News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

comawhite

Quote from: sirius.alfa on October 17, 2023, 01:15:40 PMPe "varianta albastra" sunt 22 (!!) traversari ale Somesului. Cineva chiar a studiat un traseu sau e doar asa, orientativ, prin lunca Somesului?
Au trasat o linie dreapta prin lunca Someșului, și au ieșit 22 de supratraversari. Puteau fi mai multe sau mai puține..nu și-a bătut nimeni capul cu vreun studiu

sirius.alfa

#556
^
Întrebarea mea era retorică. Totuși mă așteptam la o consultare publică sa fie ceva mai mult decât o linie trasa neprofesionist pe o harta

qsh

Consultarea publica e pura formalitate, se doreste varianta rosie.

esendy

#558
realist tronsonul Baia Mare - Jibou din varianta albastra va rezolva 90% din problemele de trafic prin legarea cea mai facila la A3 si astfel la intreaga retea de autostrazi si drumuri rapide

tronsonul BM - Jibou este cea mai scurta solutie pentru a lega BM si SM la retea  si relieful este accesibil

estimez ca varianta albastra (tronsonul BM - Jibou) se va putea da in folosinta cu cativa ani mai repede decat tronsonul rosu BM - DEJ, care este mai lung si relieful este semnificativ mai dificil

cu 60KM de DX se va lega BM prin drum rapid de toate orasele semnificative din NV (Zalau, Cluj si mai departe, Oradea, Arad, etc); mai putin Bistrita

problema va ramane ca dupa terminarea DX Dej-Bistrita va ramane un segment lipsa (intre Dej si Jibou) pe ruta Bistrita - Oradea - UE. Solutia: traficul pe acest tronson va scadea 80% dupa executia tronsonului de care vorbim ramanand folosit doar de trafic local. Acest tronson DEJ - Jibou poate sa ramana neexecutat cel putin 10 ani dupa deschiderea Baia Mare - Jibou)


Vlad94

De la Jibou la Romanasi (A3) nu era in plan un drum expres?

dumbravaandrei

Varianta roșie + cea verde de la sud de Bistrița mi se pare cea mai elegantă variantă. Și probabil cea mai facilă din punct de vedere al autorizării (în special dpdv al mediului)

qionescu1

Nu vad varianta rosie la ocolirea BN si varianta albastra de la Dej la BN.

mateisn

#562
Varianta rosie e identica cu cea albastra de la Dej la Crainmat si merge apoi identic cu cea verde pana la Livezile










Powered by API/PUM imgur uploader

sirius.alfa

#563
Varianta roșie are de trecut dealul Mesteacăn. Aici alunecările de teren sunt frecvente, chiar și pe actualul DN1C au fost probleme de stabilitate versanți. Mai presupune și aproape 300 m diferență de nivel.
Varianta Albastra este intr-adevăr mai lungă, dar relieful e mai ușor. Traseul BM-Jibou + un drum de legatură relativ scurt (Jibou - Romanași) ar conecta mai repede MM de rețeaua de autostrăzi chiar daca Jibou-Dej (sincer, nu prea ii vad rostul) ar dura mai mulți ani după aceea.

Dej - Baia Mare (albastru) - profil


Dej - Baia Mare (roșu) - profil



Powered by API/PUM imgur uploader


raulbogdan23

In idea unui tranzit pe culoarul Dej - BM - Halmeu consider ca cea mai buna ruta e cea rosie fara ocol pe la Jibou.

Totul depinde de costuri, varianta albastra mai lunga cu aproape 25-30 km vs varianta rosie cu un tunel half profile (initial, peste 10 ani putem face si celalalt tub daca o cere) la Mesteacan (momentan Dej - BM nu prea are trafic de autostrada sau drum expres). Pe varianta albastra cum a zis un coleg mai sus sunt foarte multe treceri ale Somesului.

Se poate realiza in zona Ileanda o conexiune cu un viitor DX care sa se infiga in A3

Vlad94

^Etapizat, eu aș vedea:
1. Oar-Satu Mare
2a. Satu Mare-Baia Mare
2b. Centura Dej și drum expres Dej-Dej sud
3. Baia Mare-Jibou-Românași
4. Dej-Bistrița
5. Jibou-Dej
6. Dej-Apahida
7. Apahida-Tureni

dragos76

6 (Dej Apahida) o văd mai sus ca prioritate. Cel puțin peste Jibou-Dej, dacă nu chiar Dej-Bistrița.

elphax

Familia mea este din Cuzdrioara, langa Dej. La varianta verde, pe acea zona, terenurile sunt pasuni si livezi dezafectate. Valoare economica mica, multe terenuri ale statului. Ar fi structuri mai scumpe pe dealuri, posibile alunecari ;)
dar mai simplu pe expropieri, mai putin deranj pentru activitatile agricole.

raulbogdan23

3^

Varianta 6 Dej - Apahida o vad pe 1 sau pe 2 in lista aia, dar ce e cel mai trist e ca pe bucata asta nu avem niciun SF in lucru.

De 1. Oar - Satu Mare se zicea ca se va scoate la licitatie pe final 2023/inceput 2024.

naivu

Chiar daca proiectul se cheama Suceava-SatuMare, traficul dinspre Suceava odata adus la Dej ar prefera o continuare pe Jibou-Romanasi-Zalau-Occident decat un ocol prin BM si SM. Iar traficul dinspre SM+BM e mai interesat sa ajunga spre Cluj-Bucuresti, ca urmare ar prefera o continuare prin Jibou-Romanasi-Turda (tinand cont ca Dej-Turda se anunta a fi printre ultimele segmente de A/DX care se vor face in Romania). Pt traficul BM-SV (odata separat de BM-Bucuresti si SV-Occident) actualul DN1C BaiaMare-Dej s-ar putea sa fie suficient!