Drumul Expres DEx Satu Mare-Suceava

Started by NGC, September 12, 2019, 11:49:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

qionescu1

1. In primul rand as vrea sa stiu care e varianta pe care o sustin cei care au realizat SF. Motivat. Nu stiu cum e contractul dar normal asa ar trebui sa fie. Sa prezinte mai multe trasee si sa il sustina pe cal care il considera cel mai bun.

2. Sustin varianta albastra. Este varianta cea mai ieftina de realizat pt ca traverseaza lunca Somesului si pentru ca este cea mai apropiata de municipiul Bistrita ceea ce ii aduce utilitate sporita intrucat poate fi utilizata si de locuitorii municipiului Bistrita in traficul si nevoile zilnice din oras. Pe termen mediu ar fi cea mai utila solutie. (dupa care se poate inchide bucla si pe  la sud de oras exact asa cum arata variantele)

3. Se poate alege o combinatie intre varianta rosie/albastra (intre Dej si Sieu Magherus) si cea verde intre Sieu Magherus si Bistrita via Blajenii de jos si Blajenii de sus. Ocolirea mun. Bistrita ar trebui sa ramana cea din varianta albastra (ajuta mai mult municipiul Bistrita datorita proximitatii ei fata de oras).

horatiu.cosma

Varianta mai apropiată de Bistrița vine cu deranj mult mai mare, demolări, traseu prin zonă rezidențială care se dezvoltă puternic în ultimii ani, poluare, traseu mai dificil ca relief decât prin sud, traversare păduri. Plus deranj mare în execuție, utilaje prin oraș, aglomerație, zgomot, vibrații etc etc. Varianta sudică combinată eventual cu un drum de legătură nou spre Jelna ar lega Bistrița la ceva gen 5-10 minute distanță de drumul expres, ceea ce e mai mult decât ok.

ovicor

La Bistrita, varianta de nord ar fi fost recomandabila acum ceva ani, dar doar ca centura la nivel de DN, deservind si DN 17C Nasaud si MM + zona industriala, acum nici aceasta nu mai e fezabila, argumentele lui Horatiu. Doar sudul e solutia.

qionescu1

Da, era o varianta foarte buna acum cativa ani. Nici acum n-ar fi rea cu tot deranjul si efortul suplimentar. Deranj mare va fi si pe valea Prahovei plus solutii foarte scumpe, infinit mai scumpe ca aici dar nu se reclama alte solutii ci ramane in picioare argumentul utilitatii. Combinata cu varianta verde are avantajul de a scurta drumul spre Moldova cu vreo 8-10 km fata de varianta rosie ceea ce nu e putin.

Ramane celor din BN sa faca lobyy pt varianta asta macar la nivel de DN sau sa incerce prin forte proprii si etapizat.




Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

Dintre toate cocoasele pe care le avem, cred ca aici chiar se justifica.  Sunt curios daca varianta scurta necesita tuneluri serioase, care mi-e greu sa cred ca s-ar justifica pentru valorile de trafic din zona.  Cand va fi A8, tot traficul major se va muta pe acolo, si aici va fi mai mult trafic local.  Doar daca se gasesc fonduri NATO, da' atunci poate se gaseste si o varianta pe la nord care sa se uneasca cu traseul albastru la Livezile.

qsh

Bistrita este un municipiu dens, dar de mici dimensiuni, autostrada nu ajuta traficul municipal in niciuna dintre configuratii. Mai mult, axele de transport in municipiu s-au dezvoltat paralel cu calea ferata pe directia Saratel - Livezile, exista putine traversari ale caii ferate si nu exista nicio strada cu doua benzi pe sens pe directia SE - NV care sa ofere acces facil intr-o viitoare autostrada la nord care sa aduca utilitate locala.
Autostrada va ajuta la scoaterea traficului de tranzit din oras. Ca atare se justifica traseul pe la sud, mai departe de oras, cu impact mai scazut asupra mediului. Dupa scoaterea traficului de tranzit din oras, vechea centura (strada Drumul Cetatii) va putea fi folosita local intr-un mod optimizat.

PaulD

Locuind în Bistrița și eu sunt de părere că varianta de sud este cea mai bună, fiind foarte bună pentu scoaterea traficului de tranzit din oraș care poate cândva în viitor la nivelul localității Livezile o să aibă și un drum de legătură pentru traficul dinspre MM. De asemenea impactul asupra mediului și dificutatea traseului sunt destul de scăzute, traseul fiind în mare parte fără diferențe mari de nivel. Oricum ca și priorități eu zic că ar trebui rezolvate centurile orașelor (Bistrița-Beclean-Dej) și după sectorul Dej-Tureni, care este foarte aglomerat, de abia după să se continue traseul de la Dej spre Bistrița. Din păcate zona de nord a României a rămas fără niciun proiect în execuție al unui drum de mare viteză și nici pentru următorii ani nu se vede luminița la orizont...

ovicor

Tot ca bistritean, sustin varianta sud de Bistrita ca singura de luat in calcul, cu nod la est de Livezile si la Saratel, la intersectie DN17 cu DN15A spre Reghin. Alt nod intre acestea nu cred c-ar fi accesat de prea multi locuitori ai orasului, doar de cei din localitatile invecinate. Cel mai greu de gestionat ar fi zona Saratel, unde am avea, in ordine, nodul, LEA 110kv DC - CF electrificata - LEA 110kv SC - baza de productie a celor care fac centura Beclean si-au livrat grinzi la Chetani - raul Bistrita - LEA 110kv DC. Mai sunt ceva LEA 20kv, dar astea sunt usor de trecut in LES pe acele portiuni.

qsh

Zona Budacu de Jos - Jelna ar merita conectata la autostrada cel putin pe directia Dej, oferind un acces de pe malul stang al raului Bistrita sau chiar pentru bistriteni coroborat cu un drum nou de acces pe 4 benzi fie peste Dealul Jelnei sau peste Dealul Budacului.

luxxxoor

https://economedia.ro/drum-expres-satu-mare-oar-guvernul-aproba-exproprieri-pentru-construirea-soselei-de-la-frontiera-cu-ungaria.html

Guvernul aprobă vineri, 27 octombrie exproprieri pentru Drumul Expres Satu Mare-Oar, drum rapid la frontiera cu Ungaria. Noul punct de trecere a frontierei de la Oar, județul Satu Mare ar putea fi prima vamă România-Ungaria pe un Drum Expres, indicatorii tehnico-economici fiind aprobați încă din noiembrie 2022. Un alt punct nou de trecere a frontierei România -Ungaria va fi la Salonta în județul Bihor, pe Drumul Expres Oradea-Arad, termenul estimat pentru lansarea licitației de execuție fiind sfârșitul lunii decembrie.

ronaldo99

Ok si oare rezultatul dezbaterii/sondajului realizat cand il aflam? Sau macar o schitare a draftului de proiect. Trece timpul si coloanele de masini se lungesc. Luni pe centura Bistritei a fost haos iar

ovicor

Nu-mi fac mari sperante pentru realizarea integrala a acestei A/DEx, dar centura Bistritei si-a Dejului "ard". La Bistrita lucrez pe-o masina de interventie Electrica, acoperind Bistrita, Pr. Bargau, Lechinta. Sa vedeti cand esti solicitat urgent undeva si tu stai in coloana! Adesea se sta nu doar pe centura, ci si cativa km la est si la vest de Bistrita! Nu-i doar cosmarul localnicilor, ci si a celor aflati in tranzit, majoritatea camioane! La Dej, urgenta ar fi centura pe relatia Bistrita - Cluj Napoca si-o legatura cu DN17 pentru cei ce vin dinspre Baia Mare.

Vlad94

Eu văd centura Dej ca un lot singular care să conțină porțiuni din Baia Mare-Dej; Dej-Bistrița și Dej-Cluj.
Să se facă legătura între intersecția DN1C/DN17 și să meargă până în dreptul localității Mănășturel (5km DX 4 benzi+2km DN) respectiv legătura cu sudul localității Dej (2km DX 4 benzi și 1.7km DN legătură). Ce apare cu verde pot fi sau nu integrate în proiect (ocolirea localității Urișor (5km) și o extindere de la nodul Dej Sud până la "centura Gherla(5km DX 4 benzi și 1km DN legătură).







Powered by API/PUM imgur uploader

ovicor

Nu stiu/cred ca DEx spre Baia Mare ar putea urma acel traseu. Eu as vedea nodul intre DEx-uri la Manasturel, de acolo sa plece spre Baia Mare, ar fi un singur nod in loc de trei. Nu stiu desena, dar sper ca m-am facut inteles.Stiu ca e greu traseul propus de mine, dar mai greu mi se pare prin zona autogarii si-a DN,spre Urisor.

raulbogdan23

Foarte buna carioca de weekend, dar din pacate ce ai desenat pe directia Cluj e cam imposibil de aplicat acuma, nu avem SF si nici proiect.

Nu stiu ce noduri au fost cuprinse in studiul pentru Baia Mare - Dej - Bistrita in zona Dej, dar daca nu avem legatura spre Cluj, mai avem mult de asteptat pana sa scapam de trecerea prin Dej.