de Fezabilitate este estimată în decembrie 2023
✅️ valoarea estimată a investiției: peste 231 milioane euro, fără TVA
3️⃣ 𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗼𝗰𝗼𝗹𝗶𝗿𝗲 𝗦𝗶𝗴𝗵𝗲𝘁𝘂 𝗠𝗮𝗿𝗺𝗮𝘁𝗶𝗲𝗶: centura în lungime de 5.52 km, ce va face legătura cu cele două drumuri naționale care tranzitează orașul (DN18 - legătură cu Vișeu - Borșa - Baia Mare și DN19 - legătură cu Negrești-Oaș - Satu Mare), precum și cu noul pod peste râul Tisa, ce se află în construcție
✅️ studiile geotehnice și procedura de mediu se află în derulare
✅️ finalizarea Studiului de Fezabilitate este estimată în decembrie 2023
✅️ valoarea estimată a investiției: peste 20,1 milioane euro, fără TVA
4️⃣ 𝗣𝗮𝘀𝗮𝗷 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝘀𝘂𝗽𝗿𝗮𝘁𝗲𝗿𝗮𝗻 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗖𝗹𝘂𝗯𝘂𝗹 𝗩𝗮𝗰𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿: în lungime de 429 metri peste DN1C, va fluidiza traficul rutier din și spre municipiul Baia Mare. De asemenea, se vor reamenaja integral intersecțiile cu Centura Mică Baia Mare – Strada Europa.
✅️ Studiul de Fezabilitate este finalizat
✅️ se află în derulare procedura de atribuire contract pentru proiectare și execuție
✅️ valoarea estimată a proiectului: aproximativ 19,61  milioane euro, fără TVA, finanțat din PNRR
5️⃣ 𝗣𝗮𝘀𝗮𝗷 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝘀𝘂𝗽𝗿𝗮𝘁𝗲𝗿𝗮𝗻 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗜𝘁𝗮𝗹𝘀𝗼𝗳𝗮: în lungime de 780 metri, va fluidiza traficul rutier din și spre municipiul Baia Mare
✅️ Studiul de Fezabilitate se află în curs de avizare
✅️ se află în derulare procedura de atribuire contract pentru proiectare și execuție
✅️ valoarea estimată a proiectului: 15,4 milioane euro, fără TVA, finanțat din PNRR
6️⃣ 𝗗𝗲𝘀𝗰𝗮𝗿𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗦𝗮𝘁𝘂 𝗠𝗮𝗿𝗲 - 𝗕𝗮𝗶𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗲 (𝗩𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗼𝗰𝗼𝗹𝗶𝗿𝗲 𝗕𝗮𝗶𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗲 "𝗺𝗶𝗰𝗮"): reprezintă un drum de legătură la drumul expres, ce cuprinde reabilitarea și lărgirea la patru benzi a străzii Europa până în zona Italsofa, cu continuare pe strada Dumbravei până la intersecția cu DN 18B
✅️ acordul de parteneriat dintre CNAIR și CJ Maramureș se află în curs de semnare
✅️ Studiul de Fezabilitate se află în derulare la nivelul CJ Maramureș
✅️ finalizarea studiului de fezabilitate este estimata pentru finalul lunii noiembrie. In paralel se va lucra la obtinerea avizelor.
✅️ valoarea estimată a investiției: 49 milioane euro, fără TVA
7️⃣ 𝗣𝗼𝗱 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗿𝗮𝘂𝗹 𝗧𝗶𝘀𝗮: presupune construcția unui pod nou peste râul Tisa format din două poduri paralele, câte un pod pentru fiecare sens de mers, dar și a unui Punct de Trecere a Frontierei și drumuri de legătură
✅️ contractul de proiectare și execuție se află în derulare, iar de câteva luni, au început lucrările pe partea României, stadiul acestora ajungând la 22%
✅️ zilele trecute am avut o întâlnire la Sighetu Marmației, dar și o vizită pe șantier cu partea ucraineană, pentru a accelera procedurile de lucru, astfel încât constructorul român să poată înceapă lucrările și pe malul ucrainean
✅️ valoare contract: peste 33,75 milioane euro, fără TVA
În 2020, la momentul elaborării Planului Național de Investiții, împreună cu conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, am cuprins în strategia acestui document un capitol privind descentralizarea proiectelor de infrastructură de transport către autoritățile locale. Am susținut și susțin în continuare acest lucru, pentru a crește atât capacitatea administrativă, cât și derularea mai multor proiecte de importanță regională, într-un timp mai scurt.
Sursa FB Irinel Scriosteanu






a.l.x

QuoteAm transmis astăzi la ANAP documentatia de atribuire pentru construcția Drumului Expres care va asigura conexiunea dintre  #VOSatuMare și localitatea #Oar (frontiera româno – ungară)!

Drumul Expres Oar – Satu Mare denumit "Somes Expres" va avea o lungime de aproximativ 10,83 km (2 benzi pe sens), iar pe traseul lui vor fi construite:

- două noduri rutiere,
- două parcări (cate una pe fiecare parte),
- un CIC (Centru Întreținere si Control).

Acest nou drum expres din #România se va racorda la drumul expres #M49 la granița cu #Ungaria.

Contractul tip Fidic roșu este finanțat prin Programul Transport (#PT) și prevede o durată de execuție a lucrărilor de 24 de luni.

Construcția acestui tronson de drum expres va genera dezvoltarea zonei tranzitate și crearea de noi locuri de muncă.

După validarea documentației de atribuire, #CNAIR va putea publica Anunțul de Participare aferent contractului pentru execuția lucrărilor, în cadrul căruia se va stabili și data de depunere a ofertelor.

#investitii #dezvoltare #modernizare #fondurieuropene #CristianPistol
FB-Cristian Pistol

raulbogdan23

O veste buna, acuma sa avem si constructori seriosi aici sa nu ne facem de ras cand cei din Ungaria ajung la granita

ataxiib

#592
Nu am vazut alt topic deschis pe eceasta tema. Daca este, asta se poate sterge.

"

LOCALE
Drumul expres Satu Mare – Ungaria, mai aproape de realizare. Va avea 11 km și 4 benzi

Drumul expres Satu Mare – Ungaria este tot mai aproape de realizare. Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat, miercuri, 15 noiembrie, că a transmis la Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentația de atribuire pentru construcția Drumului Expres care va asigura conexiunea dintre varianta de ocolire a municipiului Satu Mare și localitatea Oar (frontiera româno – ungară).

Drumul Expres Oar – Satu Mare, denumit "Someș Expres", va avea o lungime de 10,83 kilometri cu 2 benzi pe sens, iar pe traseul lui vor fi construite:

două noduri rutiere,
două parcări (cate una pe fiecare parte),
un CIC (Centru Întreținere si Control).
,,Acest nou drum expres din România se va racorda la drumul expres M49 la granița cu Ungaria. Contractul tip Fidic roșu este finanțat prin Programul Transport și prevede o durată de execuție a lucrărilor de 24 de luni. Construcția acestui tronson de drum expres va genera dezvoltarea zonei tranzitate și crearea de noi locuri de muncă. După validarea documentației de atribuire, CNAIR va putea publica Anunțul de Participare aferent contractului pentru execuția lucrărilor, în cadrul căruia se va stabili și data de depunere a ofertelor", a anunțat directorul CNAIR.

"










Link presa locala

edi2o9

Din ce am citit pe stirile din Ungaria, Drumul expres M49 are termen de finalizare final de 2026. Partea de la M3 - Ököritófülpös s-ar finaliza in toamna anului 2026, aici lucrarile sunt in executie deja avand constructor pe Duna Aszfalt Zrt, care au mai licitat pe A3 si A8 (Tg Mures - M. Nirajului) in Romania, iar Ököritófülpös-Romania ar fi gata in decembrie 2026, unde lucrarile se afla in licitatie din august 2023.

La prima vedere, stresul pare a fi pe autoritatile maghiare sa finalizeze in acelas timp cu DX Satu Mare - Oar, dar asta depinde mult de constructor si durata licitatiilor.

Sursa: https://hvg.hu/ingatlan/20230830_Uj_gyorsforgalmi_ut_epul_Magyarorszag_es_Romania_kozott

Feri

Memoriu de prezentare Bistrița - Vatra Dornei

QuoteViteza de proiectare propusă pentru autostrada Bistrița- Vatra Dornei este:
� de 120 km/h de la km 0+000 până la km 21+833, si de la km 41+200 la km 62+137.
� de 100 km/h de la km 21+833 la km 41+200.

Si anunțul:
QuoteAgenţia Naţională pentru Protecţia Mediului anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul " Autorizarea lucrărilor pentru obiectivul de investiție Autostrada Baia Mare-Suceava, LOT 2 Bistrița-Vatra Dornei`` propus a fi amplasat în județele Bistrița-Năsăud și Suceava", titular Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA.

ARO

Ce trafic avem acum si care sint axele de tranzit in partea de nord-vest si nordul tarii?
1. Ruscova/Viseu/Borsa/Sighet - Baia Mare - Seini -Satu Mare - Ungaria - Vest (necesar centura la BM si autostrada de la BM la SM(Oar)).
2. Cluj - Dej - Bistrita(Nasaud,Salva,Viseu) - Suceava - Moldova (necesar centuri si autostrada de la Cluj la Suceava, Iasi via Bistrita)
3. Cluj - Dej - Mesteacan - Baia Mare (necesar autostrada de la Cluj la Dej)
4. Cluj - Zalau - Satu Mare (autostrada A3 in constructie spre Zalau/Oradea spre Vest)
5. Moldova/Bistrita - Dej - Ileanda - Ardusat - Petea (fluxul de tranzit persoane si marfuri Moldova/Bistrita spre Occident; alternativa pe la Cluj-Huedin-Oradea nu mai este viabila datorita supraaglomeratiei din orasele mai sus mentionate)
6. Cluj - Hida sau Romanasi - Jibou - Ulmeni - Baia Mare sau Satu Mare (aceasta varianta este din ce in ce mai des folosita de la Cluj spre Baia Mare pentru ca evita DN-ul aglomerat spre Dej si tranversarea Dejului iar tranzitul se va intensifica pe aceasta varianta o data ce sectiunea A3 Nadasel - Rominasi va fi data in exploatare)

Astea sint, in mare, directiile fluxului de trafic actual.
Ce va fi in viitor, care vor fi directiile fluxului de trafic intern si de tranzit spre Vest si Est-Vest, Nord-Sud?
Ce proiectam pentru viitor?

raulbogdan23

Ce avem acum in lucru:
- Oar -> centura SM - urmeaza licitatie
- SM -> BM -> Dej/Jibou -> BN -> SV - studiu de fezabilitate
- CJ -> SJ - avem A3 in lucru

Lipsa:
- CJ (Tureni daca se continua DEx4) -> Dej

Ar trebui finalizat sa avem traseul SM -> SV ca apoi sa se scoata la lucru o legatura cu A3 dela Dej/Jibou

ronaldo99

ok si cu aceea lipsa de la Cluj la Dej cum facem? O vedeti fezabila in vreo 5 ani?

naivu

^in urmatorii 5ani, cel mult vor lansa licitatia pt elaborare SF  :)

sirius.alfa

#599
SF e in lucru deja pe SM-BM (termen ~ ian 2024) si BM-Bistrita (termen ~ Sep 2024) + Bistrita-V. Dornei (termen 13.10.2023)