News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

Quote from: Harry on July 16, 2018, 10:35:02 PM
Primul pod pare ca...inca mai duce..O chestie pe care am observat-o peste tot, vechi cantoane si gari mici au devenit un fel de locuinte sociale....

In timp CFR a vandut la cantionieri acele case. Au fost probleme in multe zone, când a fost facuta reabilitarea CF ca nu se puteau expropria acele case si gradini. Nu-mi mai amintesc acum exact situatia.
Drumurile noastre POATE;

allen

Salut,

Îmi tot bat capul, din 30 iunie încoace, să înțeleg ce s-a întâmplat cu podul și cu barajul. Așa am ajuns aici.

Ce am aflat, suplimentar față de ce s-a scris:

- în 21 iunie au fost date primele avertizări (coduri galbene și portocalii). De atunci și până pe 30 iunie nivelul lacului nu a scăzut sub 745, în condițiile în care cota la care dă peste deversor este de 745,5. Ba mai mult, miercuri, 27 iunie, a fost redusă deschiderea golirii de fund până la sub 20 mc/s
- pe 30 iunie au stat cu decizia de a deschide mult golirea de fund până în ultimul moment. Apa curgea bine peste marginea deversorului de ape mari, însă nivelul era într-o continuă creștere. Panica a apărut când apa a ajuns la DN1A, moment în care a venit Prefectul și au decis deschiderea maximă
- ce nu se știe este că o conductă a cedat (blindul/"dopul" i-a cedat) și a existat astfel o gură suplimentară prin care s-a scurs apa din baraj. Am scris despre toate astea aici: https://www.facebook.com/AllenColibanPage/posts/1117251931746644. Adrian Rosca - ăsta este motivul real pentru care lacul a scăzut atât de mult, nu că "au învățat ei lecția". Pur și simplu a curs tot până a ajuns sub nivelul conductei, pentru că nu aveau cum să o mai astupe
- multe dintre întrebările puse aici le-am trimis, oficial, spre autorități. Voi întreba și despre pragul de fund, despre care nu am știut. Dacă aveți recomandări pentru întrebări suplimentare care ar putea să facă lumină, vă rog să îmi spuneți.

Mulțumesc,
Allen

Quote from: adrian rosca on July 08, 2018, 08:58:19 PM
Pana cand apa ajunge la cota descarcatorului de suprafata se poate folosi doar golirea de fund si/sau cea de semiadancime, in caz ca exista si evident ca acestea pot fi deschise total sau partial pentru a se face o pregolire a acumularii in cazul prognozelor de vreme rea.

In cazul Sacele, ar trebui puse urmatoarele intrebari catre ABA Olt:

- Exista Regulament de Exploatare a acumularii care sa respecte prevederile OM 76/2006??
- Daca da, a fost acest regulament respectat?
- Cand s-au primit avertizarile de precipitatii/hidrologice de la ANM/INHGA si cand s-a decis deversarea?
- Exista sistem de alarmare a populatiei din aval in caz de probleme la baraj?

Am ceva dubii ca acest regulament ar exista, intrucat conform licitatia.ro, in martie a fost lansata o licitatie pentru intocmirea acestui regulament, dar nu am gasit pe SEAP daca a si fost atribuita. Poate ne ajuta @NGC?

QuoteIntocmire ,,Regulament de exploatare pentru barajul si lacul de acumulare Sacele, amplasate pe paraul Tarlung , jud. Brasov
Tara/Judet   Romania/Valcea
Data licitatiei   09.03.2018 (Expirat)
Data limita   09.03.2018 (Expirat)
ID:   2932942
Data publicarii:   01.03.2018
Tip anunt:   Achizitii
Cod CPV:   71310000-4 - Servicii de consultanţă în domeniul ingineriei şi al construcţiilor


Insa, atata timp cat pe cursul unei ape se dispune o acumulare cu o capacitate de evacuare de X mc/s, este obligatoriu ca toate obiectivele din aval sa fie dimensionate conform acelei capacitati, sau sa fie upgradate astfel incat sa corespunda. In cazul de fata, neglijenta cea mai mare este neintretinerea pragului de fund de la podul Budila, acesta fiind rupt de ceva timp. Stiti care este rolul unui prag de fund, nu?
Quote"Pragurile de fund sunt lucrari de regularizare a albiei care se executa transversal, pe toata latimea albiei,sau uneori numai pe o anumita portiune din latime, in scopul mentinerii fundului la o cota necesara, cand exista tendinta de coborari exagerate ale fundului albiei. Pragurile impiedica modificarea pantei fundului si vitezei apei si indirect protejeaza si malurile."
Asta pe langa acordul dat celor cu balastiera sa extraga agregate chiar din apropierea podului.

Urmariti si cazul celor 2 poduri CF de la Podu Olt, din aval de acumularea Racovita, e o chestiune de timp pana ce vor avea probleme.

JohannDB

Pentru allen.....
   Stimate "coleg", aici avem de-a face cu "un deces anunțat" se pare... de ce... ??
   Pentru că așa arăta nivelul lacului cu cca două săptămâni înainte de "diluviu"...........................










Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

    Se vede "destul de bine" cum "coada" lacului este plină, mai plină ca la un plin "normal"; arboretul mic este sub apă și abia copacii înalți sunt desupra apei. Apele sunt înalte și mult "avansate spre înapoi"   :) , spre amonte....... Personal am fost un pic uimit de nivelul lacului, dar fiind în tranzit aveam alte gânduri prioritare atunci și imaginile le-am luat cumva instinctiv, pentru că nu vezi permanent un astfel de peisaj.

GDPR

^^Intrebarile suplimentare cred ca ar trebui sa se refere la siguranta in exploatare a acumularii Sacele:

- exista in continuare probleme de stabilitate la versantul drept al acumularii, in dreptul prizei de apa?
- care sunt lucrarile ramase de executat in cadrul investitiei "Suprainaltare baraj Sacele" si cand urmeaza a fi ele realizate?
- cand se vor realiza reparatiile in zona avariei la conducta MHC si la canalul descarcatorului de ape mari (radier afectat in urma deversarii din martie)? Aici cred ca trebuie realizate o expertiza tehnica si D.A.L.I.


Harry

Pentru ca din lipsa intretinerii podul Pucioasa risca sa fie inchis cat de curand, va prezint cateva date despre el si o imagine de epoca.

La inceputul lui 1900, pe actualul DN71, langa localitatea Pucioasa se construieste un interesant pod mixt rutier si feroviar, lung de 192 de metri.

Acesta traverseaza raul Ialomita si este principala legatura dintre localitatile Pucioasa si Fieni.


JohannDB

Zilele trecute am ajuns prin zona DN1A, recte Barajul Brădet/Săcele de pe "fluviul" Tărlung.....
    Și mi-am adus aminte de PODUL de la BUDILA.... și a lui "moarte anunțată".......
      Cum și în ce hal se află ancheta în cazu "Budila" ??
      Are cineva noutăți sau toți se bucură că au scăpat de un lucru ce le mai dădea "bătăi de cap" prin simpla existență ??.....

pasadia

@Harry: asta cu inchiderea podului de la Pucioasa de unde a aparut?

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alexV

Pasajul feroviar nou peste DN14B, la intrare in Blaj, a fost lovit de trei ori, doua in sensul ce se vede in poze, și încă o data din sens invers. Au vreun efect? Citeam pe undeva ca in SUA sunt așa frecvente chestiile astea ca mai pun o "armura" de oțel fix pe muchiile expuse impactului cu camioane

vancouver

Bai nene faci ditai investitia de peste 1 miliard de euro ca sa faci in final economia tarii sa mearga mai bine. Si nu esti in stare sa faci naibii toate pasajele sa aibe macar 5 metri --- nu zic de 6, mie asa mi s-ar parea normal. Poate in urmatorii 100 de ani o sa ai diverse transporturi agabaritice. Dar nu, hai sa ne plafonam ca prostii, cu plafon la 4,50 m ! Pai eventuale transporturi mari nu fac parte tot din " sa mearga economia mai bine"?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

KenyaSong

^^ Asta înseamnă că nu au pus încă bariera aceea agabaritică înaintea pasajului și după?

rizzuh


Vice33

Am găsit un raspuns dat de pe site-ul Euload.com:
"Inaltimea maxim admisa pentru marea majoritate a tarilor din UE, respectiv non UE, este de 4 m.
Totusi exista tari in care inaltimea maxima admisa poate fi usor diferita (mai mare sau mai mica de 4 m) dupa cum urmeaza:In Belgia – 4.00 m (cu toleranta de + 1 % )
In Finlanda – 4.20 m
In Franta – frecvent 4.00 m – 4.30 m
Irlanda – 4.25 m – vehiculele care depasesc 3.65 m trebuie sa verifice traseul lor pentru ca sunt poduri si tuneluri cu inaltime de pana la 3.65 m.
Suedia – nerestrictionat, dar drumurile sunt in general destinate pentru inaltimi de pana la 4.50 m.
In Austria, Bosnia Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Danemarca, Estonia, Georgia, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Moldova, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Elvetia, Turcia, Ucraina, inaltimea maxim admisa este de 4 m.Cu stima, Echipa Euload"
De asemenea de studiat și acst document, unde se menionează ca inaltimea maxima a autovehiculelor cu semi-/remorca este de 4 m.
https://www.untrr.ro/oldcontent/content2/dimensiuni-scurte.pdf

danutzu_1069

In Romania, orice transport care are înălțimea mai mare de 4m este considerat agabarit (pe inaltime) si trebuie sa circule cu autorizatie (AST) , pe un traseu bine definit de catre DRDP.